Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר טכני: נוזלי קירור - 50 גוונים של ירוק


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 3054 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

* 30 שנים אני מדלל את נוזל הקירור של VW במי ברז וכך עושים גם במוסכים המורשים ומערכת הקירור נשמרת

כביום היוולדה ללא שום קורוזיה ומשקעים הנראים לעין בלתי מזויינת.

סוף סוף אתה לא מתחמק ונותן תשובה כנה ומעשית שאתה ממליץ למהול את התרכיזים עם מי ברז למרות מה שכתוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סוף סוף אתה לא מתחמק ונותן תשובה כנה ומעשית שאתה ממליץ למהול את התרכיזים עם מי ברז למרות מה שכתוב.

דניאל, ראשית אני לא מתחמק אלא בורח מהר :oops:.

 

אני ממליץ למהול את נוזל הקירור במי ברז המיועדים לשתייה במידה וייצרן הרכב או ייצרן נוזל הקירור מציין שקיימת אפשרות כזו או מים מזוקקים המתאימים למהילת נוזל הקירור.

 

באופן מעשי ברכב שלי אני לא ממהר לעבור לשימוש במים מזוקקים אלא מוהל במי ברז.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט או רוב נוזלי הקירור מתאימים לדילול במי ברז המיועדים לשתייה וכך גם הייתה ההמלצה של הייצרן VAG עד לשנת 2010.

 

בחלק גדול של נוזלי הקירור תוכל למצוא המלצה לשימוש במי ברז. במקרים שהמים קשיים מאוד או מכילים כמות גדולה של מינרלים ייצרן הנוזל ממליץ למהול את הנוזל במים מזוקקים.

 

 

הבעיה היא לא הכלור, הבעיה היא סידן ומגנזיום שיוצרים אבנית ועושים לא מעט נזקים לראידטורים, צנרות, משאבות מים ועוד.

חפשו engine car Limescale

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כן, פנינו למעבדה כדי לבדוק את נוזל הקירור המקורי של יונדאי ומהילתו ב-H2O (מזוקקים? רכים?) ובמים מבר מים שקר כלשהו.

 

המים המזוקקים (?) הגיעו ממתקן כזה:

 

1.jpgPhoto 14-01-16, 17 20 06.jpg

 

 

אני מניח שזה מחליף יונים, אבל אמתין למי שיודע מה המכשיר הזה ומה הוא עושה בדיוק למים, אם הוא לוקח מהם הכל או משאיר משהו.

 

בכל מקרה, זה ה-PH שלהם:

 

4.jpg

 

תזכורת: PH 7 = ניטרלי. מתחת לזה = חומצי. מעל = בסיסי.

 

כמובן שווידאתי שהמכשיר מכוייל לפני:

 

3.jpg

 

PH של מים מבר מים:

 

5.jpg

 

PH של נוזל קירור בתרכיז:

 

6.jpg

 

לאחר מכן מהלתי 10 מ"ל מהנוזל עם 10 מ"ל מים מסוננים (50:50) :

 

7.jpg

 

כנ"ל לגבי המים מהמתקן המסתורי:

 

8.jpg

 

 

מסקנה: אני עד היום כמו מרק, חשבתי שזה מטורף למהול במים מזוקקים, כי זה חולני להכניס חומצה למערכת. כמו שניתן לראות נוזל הקירור מקזז את חומציות המים ואף הופך את העסק לבסיס.

אם כך אני אישית מפסיק למהול במי ברז מסוננים.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף,

 

התוצאות שקיבלת בבדיקת ה-PH כאשר הנוזל קירור מדולל 50/50 עונים לדרישות והתקנים של רוב ייצרני הרכב ונוזלי הקירור.

 

לדוגמא:

 

הייצרן VAG מגדיר את תחום המותר של ה-PH בין 7.5-8.5 עבור נוזל קירור מקורי אשר מדולל ב-33 אחוז מים מזוקקים.

 

תקן ASTM3306 מגדיר את תחום ה-PH המותר בין 7.5-11 כאשר נוזל הקירור מדולל ב-40 אחוז מים.

 

לא הבנתי על סמך התגובה שלך באיזה מים אתה מתכוון לדלל בעתיד את נוזל הקירור ?

 

* בכול מקרה בדיקת ה-PH של המים אינו המדד היחיד לבחירה של סוג המים המתאימים לדלול.

תודה על השיתוף.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התייחסות לרמת החומציות בלבד איננה מדד לבחירת מקור המיהול.

אם תקרא מה שרשמתי קודם, בצירוף הקישור, תבין שזה רק פרמטר אחד.

אם היית מבקש למדוד את אלקליניות המים, ומתוך זה להסיק את יכולת הבאפר, היית יכול לבצע בחירה מושכלת יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כן, פנינו למעבדה כדי לבדוק את נוזל הקירור המקורי של יונדאי ומהילתו ב-H2O (מזוקקים? רכים?) ובמים מבר מים שקר כלשהו.

מסקנה: אני עד היום כמו מרק, חשבתי שזה מטורף למהול במים מזוקקים, כי זה חולני להכניס חומצה למערכת. כמו שניתן לראות נוזל הקירור מקזז את חומציות המים ואף הופך את העסק לבסיס.

אם כך אני אישית מפסיק למהול במי ברז מסוננים.

אסף, לעולם לא כתבתי שזה מטורף למהול במים מזוקקים אלא זו גם אופציה טובה אבל לא היחידה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד שמצאת אותיות באנגלית. ראייתך כנראה חדה משלי.

בכל מקרה, אל תשכח שבקוריאה הטמפרטורות יורדות הרבההההה יותר. אז אולי שם תוחלת החיים של הנוזל קצרה יותר...

 

היצרן מציין שנתיים לדעתי משום שהנוזל הוא מסוג IAT שעיקרון הפעולה שלו הוא יצירת שכבת מגן על המערכת,היתרון של של השיטה הוא הגנה טובה על המערכת והחיסרון הוא הולכת חום פחות טובה ואורך חיים קצר. אחרי תקופה הציפוי מתחיל להתקלף ולהיסחף במערכת מה שגורם להאצה בתהליך ההתקלפות ולכן נוזלים מהסוג הזה ממליצים להחליף אחת לשנתיים.

לעומתו נוזל OAT לא יוצר שכבת על כל המערכת אלה רק על אזורים שכבר נפגעו, היתרון של שיטה זאת הוא הולכת חום טובה ואורך חיים ארוך יותר, החיסרון הוא שהטיפול מגיע אחרי שהמערכת כבר נפגעת.

אחר כך היצרנים יצאו בטכנולוגיה היברידית שמשלבת את שני השיטות ונקראת HOAT\SOAT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק שאלה-

ברכבי (שרייד 99, אצלי כ 3 שנים) יש נוזל קירור של וולוליין, זה שאיתמר ציין בפוסט הפותח, המיועד לרכבים אסיאתיים. (צבע אדום, לזה מעליי ששאל).

לפי וולוליין נוזל זה בעל משך חיים של 4-5 שנים.

האם באמת זה בסדר להחליף נוזל קירור כל 4 שנים ולא כל שנתיים, כפי שהיצרן/יבואן רשמו בספר הרכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא ברור לי אם זה בסדר להחליף אחרי 4 שנים ולא כל שנתיים.

לפי האתר של וולוליין הנוזל הוא מסוג HOAT, אך היצרן/יבואן רושם שיש להחליף כל שנתיים ולא כל 4 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

HOAT אפשר כל יותר משנתיים.

 

היבואן יכול לרשום כמעט כל מה שמתחשק לו, הוא מונע ממטרות רווח.

בכל מקרה ברכבים שלי אני לא מושך עם נוזל קירור יותר משנתיים לא משנה בסוג שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד תלוי בסוג התוספים המעקבים ובריכוזם שיש בתרכזי נוזל קירור לאם ניתן לערבבם עם מי ברז.

אם היצרן הוריד את הדרישה למי ברז אז הוא שינה את ההרכב של התרכיז או הוריד את הריכוז, יותר סביר שההרכב השתנה עקב רגולציות של איכות סביבה שהחמירו (די שכיח בשנים האחרונות).

ההנחייה לעבור לשימוש במים מזוקקים ולא מי ברז אינה קשורה לשינוי בסוג נוזל הקירור אלא מהסיבות אשר ציינתי קודם לכן.

בנוסף לכך ההנחייה לעבור לשימוש במים מזוקקים תקפה גם לנוזלים מדור קודם קרי G11 משנת 1995 והלאה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3054 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...