Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סטוץ עם מוסטנג


oryo
שימו לב! השרשור הזה בן 3007 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חזרתי אתמול משבועיים בקליפורניה, הטיסה יועדה לביזנס, אבל הצלחתי לדחוף מעט פלז'ר.



 

בסופ"ש הראשון מכר לקח אותי לסיבוב על TESLA MODEL S, P90. זו היתה חוויה מוטורית מיוחדת ביותר, הטסלה היתה אחד הרכבים האהובים עלי עוד לפני שראיתי אותה במציאות, ולאחר שפגשתי את הרכב הזה (שנראה כאילו הוא צאצא ישיר של לילה סוער בין רכבת-הרים לחללית) - ההתלהבות רק גברה.

המיאוץ של הטסלה

זה משהו שלא חוויתי באף רכב אחר, הרכב הזה מצליח לגרום לתחושה שהמעיים שלך זזים בתוך חלל הבטן. העובדה שהמומנט זמין החל מסל"ד 0 היא כנראה התורמת העיקרית לתחושה, היות והכוח אינו מתפתח בקצב לינארי אלא יותר כפונקציית מדרגה (קרי: לוחצים על הדוושה והכוח ישר מופעל עליך, לא באופן מדורג כמו ברוב הרכבים האחרים).



 

בסופ"ש השני עקב שינויי תוכניות של הרגע האחרון, מצאתי את עצמי בטיול נהיגה מהנה במיוחד על פורד מוסטנג 2015:

 

רכב: Ford Mustang 2.3L 310BHP בסן חוזה.

 

סליחה, תהיתי האם אפשר אולי להחליף את הרכב שקיבלתי - הוולבו XC60 T5 אמנם נראית אחלה, אבל מתחשק לי משהו יותר מעניין לנהיגה



- אני יכולה להציע לך להחליף לקאדילק ATS

חשבתי יותר בכיוון של הרכב שנמצא בחניה מס' 44

- אני מצטערת, זה לא כלול בתוכנית שלך

אולי בכל זאת?

- נו טוב..

 

 

וכך התחיל הרומן החפוז שלי איתה:





 

 

יום לפני זה הייתי קצת אובד עצות, התוכניות שלי לסופ"ש בוטלו עקב אילוץ של חבר, ומצאתי את עצמי בסן חוזה ללא שום רעיון ל-מה לעשות.

התכנון המקורי שלי היה להשכיר רכב מעניין מסוכנות ייעודית, אבל גם זה לא הסתדר ממש ברגע האחרון, ונשארתי קצת אובד עצות.

חבר קרוב הציע לי להזמין רכב באחת הסוכנויות הרגילות ולנסות לשדרג במעמד קבלת הרכב, זרמתי עם התוכנית שלו, ההזמנה היתה על שמו ולכן הוא התלווה אלי בעת קבלת הרכב והשאר ידוע מהפסקה הראשונה (תודה צוואר-לאפה;)

 

IMG_20151114_110335.jpg

התרשמות כללית

 

נכנסים לרכב, מתיישבים - והדבר הראשון שעושים זה לפתוח את הגג.



 

 

מתניעים - קצת אכזבה, המנוע לא עושה צלילים מיוחדים, וניכר כי חוסר הדרמה שאני מכיר כבר מהפוקוס זלג להם גם לסגמנט הספורטיבי. גם בעת REVVING וגם בעת נסיעה, אין כמעט צליל אגזוז, ובעיקר ניתן לשמוע את המגדש שורק וצווח קלות. נחמד, אבל לא מספיק טוב בשביל רכב מהסגמנט הזה.

IMG_20151114_113742.jpg

אבל על חוסר הריגוש השמיעתי, המוסטנג מפצה ע"י אולטרה ריגוש ויזואלי. המוסטנג הקודמת תמיד היתה פייבוריטית אישית שלי מבחינת מראה, משהו בפרונט האגרסיבי שלה תמיד ריגש אותי, ואני זוכר שתהיתי לעצמי איך (אם בכלל) הם יצליחו להתעלות על זה ובו בזמן לשמור על קו עיצובי דומה. ובכן, הם הצליחו, הצליחו בענק. אני עדיין נהנה להסתכל על מוסטנג מהדור הקודם, אבל צר לי להודות בכך אך היא פתאום נראית פחות טוב. הפרונט של המוסטנג החדשה תוכנן היטב, שורת פנסי הלד יחד עם הזוויות מספקים לו מראה אגרסיבי, והרכב נראה בתנועה גם כאשר הוא עומד - וכשהוא עומד, למרות שזו "בסך הכל מוסטנג" (בארה"ב יש כאלו על הכביש כמו קורולות בחניה של הסופר), אנשים לא נשארים אדישים. ביליתי איתה מעט זמן, וביליתי איתה כמעט אפס זמן כשהיא במצב סטטי - ועדיין היו מס' פעמים שהספקתי לקלוט אנשים שמצטלמים עם הרכב (השיא היה כשמישהו נעמד באמצע הכביש בשביל לצלם אותה בנסיעה).

השילוב הזה בין המראה המצויין, לבין הצבע הבולט, והגג החסר, הוכיחו את עצמם נאמנה, ומבחינתי תרמו רבות לחוויה הכללית.

 

 

 

 

מבחינת איכות פנים, הרכב בנוי ברמה בינונית-פלוס כשאני מתייחס אל הרכב כסמי-פרימיום. צג המגע בגודל נוח, השליטה באוורור ניתנת לביצוע דרכו וגם דרך מקשים ייעודיים שמסודרים בצורה קלה לתפעול. ישנה אפשרות להתאמת צבע אישית (הן של לוח המכוונים, והן של ידיות הרכב ותאורת רגליים), ההגה עמוס במקשים - קצת יותר מדי לטעמי. המושבים האחוריים הם בגדר אנקדוטה משעשעת, וניתן להושיב בהם את טיריון לאניסטר - וגם הוא יתלונן על מרווח אפסי.

אציין גם לחיוב את כל הפיצ'יפקעס הויזואליים שעושים את החוויה לאפילו קצת יותר מגניבה - החל מהאיתות שמופעל בתצורת 'אבני דומינו', דרך הכיתוב הבוהק הנמצא בפנים הרכב שזוהר בצבע מותאם אישית (שנבחר לעיל), והעובדה שמראות הרכב מקרינות על הרצפה סמל של סוס דוהר כשפותחים אותן (כן, זה מטופש, וכן, זה מגניב רצח).

[TABLE=class: tr-caption-container, align: center]

[TR]

[TD]IMG_20151114_220727.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: tr-caption]הסוס בחשיכה[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

נהיגה

 

אבל עם כל הכבוד למראה ולאבזור, לא באנו להתרשם מזה אלא באנו לנהוג! וכאן, אני מוכרח לציין שהמוסטנג הייתה ההיפך הגמור ממה שציפיתי.



הקונוטציה המיידית שלי כשאומרים מוסטנג, צ'רג'ר, קורבט - היא לרכב מפוצץ בכוח שלא יודע להתנהג.

אז למוסטנג יש כוח, אין ספק בכלל. היא מגיעה ל100 באזור ה6 שניות (לפי היצרן, פחות, אבל בשיטת ה"אני סופר בקול" זה היה בערך 6 :), ולא קשה לצאת איתה לעקיפות. עם זאת, היא לא השאירה אותי עם פה פעור, אפילו לא פתוח קלות. היא לא הדביקה אותי למושב, ולא גרמה לי לפחוד מסחיטת הדוושה עד הסוף. ציפיתי לרכב שיחרוך את האספלט, בפועל קיבלתי רכב זריז למדי ותו לא.

מצד שני, אולי מדובר ב(חוסר)כישורי הנהיגה שלי ואולי פשוט בשיפור ענק של פורד עם המוסטנג החדשה, אבל מבחינתי הרכב מתנהג מצויין. נהגתי בו הרבה, 450 ק"מ שמתוכם 300~ ק"מ הם נטו כבישים הרריים מפותלים, והרכב פשוט סירב להכנס לתת-היגוי או להיגוי-יתר (אציין שנשארתי עם בקרת אחיזה במהלך כל הדרך). ההגה מרגיש מצויין, והוא עובד כמו שוטגאן - POINT AND SHOOT והעבודה מתבצעת. הבלמים עבדו יפה לאורך הזמן אבל בראן האחרון שלי (כביש 9, שיוצא מדרום סנטה קלרה, מומלץ בטירוף בשעות בהן הוא ריק) הם כבר התחילו להתלונן ולדרוש הפסקה ללקק את הפצעים.

עוד דבר שהפתיע אותי זה עד כמה הרכב נוח, למרות שמדובר ברכב ספורט עם גלגלים גדולים וישיבה נמוכה - לאחר יום שלם של נהיגה רצופה, עם מעט מאוד הפסקות (יותר נכון: הפסקה אחת לארוחת ערב), שמתי לב שיש לי אפס כאבי גב. אפס אי נוחות. כלום. לא קרה פעם אחת שהייתי צריך לעצור בשביל 'למתוח איברים', העצירות שעשיתי היום בעיקר בשביל להוריד אנדרנלין ו/או מפלס מים פנימי (יענו פיפי).

מה שלא הפתיע אותי, זה כמה משעמם הוא גיר אוטומטי. הגיר של המוסטנג מגיע עם 6 יחסי העברה, ויש גם pedal shifters, אבל... לא יודע, זה פשוט לא זה. אולי זה חוסר הדרמה הווקאלית (אף אחד לא צורח עליך להעלות הילוך), אולי זו הסלידה הרגילה שלי מרכבים אוטומטיים, אבל הגיר פשוט שיעמם אותי. אני מדגיש - אין בעיה מבחינת התפעול שלו, ההילוכים עוברים חלק ומהר ואין השהייה מיוחדת במיאוץ, אבל זה פשוט משעמם, ושעמום זה הדבר האחרון שאני מחפש מרכב ספורט פתוח.

אמרתי פתוח - ואני מוכרח שוב לציין לחיוב את הגג הנפתח. חוסר הגג מוסיף 10-20 קמ"ש לחויה, i kid you not. מעבר לכיף של 'הרוח בשיער', כשהרכב פתוח אתה מרגיש את המהירות בעוצמה גדולה בהרבה. מצד שני במז"א בו הייתי זה היה מאוד קשה לנהוג כך; המושבים המחוממים והמיזוג סייעו, אבל בשלב מסויים קלטתי שהרגליים שלי משקשקות באופן אקטיבי והבנתי שצריך לחזור ל'מצב מאורה' (כי כשסוגרים את הגג, פתאום חוטפים קלסטרופוביה).

אציין כי כאשר הגג סגור, הצליל של הרכב טוב יותר, ואני נוטה להאמין שיש בו מע' דומה לזו של הפיאסטה ST שמבצעת צ'אנלינג ווקאלי מהמנוע לתא הנוסעים (לא לתפוס אותי במילה, צריך לבדוק את זה).

עוד אציין כי איכות הבניה לוקה בחסר, והיו לא מעט קרקושים ורעשושים בזמן הנהיגה, במיוחד כאשר הגג סגור.

הטיול

 

סגמנט א' (שעות אור): 1300-1500



http://tinyurl.com/obpr2ez

IMG_20151114_142910.jpg

את רוב הסגמנט הזה ביליתי עם גג פתוח ורעידות לא רצוניות בגוף, את חציו הראשון (עד פניית הפרסה) העברתי בעיקר בלימוד הרכב והמסלול, את רוב המקטע הזה העברתי מאחורי פורש קאררה S שהיוותה הן מגן שוטרים והן רפרנס לפניות וקצב. כשהגעתי לכביש 92 הייתי אמור לפנות שמאלה ולהתחבר לכביש 84 דרך כביש 1 - אך החלטתי לבצע שינוי ולחזור על עקבותיי דרך אותו כביש 35 ממנו הגעתי, היות והוא היה מאוד מהנה ומבודד בעוד שהכבישים האחרים גדולים ועם תעבורה דחוסה יותר. את המקטע השני (לאחר פניית הפרסה) העברתי בקצב גבוה יותר ועם הנאה צרופה, בעיקר בסיומו בו נכנסתי לכביש צר ומבודד ביותר.

[TABLE=class: tr-caption-container, align: center]

[TR]

[TD]IMG_20151114_143026.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: tr-caption]כביש 35, פיתולים ותעלולים[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

בסוף הסגמנט הזה התחברתי לכביש 1 ונסעתי אל עבר מונטריי, ע"מ לפגוש זוג חברים טובים ולנסוע איתם את 'דרך 17 המייל', שהיתה בהחלט השיא מבחינת הנוף. בדרך הזו נוסעים על קו חוף ים מהמם ביותר, ולאחר מכן מתחברים לדרכים יפות בתוך השמורה. היות ובמקום זה היו משפחות ומטיילים עברתי למצב 'נסיעה מנהלתית', ועדיין נהנתי מאוד תודות לעובדה שהמקום הזה בהחלט מיוחד ביותר. בסוף הדרך ישבנו יחד לארוחת ערב, ומשם המשכתי לבד לסגמנט השני.

 

[TABLE=class: tr-caption-container]

[TR]

[TD]IMG_20151114_162550.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: tr-caption]17mile road[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

סגמנט ב' (שעות חשיכה): 2000-2300

http://tinyurl.com/ocgazw9

לא רציתי 'לבזבז' את הדרך חזרה על כביש מהיר, והחלטתי לנצל את העובדה שכבישי הצד יהיו כנראה ריקים ולהמשיך בטיול הנהיגה גם בשעות החושך. כשהגעתי לתחילת הסגמנט היה לי ברור שהאסטרטגיה הזו מוכיחה את עצמה - כבר בדרך אליו הייתי לבד לגמרי על הכביש. עברתי לאור גבוה, כיביתי את המוזיקה, נכנסתי לריכוז והתחלתי בנהיגה. וואו, כמה שזה כיף. ברגע שהחשש ממשטרות, רוכבי אופניים והולכי רגל נעלם, והחשש מ incoming traffic יורד גם הוא לרמה נמוכה ביותר, ריכוז ההנאה נוסק לשמיים. פיתחתי קצב גבוה יחסית לתנאי הדרך, למרות שריבוי הפניות בשילוב עם החשיכה היוו אילוץ מאתגר. איפשהו באמצע הדרך לכיוון כביש 17 (summit road) קלטתי פתאום מה אני עושה - נוהג בקצב גבוה במקום מבודד לחלוטין ללא שום אמצעי תקשורת, ואני מוכרח לציין שהחשש הקודם (ממשטרה) החליף את עצמו בחשש ממה קורה אם יש תקלה או חמור מכך.. צריך לזכור שמדובר בדרך מאוד מבודדת, ללא שום תאורה, ואני כאמור בלי סים אמריקאי ולכן חסר יכולת לתקשר. אני ממש זוכר את המקטע בו 'נפל לי האסימון' וקלטתי שמה שאני עושה מטופש לגמרי ומאוד לא מתאים לי :x עם זאת, זה היה מהנה ביותר.

סיימתי את המקטע, והגעתי חזרה לדרום סן חוזה בדרך חזרה למלון. חזרתי למצב מנהלתי, ועצרתי בצד לטובת סידור דופק - מסתכל על הרכב, וחושב לעצמי: וואו, איזה כיף. עד כמה שנהנתי בצהריים, ונהנתי המון, הנסיעה הלילית הזו היתה טובה יותר בהפרש ניכר.

נכנס לרכב, מגיע לרמזור והGPS אומר שיש לפנות ימינה בשביל להגיע לכביש הראשי ולחזור למלון, אני מחליט שאני לא יכול לוותר על התענוג ולוקח ישר לכיוון כביש 9, בו פתחתי את היום אך שמרתי על קצב נמוך היות והיו רכבים אחרים ורוכבי אופניים.

מגיע לכביש 9, פותח מבערים - FUCK ME זה מטורף. ההבדל המרכזי הוא שבניגוד לדרך חתחתים דרכה חזרתי לסן חוזה, הכביש הזה הוא באיכות גבוהה יותר ובניה מוצלחת שמספקת לך טווח ראיה הרבה יותר טוב. פה ושם פגשתי במכוניות מעניינות אחרות שיצאו כמוני לטיול נהיגה לילי, וחשבתי לעצמי כמה אדיר זה יכול להיות לגור כ"כ קרוב לדרכים כאלו - הרי סן חוזה נמצאת עשר דקות בלבד מהפנינה הזו, שלא נדבר על כך שמחירי הרכבים בארה"ב מגוחכים לגמרי... רק באותו הבוקר החבר שהתלווה אלי סיפר לי שגולף R עולה כאן $37K. השם ירחם.

 

 

בירידה מכביש 9 הבלמים איתתו לי שכואב להם, והיות והשעה היתה כבר לא-מוקדמת ולי יש טיסה לישראל לתפוס יום אח"כ על הבוקר, החלטתי שעדיף שאסיים בשיא. הנהיגה בכביש 9 היתה הכי כיפית מכל הדרכים שעשיתי באותו יום, ושמחתי רבות על כך שהחלטתי לבצע אותה.

 

 

קם בבוקר, מנסה לדחוף את המזוודה לתא המטען רק בשביל לגלות שזה לא הולך לקרות, שם אותה במושב הנוסע לידי ונע אל עבר נמל התעופה. יש גשם בחוץ ואני בתוך העיר, כך שהנסיעה מנהלתית ואני בעיקר מתרפק על הזכרונות הטובים מאתמול. ויש הרבה כאלו.

לסיכום

 

המוסטנג מצדיק את עצמו בתור 'רכב ספורט עממי', מהסיבה שהוא בדיוק כזה. מדובר ברכב נוח, מאובזר למדי, משדר עוצמה ובמחיר הוגן ביותר (לצרכנים בארה"ב). הוא רחוק מלהיות מושלם - איכות חומרים והרכבה יכולה להיות טובה יותר, השימושיות שלו שואפת לאפס ולי בפירוש היתה חסרה 'דרמה' מבחינת צליל ותחושת הכוח, ועם זאת הוא מספק הרבה מאוד (מאוד!) הנאה והכיף הזה שבנסיעה חסרת גג זה משהו אחר שמחזיק פרימיה לא קטנה.



אני נותן לו 4/6.

 

 

לעומת זאת, כשאני מסתכל על הטיול הספציפי שלי: בעלות של $85 (ועוד $60 לדלק) ביליתי למשך יום עם רכב מהנה ביותר, בכבישים מדהימים, ועם סיום מוצלח (חסר כאבים וללא מקרים של איבוד שליטה או הגנה למצבי קיצון מסוכנים). יחס הכיף לשקל הפנומנלי הזה מקנה לפורמט הטיול הזה ציון של 6/6, וברור לי שאני הולך לשכפל אותו בעתיד.

 

(הסיקור המקורי נכתב כרשומה בבלוג שלי, מצטער עם הפורמט יצא קצת מבולגן בפרסום הרשומה כאן)

 

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יפה - ביליתי עם אחת לבנבנה (תודה לאוויס) כ500 מיילים לפני כחודש בנסיעה מוגאס לLA ויומיים בוואלי.

כמוך זה לרוב עבודה, אבל תמיד משולב בקצת פלז׳ר :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה מעולה. נהניתי לקרוא.

באמת נשמע כמו רכב חוויתי מאוד, אבל כמו שאתה יודע, אני שבוי בקסמה של ההנעה האחורית.

 

קבל ממני איחולים למוות ביסורים.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מישהו ששוקל משהו דומה,

בבגאז' ממש אין מקום למזוודה? הייתי בטוח שברכבים בגודל הזה יש די מקום.

 

הפתיע לי שאמרת כי הרכב לא שימושי.

במושבים האחוריים אםשר לדחוף מזוודות בגודל מלא?

 

בכל מקרה, תודה על הסקירה המענינת והשיתוף. [emoji106]

יואב :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבגאז' נמוך, מזוודה קטנה תכנס שם, המזוודה שלי שהייתה נפוחה בסוף הטיול מרוב משלוחי מנות לארץ - פחות :)

אני מניח שניתן לאכלס מזוודה/ות במושבים האחוריים, שים לב שיש אפס מקום לרגליים (ז"א, אל תסמוך על מרווח הרגליים בתור מקום לשים בו תיק).

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה כיף לקרוא. אחלה כתיבה ואחלה תמונות. הרמקולים היו בפול ווליום כשצרחת מההאצה של הטסלה ועכשיו כל הבית שלי יודע כמה היא מהירה. קח בחשבון שגם אימצתי את שיטת הניקוד שלך, ואולי כדאי שתצרף את הקישור מהבלוג להסבר.

 

אני לא ארד פה לרמה של חברי פורום אחרים, ואייחל מוות מהיר בלבד. הייסורים יגיעו כשתעבור להונג קונג ותתחיל להסתובב עם פנסיונרים אסייתים אספני מכוניות.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף, נהנתי לקרוא !

מבין דגמי המוסטנג, האהובה עלי ביותר היא הפאסטבק, שמשחזרת עיצובית את הפאסטבק המקורית, שהיתה היפה מבין דגמי המוסטנג.

עם כל הכבוד להגדשה ולהספק הגבוה ביחס לנפח, אין ולא יהיה תחליף ל V8 אמיתי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ארד פה לרמה של חברי פורום אחרים, ואייחל מוות מהיר בלבד. הייסורים יגיעו כשתעבור להונג קונג ותתחיל להסתובב עם פנסיונרים אסייתים אספני מכוניות.

 

מעולה!

:roflmao::roflmao::roflmao:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקו, שמח מאוד לשמוע שאהבת! :)

קישור להסבר יש בחתימה שלי

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3007 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...