Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מדריך מצולם] החלפת אטם מכסה שסתומים בפיג'ו 206cc, מנוע 1.6 NFU, שנת ייצור 2002


shlomi_e11
שימו לב! השרשור הזה בן 2935 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן

 

השבוע, נפגשנו ידידי דוד (David-honda) ואני עם חבר הפורום רועי וה206cc שלו לעבודת החלפת אטם מכסה שסתומים.

 

ברכב הזה יושב מנוע 1.6 NFU, כך שיש 2 אטמים שיש להחליף.

 

מצרכים:

- 2 אטמי מכסי שסתומים (עליון ותחתון, מדובר בחלק זהה למכסה העליון ולמכסה התחתון כך שיש לקנות 2)

- מברג/בוקסה Torx 20

- בוקסה 10 מ"מ

 

שלבי העבודה:

 

1. יש להמתין כחצי שעה כדי שהמנוע יתקרר קצת, לפתוח מכסה מנוע.

2. ניתן לראות את מכסי השסתומים ובניהם את מכסה ההגנה (מסומן באדום) שמכסה את חיבורי הפלאגים.

1.jpg

 

3. יש לפתוח את פקק מילוי השמן (מוקף בעיגול כתום).

4. יש לפתוח את ששת ברגי הטורקס 20 (מסומנים בעיגולים צהובים) שמחזיקים את המכסה האמצעי (האדום) ולהרים את המכסה.

5. כעת נראה את המכסה העליון והתחתון, נוציא בזהירות את שלושת צינורות האוויר המחוברים אליו ע"י לחיצת החלק הצהוב (מסומן בריבוע וחץ צהוב) ושליפתם החוצה.

3.jpg2.jpg

6. לאחר מכן נבריג החוצה את הברגים שמחזיקים את מכסה השסתומים: לכל מכסה יש 8 ברגים עם ראש משושה 10 מ"מ (מסומנים בחיצים אדומים ממוספרים בירוק).

7. לאחר פתיחת הברגים, נרים בזהירות את מכסה השסתומים התחתון. לעיתים הוא קצת דבוק ויש להפעיל מעט כח כדי להוציא אותו, אפשר להכניס בזהירות משהו דק (כמו שפכטל) בין המכסה לראש המנוע כדי להוציא אותו אם הוא עקשן. לשים לב כי מדובר במנוע מאלומיניום ויש להיזהר לא לשרוט אותו.

5.jpg4.jpg4.5.jpg

8. לאחר שהרמנו את מכה השסתומים, נוציא את האטם הישן באמצעות מברג דק וננקה את החריץ שבתוכו טוב טוב עם מטלית, כדי שהאטם החדש שנכניס ישב באיזור נקי.

6.jpg

9. לאחר שהחריץ נקי, נשים את המכסה ליד האטם החדש ונשים לב לכיוון שלו לפי העיקולים.

8.jpg

10. נמרח שכבה דקה של סיליקון RTV (ויקטור) בחריץ בתוכו יושב האטם ולאחר מכן נכניס את האטם למקומו.

10.jpg9.jpg

שימו לב שבאטם החדש יש מין "בליטה" שצריכה לשבת בתוך ה"חריץ" שבמכסה השסתומים, ככה שיהיה קל להכניס אותו (הבליטה המדוברת מסומנת באליפסה צהובה).

 

בנוסף, אם מסתכלים מקרוב על האטם החדש ניתן לראות שיש לו מן "שיניים" כאלו, וכשמרכיבים את האטם החדש יש לשים את השיניים בתוך החריץ שבמכסה השסתומים.

 

11. נמרח שכבה דקה של RTV על הצד השני של האטם.

11.jpg

12 נמקם את האטם החדש למקומו, ונבריג את הברגים (מסומנים בחץ האדום) חזרה, לפי סדר המספרים (1 עד 8 ונחזק אותם במומנט של 1Kgm = 9.8NM.

12.jpg3.jpg13.jpg

13 נעשה אותו דבר לאטם העליון (שלב 6 עד שלב 12) - ז"א פירוק 8 ברגים, הוצאת מכסה שסתומים, שליפת האטם החדש, ניקוי החריץ, מריחת סיליקון, מיקום האטם החדש, מריחת סיליקון, החזרה למקומו והברגת 8 הברגים לפי הסדר.

14. לאחר ששני האטמים במקומם והמכסים מחוזקים, נרכיב חזרה את צינורות האוויר (מסומנים בריבוע הצהוב), נחזיר את המכסה (מסומן באדום) באמצעות 6 ברגי ה Torx 20 שמחזיקים אותו.

1.jpg2.jpg

 

וזהו!

7.jpg

עריכה אחרונה על ידי shlomi_e11

שלומי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד, תודה על המדריך.

 

שווה לציין שבמנוע הזה אין דרישה לסיליקון ״לחיזוק״ האטם.

אישית אני לא שם סיליקון על אטם מקורי. אם האטם לא מקורי אני ״מחזק״ עם סיליקון מצד המכסה. רק אם האטם סיני אלום שם אז אני ״מחזק״ גם מצד הראש..

 

את חיזוק הברגים של המכסה כדאי לעשות בכמה שלבים על מנת שהמכסה ישב ישר ואחיד.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

כל הכבוד על התיעוד והביצוע.

חזור לעשכן העוד כחודש אם עדיין ישנה נזילה ( אני מהמר שכן).

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

כי במרבית המקרים הנזילה היא בין חצי האלומיניום לראש המנוע ולא מאטם הגומי.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, חשבתי אתה מדבר על הנזילה מהאטם מכסה שסתומים.:roll:

בכל מקרה, שלומי דיבר איתי בזמן העבודה ודבר ראשון לפני שפירקו אמרתי לו שיבדוק טוב טוב מאיפה

הנזילה כי ''אחת המחלות'' של המנוע הזהכפי שאתה יודע היא בכמה מוקדים ולא רק משם.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד. פשוט כיף לשבת ולקרוא את מהלך העבודה, כרגיל חברי הכנופיה לא מתפשרים ועושים הכל לפי דרישות היצרן ומעל הכל מחזקים כל בורד במומנט הנכון.

תענוג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

KOREN זה תלוי במספר שלדה. תרשום לי אותה כאן ואברר לך.

 

יש שני סוגי אטמים, אחד שהוא רק גומי, והשני פלטת פלסטיק עם גומי בהיקפה (חלק ממערכת אדי שמן)

 

IMG-20160121-WA0053.jpgIMG-20160121-WA0054.jpg

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כבר הרבה יותר מסובך, תתחיל בהחלפת האטם, תנקה שם היטב ותעקוב בימים הבאים.

 

אצלך הוא רק גומי, מק"ט 0249A9, בדיוק כמו במדריך.

 

אתה צריך 2 כאלה.

 

206.jpg

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2935 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...