Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט OPTIMUS - סובארו B4 2010 - מהתקנה, דרך סיקור מוצרים ועד TUNE BLOG שלם


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היה ברור, כי עודף אלקטרוניקה ומחשוב ידפקו.. :lol: אותך בסוף..

כאשר התחלתה את הפרויקט עבדתה טוב,(עבודת יד) עם סרט מטר מדידה של תופרות.

פעם כשהייתה רציני, הייתה מפרק מהרכב של האישה את המצבר ומחבר את הטאבלט.

בטח עכשיו אתה כבר שומע טוב, לכן הכל באיזי.

 

(לפעמים אני מסיים שיפוץ רמקולים ומשאיר אותם עוד אצלי, ולא מספר כי הם מוכנים.

כייף לי לשמוע ולשחק איתם)

אני מקווה כי בעבודה נפל דבר מעניין, ולא ביורוקרטיה של ניהול מלאי וטפסים.

 

קח באיזי - אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 656
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

האמת היא שדווקא הטאבלט עדיין משגע אותי אבל אני חושב שהבנתי מה לא בסדר בהתקנה של האוטו-דרואיד וזה שחסרה לי מחיצה של הOTG וזה כנראה מותקן רק ע"י פלאשינג של הרום והקרנל של טימור - אני מתאר לעצמי שלאחר זה אני עושה עוד פעם WIPE ורק אז מתקין את האוטודרואיד.

 

יש לי היום הרבה זמן למשחקים שכן אני בעבודה עד חצות וכן תוך כדי גם עובר חפיפה לתפקיד ה"זמני" החדש.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,

 

מתברר שבטאבלט השני מבואת הטעינה (דהיינו CHARGING PORT ) לא תקינה.

 

ברוב טיפשותי ניסיתי להבין איך מנתקים את כבל הדאטא מהטאבלט הראשון בו רכיב הפלאש נהרס ולכן נשארתי קירח מכאן ומכאן ולאחר שראיתי סרטון ביוטיוב גם אישררתי את הטעות שעשיתי שם.

 

לארוע אגיע עם הסמארטפון שלי והטאבלט של IRULU מתפקדים כHU, הנקסוס ממתין למבואת טעינה בחמישה דולרים אשר הוזמנו מהשודד המהיר (אליבאבא).

 

לפחות יש לי טאבלט מוכן כבר בשלוף, רק שזו תהיה התקלה האחרונה שלי לפני שגם הוא מתפגר.

 

לגבי העבודה - זה משהו בין לבין - טכני משולב עם הנהלה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אין לי סבלנות לדברים כאלה :-D

 

אמרתי לעצמי שאולי בכל זאת לא הרסתי את הCHARGHING PORT של הנקסוס שהלך בו הפלאש ופירקתי את החלק הזה ממנו.

 

פתחתי את הנקסוס שבו יש לי בעיית טעינה וככל הנראה קצר או זליגה שגורמת לו להתקע ולהתרסק בכל פעם שאני מחבר אותו לכבל OTG והחלפתי את מבואת הטעינה התקולה בזו שעובדת.

 

כאשר חיברתי את הFLAT CABLE לנעל במבואת הטעינה סה"כ היה נראה שכל הסיכות במקומן.

 

חיברתי את הטאבלט לטעינה ואכן נראה שהטעינה תקינה כרגע - מקווה שלא יהיו הפתעות נוספות וכאשר אחבר לרכב הכל יעבוד תקין לשם שינוי.

 

תמונה של החלק התקול.

 

סרטון ביוטיוב המסביר כיצד להחליף את החלק:

 

P60912-141609.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוף!

 

נקסוס 7 - עובד!

 

הכנתי גם בשביל הSHITS AND GIGLES סמסונג S3 מיני עם USB AUDIO PLAYER PRO

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

ישבתי וחשבתי,

חשבתי על הדברים שאורן מורדכי (מנכ"ל מוראל כיום) הסביר לי על נקודת החיתוך של הCDM - על כך שהיא באזור ה550 הרץ ב12 דיבי

ועל זה ששאלתי אותו איך בדיוק אם כך נקודת ההנחתה היא ב450 הרץ ואז נזכרתי שהוא הזכיר מעגל "פיצוי" שמוריד את ההתנגדות ובעצם הופך את נקודת החיתוך בסטיית פאזה אמנם של 12 דיבי אבל החיתוך עצמו הוא חד - יותר לכוון של סלופ 24.

 

הCDM נחתים אצלי כמעט ב1800 הרץ בסלופ 6

לעומת זאת הוופרים נחתכים ב1K הרץ בסלופ 6

 

ואז החלטתי לנסות קונפיגורציה אחרת - וזה מה שיצא

CDM ביחד עם הטוויטרים נחתכים עכשיו בסלופ 24 בין 750 הרץ לבין 20K הרץ - כן, בעצם פתחתי לטוויטרים את כל תחום השמע האנושי ורק קצת סינון רעשים בעזרת חיתוך עליון.

 

הוופרים נחתכים גם בסלופ 24 - בין 60 הרץ (הפעם אני ממש לא חושש, אם מקודם הם היו חתוכים ב90 הרץ בסלופ 6) ומלמעלה הם נחתכים כמובן גם כן בסלופ 24 אבל בנקודת חיתוך משקיה למידריינג'ים - 750 הרץ.

 

הייתי צריך להפוך לסאב וופר פאזה ולהוריד לו את הסלופ ל12 דיבי במקום 18.

 

מה התוצאה?

מבחינת הסאב וופר אין הבדל ממשי.

 

מבחינת הוופרים הם יורדים נמוך יותר ובועטים חזק יותר.

 

מבחינת הCDMים - הם הרבה יותר "בשרניים" - נושכים יותר.

הטוויטרים "חיים" יותר ועדיין לא צורמים או מציקים.

 

ומבחינת המערכת?

 

אני אוהב את זה!

משהו שאיתמר אמר במפגש הארצי האחרון זה שהוא בטוח שיש פאזה הפוכה ברכב.

 

האמת היא שאין, כל הפאזות מיושרות ובדוקות היטב כל זוג רמקולים כלפי עצמו וכלפי כל השאר בטרקים של אין פייז ואווט אוף פייז

 

אבל ההבדל בין הסטאפ שהיה עד עכשיו לזה שנעשה לאחר השינוי - מראה על כך שהמערכת במצב הקודם היתה קצת "מפוזרת"

 

לאחר השינוי - המיקוד של הדברים, המיקומים - חדים כמו סכין, הכל הרבה יותר ממוקד!

 

אני בהחלט מבין למה איתמר התכוון, לא היתה לי שום דרך לדעת את זה אם לא הייתי פשוט מנסה לעשות את השינוי הזה.

 

לא יודע, לא מצליח להבין ממש למה - אני כל פעם בסופו של דבר חוזר לחיתוכים עם מתלולים חדים כל כך.

 

אולי לנסות שוב עם נקודות חיתוך חופפות בסלופים מתונים - יכול להיות שהמריחה הזו הגיע מיותר מידי תחום חפיפה בין אלמנטים רחוקים זה מזה - לא יודע - מדהים, פשוט מדהים - איך אחרי כל כך הרבה שנים ואני כל פעם לומד משהו חדש, עוד טריק, עוד משהו שלא הייתי מודע אליו.

 

אמות טיפש, זה בטוח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איטום

 

כן - לא טעות, איטום ולא בידוד

 

במקרה הזה ראיתי במקרה סרטון ביוטיוב בו מוסיפים פס גנרי לאיטום חלונות ומכסים בנוסף לפסי האיטום המקוריים של הרכב.

 

אני מדבר על מוצרי car weather strip ודומיהם.

 

ואז חשבתי על זה קצת - כשהבטתי בגומיות בדלתות של הסובארו ראיתי שסה"כ יש לי גומיות כפולות - גם על הדלת וגם על מפתן הדלת בשלדת הרכב אבל כשאני נוסע בכביש מהיר - מגיעים משם רעשי רוח ניכרים!

 

ואז שאלתי את עצמי מה עם הגומיות האלה תוכננו לאטום מחדירת מים אבל הן כן מאפשרות מעבר אוויר?

מה יקרה אם אני אוסיף עוד שכבת איטום - עוד גומיית איטום שכזו לדלתות הקידמיות?

 

פעולה -

 

נשארו לו סרחי עודף מפס איטום כפול שכזה אשר הדבקתי ברכב של אשתי בגלל שגומיית האיטום של מכסה המנוע, הגומיה המקורית, נהרסה (בלאי) עם השנים.

 

הספיק לי בדיוק לכל מפתן דלת קדמי לחלק של קורות הA ולחלק העליון של מסגרת החלון.

 

משהו נסיוני בלבד.

 

התוצאה?

 

וואו!

 

רעשי הרוח כמעט ואינם, גם ב120 קמ"ש זה ממש מינימלי, זניח מאוד.

 

מומלץ בחום.

 

את הגג אני כנראה אבודד רק במהלך נובמבר.

 

פתרון של שקלים בודדים באפס זמן ומאמץ - תוצאה שהייתי מצפה מהשקעה שהיא פי כמה וכמה מזה.

 

היי גם לי יש כזה אוטו אשמח להרחבה על התהליך וכמובן מהיכן קונים.

השיפור משמעותי גם כאשר הרכב במצב בידוד "סטוק"?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יקח לי קצת זמן לחזור אליך בנושא הזה אבל אומר את זה ככה - יש ברכב הזה שני מקומות בהם הבידוד ברכב שלי עשה שיפור משמעותי.

 

הראשון זה מכסה המנוע - המון רעש נבלם לי ברגע שבודדתי אותו. ההתנעה הרבה יותר שקטה וגם כל האצה הרבה יותר שקטה.

 

השני זה איטום מסגרות הדלתות עם WEATHER STRIP שהזמנתי מאמזון (לדעתי יש גם בכל חנות חלפים לרכב) - זה פשוט בלם את רעשי הרוח למינימום.

 

יש עוד שני בידודים שאני מתכוון להוסיף לרכב הזה - קיר האש ותעלת התמסורת זה אחד מהם. השני זה הגג.

 

את החומרים בארץ ניתן לקנות דרך כל משווק של אודיו סיסטם אשר מוכרי מוצרי דינאמאט או את מוצרי הבידוד שנמכרים ע"י כל משווק של ניפון.

 

חלק מהחומרים שאני הולך להשתמש בגג ותעלת התמסורת (צמר גפן לבן דמוי ט'ינסולייט) הזמנתי בכלל מאלי אקספרס.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחשוב שזו חתיכת פח ענקית שיושבת ישר מעל מנוע וכל מה שתופס אותה למקום זה וו ושני צירים, כל העסק הזה רועד.

 

באוונסיס המנוע היה חזק יחסית למרכב ושקט, בסובארו המנוע הזה קטן וחלש ביחס למשקל וגודל הרכב וגם ההנעה הכפולה, אז למרות שזה מנוע בוקסר

כשהוא מתאמץ הוא מייצר הרבה רעש ובעצם כמעט בכל תאוצה מעבר לזינוק עדין הוא צריך להתאמץ בכדי להזיז את הבהמה שהוא משודך אליה.

 

בגלל ההנעה הכפולה יש ברכב הזה שני דיפרנציאלים וזה גם מייצר רעש מסויים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיפרנציאל מייצר רעש מזערי, לא משהו שתשמע, בדיוק כמו שאתה לא שומע את הגיר, בסך הכל גלגלי שיניים ומזלג.

אני מאמין שהמכסה מנוע לא מבודד רעש בגרוש, אבל פחות שומעים אותו בתא הנוסעים, זו הייתה הכוונה שלי.

בכל מקרה תוספת מבורכת להשתקת הסביבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש איזשהו רעש מאוד מסויים שמגיע מאזור תעלת התמסורת מקדימה - בזה אני בטוח, הכל בסדר והרכב עובד חלק.

 

מכסה המנוע מאוד הפתיע אותי ברכב הזה, זה היה לא צפוי - באוונסיס למשל, זה רק הוריד קצת את רעש המנוע והפך אותו ליותר נמוך אבל לא משהו מוחשי - פשוט נעים יותר.

 

בסובארו הזו זה ממש עשה הבדל שמיע.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש חסר הבנה בבידוד. גרמת לו לא לרעוד ע"י הוספת מסה. או שהצמדת לו חומר שסופג את הרעש?

 

וכן מסכים בהחלט שהרכב הזה מצד אחד "דורש" מעיכת דוושה בכדי לזוז ומאידך כל "לחיצה" כזו דורשת כוננות ספיגה מצד האוזנים. (מה גם שהסאונד של המנוע גרוע למדי):)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם וגם

 

הצמדתי למכסה המנוע יריעות בוטיל משולבות אלומיניום וספוג CCF 3 מילימטר - הבוטיל מונע רזוננס של הפח בתדר שמיע והספוג בולם רעש.

 

מעל כל זה הוספתי עוד שכבה של ספוג 6 מילימטר CCF דחוס בכדי למנוע עוד מעבר רעשים.

 

ומעל כל זה החזרתי את מגן הרעש המקורי שהוא כולו סיבי זכוכית ואקרילן.

 

וכל זה כמובן גם מוסיף הרבה מאוד מסה למכסה המנוע ששומרת אותו במקומו.

 

הרכב הזה הוא אחד המוזרים שיצא לי לנהוג.

 

מצד אחד הוא מזנק די באכזריות וכן מדביק את הגב לכסא - מ0 ל60 הוא דווקא פותח יפה אבל אז הוא נחלש ואיפשהו ב80 קמ"ש הוא ממש נרדם לרגע ורק אז נזכר להאיץ ל100.

 

מצד אחד הוא נוח בטירוף ואני לא מדבר על המושבים או רכות הנסיעה שהם מצויינים לטעמי - אלא הAWD פשוט הופך את כל ההיגוי, בייחוד מרגישים את זה בכבישים מפותלים למשהו כל כך נוח ונעים.

 

יש לו אחיזה סה"כ מצויינת בשביל רכב עממי שנועד לשנע משפחה.

 

כל זה דווקא הופך את הרכב הזה למשהו קצת פחות משעמם משאר הקטגוריה.

 

מצד אחד יש לו פנים פשוט וספרטני משהו מצד שני סה"כ איכותי ונעים לשהיה.

 

זה רכב חצוי ומוזר.

 

נפח המנוע 2.5 ליטר אטמוספרי צריך להיות המינימום לרכב הזה ומאידך ה3.6R זללן מידי.

 

לגבי רעש המנוע - תבודד את מכסה המנוע!

 

חלק ניכר מהרעשים שאתה שומע זה רעידות המכסה - ברגע שתבודד את המכסה אתה תשמע את הבוקסר הזה ומה שאתה תגלה זה שהוא דווקא מנוע עם רעש "עב בשר" ולא רעשן כמו שאתה חושב - אתה מוזמן לשמוע בעצמך את ההבדלים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

שמעו - נשאלתי על כך כאן מקודם - אני רוצה להעלות סרטון מדהים לגבי בידוד רעשי דרך ע"י הוספת גומיות אטימה מסוגים שונים במיקומים שונים ברכב - שימו לב היטב להדגמה.

 

[video=youtube;dp8pL-NiAw0]https://www.youtube.com/watch?v=dp8pL-NiAw0

 

הרחבה -

 

לקורות הB (הצד של הדלתות האחוריות שגובל בסגירה עם הדלתות הקדמיות) - יש גומיות ייעודיות לקורה B - באליקספרס תרשמו למשל rubber seal b polar ותמצאו.

 

לצד התחתון ולצד האחורי של הדלתות הקידמיות כולל אותו הדבר בדלתות האחוריות תחפשו

 

rubber seal P style

 

לצד הקידמי פנימי של הדלתות (איפה שהצירים) הקידמיות תחפשו

 

rubber seal Z style

 

וכל השאר - מכסה מנוע, מכסה תא מטען וכמעט כל מקום אחר זה גדלים שונים של D TYPE.

 

תתבוננו היטב ברכב שלכם ותבינו איזה סוגי גומיות אתם צריכים ותזמינו - זה עולה גרושים ונותן תמורה אדירה לבידוד רעשי דרך.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...