Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט בראבו - ביקורת, אחזקה, שדרוגים וכו' (שרשור מתעדכן)


oryo
שימו לב! השרשור הזה בן 2876 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במלוא חצי שנה ולאחר 8K ק"מ, וכל מיני 'פרוייקטים' (לא יודע איך לקרוא לזה), החלטתי לאגד את כל הדברים בשרשור אחד בשביל שיהיה לי תיעוד מסודר, ולמי שמעוניין - מידע נגיש.





מדובר בפיאט בראבו 2011, גרסת Sensation, רובוטית, כחולה וגדושה.

IMG_20150829_105637.jpg

--



דברים שביצעתי ותיעדתי בשרשורים נפרדים:

1. הליך הרכישה

2. 'יישור קו' אסתטי: PDR על שקע מעצבן בפח (לא ברור לי מדוע, אבל מסתבר שהשרשור הזה נמחק :()

3. טיפול דיטיילינג: פוליש דו-שלבי וציפוי אופטיקואט.

4. צביעת ג'נטים בפלסטידיפ (השרשור שפתחתי מוזג אל תוך שרשור אחר עם נושא דומה)



דברים שביצעתי ולא תיעדתי:

יישור קו: החלפת רביעיית צמיגים + כיוון פרונט, החלפת תושבת מנוע במוסך שמשון.

שיפור: רכישת קיט של TMC - קופסא לניהול מנוע (ECU), ודונגל המבצע עדכון תוכנה לניהול גיר רובוטי (AUTOFLASH)

אסתטיקה: החלפת תאורת פנים ותא כפפות באור לבן (לד), התקנת תאורת רגליים בעת פתיחת דלתות, התקנת תאורת תא מטען לבנה וחזקה (הנורה המקורית ממש חלשה ומטופשת), החלפת פנסי ערפל ללד, החלפת פנסים ראשיים בקסנון לבן (5000K).

טיפול 95K: רביעיית פלאגים אירידיום, פילטר שמן, פילטר אויר. (טיפול אחרון בוצע ע"י בעלים קודמים ב80K, כאשר החליף רצועת טיימינג)



סה"כ, עלות הרכב כולל בדיקה ויישור קו 55K, עלות אחזקה (בעצם, טיפול) 540 ש"ח.--



ביקורת לאחר חצי שנה עם הרכב:

פנים:

יחסית לסגמנט שלו, הרכב נראה טוב - אפילו טוב מאוד. כל פעם שחברים שלא מכירים נכנסים אלי לרכב התגובה שלהם מאוד חיובית. תא הנוסעים מזמין ומעוצב באופן פחות משעמם מהמשפחומטית הממוצעת. הדשבורד בעל ציפוי גומי עם מראה שתי וערב שמזכיר קצת מראה של קרבון פייבר, אך נעים למגע. הפלסטיקים לא טובים ולא גרועים במיוחד. הפידבק ממתגי הקונסולה המרכזית מרגיש טוב ואיכותי למדי, אך הפידבק מהכפתורים על ההגה מרגיש זול יותר.

המושבים נוחים, יפים - אך חסרי כל יומרה ספורטיבית: אפס תמיכת צד.

הדשבורד בצד הנוסע סובל ממחלת הדשבורדים הידועה של פיאט, ויש שם נפיחות מסויימת.

הרכב מגיע עם בקרת אקלים נוחה לתפעול, השליטה מההגה מאוד נוחה ובשילוב עם השליטה הקולית על הסלולר - בטיחותית. בנוסף יש כל מיני פיצ'רים חביבים של הנדסת אנוש: מגב אחורי שנכנס לפעולה אוטומטית כאשר יורד גשם ומשלבים לרוורס, פנסי ערפל שנדלקים בהתאם לסיבוב ההגה, פתיחת/נעילת חלונות מהשלט, התראה על כל פיפס במחשב הדרך המרכזי (במקום נורה חסרת משמעות שצריכה פענוח ע"י ספר הרכב), מיזוג פנים למשענת יד הנהג ועוד כמה דברים שכנראה שכחתי.

אך אי אפשר לדבר על הנדסת אנוש בלי לדבר על הדברים שגורמים לך להבין מיידית איך נפלה האימפריה הרומית - אין שום מקום ברכב בו ניתן למקם בקבוק שתיה, אלא אם אנחנו מחשיבים את הרצפה, תאי משענות הידיים לא עמוקים מספיק בשביל שתוכל למקם שם פלאפון בלי שהוא יתעופף בחלל הרכב כשנכנסים לסיבוב זריז, ואין מספיק קללות בז'רגון האיטלקי והישראלי יחד שיספיקו לתאר את החוויה של החלפת נורה ברכב.בנוסף, לא ברור לי למה ברכב האצ'בק משפחתי אין שום חלוקה בתא המטען. הגלגל והאביזרים אכן נמצאים מתחת לתא המטען, אבל תא המטען עצמו הוא חלל אחד גדול ללא שום תת-חללים, תופסני רשת, או משהו שיכול לעזור לנהג הפדנט לאלץ סדר.מצד שני, פיאט עשו בחוכמה ובנו את המושבים האחוריים כך שאפשר לקפל את גב המושבים ולייצר שטח הטענה מישורי אחיד.

איכות ההרכבה רחוקה מלהיות מושלמת: יום אחד הנסיעה תהיה שקטה באופן מופתי - בעוד שביום אחר קרקושים צרצורים ובלבולי מוח יצוצו מכל מיני מקומות שלא ידעת שקיימים.



בסה"כ - יש כמובן נקודות לשיפור, אך חלקן שותפות לכל אחיותיה של הבראבו בסגמנט, והאחרות לא מאוד אקוטיות.



חוץ:

זה סובייקטיבי כמובן, אבל הבראבו לדעתי נראית מצויין, והייחוד שלה על הכביש רק עושה חסד. אני לא יודע אם זה הטיפול שעשיתי, השמירה שלי על הרכב, או איכות הצבע - אבל הרכב שלי כמעט תמיד נראה מבריק ונקי (גם כשהוא מלוכלך) כאשר מסתכלים עליו ממרחק של מטרים בודדים. בכלליות אציין שהמראה הטוב של הרכב הוא נקודת זכות ענקית מבחינתי, כל יום בבוקר ובערב כשאני מגיע אל הרכב - יש תחושה טובה שמבחינתי שווה פרמיה מסויימת.



נוחות 'מנהלתית':

בתור נהג היא נוחה מאוד ואין לי תלונות במישור הזה בכלל כאשר מדובר בנסיעות מנהלתיות. נוסעים ברכב דיווחו על נוחות. לרכב יש פתח מיזוג אחורי והשחרה מקורית לחלונות האחוריים, מה שמסייע לנוחות הנסיעה במושב האחורי מבחינת טמפרטורה.תא המטען רחב ומציע נפח סביר למדי, אך שפת ההטענה שלו גבוהה יחסית.תנוחת הנהיגה עצמה טובה מאוד, עבורי (1.79, לא רחב מימדים) משענות הידיים ממוקמות בגבהים אופטימליים, ואפשרות כיוונון ההגה לגובה/עומק, בשילוב עם כיוונוני המושב, ומבנה ההגה עצמו - מספקים תנוחה מוצלחת.



ניהוג:

אפתח בוידוי - אני לא נהג ספורטיבי, ולא מתיימר להיות נהג ספורטיבי. אני לא מדבר במונחים של 'שלדה מתקשרת' ו'ויברציות מההגה', אני כמעט אף פעם לא אזגזג בכביש, ואני משתדל לנהוג בצורה שקולה ככל האפשר.עם זאת, למרות שהבראבו אינה רכב ספורטיבי, היא כן מצליחה להוציא את החוליגן שבי פה ושם כאשר הכביש בודד והחשק עולה. אני לא יודע כמה כ"ס יש לה כרגע, וכמה מהר היא מאיצה מ0 ל100 אחרי השיפורים - אני כן יודע שהיא לא מבריקה במיאוץ מעמידה, ומנגד זורחת בתאוצות ביניים. עבורי הרכב היה חזק מספיק 'סטוק', אבל אחרי השדרוג אני מוכרח לציין שהאדישות שלה במהירויות לא חוקיות אילצה אותי לאפשר את הפיצ'ר של ה'מלשינון' שצועק עליך כאשר אתה עובר מהירות מסויימת.

המנוע הגודש עדיף מבחינתי בעשרות מונים על אחיו האטמוספריים, במיוחד היות ואופי הנהיגה שלי מכתיב 90% מהזמן באזור הסל"ד הנמוך, והטורבו דואג לכך שהכוח יהיה זמין גם שם. לא צריך לעשות ת'ראשינג למנוע וקיקים בגיר בשביל להרגיש את הכוח, כמעט תמיד הוא יגיע מהר באמצעות לחיצה על הדוושה, בלי לעשות סצינות. אני לא רואה את עצמי חוזר למנועים אטמוספריים בעתיד הנראה לעין (כשאוכל להרשות לעצמי V8 ושות', אולי אשקול בשנית ;))

השיפור לאחר שדרוג הגיר (TMC AUTOFLASH) מורגש בעיקר דווקא בנסיעה רגועה - לאחר השיפור הגיר עובר חלק למדי (יחסית לרובוטי חד מצמדי, כמובן שפלנטרי חלק יותר). אציין גם שהגיר הידוע לשמצה בעייתי בעיקר במעברים נמוכים (1-->2, 2-->3), ובעיקר במעבר 2-->1 - שופר פלאים לאחר עדכון תוכנת הגיר. כעת המעבר האחרון קורה לעיתים נדירות יחסית, ובד"כ לא מלווה ב'בעיטה' המציקה שהיא מנת חלקו של גיר בתצורת הסטוק.

בסיבובים היא נוטה לתת היגוי, ובכל מקרה השילוב של סיבוב מהיר ומושב חסר תמיכה מונע ממיצוי הפוטנציאל שלה.לדעתי ונסיוני, כבר כשהיא סטוק היא ממוקמת במקום מאוד מוצלח ביחס לחברותיה לסגמנט. לאחר השיפורים שהותקנו ברכב המצב כמובן רק השתפר. עם זאת, בעוד שאני ממליץ על הAUTOFLASH לכל בעלים של הרכב שנוסע לא מעט בדרכים עירוניות, על שדרוג התוכנה (TMC ECU) אמליץ רק למי שאוהב ומתכוון ללחוץ את הרכב. אני אישית כמעט ולא עושה זאת ולכן זה בגדר 'נחמד שיש' אבל בטח ובטח שלא נחוץ - היות ושדרוג ניהול המנוע מורגש בעיקר בטווח הגבוה של המהירויות ופחות בתוך הגבול החוקי.

 

שורה תחתונה:

ביקורת רכב, ולמען האמת כמעט כל ביקורת מכל סוג, לא שווה הרבה כאשר מסתכלים עליה באופן אבסולוטי - תמיד יש לשפוט באופן יחסי. הרי גם איכות הפנים של סדרה 3 נראית על הפנים כשמשווים אותה למייבאך.

אז כשאני שופט רכב, אני שופט אותו יחסית למתחרים הישירים שלו. במקרה של הבראבו, המתחרות הישירות והמיידיות שקופצות לראש בקטגוריית ה"משפחתיות הדינאמיות בתקציב דומה" הן סיאט לאון, הונדה סיויק, מזדה 3 ספיריט, פורד פוקוס אקובוסט, ובטח שכחתי עוד כמה.

אם נשווה שנתון מול שנתון, כל המתחרות הנ"ל יעלו 15-30K יותר (אפשר להמיר את זה ב2-4 שנים פחות) - זה מיידית ממקם את הבראבו במקום מצויין מבחינת תקציב.

הרכב לא מושלם: הגיר שלו יכול להיות דיל ברייקר עבור אנשים מסויימים, יש מקום לשיפור באיכות ההרכבה, הסמל מגיע עם סטיגמות ואתה צריך לנהוג עם שקית שתיה בטיולים כי אין מקום לבקבוק מים.

ועם זאת, הרכב חזק, מאובזר, נאה, מהנה לנהיגה ומחזיר לך המון - המון - תמורה לשקל: בתקציב של הבראבו ניתן לרכוש סופר מיני מאותו שנתון, או את אחת המתחרות משנתונים נמוכים בהרבה.

 

תמונות עדכניות

 

נ.ב. משום מה לאחר פתיחת השרשור, כל הפסקאות אוחדו ונוצר סלט. ניסיתי לתקן זאת אבל ההגהה כנראה לוקה בחסר.. מתנצל מראש

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אבל... יש מתקן לבקבוק / פחית משקה בתא שבמשענת היד והוא אפילו מקורר \:

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פחית כן, בקבוק לא - לפחות לא לבקבוק שלי

שלא נדבר על 1.5L ..

לא מבין מה הסיפור לעשות את ה'כיסים' בדלת בגודל פרקטי

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה איכותית ואוביקטיבית, אהבתי.

אגב, בנתיים האלפא למכירה, רוצה טרייד? ;)

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגישה לפנס על הפנים, וכשאתה צריך לדחוף פנימה קסנון - שהבסיס שלו 'עמוס' יותר מבסיס רגיל, ולהדק את הסוגר מתכת עליו, זו עבודה ממש לא סימפטית.

בהתקנה השניה שביצעתי, היה לידי חבר עם אוקטביה - הוא פשוט פירק את הפנס החוצה והתקין בסבבה את הפנס, בזמן שאני וGB מזיעים כמו אחרי אימון חד"כ מעל הפרונט בנסיון להדק את הסוגר הארור הזה. כמה קללות היו שם....

במילים אחרות - אם אתה מחליף נורה סטנדרטית אז זה לא נוח (היות והפנס סטטי, והגישה אליו היא דרך מקום מאוד עמוס, והסוגר שלו די מציק), אם אתה מחליף נורה לא סטנדרטית אז זה סיוט.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בוצע, כמובן. בלי זה נראה שצריך את טום קרוז בשביל המשימה... 8)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב אם מישהו תהה בנוגע לעמידות של אופטיקואט -

לאחר ~5 חודשים בערך, אני יכול לציין את הדברים הבאים:

1. הגנה ממפגעים קלים (שריטות/שפשופים/אבני דרך) - אני סבור שהיא לא קיימת, ובמידה והיא קיימת, זניחה למדי.

2. הגנה כללית - נראה שהיא קיימת, במבחן הbeading כשאני שוטף את הבראבו (בעלת הציפוי) והאיבו (בעלת הגנה רגילה של אוטם צבע מנזרנה PL) - הבידינג על הבראבו הרבה יותר טוב, בהפרש ענק, למרות שמאז הציפוי לא יישמתי הגנה אמיתית אחרת (כן השתמשתי בquick wax / sonax bsd, אבל הם זניחים).

3. מראה - כאמור בביקורת, צבע הרכב נראה מצויין גם שבוע/שבועיים לאחר ניקוי כל עוד עומדים ממרחק מסויים, כמובן שככל שיותר זמן עובר / עומדים יותר קרוב, המראה נעכר. שבוע שעבר ביקרתי חבר, שבועיים אחרי השטיפה האחרונה, וכשהגעתי אליו הוא שאל אם בדיוק שטפתי את הרכב.

 

בסה"כ, עלות החומר גבוהה ועלות ההכנה לטובת היישום היא יקרה (בכסף) ו/או ארוכה (בזמן). אני חושב שאם כבר מבצעים פוליש, אז כנראה ששווה להשקיע את האקסטרה וליישם ציפוי. מצד שני אם לא מתכננים פוליש, לא שווה לעשות אחד במיוחד בשביל הציפוי (אפשר ליישם אוטם לאחר ניקוי יסודי + פלסטלינה).

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

קטעים - עשיתי ג'ינקס לעצמי. שבוע אחרי השרשור המצבר עשה סימני גסיסה, והוחלף באחד חדש עבור קצת יותר מ500 שקלים.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

כמה עדכונים:

עשיתי ניסוי בטנק הדלק האחרון שמילאתי, הקפדתי לנסוע בצורה מנהלתית ורגועה בשביל לבדוק מהי צריכת הדלק כאשר לא משתעשעים איתו. הגעתי ל800 ק"מ על פני 57ל', שהם בערך 1:14 ק"מ לליטר, עבור נסיעה משולבת של דרך עירונית, בינעירונית, ומס' גיחות לחיפה ההררית. מסתבר שהרכב יודע להיות חסכוני (יחסית) כשמתחשק לו.

עשיתי גם בדיקת ביניים בנסיעה על כביש 6, הצריכה בנסיעה כזו היתה 1:19.

 

בנוסף העלתי סקירה מקיפה על עדכון הגיר שביצעתי - TMC AUTOFLASH, לטובת מי שלא מכיר / התלבט בנוגע לרכיב.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עדכונים:

עשיתי ניסוי בטנק הדלק האחרון שמילאתי, הקפדתי לנסוע בצורה מנהלתית ורגועה בשביל לבדוק מהי צריכת הדלק כאשר לא משתעשעים איתו. הגעתי ל800 ק"מ על פני 57ל', שהם בערך 1:14 ק"מ לליטר, עבור נסיעה משולבת של דרך עירונית, בינעירונית, ומס' גיחות לחיפה ההררית. מסתבר שהרכב יודע להיות חסכוני (יחסית) כשמתחשק לו.

עשיתי גם בדיקת ביניים בנסיעה על כביש 6, הצריכה בנסיעה כזו היתה 1:19.

 

בנוסף העלתי סקירה מקיפה על עדכון הגיר שביצעתי - TMC AUTOFLASH, לטובת מי שלא מכיר / התלבט בנוגע לרכיב.

 

צריכת דלק היא נתון בעל טווח שינוי גדול מאוד ותלוי בסגנון הנהיגה והאזור בו נוסעים (הררי/מישורי).

אני אתן שתי דוגמאות:

1. הרכב הגדול, הקודם, שלנו היה פיז'ו 5008. 90% מהזמן הוא היה על קו ירושלים-רחובות+נסיעות מקומיות במרחב ירושלים (בעיקר זוגתי לבד ברכב ולעיתים הילדים איתה לחוגים וכד'). הצריכה הממוצעת על פני עשרות אלפי קילומטרים עמדה על כ-1:8.5-1:9. זמן קצר לפני החלפת הרכב החלטתי לעשות ניסוי קטן. במשך שבוע, שיום אחד ממנו הגעתי לצפון (איזור קרית שמונה) ולמחרת יצאנו לחופשה באילת, נסעתי מתוך מחשבה על חסכון. התוצאה של אותו שבוע הייתה 1:14 על שני מיכלי דלק עוקבים (תוצאה מחושבת ולא של מחשב דרך).

2. דוגמא שניה היא זאת של רוני אהרונוביץ' כפי שהוא מציג איך אפשר להגיע לחסכון פנומינלי אבל בצורה שאף אחד מאיתנו לא יכול להתנהל איתה בשוטף.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כתיבה יפה ואינפורמטיבית.

מחזק את רוב הדברים ובייחוד את השורה התחתונה שלך - הרכב מהווה אלטרנטיבה אמיתית לחולי הגה עם תקציב מוגבל.

בתור בעלים של אותו הרכב בגיר הידני - מדובר במכונת חיוכים יוצאת דופן במחיר מגוחך (הכל ביחס לרכב משפחתי כמובן)

(היום ניתן לרכוש את הרכבים הללו במחירים מבישים. לעניות דעתי מדובר ביחס עלות-תועלת הכי טוב שניתן למצוא היום בלוחות היד שנייה לחולי הגה)

If you wanna turn, turn, don't brake

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2876 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...