Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקודה פאביה 2008 - גיר אוטומט מושך הילוכים או לא מעביר מידי פעם


stio
שימו לב! השרשור הזה בן 3169 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צהריים טובים,

 

הרכב עם מנוע 1.6, גיר אייסין אוטומט 6 הילוכים והק"מ מתקרב ל- 90 אלף.

כבר כמה וכמה פעמים בחודש האחרון שאני שם לב שכאילו הגיר מחליק. היתה לי תופעה דומה עם רכב ידני - כשלחצתי על הקלאץ', העברתי הילוך ואז אח"כ כשלחצתי על הגז תוך שחרור קלאץ' במקביל זה היה כאילו אני נוסע על ניוטרל עד שהיה משתלב (הוחלף קלאץ').

 

פה אני מרגיש אותו דבר: או שההילוך עובר והסל"ד עולה ולא קורה כלום, או שהתיבה מושכת הילוך ומסרבת להחליף, גם כשאני עוזב את הגז הסל"ד נשאר זהה כאילו אני על גז לחוץ ולאחר שניה יורד בהדרגה :shock:. חשוב לציין שאין דפיקות או רעשים במעבר ההילוכים, רק עניין הסל"ד.

 

רוב הזמן הגיר מתפקד היטב, בינתיים זה פה ושם בלבד ולא משהו קבוע. מישהו נתקל בדבר כזה ויכול לספר מה הבעיה? כי לא חושב שהגיר צריך שיפוץ אחרי כמעט 90 אלף בלבד. אולי חיישן או משהו כזה?

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש איזושהי הוראה להחליף שמן גיר ו/או פילטר בגיר הזה בארץ ? ובחו"ל ?

האם יש דרך לבדוק מפלס שמן גיר שלא חסר ? אם לא אז האם יש סימנים בחניה לנזילה ?

 

בכל מקרה, עושה רושם שתבקר אצל רון בקרוב. לא?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצל רון הייתי לא מזמן לצורך החלפת רפידות ודיסקים קדמיים + טיפול. התקלה בזמנו לא הופיעה.

 

ע"פ הוראות היצרן צריך להחליף כל 4 שנים, ובטיפול שהיה לאחר 4 שנים על הכביש צ'מפיון אמרו שלא צריך, ולכן הנוזל לא הוחלף. נאמר שזו מערכת סגורה ולכן לא מחליפים (אם אני זוכר נכון מאז).

 

האם זה לא יכול להיות חיישן? איך התיבה מושכת הילוכים או לא משלבת (מה שמזכיר קלאץ מחליק בידני) אם אין פה קלאץ? זה לא גיר רובוטי. ממש מעניין.

 

עריכה: מרק עכשיו ראיתי את התגובה. כמה יעלה התענוג להערכתך?

והאם יהיה לי קוד תקלה אם לא נדלקה נורה כלל? אני יכול לנסות להתחבר עם טורק.

עריכה אחרונה על ידי stio
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצל רון הייתי לא מזמן לצורך החלפת רפידות ודיסקים קדמיים + טיפול. התקלה בזמנו לא הופיעה.

 

ע"פ הוראות היצרן צריך להחליף כל 4 שנים, ובטיפול שהיה לאחר 4 שנים על הכביש צ'מפיון אמרו שלא צריך, ולכן הנוזל לא הוחלף. נאמר שזו מערכת סגורה ולכן לא מחליפים (אם אני זוכר נכון מאז).

 

האם זה לא יכול להיות חיישן? איך התיבה מושכת הילוכים או לא משלבת (מה שמזכיר קלאץ מחליק בידני) אם אין פה קלאץ? זה לא גיר רובוטי. ממש מעניין.

 

עריכה: מרק עכשיו ראיתי את התגובה. כמה יעלה התענוג להערכתך?

והאם יהיה לי קוד תקלה אם לא נדלקה נורה כלל? אני יכול לנסות להתחבר עם טורק.

לא ידעתי שהמכונאים של צ'מפיון יכולים לקרוא תיגר על הוראות היצרן .

לדעתי צריך להחליף שמן גיר

Audi A3 8L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עריכה: מרק עכשיו ראיתי את התגובה. כמה יעלה התענוג להערכתך?

והאם יהיה לי קוד תקלה אם לא נדלקה נורה כלל? אני יכול לנסות להתחבר עם טורק.

אין מנורה שתדלק בגלל מספר אירועים של החלקה או תפקוד לקוי של התיבה.

אכן קוד תקלה עשוי להופיע או בדיקה מקיפה יותר בעזרת סורק תקלות ניתן לראות שקיימת החלקה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי להתחיל מהחלפת נוזל ממסרה - דבר שלדעתי צריך לבצע כבר ב 60-70.000 ק"מ.

טכנולוגיית הממסרות של אייסין בגרסאות שונות נמצאות גם ברכבים יפנים.

ושם הדרישה להחלפה חלקית של נוזל הממסרה כל כ 60.000 ק"מ.

גם מאזדה טוענים לאי צורך בהחלפה, ונפתחו דיונים בפורום על בעיות החלקה בממסרות ואי הצמדות טובה .

וכאשר החליפו / רעננו חלקית כ 4 ליטר נוזל, הבעיות הסתדרו וההחלקה הפסיקה.

 

ראה דיון.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?513334-מאזדה-3-בעיות-גיר&highlight=%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%94

 

 

הוספה - אם אני לא טועה - גם VAG עידכנו בהוראות למדינות חמות.

החלפה של נוזל הממסרה כל כ 60.000 ק"מ.

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל לבזבז את הכסף על החלפות שמן גיר מכיוון שאני מכיר את התופעה והחלפתי בעצמי ברכב שלי את הסולונאידים בדיוק בגלל אותה סיבה.

התיבה המותקנת ברכב של פותח האשכול היא מסוג 09G בדיוק כמו בגולף שלי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות.

 

1. אם מדובר בסולונאידים, האם אני מבצע את התיקון במוסך רגיל (כדוגמת רון) או אך ורק במכון גירים אוטומטיים?

2. כמה התיקון אמור לעלות? (בערך, אפילו סדר גודל). אני מבין שזה לא שיפוץ מלא של הגיר וזה כבר טוב.

3. במצב כזה שהתקלה רק התחילה, כמה ק"מ בערך אוכל למשוך עד שהתקלה תחמיר בצורה כזאת שאאלץ לתקן? כי כרגע כשהתקלה באה והולכת אין טעם להגיע למוסך ופתאום לא יזהו תקלה, וכשאני אצא משם התקלה תופיע (קרה לי עם הפיאט המון פעמים), ולכן אני מעוניין להמתין עד שהתקלה תופיע קבוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף לטפל בבעיה כאשר היא בחיתולייה.

עלות התיקון עשוייה לנוע בין 4000-5000 שקלים ועדיף לבצע את התיקון במוסך רון או במכון הגירים של ספי מכיוון שהם מכירים מצויין את הגיר שלך.

 

תקלות מסויימת נשמרות למרות שהתקלה לא מופיעה בכול נסיעה. אם מחשב התיבה 'חושב' שהתקלה ספורדית התקלה נמחקת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרקו התיעצות ,, במידה ולא רשומות תקלות .

לא עדיף לנסות להחליף נוזל ממסרה בהשקעה של 500-600 ש"ח ואולי זה הפתרון.

מאחר וראינו ברכבים אחרים עם ממסרות ובעיות דומות, לאחר שבוצעה החלפה הבעיה הסתדרה.

מאשר למשוך כך ובסוף יהיו תקלות יותר גדולות.

לא כדאי להתחיל עם החלפה ואם לא יסתדר נפסיד 600 ש"ח, אבל אולי נרויח 4000 ש"ח.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דפיקות חלשות ולא תדירות עלולות להיפתר על ידי החלפת שמן ותוסף.

דפיקות חזקות מצריכות טיפול חודרני בבלוק השסתומים.

עלות טיפול כזה היא 3500 שקל לפני המעמ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען הדיוק, אי החלפת שמן הגיר היתה יוזמה פרטית של מוסך מיכאל גולדברט בחיפה (מורשה סקודה) בו טיפלתי פעם ולא הוראה מטעם היבואן עצמו. יש בכלל דרך להוכיח שיש קשר בין אי החלפת שמן הגיר ע"י המוסך בניגוד להוראת יצרן הרכב הנ"ל לבין התקלה? עברתי על ספר הטיפולים וקלסר הקבלות שברשותי ואכן הנוזל לא הוחלף ע"י מוסך סקודה כשהיה צריך (ובעצם לא הוחלף מעולם). מה ההיגיון באי החלפת השמן בת"ה אוט'? נתקלתי בתופעה דרך החיפוש גם אצל יבואנים אחרים.

 

ספי - הגיר לא דופק, אלא רק מזייף כרגע וגם לא תמיד. זה בא לידי ביטוי במשיכת הילוכים ובמצב דמוי החלקה של קלאץ' ברכב בעל גיר ידני.

ברוב הזמן הגיר עדיין מתפקד כמו שצריך. התקלה התחילה בכלל לפני כחודש, כשנסעתי במצב ידני - וכשרציתי להעביר משני לשלישי הסל"ד עלה בלי שילוב בפועל של ההילוך. בהתחלה התעלמתי, אבל בימים האחרונים זה מתרחש גם במצב D הרגיל. עדיין אתה ממליץ על החלפת שמן גיר?

 

בזהירות אני אכתוב שהתופעה מחמירה בעת נסיעה בעליות ובמיוחד בעת תחילת נסיעה כשהמכלולים קרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דפיקות חלשות ולא תדירות עלולות להיפתר על ידי החלפת שמן ותוסף.

דפיקות חזקות מצריכות טיפול חודרני בבלוק השסתומים.

עלות טיפול כזה היא 3500 שקל לפני המעמ.

ספי, מנסיונך עם הגיר הספציפי 09G האם תופעת ההחלקה עשוייה להיפתר עם החלפת של שמן הגיר ?

מה הם הסיבות להחלקה בגיר הזה ?

 

תודה על התייחסותך.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3169 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...