Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שבוע בפרובאנס: רשמי טיול בדרום צרפת


sperial
שימו לב! השרשור הזה בן 3173 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני פרוס שנת הלימודים החדשה יצאתי עם אשתי לשבוע נופש במחוזות Cote d'Azure ופרובאנס שבדרום צרפת. טיול שכולו הנאה באזור שמתויר על ידי אירופים רבים, אבל משום מה קצת נשכח על ידי הישראלים, וחבל. האיזור מציע רוגע ועושר אתרים בדומה ליער השחור, אבל משום מה פחות פופולרי אצלנו. לכן אני שמח לספר קצת על הטיול.

 

מתווה הטיול:

יום 1: טיסת לפנות ערב לניס, התמקמות במלון בעיר.

יום 2: טיול בעיר ניס, ביקור בעיר העתיקה ובשוק הפרחים (Cours Saleya), המצודה עם תצפית לעיר, מוזיאוני מאטיס ומארק שאגאל, טיילת החוף. חזרה למלון בעיר.

יום 3: טיול לעיר אנטיב, ביקור בשוק, מוזיאון פיקאסו, סיור במארינה. משם נסיעה למונקו וביקורים ב-Oceanarium, ארמון הנסיך ובקתדרלה. חזרה למלון בניס.

יום 4: שכירת רכב. נסיעה לכיוון קניון Verdon, מעבר בעיירה Grasse (פירוט בהמשך), ביקור במערת הנטיפים הסמוכה לכפר Saint Cezaire נסיעה לעיירה Castellane וטיפוס לכנסיית Notre Dame Du Roc הניצבת על צוק בגבה 184 מ' מעל העיירה. לינה בכפר הסמוך La Garde.

יום 5. ביקור במוזיאון סיטרואן בעיירה Castellane. נסיעה דרך קניון Verdon וביקור בעירה Moustiere Sainte Marie. טיפוס לכנסיה על מצוק בגובה כ-100 מ' מעל הכפר. סיעה לעיירה Apt וסיור בעיר העתיקה, התמקמות במלון בכפר Saignon, סיור בסמטאות הכפר ובעתיקות שבראש הגבעה.

יום 6. נסיעה לאמת המים הרומית Pont du Gard הנחשבת לאחת המרשימות בעולם. בהמשך ביקור בעיר Avignon ובאתריה המרובים. לינה בעיירה הסמוכה Graveson.

יום 7. נסיעה וסיור בעיר Nimes.

יום 8. ביקור בעיירה Les Baux de Provence ובמבצר העתיק שבה, מצגת אור קולית Carrieres de Lumieres נסיעה לעיר Arles וסיור באתריה. נסיעה בכביש המהיר לניס ושיבה ארצה בטיסת לילה.

 

טיסות: טיסות שכרת באל-על\Sundor שהוזמנו כשבוע לני הנסיעה. צ'ק אין איטי מאד בנתב"ג, ביום של תנועת שיא בשדה. הטיסות בוצעו במטוסים ששופצו והותאמו לטיסות מוזלות\שכר, ובהתאם לכך צפופים מהרגיל. שירות מינימלי אולם טוב מזה של LCC אחרים (ואף טיסות סדירות) בהם פגשתי. חולקו משקאות חמים וקרים, אולם מזון היה למכירה.

 

מלונות: במהלך הביקור לנתי בארבעה מלונות, שונים מאד זה מזה. המשותף לכולם - שירות נעים מאד, ארוחות בוקר קונטיננטליות משופרות (אבל חסרות ירקות). המאכזב היה דווקא מלון של רשת שבו באחד הימים לא בוצע ניקיון ולא הוחלפו מגבות. שלושת האחרים היו נקיים מאד, אבל חסרו מקררים. רק בשניים מהמלונות היה מזגן אויר.

 

תחבורה ציבורית: בעיר ניס נסענו באוטובוסים וברכבת הקלה, במונקו באוטובוס ובין הערים ברכבת. בכולם שירות מסודר ולא יקר.

 

רכב: הוזמן רכב מקבוצה C (מייצג - סיטרואן C4) הרכב שהתקבל היה פיאט 500L עם מנוע דיזל 1.3 ליטר מולטיג'ט. הספק צנוע (85 כ"ס) אולם מומנט מכובד של 20 קג"מ שבהחלט היה דרוש בקטעים ההרריים. סה"כ נהגתי 890 ק"מ וצרכתי 53.6 ליטר, כלומר צריכה ממוצעת 16.6 קמ"ל, כאשר בקטעים ההרריים הקשים (פירוט בהמשך) הצריכה כ-15.5 קמ"ל ובקטעים הבין עירוניים ובכביש המהיר כ-19 קמ"ל. הרכב היה נוח (פרט לכך שגם בהגבהה מכסימלית ההגה הסתיר קטע קטן ממד המהירות), תא המטען אמנם בעל נפח יצידת קטן, אלם המבנה טוב והכיל מזוודה גדולה, מזוודה קטנה ותיק בינוני. היתה מערכת מולטימידה אך לא התעמקתי בה. דבר אחד מוזר - ידית בלם היד רחבה מאד עם כפתור מהצד, צריל להתרגל לשימוש בה, במיוחד בזינוקים בעליה.

 

נהיגה: מתחלקת ל-4 חלקים:

1. כביש מהיר - דומה לכל כביש מהיר אירופי. המהירות המותרת המכסימלית 130 קמ"ש, קטעים עם הגבלה ל-110 קמ"ש. הנתיב השמאלי תמיד פנוי לעקיפה, אבל בקטעים התלת נתיביים יש לא מעט מתנחלים באמצעי (אם כי לא נתקלתי בעקיפה מימין). בדו נתיביים הקפדה על נהיגה בימני.

2. כביש בין עירוני "רגיל" - המהירות המותרת 90 קמ"ש אבל, כמובן, קטעים רבים מוגבלים ל-70 קמ"ש ופחות. כמעט שאין צמתים, מרביתם מוסדרים כמעגלי תנועה גדולים בקוטר עשרותמטרים, דו נתיביים, קלים מעד לנהיגה כיון שכמעט לא נתקלתי במעגלים עמוסים.

3. נהיגה עירונית - דומה למקובל בכל אירופה. לשים לב לרמזורים הירוקים הפתוחים לפני השמאלה בכיוונים נגדיים.

4. נהגיה באיזור קניון Verdon: הצריכה הרבה מאד מיומנות. הכביש בין הכפרים צר ומפותל מאד, מצידו האחד מצוקים ומצידו האחר מדרון עמוק, בד"כ (אבל לא תמיד) עם מעקב בטיחות די נמוך. בהרבה מקומות אין מעקה בטיחות אלא שורת עמודים במרווח של 1-2 מ' זה מזה. כבישים אלה קשים מאד לנהיגה כיון שהם צרים מאד, עמוסים מאד בתיירים בעונה זו של השנה, יש הרבה פיתולים כולל hairpins ללא שדה ראיה, והנהגים המקומיים נוטים לחתוך לנתיב הנגדי. מצריך כיכוז גבוה מאד. בעיירות שבאיזור סמטאות צרות ותלולות והיה צורך בזינוקים בעליה עם הרבה גז ושימוש בבלם היד. לפחות במקרה אחד נהג שתמרן מולי כלל לא שם לב שאני נמצא במקום, ועצר במרחק סנטימטרים ספורים מחזית המכונית שלי לאחר שעמדתי על הצופר (לא יכולתי לנסוע לאחרו בגלל הכביש הצר מאד והמפותל ומכוניות שחנו לאורכו).

 

אתרים: באזור הרבה מאד אתרי עתיקות, וגם נופים מדהימים. מפורסם גם באוכל ויין אולם אותם לא דגמנו. מחירי הכניסה סבירים והתמורה מלאה. באתרים הכפריים חובה להצטייד בזוג נעלוום איכותי וברגליים מאומנות, שכן מדובר בהרבה טיפוס, חלקו בשבילים תלולים ולא וחים ביותר, או במדרגות שחוקות וחלקלקות. אבל התמורה למאמץ תמיד גבוהה.

 

בסיכום: נשאר הרבה טעם של עוד. אפשר להתאים את הטיול לטעם האישי - ראינו אין ספור מטיילים עם ילדים קטנים, ומצד שני גם הרבה מאד מבוגרים שלא נכנעו תאתגרים של טיפוס לא קל. בהחלט מומלץ להוסיף לרשימת היעדים של חברי הפורום.

 

הערה קטנה: צולמו הרבה תמונות, אבל עדיין לא עברתי עליהן. אולי בהמשך אמצא זמן להעלות כמה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יעד בהחלט מעניין.

ישנן טיסות ישירות לניס מישראל?

סתם מתוך סקרנות, למה בחרתם לדלג על מרסיי?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות - מצטער. לקחתי מצלמת כיס של אחד הבנים, והתמונות לא באיכות מספקת לפורום. אשתי מתנגדת לסחיבת ה-DSLR. אופי הטיולים שלנו מכתיב הרבה מאד הליכה רגלית, ועוד 2 ק"ג על הכתף משמעותיים, גם כך יש עלי תיק גב עם מים, קצת אוכל ועוד כהנה וכהנה גאדג'טים.

 

התשת ילדים - הנסיעה היתה זוגית, וממילא הילדים שלנו בוגרים כך שהנושא לא נבחן. מצד שני ראינו הרבה מאד תיירים אירופיים מתנהלים עם ילדים צעירים, ואני מניח שהכינו שיעורי בית לפני הנסיעה המתישה מהולנד, אנגליה, לטביה או כל מדינה אירופית אחרת שתציין (כך לפי מספרי הרישוי הזרים הרבים שנצפו).

 

הנה מפה (לא לגמרי מדוייקת, מגבלות מפות גוגל לא אפשרו הכנסת חלק מנקודות העצירה.

https://www.google.co.il/maps/dir/Gare+de+Nice+Ville,+Nice,+France/Castellane,+France/Saignon/Avignon/Vers-Pont-du-Gard/Graveson/Arles/Cote+D'Azur+Airport,+Nice,+France/@43.7054398,5.5723735,8.5z/data=!4m50!4m49!1m5!1m1!1s0x12cdd00630cc59bb:0x429e661209fddd35!2m2!1d7.2619276!2d43.7046049!1m5!1m1!1s0x12cc0bf1313b25e7:0x40819a5fd97b590!2m2!1d6.5137!2d43.8462419!1m5!1m1!1s0x12ca3c4be615d083:0x40819a5fd8fc090!2m2!1d5.429098!2d43.863403!1m5!1m1!1s0x12b5eb8739bc9d07:0xe6429b6efa1d7b36!2m2!1d4.805528!2d43.949317!1m5!1m1!1s0x12b5c8580deb141f:0xa43cad531977395e!2m2!1d4.52405!2d43.9670879!1m5!1m1!1s0x12b5e87d5b4b5691:0x40819a5fd9702c0!2m2!1d4.769296!2d43.8531509!1m5!1m1!1s0x12b672075d4814cd:0x40819a5fd970550!2m2!1d4.6277769!2d43.676647!1m5!1m1!1s0x12cdd11897ae99f3:0x80532b1cc923c1b4!2m2!1d7.2061525!2d43.659536!3e0?hl=en

 

יבגני - לגבי טיסות: יש טיסות סדירות של AF - דומני 3 פעמים בשבוע - ויש טיסות עונתיות של אל-על\סאנדור ושל ישראייר. יומיים לפני הטיסה היו אפילו מספר מקומות פנויים בחוליו.

 

שדה התעופה בניס קרוב לעיר, התח"צ ממנו לעיר לא יקר אבל דליל אחרי 8 בערב. המוניות יקרות מאד. כקוריוז - יש בפורום שני ספוטרים שיכולים להנות מאד כיון שנתיבי הטיסה קרובים מאד לחוף וכאשר הנחיתות מתבצעות על מסלול 22 אפשר להתמקם במצודה ולצלם את המטוסים פחות או יותר בגובה הטיסה שלהם.

 

לגבי מרסיי - כלל לא נכנסה לתוכנית, כמו עוד לא מעט אתרים. בטיול מסוג זה יש מגבלות זמן ועייפות חומר (אשתי מסרבת לנהוג בידני בכלל ובחו"ל בפרט כל שמלאכת הנהיגה המתישה נופלת עלי).

 

משהו לגבי תקשורת:

 

לקחתי אתי מחשב קל (ASUS Transformer Book) והיה WiFi בכ למלון (אם כי בחלקם קליטה לא יציבה בחדר אלא רק באזורים הציבוריים) - אפשר תכנון הנסיעה מיום ליום (וגם כתיבה בפורום). כמוכן נרכש סים מקומי ( של אורנג'), העלות 20 אירו לכרטיס ולחבילת גלישה של 1 ג"ב, לא כולל תקציב לשיחות. נעשה שימוש רב בשיחות וואטסאפ וקצת בסקייפ עם המשפחה בארץ.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...