Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה על שמן מנוע לשברולט C10 1965


yahalomi
שימו לב! השרשור הזה בן 3221 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני עדיין טוען שלמנוע ישן צריך לשים שמן המתאים לתקנים ישנים.

עובדה, ישנן לא מעט חברות שמנים מכובדות שעדיין מיוצרות שמנים בתקנים "של פעם". עכשיו, יבואו אלה ויטענו ששמן בתקן מתקדם מחליף את כל התקנים הישנים שקדמו לו.

אם ככה, מדוע החברות מיצרות גם שמנים בתקנים ישנים? אם מנוע צריך שמן בצמיגות 40 בתקן API SB מדוע אם ככה חברות גדולות ממשיכות לייצר את השמן הנ"ל כאשר שמן 10W-40 בתקן SJ יעשה את העבודה לפי אותם אלה שטוענים שתקן חדש מחליף ישן?

 

לפותח השירשור. הכי טוב שתפתח את ספר היצרן של הרכב או תחפש ברשת מידע לגבי צמיגות השמן שהיצרן מבקש ותלך לפי זה. אני מכיר כמה חברות שעדיין מייצרות שמנים למנועים ישנים. אם תרצה אני אוכל להמליץ לך על כמה באופן פרטי.

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למנוע שלא עבר שיפורים ולא נעשה בו שימוש ספורטיבי, המהנדסים של ולווליין ממליצים להשתמש בשמנים רגילים.

לראות מ30:05

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, אני מרשה לעצמי להעיז ולומר שבדקתי הן באתר היצרן בארה"ב והן באתר היבואן בארץ ובשניהם לא מצאתי שום שמן המתאים למנועים ישנים. לפיכך, מה אתה מצפה ממהנדסים של וולווליין? אתה רוצה שהם יאמרו "השמנים שלנו מתקדמים ביותר ולכן לא מתאימים למנועים ישנים"? נראה לך שהם יפגעו בהכנסות שלהם?

הייתי חושד בחברה שלא מייצרת שמנים למנועים ישנים וטוענת שהשמנים שלה מחליפים תקנים ישנים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ני קח את תקני S של API.

באמת ככל שהתקן יותר גבוה הוא מתאים לתקנים שלפניו+למכוניות חדשות שדורשות את התקן הזה.

אני לא מבין מה הבעיה במקום SJ לשים SN? או תקן יותר גבוה מהנדרש?

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ בחום לשם שמן לא סננטי מלא כי ברכבים ישנים הסננטטי עלול לתקוף את הגומי של מחזירי השמן

ה sn הוא סינטטי מלא ולכן רצוי לא להשתמש בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי דני,

אתה בטוח?

כי בתקנים גבוהים SM,SN, יש תוספים שמפנקים אטמים, זה לפי האתר של BOB IS THE OIL GUY.

ואני כבר ראיתי שמן כמו טוטאל 5-40 שהוא חצי סינטטי והוא עומד בתקן SN.

ואם יש בעיות אכילה של שמן או אטמים\מחזירי שמן פגומים באמת עדיף חצי סינטטי.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את רועי, לפחות מדרגת SM יש תוספי SEAL CONDITIONER

 

http://www.bobistheoilguy.com/whats-in-your-motor-oil/

 

Seal Conditioners: Also often esters, seal conditioners are potent additives used in small dosages and designed to keep sealspliable. These are especially important for highly paraffinic base oils such as Group IIIs or PAOs due to the tendency of these base oils to shrink and harden seals.

 

ומוסיף עוד דוגמא לשמן SN אבל חצי סינטטי - מוטורקראפט המפורסם.

 

אבל מעבר לזה לצערי לא נוכל להגיד לך באיזה שמן להשתמש כי אין C10 באוטודאטה.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך על שמנים מינראלים או חצי סינטטי ובשום אופן לא סיננטי מלא ורצוי כמו שאמרו קודם להצנד לתקנים ישנים יותר כשמדובר ברכב עתיק שכזה.

עריכה אחרונה על ידי Dan-idin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפתור לכם את המחלוקת;

במכוניות ישנות, ועל אחת כמה וכמה מכוניות שנות ה 70' ומטה, משתמשים בשמן מינראלי 20\50 בלבד.

לא סינתטי מלא ולא חצי סינתטי.

איכות השמנים המינראליים היום גבוה לעין שיעור מזה של השמנים של לפני 50 שנה.

מניסיון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3221 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...