Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שבוע עם סוזוקי אלטו, או ביקורת שלא מקהל היעד


RK
שימו לב! השרשור הזה בן 3240 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הקדמה קצרה:

 

לכל מי שמתכוון לענות לי באחד מהבאים - אבל היא הכי חסכונית/אבל היא הכי זולה/אבל היא אמינה - אל תטרחו לקרוא הלאה. אתם צודקים, אני טועה. תעברו לשרשורי לנסוע 90 בנתיב השמאלי בכביש 6 כי לא צריך יותר.

 

הקדמה נרחבת:

 

אני לא קהל היעד של האלטו, לכן, לדעתי, יש נופך של ענין בחוות הדעת. אם תחלקו עלי - זכותכם.. לא מתכוון לרכוש אחת - לא לי ולא לרעייתי, למשל, ואין לי מה לעשות אתה. מעדיף סגמנט C או D עם נופך פרימיום או ספורט, במידת האפשר. יותר מעדיף קופה או רודסטר, אבל שתי בנות ואופי נסיעותיי לא בדיוק מאפשרים את זה.

 

כפי שציטטו אותי באחד השרשורים - מכרתי את ה-156. המסקנה העיקרית שלי מכך היא לא לעשות שרשורי סיכום, זה מכניס תחושה חזקה של מיצוי ובאמת הגעתי למסקנה שמיציתי - בלא שיפור חזק בצד הכוח (מה שלא התכוונתי לעשות) לא באמת הייתי מוציא ממנה יותר, ועל כן היא נמכרה (מהר וגבוה, טוב תודה) והשאירה, חרף כל מה שאתם יכולים לחשוב, ים של זכרונות טובים. אבל זו לא הנקודה.

 

כרגע, בהמתיני לרכב שבוא יבוא, כשיבוא... צריך עדיין להתנייד, והרבה. לכן - רכב שכור. מה לוקחים כרכב זמני? את המפרט הבסיסי. מה הציעו שם? פנדה ואלטו. בשבילי פנדה בבקשה, אמרתי. בסך הכל אהבתי אותה בפעמים הקודמות. קח - אמרו לי. נכנס לפנדה, מתמקם, מרכיב את הכסאות של הבנות, מנסה להכניס את המטען לשקע המצית - ושקע מצית יוק. Alto it is. את הדבר הזה עוד לא ניסיתי, וקארי אני לא אוהב. כנראה לא בכדי.

 

תנוחת הנהיגה לא רעה - ההגה מתכוון לגובה, אבל הכיוון סביר, גם כיוון המושב בסדר. המושב עצמו ממש לא - המסעד קצר מדי, והמושב קשה מדי. לכך נחזור בהמשך. האבזור פשוט, וזאת בלשון המעטה. אין מראות חשמל (מפריע). אין פתיחת חלון ימני משמאל, אבל משום-מה יש כפתור נפרד לנעילת דלתות ויש כפתור ביטול ESP. ואלה יופי סוזוקי, אחלה סדרי עדיפויות יש לכם. NOT. על החלונות האחוריים חבל להכביר מילים, אך מאידך - מי באמת פותח אותם? תא המטעם קטן, אבל כל האוטו קטן. סביר לקטגוריה. פאקים מעצבנים בהנדסת אנוש - כפתורים (איתות חירום וכו') רחוקים. מיקום מנופי פתיחת תא המטען ומיכל הדלק הפוך להיגיון. מתזי החלון הקדמי חלשים מאד ונמוכים מדי.

 

מניע. נרגש. בעצם לא - סתם רועד. עם קלאץ' לחוץ יותר, עם קלאץ' משוחרר פחות, ועדיין רועד. אה, גם רועש. פאקינג רועש. ג'ולייטה תלתן לקסוס לידה. לא טוב. פותח חלון - מקבל הדהודי אוויר שמוציאים לי את האוזניים מהמקום. סוגר חלון, מפעיל מזגן. גם הוא רועש מאד, אבל מקרר נפלא. בניגוד למתחרות האירופאיות, יש פתחי מיזוג מרכזיים - זה חשוב.

 

התנהגות הכביש (לא ממש מעניין ברכב כזה, אבל בכל זאת) דווקא מפתיעה לטובה. ציפיתי לזוועה, ובגדול היא פונה סביר, מהר ממה שחשבתי. עדיין, כל מי שטוען שהוא נהנה עם האוטו - הרי שאם לצטט את ראסל ווסטברוק - Ya'll n***z trippin... ה-ESP נוכח לפעמים, ואם מגזימים חותך בעצבים. אין פה עידון של גולף R או אלפא 159. אין גם תקציב (או צורך), אז זה די מובן. קוטר הסיבוב טוב מאד, ההגה מאידך לא אחיד בתגבור והמעברים חדים - מאד מפריע. גם הקלאץ' לא נעים בפעולתו - קפיצי מדי ולא אחיד. ידית ההילוכים יפה, אך הפעולה מאד נוטצ'ית, כמאמר טל שביט ז"ל. לא כיף. המהלך דווקא לא ארוך מדי, לא רע בסה"כ.

 

הנוחות זוועה. איומה. נוראה. מה שהכי מרגיז, זה שדווקא עם המתלים (החלק המסובך כנראה) הצליח לסוזוקי. ביחס למכונית קטנה המתלים סופגים בסדר גמור. המושב הוא שדופק את החגיגה. הוא פשוט נורא והורס את כל מה שהמתלים בנו. אין לי גב בעייתי. בעצם לא היה לי. עכשיו יש לי. בלתי נסלח. עיקר הנסיעות שלי מחוץ לעיר והיא פשוט נוראה שם.

 

כאן שוב חוזרים לעניין הרעש. כביש 6, כמעט מקצה לקצה. נכנסים בעין תות, הכיוון דרום. השיוט מהיר, אבל סביר - 130-140 לו היה זה בחו"ל, כמובן. קצת לפני קסם סבא שלי נשבר ומוציא את מכשיר השמיעה מאוזנו - ההד פשוט גמר אותו. גם אני סובל.

 

האם הכל חסרונות? לא, רק הרוב. היתרון הגדול והמהותי של הרכב הוא החיסכון בדלק. אין ספק שלא ריחמתי על האלטו. אני לא רגיל לקצב של מכוניות הליטר ולכן האלטו קיבלה את רגל ימין לרדיאטור ואת ההילוכים עד הסוף המר. גם השיוט לא היה איטי וסבלני ושומו שמיים, נאלצתי גם לעקוף (פלאשבק לשרשור העקיפות - בהחלט המתנתי עד שהשמאלי התפנה. זה אמנם הרגיז, אבל עם המנוע הזה לא היה לי לב לגרום לאנשים לבלום). 15.35 ק"מ/ל'!!! לא פחות ממעולה, בהתחשב במה שעוללה לה רגלי הימנית. בנהיגה אנושית אפשר להוציא, לדעתי, 20 ק"מ/ל' בכיף. אולי כיף זו לא המילה המתאימה, במחשבה שניה, אבל הבנתם את הכיוון.

 

בסופו של דבר, למי שעובד עם האוטו הרכב יגרום לקלל כל יום, כל היום. כאבי גב, רוגז מהנדסת האנוש וחוסר התייחסות טוטאלי ל-NVH מטריפים את הדעת. אם הייתי צריך לעשות עם הרכב הזה קבוע את ה-33,000 ק"מ השנתיים שלי, לא הייתי צריך, הייתי מוכר.

 

למי הרכב הזה טוב, בעצם? לדעתי לפחות, לחברה שקונה רכב כצי או שוכרת/לוקחת בליסינג. האלטו זולה, מאד חסכונית וכסוזוקי טיפוסית סביר שהיא אמינה מאד וזולה מאד לאחזקה. ללקוח פרטי, שוב לדעתי, שווה להתאמץ ולקחת משהו אנושי יותר. האלטו אולי עדיפה על קטנוע בזכות בטיחות עדיפה ומכסה מפני פגעי מזג האוויר, אבל בגדול - זהו. מבין המתחרות לקטגוריה הפיקנטו ואפילו הפנדה עדיפות משמעותית. ידוע שהן יותר יקרות, וזו הבעיה הגדולה של המתחרות - האלטו זולה בעכשיריה. הבעיה הגדולה של האלטו היא שכל רכב בשוק טוב ממנה, פרט לעניין החיסכון בדלק. מכאן כל אחד לסדרי העדיפויות שלו. מבחינתי, לפחות, אם זה התקציב - יפנית משומשת שטופלה כראוי. לא מסובך למצוא, האמינות תהיה זהה ובתמורה לויתור מסוים על צריכת הדלק מרוויחים רכב. אפילו יפניות בסיסיות כמו סיריון או יאריס משומשות הן יותר רכב, ללא צל של ספק. מניסיוני, גם יפנית בת 15 תתן אמינות מוחלטת ואם חיסכון זה הקו המנחה - אז יפנית ישנה שתחסוך גם במחיר הקניה.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

האמת שהאלטו הזאת, רק מלהסתכל עליה מבחוץ לבפנים ולראות את הפלסטיקה, גורם לי לשמוח שלא יצא לי לנהוג בה.

אבל את העבודה, במיוחד בדלק היא עושה.

 

היא גם מאוד קטנה, כמו הI10 הקודמת למשל, פשוט מפחיד לנסוע בזה. אני תוהה האם הרכבים האלו לא עפים ברוח:-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלטו היא פשוט זוועת עולם, יצא לי לנהוג עליה שבוע בזמן שהרכב היה במוסך, פשוט קטסטרופה ממונעת.

 

ישר כח לכל הרוכשים שמסוגלים ליסוע על הרכב הזה ביום ביום.

 

היתרון היחידי שלה כמו שציין RK - צריכת דלק אפסית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי במקום לספר על האלטו תספר מי המיועדת להחליף את היוצאת?

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי בידנית סיבוב בשכונה, היה זוועה.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא, כנראה יותר כיף מאשר לך לנסוע בדבר הזה. תנחומיי.

 

חוויית האלטו שלי הייתה במושב האחורי. חרא אוטו.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודעת אילו חוויות היו ללב הספורטיבי במושב האחורי של האלטו, אבל הנסיעה שם (גם בתוך העיר) ממש לא נעימה. האמת, גם במושב הקידמי ב120 קמ"ש היא לא משהו שהייתי ממליצה עליו לקרובים שלי.

מצטרפת להמלצה להשקיע את ה50K ביותר אוטו ופחות ניילונים.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי "לבלות" כמה ימים במחיצת אלטו ידנית לפני שנתיים, האמת היא שהרכב לא היה כזה נורא,

אני לא ממש התאכזבתי כי אני רגיל לרכבים עם תת-תנאים כמו ג'ימני וגטס וכו', עם האלטו הרגשתי ממש "בבית"

זכורה לי לטובה ידית ההילוכים שהייתה ממש "פלייסטיישנ'ית" לתפעול, לא קלה ולא חלקה כמו בVAG אבל בהחלט כיפית לשימוש

 

ותכלס ממש לא עגלה ברגע שמבינים שזה רכב שכור ונוהגים בהתאם (ללא כפפות משי), הרגל ברצפה - המנוע צורח ב6K ועדיין הדבר הזה שותה ליטר לכל 16-ומשהו קילומטר

 

הזוי

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא הופתעתי לטובה, ציפיתי שזה יהיה הרבה יותר גרוע.

יצא לי לנסוע בה כמה פעמים גם כנוסע וגם כנהג בכביש החוף ולא היה נורא.

היה צפוף אבל פחות רועש ממה שדמיינתי, ביצועים סבירים בדגם האוטומטי ורק הנוחות והרגישות לרוחות צד הפריעו לי במיוחד.

 

אני חושב שזה נהדר שלנהגים צעירים היום יש אפשרות לקנות רכב מיני ידני בן 4-5 ולא רק משפחתיות יוצאות ליסינג בנות 8 אחרי שחיטה כשרה בכל המובנים באותו המחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור, כי האלטו משייטת נהדר בסל"ד נמוך.

 

אני מרחם על כל אלטו שמאיצה מהר יותר ממני ברמזור (אחרי שניסיתי להאיץ באלטו עם רגל קלה על הגז והרכב פשוט לא זז).

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המערכת ברכב הייתה מקורית או איזו מולטימדיה? אני זוכר כנוסע באלטו של חבר שהמערכת באלטו הייתה פשוט זוועתית ונשמעה כמו טרנזיסטור מפעם(ואני לא בררן בנושא,אין לי מערכת סופר מקצועית ברכב כיום).

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3240 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...