Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה בגיר רובוטי בפיאט -Gear Unavailable - Check Transmission, המלצה על פיתרון אפשרי.


hwgeek
שימו לב! השרשור הזה בן 1770 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

אז אני כבר 5 שנים עם פיאט גרנדה 2007 וכמעט 70K על השעון, רציתי ליפתוח את הדיון בשביל אולי לתת פיתרון אפשרי וזול לבעיה המוכרת והמציקה שלרוב המוסכנים ימליצו להחליף חלקים שונים במישחק ניחושים עד להחלפה קומפלט.

 

בשנים האחרונות גם אני הייתי סובל מהבעיה המציקה הזו שבהתנעות במידה והייתי משלב מיד הילוך הייתי מקבל את ההודעה הזו שהגיר לא זמין, מאחר ואני ידעתי שזה לא קשור למשאבה ההידראולית כי אותה כבר שיפצתי בעבר (ליחצו למדריך מצולם), התחלתי לחפש מידע וראיתי שישנם המון דיונים על בעיות עם צובר הלחץ(ניראה כמו מיכל כדור שחור) והסימפטומים הדומים והאקראיים, והמשמעות של הנזק לאחר שהם כושלים החלטתי להקדים תרופה למכה ולהחליף את הצובר לחץ (מק"ט לדגם חדש 71751195 ).

EB407.JPG

 

באנגליה המחיר הוא £80.95 כולל מישלוח וליפני מיסים וכאבי ראש, ולפני כחודשיים במיקרה בדקתי מחירון של פיאט וגיליתי שהמחיר שלו נפל בארץ לכ900 לפני מע"מ, יחסית סביר אז קפצתי למוסך וביצעתי את ההחלפה, העלות הסופית פחות מ1500 שקל כי לא היה צריך לרוקן את השמן, למזלי הייתי ממש ליקראת נזק גדול כי הצובר לחץ כבר היה גמור ובמחשב החלו להופיע תקלות של לחץ שמן.

 

כעת לאחר כחודשיים אני שמח לעדכן שהבעיה ניפתרה, ההחלפות ההילוכים טובות יותר, אין את הודעות השגיאה בבוקר ואני לא צריך להמתין אפילו שניה לשילוב ההילוך מרגע ההתנעה ובקיצור כניראה הצעד ליפני החלפת רובוט קומפלט תיהיה לנסות להחליף את החלק הזה במידה וידוע שהקלאצ' והמשאבה תקינים.

 

אז למי שניתקל בבעיה זו- תיגשו למוסך ליבדוק ואם אין בעיה במשאבה או הקלאצ' ואין נזילות מהרובוט אזי עדיף להמר על החלק הזה כמקור הצרות והחלפת יזומה שלו תימנע נזק רב בעתיד- ברגע שהצובר יכשל המשאבה ניכנסת לפעולה לעיתים מאוד תכופות ולבסוף תביא למצב של נזילות מהרובוט(נאמר גם ברשת).

 

לסיכום לדעתי צריך לקחת בחשבון את עלות האחזקה של הגיר הרובוטי הזה, לצערי אין הוראות יצרן לזמני ההחלפה של החלקים המיתבלים כמו הצובר לחץ והמשאבה ההידרואלית, מדובר בחלקים שיש להם אורך חייםמוגבל ויש להחליפן כמו שמחליפים טיימינג, לרכב שנוסע ק"מ ממוצע לדעתי אפילו כל 4 שנים תאלצו לשפץ משאבה ולהחליף צובר וככה מראש לימנוע באחוזים גבוהים את הבעיות ברובוט, השאלה האם זה מישתלם להוסיף סיפור של כ5000 שקל כל 4 שנים + עלות קלאץ' (גם הוחלף לפני שנה בכמעט 3000 ש"ח)?

אני מקווה לעלות בשבוע הקרוב סיכום של 5 שנים של אחזקת הרכב, אני מחזיק ספר טיפולים מתועד וצריך רק לעבור עליו ולעשות חישובים :-), חוץ מטיפולים והחלפת קלאצ', מצבר- הצובר הוא החלק היחיד שהחלפתי מחוץ לשגרה + גרירה למוסך עקב חיישן גיר מלוכלך שניסגר בכ500 ש"ח לאחר שניקו את החיישן.

בעיה נוספת שכניראה תבוא בעתיד- להחליף את ההגה כוח החשמלי- כבר כ4 שנים נותן הודעת תקלה בעת התנעה אבל עובד ללא בעיה -GO FIGURE :-).

בהצלחה :-).

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רובוטי 5 הילוכים בגרנדה, אבל הצובר קיים גם בפנדה ובאיבו.

בבראבו אני רואה שהצובר במק"ט אחר ואין לי סטטיסטיקה לגביו.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה קיימת אצלי בזמנו אותה הבעיה בפיאט פנדה הרובוטית שהייתה לי... אמרו לי שאגן השמן נמוך מדי הוסיפו קצת שמן גיר משהו כמו כוס וחצי והבעיב נפתרה. עברה שנה הרכב עדיין אצל אחותי והכל תקין. במורשה בחיפה אפילו לא רצו על זה כסף. אחלה שירות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין.

אך מה יכול להיות מוגדר ככשל בצובר הלחץ, מעבר לפריצה / נזילה ?

הרי זהו רכיב שבסה"כ אמור להיות אטום.

יש בתוכו רכיבים נוספים?

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין.

אך מה יכול להיות מוגדר ככשל בצובר הלחץ, מעבר לפריצה / נזילה ?

הרי זהו רכיב שבסה"כ אמור להיות אטום.

יש בתוכו רכיבים נוספים?

מומלץ ליקרוא קצת מידע על diaphragm accumulator ואז ניתן להבין את אופן פעולתו וגם את הסיבוכים שהוא יכול ליגרום שהוא כבר ליקראת סוף חייו.

לפי פיאט הדגם החדש של הצובר מ2008 המוגדר לפי המק"ט

71751195 מחליף את קודמו ובהערות רשום שהדיאפרגמה נטולת עופרת, לי אין מושג מה המשמעות אבל אולי הם שיפרו את אורך חייו.



 

כמובן שזה לא בטוח יפתור את כל הבעיות אבל לדעתי החלפה יזומה שלו תגביר את הסיכויים לשלום הרובוט.

אני חושב ששנה הבאה אם הרכב עדיין יהיה אצלי אחליף שוב את הפחמים במשאבה ההידראולית.

 

לגבי עלויות- כמו שרשמתי:

החלפת צובר ללא החלפת שמן(אם לא צריך להחליף) עולה כ1500 שקל כולל חיבור לסקאנר.

החלפת משאבה הידראולית (מק"ט

71769597

) תעלה הרבה יותר- לפי מחירון פיאט מדובר בכ5700 ש"ח ליפני מע"מ ועבודה + החלפת שמן וחיבור לסקאנר.



ניתן גם להחליף למשופץ בכמה אלפים, או לשפץ לפי המדריך שלי בכ20 ש"ח פחמים + כשעתיים עבודה.

 

מה שמעניין אותי יותר זה האם לא שווה ליקנות רובוט שלם (

55246784

) בכ7400 ש"ח שכבר יכיל את כל החלקים ויבטיח שנים של שקט.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

מקפיץ שרשור ישן אגב ^^ שזה מה שעשיתי כרגע כיוון שהרובוט אצלי נוזל ולכן דרושה החלפה של כל המערכת כי ההילוכים לא תמיד משתלבים טוב - כולל העבודה וקלאץ' חדש יוצא קנס של 10K.

הרכב הזה כולו מתוק (לא) - מדובר על פיאט 500 רובוטית.

 

אגב רובוט חדש - זה מוסיף שנים של שקט?

חבל שלא ראיתי את הפוסט הזה לפני כן, הייתי מבצע החלפה יזומה של הצובר.

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזיון שסמל"ת עדיין לא מורידים את המחיר של הכשלון ההנדסי הזה.

גם עבור גרנדה פונטו רובוטית משנת 2008 (ששווה בלחץ 20 אלף שקלים) העלות לא שונה בהרבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי היתה גרנדה פונטו 2007 רובוטית, התקלה חזרה יותר מפעם אחת (פעם ראשונה חודשיים לאחר שרכשתי את הרכב, כשהמגרש ממנו רכשתי ספג את עלות התיקון) כשבפעם השניה, למזלי, הצלחתי למצוא סוחר שמעוניין לקחת אותה עם גיר גמור ובמחיר מתקבל על הדעת. הנזילות חזרו לאחר שנה אחת בלבד מאז ההחלפה, ומאז הרובוט משך שנה נוספת עד שתופעות ה Gear Unavailable חזרו ואז כבר הבנתי היטב לאיזה כיוון זה הולך.

כעת למכר יש אחת משנתון מתקדם יותר (2008, כאמור) שהגיעה למצב דומה לשלי שכעת זרוקה בחניון ציבורי כי הוא די אובד עיצות בנוגע לכיצד להתקדם איתה.

 

אילו מספר בעלי הפיאט הרובוטיות מהשנתונים האלו בישראל היה רב כמו בעלי הוואגיות (עם ה DSG) בישראל, בספק אם המחיר היה כה גבוה, קל וחומר בנוגע למשך תקופת האחריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאב הייתי תחת הרושם שיש לך 500 חדשה יחסית.

מאיזה שנתון האקזמפלר?

ממש מבאס לשמוע! ):

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הפחד הכי גדול זה לקבל את ההודעה הזו, ולדעתי הסיבה היא חוסר הנכונות מפיאט לפרסם טיפולים יזומים להחלפת רכיבי הרובוט, כי בזמנו שחיפשתי המשאבה והצובר זה דורשים החלפה לפי ק"מ/זמן כמו חלקים אחרים ברכב, רק במכוניות הפשוטות הנ"ל אין הוראות החלפה כי אז רק משוגע יסכים ליקנות רכב חדש שכזה שיראה את עלות הטיפולים כוללה משאבות וצוברי לחץ :-(.

 

לדעתי אם לא מדובר ברכב שמור ומתוקתק שאפשר ליסמוך עליו חוץ מהגיר אז לא שווה להשקיע את ה10~11 אלף בהחלפת רובוט קומפלט(אני חוזר קומפלט ולא מוח גיר! כי הוא לא כולל כלום!.).

 

ALÞћÃ

אאל"ט אצלך החליפו בזמנו רק את המוח S4P6510, והרכיבו עליו את כל החלקים ישנים, כניראה זה מה שגרם לך להמשך הצרות, חבל שבזמנו לא היה לנו את המידע מה ולמה לידרוש במיסגרת התיקון, אכן אין ממש מומחים לגירים האלה, לא רק בישראל אלא הבנתי גם באנגליה, כולם עובדים לפי השכל של נחליף רובוט קומפלט.

 

liav12



אין מצב שרובוט קומפלט + קלאצ' יעלה 10K, כניראה גם לך דוחפים את החלק S4P6510 ולא רובוט קומפלט חדש שכולל גם את המשאבה/צובר/סלנואידים/חיישנים וכו' שעולה טיפה יותר(כן בקושי יש הבדל במחיר -לך תבין), לי נאמר שרובוט קומפלט כולל פירוק הגיר מהרכב ושידוך הרובוט אליו והרכבה חזרה עולה סביב ה11K.

 

עוד משהו, אם לא מחליפים רובוט קומפלט אז בכל זאת צריך לצפות לשיפוץ משאבה/החלפת צובר/סלנואידים/חיישנים באחד הימים וזה עוד בלי לדבר על הקלאץ' בקיצור להחזיק מרצדס לרוב יעלה זול יותר :-(.

 

האם יש מידע על אמינות הרובוטים החדשים?

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על סמך הפורום מסתמן שבעלי הבראבו וכל שאר הפיאט הרובוטיות מהשנתונים של 2009 והלאה רווים נחת, אלא אם כן ליאב יכה לנו בסטטיסטיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

liav12



אין מצב שרובוט קומפלט + קלאצ' יעלה 10K, כניראה גם לך דוחפים את החלק S4P6510 ולא רובוט קומפלט חדש שכולל גם את המשאבה/צובר/סלנואידים/חיישנים וכו' שעולה טיפה יותר(כן בקושי יש הבדל במחיר -לך תבין), לי נאמר שרובוט קומפלט כולל פירוק הגיר מהרכב ושידוך הרובוט אליו והרכבה חזרה עולה סביב ה11K.

 

עוד משהו, אם לא מחליפים רובוט קומפלט אז בכל זאת צריך לצפות לשיפוץ משאבה/החלפת צובר/סלנואידים/חיישנים באחד הימים וזה עוד בלי לדבר על הקלאץ' בקיצור להחזיק מרצדס לרוב יעלה זול יותר :-(.

 

האם יש מידע על אמינות הרובוטים החדשים?

 

מחליפים אצלי קומפלט הכל, המחיר בערך 12-13K אבל אחרי סוג של הנחה הגעתי ל 10+-

נאמר לי בפירוש שמחליפים את הרובוט והמערכת ההידראולית שאני מתאר לעצמי שעל זה אתה מדבר (נאמר לי טיפול גדול מול קטן, הפרש המחיר נמוך לכן הלכתי על הגדול)

 

אכן בזיון ואני יודע שאני לא היחיד, בדקתי בפורומים בחו"ל וזה לא יאומן לכמה אנשים הרובוט מת במיוחד בשנתונים הנ"ל.

לדעתי האנשים שזה קורה להם פשוט לא נמצאים בפורום הנ"ל

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1770 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...