Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקור מגבר AUDISON מסדרת VOCE דגם AV5.1K – ובלוג כוון מערכת


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 3234 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,





אז, מה אנחנו נראה בשרשור הזה?





נתחיל בסיקור מוצר על המגבר החדש שלי – אודיסון ווצ'ה מדגם K5.1 ולא לא מדובר על הHD החדש אלא על הרגיל בשילוב עם יחידת BIT IN.

נמשיך לאחר מכן לחוות דעת על המעבר לטכנולוגיית הFULL DA של אודיסון אמנם ברזולוציה מוגבלת אך עדיין בוצע מעבר לFULL DA.



נמשיך אחרי זה להשוואה בין שני מגברים – המגבר היוצא – ZED AUDIO LEVIATHAN לבין המגבר הנכנס.



ובסופו של דבר נראה כאן TUNE BLOG של המערכת ברכב שלי שלב אחרי שלב.



לפני שנמשיך – קצת "פורנו מגברים" ותודה לדרור על התמונות!



AV5.1k_b-n.jpg

Audison_AV_FAN.jpg

Audison_AV_Intro.jpg

Audison_AV_LED_Controls.jpg

Audison_AV_PCB.jpg

Audison_AV_Screws.jpg

Audison_AV_vented holes.jpg

AV1.5k_EISA.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סיקור טכני – מגבר Audison Voce AV5.1K + Bit In interface module



וובכן אתחיל בלסקור את המוצר עצמו, מעבר על האריזה, הנתונים הטכניים והפיסיים שלו. לאחר מכן אמנה את השיקולים האישיים שלי לבחירת המגבר והטכנולוגיה המשולבת בתוכו.



 

אריזה, משקלים ומידות





אריזת המגבר מתאפיינת בעיצוב אלגנטי ופשטני, לא תמצאו שם גימיקים אשר עובדים על תת המודע שלכם כגון הדפסת תמונה של מכונית מהירה, להבות או שאר דימויים כוחניים מעולם הרכב והמוסיקה.

 

מדובר על אריזת קרטון, בתוכה נמצא המגבר מוגן בשני לבנות קלקר, עטוף בניילון עם שקיק סיליקון להגנה בפני לחות וחתום במדבקת יצרן אשר מעידה על כך כי מגבר זה נחתם במפעל ונסגר בעטיפה במצב חדש.



 



המגבר מוגן היטב בתוך אריזה זו. כל האביזרים הנלווים אשר הינם חוברת הפעלה ודף אחריות, פיוז, ארבעה ברגים, מפתח הלן ומדבקת המותג לרכב ודיסק בדיקה למגבר (ניתן לכייל איתו גם את הפרוססורים מסדרת ביט) מוגנים אף הם בתוך ניילונים ועטיפות ייעודיות. למגבר כיסויי הגנה לכניסת החיווט משני צידיו אשר גם כן מוגנים במדבקת ניילון.



 



מידות המגבר הינן 47 ס"מ לאורכו, 22 ס"מ לרוחבו וגובהו כ5.8 ס"מ - מדובר בחתימת גודל פיסית קטנה להפליא בהתחשב בהספק אשר מגבר זה מפיק ובמיוחד לאור העובדה כי שניים מתוך חמשת ערוציו פועלים בקלאס A טהור!



 



משקל המגבר מעיד על גוף קירור מאסיבי במיוחד – מגבר קטן זה שוקל לא פחות מאשר 7.2 קילוגרמים!



הנה לדוגמא תמונת האריזה בה הגיעה יחידת ה



BIT IN

 

photo_zpshekzefng.jpg

 

לפני ונמשיך הלאה – ברצוני להעלות סרטוני סקירה למוצר המדובר:







 

וגם

 





 

נתונים טכניים למגבר זה –



המגבר מוצהר כמגבר עם הספק כולל העומד על כ1650 וואט RMS. כאשר בודקים נתון זה בהתנגדות 4 אוהם מדובר על הספק כולל נומינלי כ- 840 וואט והספק RMS בהתנגדות 4 אוהם הנמדדת על 1030 וואט RMS.

 

לא מדובר בהספק קטן, יחד עם זאת, מדובר במגבר מוכוון בעיקר למערכות SQ .





אך לפני שאמנה את הייחוד הכה רב במגבר זה אמשיך בלתת סקירה על נתוניו הטכניים:

 

ספק כוח – מתח עבודה בין 11 ל 15 VDC בצריכת זרם מקסימלית הנמדדת על כ110 אמפר – פיוז ההגנה על גבי המגבר עצמו הינו פיוז המסוגל לעמוד בכ100 אמפר זרם יציב.

צריכת זרם בזמן אי פעילות כ3 אמפר ובזמן היותו כבוי כ0.02 אמפר – באים אתם מחנים את הרכב לטווח ארוך תמיד מומלץ לנתק את הפיוז הראשי של מערכת הבידור ברכבכם.

הנתונים העיקריים (לשאר הנתונים נא לפנות לחוברת ההדרכה עמ' 32) הינם:



 



חלוקת זוג הערוצים הקדמי – הספק מתמשך RMS ב4 אוהם הינו 75 וואט RMS וכ 50 וואט נומינלי – CLASS A.



הערוצים הקדמיים לא מסוגלים לרדת להתנגדות עבודה מתחת ל4 אוהם.



 



חלוקת זוג הערוצים האחוריים – הספק מתמשך RMS ב4 אוהם 140 וואט וכ250 וואט RMS ב2 אוהם – נומינלי ב4 אוהם כ120 וואט.



CLASS A/B

 

ערוץ המונובלוק נעמד על כ600 וואט ב4 אוהם RMS או 1000 וואט ב2 אוהם – הספק נומינליתב4 אוהם 500 וואט – CLASS D





יחס אות רעש לזוג הקדמי והאחורי (ערוצים A ו B) נמדדת על כ100DB במתח 1 וולט.

יחס אות רעש ערוץ המונו הינו 87 DB במתח עבודה 1 וולט.





דאמפינג פקטור –



לערוצים A וB - נמדד בתדר 1 קילו הרץ ב4 אוהם – 100

לערוץ C - נמדד בתדר 100 הרץ ב4 אוהם – 80

נתוני CEA מראים על SNR קצת יותר נמוך הנמדד על 80dba ו78 לערוץ המונו.

רגישות אות כניסה – כ0.3 עד 5 וולט RMS.



 

ScreenHunter_009_zps41bve8ab.jpgScreenHunter_010_zpsa29bu1l5.jpg

כעת אמנה את הגורמים המייחדים את הAV5.1K :



 



הגורם הראשון – חלוקת הספק אי שוויונית בין הערוצים



שימו לב כי רוב המגברים בשוק האודיו לרכב אשר הינם מרובי ערוצים, דהיינו חמישה ערוצים ומעלה, לרוב יתאפיינו בחלוקת הספק הומוגנית למעט ערוץ המונובלוק.



 



במגבר זה ישנה חלוקת הספק אי-שוויונית אשר מייעדת את המגבר הזה ע"י היצרן במתכוון למערכת בתצורת שני חלקים אקטיבית בצירוף עם סאב וופר – במילים אחרות מערכת 3-way



יחס ההספקים בין הערוצים נועד לכך כי ע"י שימוש בכווני גיין כמעט זהים עד זהים בין כל הערוצים, חלוקת ההספק תהיו כזו אשר תיצור איזון נכון בין האלמנטים באופן שקוף למשתמש – זה תלוי בחירתכם ברכיבים כמובן אך התכנון מאחורי המגבר הזה מיועד לתצורת מערכת שכזו.



 



הגורם השני – בחירת קלאס משתנה לכל זוג ערוצים



תשימו לב כי מגבר זה משלב את הטוב והנכון מבין כל העולמות לכל זוג ערוצים.



 



ערוץ A עובד בקלאס A ולמרות היותו נמדד על כ50 וואט RMS העבודה בקלאס זה אומרת כי המגבר תמיד בחום עבודה, תמיד מספק כוח רציף לרמקולים, אין מיתוג כיבוי/הדלקה על אות השמע כלל! ההספק עובר באופן רציף על שני צידי גל הקול!

ערוץ B לעומת זאת עובד בקלאס AB – ההספק הוא די והותר כמעט לכל וופר אשר נבחר להגביר עליהם וכל מידבאס, החסכון באנרגיה כאן יותר יעיל אך עדיין רמת האות לא נפגמת ברמה שמיעה לאוזן.



 



וערוץ המונבלוק המיועד להגביר סאב וופר ואף סאב וופרים הודות להספק מכובד הנמדד על כ600 וואט ב4 אוהם או קילו וואט שלם ב2 אוהם תוך כדי עבודה בקלאס D אשר הינו יעיל מאוד בצריכת האנרגיה – נותן מענה יוצא מן הכלל כמעט לכל סאב וופר אשר תבחרו למטרות מערכת SQ.



 



הגורם השלישי – הגודל הפיסי – ביחס למגבר אשר משלב בתוכו הגברה בקלאס A הוא פשוט זעיר מידות.



והגורם הרביעי והאחרון – היכולת להמיר את המגבר הזה ממגבר בעל דרגות כניסה אנלוגיות למגבר בעל דרגות כניסה דיגיטליות – SPDIF על גבי כבל רשת CAT6 בחיבור הAD LINK



 

וערוץ שליטה דיגיטלי על כל פעולות הDSP אשר יכולות להתבצע במגבר עצמו דרך הפרוססורים מסדרת הBIT

משמעות המרת המגבר לבעל דרגות כניסה דיגיטליות בעזרת יחידת הBIT IN משמעותה גם כי ניתן להינות מסינון רעשים מוחלט ע"י כך שהטווח הדיגיטלי איננו סופג רעשים הנובעים מקרינה אלקטרומגנטית.



 



משמעות נוספת לפעולה זו הינה רווח ישיר מטווח דינאמי מירבי ואובדן אות אפסי שהרי ההמרה לאנלוגי מתבצעת בתוך המגבר עצמו ולכן מתח אות הכניסה למגבר תמיד יהיה 5 וולט RMS מלאים. אין צורך בליין דרייבר, אין צורך בכיווני גיין! זה חסר משמעות במצב עבודה זה.

לאחר ומנינו על יתרונות המגבר ואופן פעולתו ארצה להעביר קצת מהמידע הכלול בתוך חוברת ההפעלה שלו:

חלק לא קטן מהתרשימים נראים מסובכים מאוד, אני מודה כי בתחילה גם אני נבהלתי קצת כאשר פתחתי את חוברת ההדרכה אך לאחר קריאה רגועה ומעמיקה – הכל ברור ופשוט להבנה.



קצת על היחידה האנלוגית



 

ScreenHunter_001_zpskn4lbgen.jpgScreenHunter_002_zpsbucadesw.jpg



כפי שניתן לראות ניתן לשלוט במגוון רב באות הכניסה וביציאות דרכה וגם כן ניתן לבחור אם ברצוננו להפעיל את המגבר דרך כניסת הHIGH LEVEL במידה ואנו עובדים עם מנחת ללא יכולת להוציא כבל REMOTE – בעיה מאוד מוכרת ברכבים רבים כאשר עובדים בתצורה זו.

 

המשך בתגובה הבאה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקרוס-אובר האנלוגי מאוד מגוון כפי שניתן לראות – כמה מגוון? הביטו:



 



ScreenHunter_004_zpsudxwtdmt.jpgScreenHunter_003_zpsfrzweppp.jpg

יחידת הBIT IN לסדרת מגברי הAV או בשמה המלא VOCE וסקירה על טכנולוגיית הFULL DA



קודם כל אסביר מה היא יחידת הBIT IN



 

מדובר על יחידת קדם מגבר אשר מהווה דרגת כניסה דיגיטלית למגבר, זוהיא יחידה נשלפת אשר נכנסת לתוך המגבר ומחליפה את מקומה של יחידת הכניסות והקרוס האנלוגי.



 



אופן ההתקנה הינו פשוט מאוד אך דורש את פירוק המגבר מהרכב וניתוקו מזרם החשמל.

יש להפוך את המגבר ולשחרר את שני הברגים אשר תופסים במקומה את היחידה האנלוגית – שולפים החוצה את היחידה האנלוגית ודוחסים פנימה במקומה את הBIT IN.

בעוד היחידה האנלוגית מקבלת לתוכה כבלי RCA סטנדרטיים היחידה הדיגיטלית מקבלת לתוכה כבל רשת מסוג CAT6 אשר יכול להעביר עליו עד שמונה ערוצי צליל בפורמט SPDIF וכבל AC LINK שזהו כבל RJ45 אבל סדר החיווט שלו לא מתאים לטלפוניה למי שתהה – על ערוץ הAC LINK מועבר פרוטוקול השליטה והסנכרון מין מעבדי סדרת הBIT לבין יחידת הBIT IN.

במקרה שלי הפרוססור הוא BIT ONE ישן ולכן אין לו יכולת כמו שיש לביט TEN ולגרסאות החדשות יותר של הONE להדליק את הREMOTE של מגברי הווצ'ה ולכן הייתי חייב להעביר ביחידת הBIT IN שלי את הג'מפר של הדלקת הREMOTE למצב OFF ולחבר כבל REMOTE לכניסה הסטנדרטית של הAV5.1K

ScreenHunter_005_zpsow8qni3n.jpgScreenHunter_007_zpsjfr15bsf.jpgScreenHunter_006_zpstrlvjvkn.jpg

כך נראה הפרוססור מדגם BIT ONE כאשר הוא מותקן באופן מלא בתצורת FULL DA – לא אתם לא טועים ורואים נכון – אין שם ולו כבל RCA אחד בודד!



 



הביטו בתמונות המצורפות מטה לשם כך - המשך בתגובה הבאה.

photo 3.JPG

photo 0.JPG

photo 2.JPG

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגדרת המגבר ביחד עם יחידת הBIT IN לעבודה ראשונית מול הDSP וכוון התחלתי





וובכן בפעם הראשונה שרואים את התמונה הבאה מה שיעבור לכם בראש הינו תסריט אימים:



 



ScreenHunter_008_zpsfe5cgse8.jpg

בסה"כ מדובר בכארבעה כפתורים ותהליך הגדרה מאוד פשטני –

ארבעת הכפתורים הינם MENU בכדי להכנס לתפריט

שני כפתורי דפדוף מעלה ומטה – UP DOWN

וכפתור אחד לשמירת ההגדרה ומעבר לתפריט הבא – ENTER

התפריט הראשון אשר מגדירים הינו סוג המגבר – TYPE

סוגי המגברים הינם AV1 , AV2, AV4, AV5

במקרה שלי מדובר במגבר חמישה ערוצים מסדרת הווצ'ה ולכן נבחר AV5

לאחר מכן בוחרים לכל זוג ערוצים אם הם MONO או STEREO

לאחר מכן בוחרים לכל זוג ערוצים (A או B) לאיזה זוג ערוצים הם יהיו משודכים בפרוססור מסדרת הBIT

** הארה – יש לאתחל את הפרוססור ולהגדירו מחדש היות וצריך להגדיר את הערוצים אשר יעבדו במצב AC LINK.



ולאחר מכן מאשר את גרסאת החמרה ובזאת סיימנו להגדיר את המגבר לעבודה מול הפרוססור!

מה שנשאר כעת הוא להעביר את מיקום כפתורי הגיין במגבר לכל שלושת הערוצים למצב 1 אשר אומר סף רגישות 5 וולט – ובכדי להסביר מדוע אעבור עכשיו לנושא הבא.

** הארה – שימו לב כי השלב הדיגיטלי מגיע עד יחידת הBIT IN ובמגבר הווצ'ה מסתיים שם – מאותו הרגע מדובר על הגברה אנלוגית .



 

סקירה על טכנולוגיית הFULL DA ושיטת העבודה



 



זוכרים כי שני משפטים מעלה רשמתי שצריך למקם את כל הגיינים של המגבר על מצב בו ה"ווליום" הוא כביכול מינימלי? רגישות מגבר 5V ? עכשיו אסביר מדוע.

כאשר עובדים בטכנולגיית הFULL DA – לאמר כי אין משמעות לגיין, לפחות במגברי סדרת הווצ'ה, יהיה לא דבר נכון לאמר, הגיין בהחלט משפיע וככל שתעלו את הגיין מ1 לכוון 5 אתם תקבלו הספק יותר גדול אבל זו תהיה שגיאה.

שיטת העבודה בFULL DA מכתיבה כי הגיין צריך להיות פתוח ברגישות שלו לעוצמת האות המירבית – 5 וולט

כוון ערוצי המגבר מתבצע אך ורק בעזרת הנחתה של כל ערוץ וערוץ לעומת שאר הערוצים ושימוש באקולייזר כדי לאזן ברמה העדינה וסופית את הערוצים כלפי עצמם ואחד כלפי השני.



 



המטרה מאחורי שיטה זו היא לאפשר למגבר בכל ווליום נתון לעבוד בגיין המרבי שלו תוך כדי המנעות מירבית מאחוזי עיוות והעמסת יתר של ערוצי המגבר.

לפשט זאת – מחברים את המגבר לפרוססור ולרמקולים, מקבעים את הגיין על 1 ומכאן זה הכל משחקי ווליום\הנחתה על הערוצים.

התוצאה הסופית היא אודיו נקי לחלוטין מרעשים, עיוות, עומסי יתר.

בזאת סיימתי את הסקירה הטכנית



 

בתגובה הבאה, נעבור להשוואה בין שני מגברים – המגבר היוצא שלי לעומת המגבר הנכנס ולאחר מכן נעבור לרשמים אישיים בין השניים ולבסוף מסקנות ואז נתחיל בTune Blog מסודר ושיטתי של המערכת שלי על המגבר החדש.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ונעבור כרגע לנושא נוסף - השוואה בין מגברים!

 

 

ZED Audio Leviathan gen.1 VS Audison Voce AV5.1K with and without BIT IN

 

חלקכם בטח חושבים כי עוד פעם יצאתי מדעתי השפויה (לחלקכם ברור כי מעולם לא הייתי שפוי) בביצוע השוואה בין מגבר שעובד בקלאסים כמו A לעומת מגבר שעובד Full range CLASS D אבל אני מבטיח לכם שזו הולכת להיות השוואה מאוד מעניינת ומהרבה סיבות נכונות וצודקות.

 

אז איך משווים בין שני מגברים כל כך שונים במהות שלהם? באופן הבא –

בראש ובראשונה שימו לב לנתון מאוד מפתיע – ההספק הכולל של כל אחד משני המגברים ב4 אוהם:

הלווייתן מספק נומינלי כ900 וואט ובהספק RMS יציב לאורך זמן כ1050 וואט.

הווצ'ה מספק נומינלי כ840 וואט ובהספק נומינלי כ1030 וואט RMS.

 

אז אנחנו מתחילים מנקודה בה על הנייר הלוויתן ממש בקצת יותר חזק – על הנייר.

טווח הרגישות של הלוויתן לאות נכנסת הינו 0.25 וולט עד 8.6 וולט

טווח הרגישות של הווצ'ה הינו 0.3 וולט עד 8.6 וולט

אז אנחנו גם רואים כי לבינתיים ללווייתן יש יתרון נוסף בטווח רגישות ליחידות ראש בעלי אות מוצא חזקה יותר – מתחיל להיות מעניין?

 

בוא נמשיך - הלוייתן לא מסוגל לעבוד בהתנגדות נמוכה מ2 אוהם וכך גם הווצ'ה אך לווצ'ה יש יתרון בערוץ המונובלוק שלו לעבודה ב2 אוהם – יתרון לווצ'ה.

 

בואו נמשיך – יחס אות לרעש בלוויתן נעמד על כ98 דיבי לכל ערוץ – יתרון ללווייתן לעומת הווצ'ה אשר בחלק מערוציו בעל יחס אות לרעש הנמדד על כ80 דיבי אך יחד עם זאת מדובר על ערוץ המונובלוק , יתרון? הייתי אומר שהם שווים כאן.

 

בואו נמשיך – דאמפינג פקטור

לוויתן – 80 בתדר 20 הרץ! ב4 אוהם.

ווצ'ה – 80 בתדר 100 הרץ ב4 אוהם

על הנייר, יתרון מובהק ללווייתן.

 

בוא נמשיך - אחוזי עיוות

 

לוויתן – קטן מ0.2 אחוז לכל הערוצים.

ווצ'ה – לערוצי הקדמיים 0.05 ולערוץ הסאב 0.3 אחוז

הייתי נותן כאן את היתרון דווקא לווצ'ה.

 

בואו נמשיך – מתחי עבודה

הלוויתן 10 וולט עד 14.5

הווצ'ה 11 וולט עד 15

הלוויתן יצליח לפעול במתח נמוך יותר בעוד הווצ'ה יצליח לספוג מתח גבוה במקצת – לא רואה כאן יתרון או חסרון באחד מהם.

 

בואו נמשיך עוד קצת בנתונים הטכניים –

לווייתן מוצהר לצריכת זרם של 50 אמפר בעוד הווצ'ה מוצהר לספוג עד 110 אמפר ומוגן בפיוז 100 אמפר.

רק מראה עד כמה הלוויתן הוא חסכוני יותר הודות לקלאס D בכל הערוצים – אך האם זה בהכרח יתרון?

 

בוא נמשיך עוד קצת – גודל פיסי – באופן מאוד מפתיע! הווצ'ה תופס פחות מקום.

משקל – הלווייתן שוקל הרבה פחות ממנו – פחות ממחצית למען האמת

הלוויתן שוקל 3.2 קילוגרמים בעוד הווצ'ה שוקל 7.2 קילוגרמים – יתרון מוחץ ללוויתן בנושא תוספת המשקל לרכב.

ובסופו של דבר התחממות – הלוויתן , קשה לאמר עליו כי מתחמם כלל בעוד הווצ'ה בתנאי קצה יגיע לחום העומד על כ90 מעלות צלזיוס בערוצי הA שלו – נתון זה מעורר בי חששות רבים, נגיע לכך לאחר מכן.

 

מבחינת טכנולוגיות –

הלווייתן הינו מגבר בעל הספק משתנה, הוא יכול לעבוד בהספק נמוך – כ50 וואט לערוץ (33 נומינלי) או כ175 וואט לערוץ אך בכולל הוא בעל חלוקת הספק שווה בין כל ערוציו.

הווצ'ה לעומת זאת בעל הספק משתנה בין כל סוגי הערוצים שלו וקלאס משתנה בין כל סוגי הערוצים שלו.

 

היתרון היחיד כאן ללוויתן הוא שכל הערוצים שלו חזקים באותה מידה או חלשים באותה מידה בכל השאר יתרון מובהק ומוחץ לווצ'ה אשר יוסבר בפירוט רב לאחר מכן כאשר אגיע לחוות הדעת הראשונית שלי.

 

הלוויתן הינו מגבר קלאס D אנלוגי אשר עובד בטכנולוגיית מיתוג מהפכנית – 25 נאנו שניות למיתוג ON OFF

הווצ'ה לעומת זאת ע"י החלפת מודול פשוט הופך ממגבר בעל דרגות כניסה אנלוגיות למגבר בעל דרגות כניסה דיגיטליות ובכך מרוויח –

 

יחס אות רעש מירבי.

סינון רעשים מירבי.

ניצול עוצמת אות נכנסת מירבי וטווח דינאמי אופטימלי הודות לכך.

המנעות מעומסי יתר .

עבודה בקצב דגימה אשר אף מערכת ראש אחרת לא מסוגלת לתפקד בה 24 ביט על 192 קילוהרץ.

 

יתרון מוחץ לווצ'ה.

 

אז כפי שאתם בוודאי שמים לב – באופן מאוד מפתיע, מדובר בשני מגברים מאוד שקולים זה מול זה – לפחות על הנייר.

מי מהם טוב יותר?

 

עוד כמספר ימים אשלים את הכוונים הראשונים שלי ואז אעלה לכאן את חוות הדעת האישית שלי וגם נתחיל בבלוג כוון מערכת אשר יכלול קריאות RTA והסברים מפורטים לכל שלב ושלב.

תמתינו לעדכונים.

 

 

כרגע אני בשלבים של איזון ההנחתות בין הערוצים וכיוון גיין סופי לסאב וופר - ברגע שאגיע לנקודה ממנה אני יכול לתת חוות דעת ראשונית אעלה אותה לכאן ואז גם נתחיל רשמית להכנס לתוך הTUNE BLOG

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רושם ראשוני מהמעבר למגבר מסדרת VOCE ביחד עם יחידת הביט IN - הסיבות האישיות שלי בבחירת המוצר

בהתחלה התקנתי אותו עם היחידה האנלוגית מבלי לשנות את כווני האיקולציה ברכב כלל.

 

לקחתי את הSMD DD-1 שלי וכיוונתי את הגיינים בדיוק כמו שכוונתי בלווייתן - מה שגיליתי באותו הרגע היה

 

שלהפתעתי הרבה הרעש שהיה לי מהטוויטרים בלווייתן היה עוד יותר חזק בווצ'ה! ואז גם הבנתי שבעצם המד של סטיב מיד אמנם אומר לי מתי אין עיוות שמיע אבל זה ממש לא אומר שהגיין עדיין לא פתוח יתר על המידה.

 

בכל אופן הבעיה העיקרית היתה שהמגבר הזה ניסה לרצוח לי את הסאב - וכמעט הצליח לפי איך שזה היה נשמע - הוא פשוט הרגיש חזק מידי ל8W7 ולא הצלחתי לרסן אותו :shock:

 

התקשרתי חזרה לדרור ואמרתי לו שהמגבר לא מתאים לצרכים שלי לצערי ורציתי להחזיר אותו :-D

 

אח"כ עשיתי חושבים והבנתי שהגיין פשוט היה פתוח יותר מידי ואולי פשוט כדאי לנסות שוב רק שהפעם בלי לבזבז זמן נוסף - פשוט לעבור ישר לעבודה בFULL DA ולראות באמת מה המגבר הזה מסוגל לספק.

 

רשמים ראשוניים בזמן העבודה במצב אנלוגי

למרות העובדה שהסאב פשוט היה בלתי נסבל והורדתי לו מאוד את הגיין וסירסתי אותו - סה"כ המוזיקה עצמה נשמעה עם לא הרבה הבדלים מאשר היה בלווייתן אבל מה שכן הצלחתי לשים לב אליו זה הסטייג'ינג.

 

תראו - הפאזות, הסלופים ושאר הכוונים נשארו זהים.

 

ההבדל העיקרי היה ועדיין הודנו - במיד-טוויטרים - הווצ'ה פותח אותם, מחזיק אותם יציב יותר על זוג ערוצי הקלאס A שלו - הסטייג'ינג רחב יותר, עמוק יותר, גבוה יותר

 

כל הכלים נשמעים ברורים יותר, מחודדים יותר - המיקומים של כל דבר ודבר מקובעים כאילו וננעלו למקום שלהם וגובה הבמה נותן תחושה אחידה יותר, יציבה יותר.

 

את זה הרגשתי עוד באנלוגי.

 

המעבר לFULL DA

 

במעבר לFULL DA כבר איפסתי את כל ההגדרות והתחלתי TUNE BLOG חדש לגמרי כאשר הגיינים מקובעים על 1 לכל הערוצים ועיקר המשחק כאן הוא הנחתות ואיקולציה.

 

עוד כמה ימים אתחיל לסקור כאן את תהליך הטיון בלוג שעדיין בתהליך למשך השבועיים הקרובים אבל המצב שהגעתי אליו כרגע הוא שאיזנתי את ההנחתות בין כל ערוץ וערוץ, נכנסתי לעקומת בית אשר מבוססת על אודיו-פרוג (אנדי ווהיימר) וכוונתי לפי שמיעה - כרגע אני עובד על איקולייזר אחוד (מחובר לכל זוג ערוצים)

 

וזה הרושם שלי נכון לעכשיו

 

לאחר ביצוע האיזונים לכל הערוצים וכוון לפי שמיעה (נשארו לי עוד תיקונים קטנים לעשות ואז אני עובר לאיקולציה נפרדת לכל ערוץ בכדי לאזן סופית את היענות הכוח) זה נשמע בפועל כמעט אותו הדבר - הלוויתן ממש לא פראייר ולא נופל מהווצ'ה בהרבה, למען האמת בגלל שהלוויתן מספק פחות הספק כמונובלוק לסאב - הוא מסוגל להגביר אותו יותר לפני שהוא מוציא ממנו רעשים של מהלך מכאני.

 

בפועל הווצ'ה חזק יותר מהלוויתן - חלוקת ההספקים שלו אמנם נותנת פחות כוח לערוץ הקדמי אבל הקלאס A מחפה על זה ועוד נותן יתרונות.

 

אבל בחיים האמיתיים בשביל לנצל את הסאב וופר שלי נכון - אני צריך דווקא מגבר חלש יותר - אז הווצ'ה אפילו חזק מידי לציוד הנוכחי - כרגע.

 

אבל בסופו של דבר הווצ'ה הזה לוקח את הלוויתן ומוכיח עליו עליונות רבה - למה?

 

כי הסטייג' פשוט טוב יותר! נתחיל כאן - כמו שכבר ציינתי מעלה - הסטייג' גדול יותר, ברור ומפוקס יותר, גבוה יותר, יציב יותר - הכל יותר!

 

הסאב וופר אגרסיבי למרות העובדה שעקב עודף הספק אני צריך לרסן אותו (הוספתי בכל זאת קצת לגיין במגבר של הווצ'ה ואני כנראה הולך לשנות את זה שוב ולהשתמש יותר באיקולציה בכדי לאזן את הסאב וופר.

 

אבל אני כנראה בחודשים הקרובים אחליף את הסאב וופר הזה לאחד שיכול לספוג קצת יותר ממנו וגם רוצה לעלות בקוטר.

 

בסופו של דבר גם המגבר הזה שקט יותר, פשוט יותר להתקנה ולכוונים.

 

אודיסון ווצה' לעומת לוויתן - סיכום

 

וובכן את הלוויתן קניתי לפני כמעט שש וחצי שנים ב700 דולר - בסופו של דבר שילמתי עליו 4500 שקלים הודות למשלוח, מיסים ותיקון.

 

האודיסון ווצ'ה עולה בחו"ל כ1500 דולר וביחד עם הביט IN כ180 דולרים נוספים אנחנו מדברים כאן על סכום כמעט כפול כאשר בוחנים את מחירי שני המגברים האלה באותה הארץ (ארה"ב)

 

אם מביטים בנתונים אלו ומתייחסים גם למחיר - לא טעיתי לפני שש וחצי שנים כאשר רכשתי את הלוויתן - זו היתה עסקה מהסוג האהוב עליי ביותר.

 

אבל זו לא שאלה של תקציב כאשר מדברים על אהבה לסאונד - אם אתם שואלים אותי אם זה שווה את ההשקעה רק בשביל לקבל סטייג' ברזולוציה גבוהה יותר התשובה שלי תהיה בוודאי שכן!

 

וזה עוד לפני שיש לי את האפשרות לבחון כיצד נשמעת הקלטה ברזולוציה 24/192 אם כי - אני לא מאמין גדול ביכולת לשמוע הבדלים - מצד שני, המעבר למגבר A קלאס הוכיח לי באופן ברור כי ישנם הבדלים בתמונה הסופית שמקבלים.

 

תוך כדי הטיון בלוג גיליתי גם שרף השמיעה שלי הוא 16.5 קילוהרץ ובכדי לשמוע תדרים מעבר לתחום זה עד 20 קילוהרץ אני צריך להגביר באקולייזר את תדר 16 ואת 20 בכ9 דציבל לפחות - זה לא שאני לא שומע בתחומים האלה אבל הם חייבים להיות הרבה הרבה יותר חזקים משאר הספקטרום בכדי שאבחין בהם - בפועל - אני לא שומע מעבר ל16.5 קילוהרץ וזה אומר מבחינתי שבאמת אין לי שום דרך או סיכוי להבחין בין FLAC לMP3 למשל.

 

בקרוב נתחיל את הטיון בלוג - זה הולך להיות מעניין למי שיעקוב, עד עכשיו זה מוכיח את עצמו כתהליך למידה משתלם ביותר.

 

 

דרך אגב - מחיר המגבר כולל יחידת הביטIN בארץ זול יותר משמעותית מאשר לייבא מחו"ל.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ההבדל העיקרי היה ועדיין הודנו - במיד-טוויטרים - הווצ'ה פותח אותם, מחזיק אותם יציב יותר על זוג ערוצי הקלאס A שלו - הסטייג'ינג רחב יותר, עמוק יותר, גבוה יותר

..

..

..

מצד שני, המעבר למגבר A קלאס הוכיח לי באופן ברור כי ישנם הבדלים בתמונה הסופית שמקבלים.

 

 

והמשפט הזה מסכם בערך 70% מהוויכוחים שהיו פה בפורום.

:roll:8):lol::oops:

אולי עוד נזכה לראות אותך מתקין מגבר מנורות.

 

אומנם אני לא חסיד של אודיסון, אבל הם מביאים חידושים לתחום, בחירה מגניבה, תהנה ממנו!

מברוק על הצעצוע החדש!

 

תנסה עכשיו לשמוע אם יש הבדל בין פלאק ל MP3

עריכה אחרונה על ידי bengee

SCANSPEAK

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי בני :-P

 

ההבדלים הם מאוד קטנים וככל שאני מתקדם בכוון המערכת ומביא אותה לטעם האישי שלי - שני המגברים רק הולכים ונשמעים יותר ויותר דומים.

 

מדובר בהבדלים מינוריים - מאוד מינוריים על גבול הזניח - אבל כן, הם קיימים ולכן גם בשבילי זה לפחות מסכם באמת 70 אחוז מהוויכוחים לגבי הקלאסים וזה הופך להיות פשוט מאוד עניין של רצון ויכולת - יחד עם זאת - ההבדלים הם כל כך קטנים שכשאתה בוחן גם מגבר כמו הלוויתן דור 3 - הוא עדיין הרבה יותר משתלם כלכלית, יותר קל, מתחמם פחות וגם יותר חזק ולכן נותן פייט מטורף למגברים מסוג זה, כולל קלאס A כולל מגברי מנורות.

 

אני לחלוטין לא פוסל מגבר נורות ברכב - זה חלום ישן נושן - אבל המקום שנדרש בכדי להתקין אותם, מערכת החשמל וכך הלאה - הווצ'ה במקרה הזה עוד יותר קטן פיסית מהלוויתן וזה מדהים כעובדה בפני עצמה.

 

תמשיך לעקוב אני אתחיל לתעד את תהליך הטיון בלוג בימים הקרובים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מגניב לשמוע שהלוויתן לא נופל בהרבה ממגבר שעולה פי 2 ממנו :wink:

 

אני לא שומע מעבר ל16.5 קילוהרץ וזה אומר מבחינתי שבאמת אין לי שום דרך או סיכוי להבחין בין FLAC לMP3 למשל.

 

 

המשפט הזה שגוי ביסודו, ההבדל בין MP3 לפלאק לא נעוץ רק בחיתוך התדר אלא בעוד הרבה גורמים אחרים (כמו שימוש במידע משותף בסטראו לדוגמה, שיכול ליצור אפקט של פייזינג בין הערוצים)

אבל ניחא, אני מסכים שבלי קשר קשה להבחין בין פלאק לאמפי3 בקידוד של 320 נניח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו כבר תיבת פנדורה אחרת. זה גם תלוי באיכות המקודד, יכול לאמר לך שאם אני משתמש בנגן usb audio player pro שעוקף לחלוטין את הalsa זה בכלל מטורף, גם Mp3 כאשר הם מתנגנים ישירות דרך הsabre converter נשמעים טוב יותר, אבל בין פלאק לפורמט דחוס ב320, אני פשוט לא מבדיל.

 

ארז, הלוויתן נופל ממנו רק לעומת זוג ערוצי הA קלאס, המונובלוק פשוט חזק יותר בווצה אבל ללווייתן יש יתרון ביכולת הריסון.

 

הווצה נותן לך יתרון של טווח דינאמי טוב יותר ושקט מובטח, ערוצים קדמיים בקלאס עליון אבל עם מגבר כמו לווייתן נותן לך את כל ההספק הדרוש, ההבדלים הם כל כך זניחים שההבדל במחיר בינם הוא נתון ישיר להחלטה עד כמה רחוק אתה מוכן ללכת. רוב האנשים לא יבדילו בכלל, לא יבינו איפה ההבדלים, זה באמת למשוגעים לדבר.

 

בדיוק חזרתי עכשיו מסשן נוסף וגיליתי שבטרקים מסויימים גם המידבאסים שלי מגיעים לקצה המהלך, מוזיקה עם באס קיצוני כמו טרקים של שפונגל למשל. אני חושד שמדובר בחיתוך נמוך מידי של המידבאסים לעומת ההספק שהם מקבלים מהדבר החייתי הזה, אם נחזור שוב להשוואה למגבר הקודם, צריכת הזרם של המגבר החדש היא פי שתיים יותר גבוהה וזה אומר מתח וזרם יותר גבוהים.

 

הוא בפועל חזק יותר מקודמו למרות שעל הנייר הוא אמור להיות חלש יותר. ממשיך לאזן את המערכת אבל תוך כמה ימים כנראה כבר אגיע לשלב שבו אני מאזן עם האיקולייזר צד מול צד, רמקול מול רמקול.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוות דעת ראשונה מגובשת יותר לגבי המגבר

 

וובכן - אתמול בדרך לעבודה כבר הבנתי למה לא הצלחתי לרסן את המגבר הזה ואיפה הבעיה.

 

טרק עם קיק דראם רציני חשף את זה - לא יודע לגמרי למה אבל המידבאסים על הלוויתן התנהגו אחרת על אותו החיתוך - כנראה שהם קיבלו בפועל הרבה פחות כוח.

 

המידבאסים במקור היו חתוכים על 90 הרץ בסלופ 6 בלוויתן בגלל שפחדתי שבחיתוך 60 הרץ הם ינגנו נמוך מידי - לאחר שניסיתי לחתוך נמוך יותר וראיתי שהם מנגנים נקי ויפה על הלוויתן - השארתי את זה ככה.

 

על הווצ'ה סיפור שונה לחלוטין! כששמעתי את הטרק ההוא זה היה נשמע כאילו שיש לי סאבוופר בדלת ימין - זה הרגיש כמו נסיון להכות בחתיכת מתכת עם מגף - תיאור עדין - הייתי פשוט ככה :shock2: כשכיביתי את הסאב והבנתי שכל הבאס שאני שומע - בוקע מהדלתות.

 

אתמול בערב - בכדי לא לשנות את הסלופ ואת הקטביות למידבאסים - פשוט חתכתי באקולייזר לחלוטין כל תדר מתחת ל50 הרץ למידבאסים ואת ה50 הנמכתי קצת גם.

 

כרגע הגעתי למצב שנכנסתי לעקומת הבית הרצויה לי מבחינת האקולייזר ועוד מעט אעבור למצב שבו אני עובד על אקולייזר נפרד לכל רמקול ורמקול בכדי לאזן סופית את היענות הכוח בין הרמקולים.

 

אז איך זה נשמע? - נקי! מאוד נקי! עכשיו סוף סוף המגבר הזה בא לידי ביטוי מלא והוא ללא ספק ליגה אחת למעלה ביכולת הגברה שלו וליגה אחת למעלה ברמת האות שנכנסת אליו.

 

היה שווה את ההשקעה. המגבר הקודם הוא מגבר מעולה סה"כ אבל מראש הוא נופל ברמת אות הכניסה וכבר כאן נוצר פער שקשה לגשר עליו. בשביל לקבל אות אנלוגית ברמה הזו צריך להשתמש בציוד טוב! ומעבר לכך הפער בקלאסים שעד כמה שאני לא אוהב להודות בזה - כנראה גם כן בא לידי ביטוי.

הווליום של המערכת יותר ממספיק עבורי - בפועל עושה רושם שעדיין הווליום הכולל קצת נמוך יותר אבל התוצאה על המגבר הזה וגם הכוונים החדשים - טובים יותר.

 

בקרוב אתחיל להעלות לכאן את הטיון בלוג שכרגע נמצא כבר באמצע הדרך בעצם אבל החלק העיקרי עוד לפני - לאחר חמישה ימים בהם כל יום אני יושב לכוון קצת את המערכת - צריך קצת מנוחה מזה לפני שאני ממשיך - עייפות שמיעתית לא עוזרת כאן.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגמרי למה אבל המידבאסים על הלוויתן התנהגו אחרת על אותו החיתוך

המידבאסים במקור היו חתוכים על 90 הרץ בסלופ 6 בלוויתן בגלל שפחדתי שבחיתוך 60 הרץ הם ינגנו נמוך מידי - לאחר שניסיתי לחתוך נמוך יותר וראיתי שהם מנגנים נקי ויפה על הלוויתן - השארתי את זה ככה.

 

 

אתמול בערב - בכדי לא לשנות את הסלופ ואת הקטביות למידבאסים - פשוט חתכתי באקולייזר לחלוטין כל תדר מתחת ל50 הרץ למידבאסים ואת ה50 הנמכתי קצת גם.

אני הייתי מנסה משהו שונה,

שינוי של כל הסלופים ל-12, איפוס אקולייזרים ושאר עיבודים בכל הערוצים, בדיקת קוטביות

ולהתחיל שוב מההתחלה.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקטביות והסלופים מכוונים אצלי לפי התוצאות שהכי אהבתי ולכן אני לא רוצה לשנות אותם - מה גם ששינוי סלופ ונקודת חיתוך משפיע גם על הקצה השני של הרמקול - לכן פשוט הורדתי באקולייזר את התחום המיותר והתוצאה באמת טובה.

 

נעבור לנושא הבא - TUNE BLOG

 

מאיפה מתחילים - מההתחלה כמובן

 

במקרה שלי אני מכוון מערכת מחדש ולא מתקין מערכת חדשה ברכב חדש - אז כל הדברים שקודמים לעבודת האיזון של הגיינים, הנחתות ואיקולציה כבר ידועים לי מראש -

 

הקטביות לכל רמקול ידועה מראש.

הסלופ לכל רמקול ידוע מראש.

הגדרות הTC ידועות מראש.

 

אז התחלתי פשוט מלתת קצת ריסון לטוויטרים וטיפה ריסון לסאב וופר.

 

מה שאתם תראו למטה זה תמונה של היענות הכוח על המצב הטבעי לפני כל האיזונים - תמונות של הביט 1 יגיעו רק לאחר הכניסה לעקומת הבית הראשונית היו והכל היה שם גם ככה בקאולייזר - על קו האפס.

תמונות של היעונות הכוח (קריאת RTA ברעש וורוד במצב התחלתי וטיפה אחרי איזוני הנחתות ראשונים)

 

באדום אתם תראו את גל הקול הראשוני ובירוק טיפה לאחר שקצת הנחתתי את הטוויטרים

 

מה שאתם בעקרון רואים זה סאב וופר שבקושי מוגבר מעל שאר הרמקולים.

תחום מיד שבמקום שתהיה בו ירידה קבועה מאזור ה50 הרץ עד אזור ה250 הרץ דווקא יש טיפוס לשיא בין 300 ל400

כל האזור עד תדר 3 קילוהרץ בבור לעומת שאר התחום ואילו כל התחום הגבוה מוגבר יתר על המידה

 

בקיצור זוועת עולם - ספקטרום שמאוזן בצורה כזו הוא כמעט הפוך למה שהוא אמור להיות.

 

נמשיך יותר מאוחר בכניסה לעקומת בית ראשונית לפי אנדי-ווהיימר

begining-initial.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כניסה לתוך עקומת בית ע"פ אנדי והיימר

 

תזכורת לגבי מהי עקומת בית -

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?553540-%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%90-%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%93%D7%99%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C-%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%99%D7%A2%D7%94-%D7%95%D7%A2%D7%93-%D7%9B%D7%95%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%9C&p=4670235&viewfull=1#post4670235

 

בכדי להכנס לעקומת הבית לקחתי תיקיית עם טרקים שלי שהם בעצם הקלטות של תדרים בהנחתה של 1 דציבל לפי חלוקת תדרים של אקולייזר שליש אוקטבה.

 

בעזרת תכנת הREW שבעזרתה אני עושה דברים כמו מדידת תזמון לTC בין רמקולים, קריאת RTA, בדיקות מפל - בין היתר אחד הכלים הבסיסים הוא מד SPL כיוונתי את תדר 40 הרץ שממנו מתחיל המפל ל100 דיבי ושמתי כמובן אזניות מטוחים על האנזים ומאותו רגע עקבתי אחרי מסמך עקומת הבית של אנדי וכיוונתי תדר פר תדר את מידת ההנחתה שלו לעומת תדר 40 הרץ.

 

בתמונות מטה אתם תראו תמונות של הביט 1 לאחר הכניסה לעקומת הבית של אנדי ואתם תראו תמונות של קריאות הRTA שמראות לכן את ההבדל בין עקומת הבית ההתחלתית לעומת עקומת הבית לאחר התיקון ע"פ אנדי ואתם תראו שם למשל שהתחום בין 70 הרץ ל500 הרץ פשוט הפוך לשתי המדידות הראשונות (המדידות נלקחו באותה העוצמה בדיוק ואותו האיזון של הגיין וההנחתות ולכן הן משקפות תוצאות אמת)

אתם תראו טיפוס עד לתדר 800 הרץ ואז ירידה ברורה לכל אורך התחום עד אור ה5 קילו הרץ

 

מה שיצא כאן למרות המדידות וההמלצות של אנדי - לא בסדר - היה הקצה העליון של התדר בו אתם רואים פיק מטורף שלאחר מכן תוקן ע"פ שמיעה לעקומת הבית שלי - הסיבה לזה שאתם רואים כאן תוצאה כזו היא בגלל שהרמקולים שלי בקצה העליון הם אינם טוויטרים והנסיון שלי להכנס לעקומה של אנדי היה בעצם נסיון לבטל את הרול אוף הטבעי שלהם וזה כמובן לא עובד ונשמע כמו אסון. אבל שאר התחום - ביחוד היענות הבאס וכל תחום המיד - השתפרו פלאים!

 

בשלב הבא אתם תראו את התיקון הראשון שלי ע"פ שמיעה וסוף סוף כניסה לעקומת בית שנראית נכון, נורמאלי.

 

דרך אגב - אם תביטו בתמונות של הוופרים למשל אתם תראו שמה שהולך שם באקולייזר נראה פשוט משוג לגמרי - ממש זיגזג באמצע תחום התדר - לעומת זאת הקריאה בRTA נראית אחרת לגמרי וזה בגלל שמה שהאקולייזר משקף זה את התיקונים שנדשו לעשות בקבינת הרכב הודות להיענות הכוח של הרמקולים - יכול להיות שיחידת הראש והמגברים מנגנים את תדר 300 ואת תדר 200 למשל באותה עוצמה על סקופ אבל הרמקולים ואיך שקבינה הרכב בנויה גורמים לביטולים בחלק מהתדרים ולהגברה באחרים ואז נוצר אי שווייון ברור באוד במד SPL ואת זה בדיוק האקולייזר מתקן - הוא משווה את התדרים - כשמו כן הוא.

Initial-woofer.jpg

initial-tweeter.jpg

Initial-sub.jpg

Initial-att.jpg

begining-initial-andy.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל שלב כזה הוא בהבדל של יום עד יומיים אחד מהשני - וובכן השלב הבא הוא תיקון ראשון ע"פ שמיעה - מרגע זה אני בעצם ממשיך בעזרת שמיעה ורק לוקח קריאות RTA בשביל לשקף עבורי ועבורכם את ההבדלים - זה עד אשר אני אגיע לתוצאה ממנה אני אומר - אוקיי זו עקומת הבית שלי ומנקודה זו אני רוצה להשוות את היענות הכוח בין הרמקולים עצמם כלומר - לפצל את האקולייזר לכל ערוץ ולקחת קריאה בנפרד מכל צד וצד ורמקול ורמקול ולהתחיל להשוות בין טוויטר ימין לשמאל ובין מידבאס ימין לשמאל.

 

כפי שאתם תראו בתמונת הRTA הבאה בוצע תיקון לכל תחום הבאס ולקצה העליון.

 

תמונות של שלב זה בביט 1 נתווספו גם כן.

 

השלב הבא - תיקון סופי ע"פ שמיעה (בוצע אתמול לפי תאריך של הודעה זו)

Enter-my-initial-curve-tweeter.jpg

Enter-my-initial-curve-midbass.jpg

Enert-my-initial-curve-subwoofer.jpg

andy-vs-listening.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3234 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...