Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע במנוע ה 1.2TSI בלימת המנוע כמעט ואינה מורגשת?


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 3297 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השאלה בכותרת.

מנהיגה במספר דגמי VAG עם מנוע ה 1.2TSI ותיבת DSG, כאשר מתבצעת הורדת הילוכים "ידנית" לשם קבלת בלימת מנוע הבלימה כלל לא מורגשת. ההילוכים יורדים, הסל"ד עולה אבל הרכב בקושי מאט.

 

האם יש קשר לנפח המנוע הצנום? האם מחשב הרכב ממשיך להזריק דלק לצילינדרים? לא הצלחתי לחשוב על סיבה הגיונית אחרת.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה יראה לך כך בכל רכב, כי בעצם המצערת אינה "נפתחת" אלא רק הסל" ד עולה...

 

לדעתי? מכיוון שבתיבה זאת יש פחות הפסדים מול תיבה עם ממיר מומנט ולכן זה משחק לשני הכיוונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוויר נכנס למנוע גם כאשר הפרפר סגור, יש מעברי אוויר. מה שכן אני תוהה מה קורה במצערת של מנועי ה 1.2, אולי שם נמצאת התשובה לסוגייה. איפה מרק10?

בזמן בלימת מנוע ועד לכמעט סל"ד סרק (בין 1,000-2,000 סל"ד, תלוי ביצרן) אין הזרקת דלק למנוע, 0 מוחלט. מאותו סל"ד מינימום שקבע יצרן הרכב חוזרת הזרקת הדלק לפעולה על מנת שהמנוע לא יכבה.

 

וזה לא קשור לתיבה, דין תיבה רובוטית כדין תיבה ידנית ומנסיוני במרבית הרכבים הידניים (וגם האוטומטיים הפלנטרים והרציפים) בלימת המנוע מוחשית הרבה יותר. ב 1.2TSI זה פשוט לא קיים.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלימת מנוע היא גם פונקציה של יחס הדחיסה ומנועים מוגדשים הם עקרונית בעל ייחס דחיסה נמוך מהרגיל ממנוע אטמוספרי ולכן מרגישים בלימת מנוע מופחת.

מישהו יודע מה הנתון של המנוע המדובר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני זוכר משהו באיזור ה 10.

ועדיין, גם אם זה נמוך במעט ממנוע רגיל, מה מסביר את החוסר הכמעט מוחלט בבלימת המנוע?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם להסיק מהדברים שרשומים בויקיפדיה לגבי בלימת מנוע האומרים כי עיקר ההתנגדות נובעת מהואקום החלקי שנוצר בעת סגירת המצערת, יתכן ופשוט במנועים אלו הפרפר נשאר יחסית פתוח ואינו מגביל את זרימת האוויר פנימה. זה נשמע כמו גם המשך לדברים שכתב דנידין מעלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז נשאלת השאלה למה?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נצל״ש

כיצד זה שבמנוע דיזל, בו אין פרפר מצערת כלל, בלימת המנוע היא כלכך מוחשית וחזקה (ביחס לבנזין באותו נפח)?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למנוע דיזל יש יחס דחיסה משולש מזה שבמנוע בנזין, לכן מורגשת בלימת מנוע חזקה.

ללא יחס דחיסה גבוה מאד לא היה מנוע דיזל, שעקרון הפעולה שלו הוא דחיסת אוויר בלבד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3297 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...