Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: החלפת פילטר אאויר,דלק, פלגים ושמן מנוע+פילטר לפיג'ו 106 שנת 99 1.4 ידנית.


רועי עוזרי
שימו לב! השרשור הזה בן 3302 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים,

הגיע אלי הבוקר פיג'ו 106 שנת 99 ידנית 1.4 של חבר פורום על מנת להחליף:

פילטר אוויר (35 ש''ח),פילטר דלק (70 ש''ח),פלגים (85 ש''ח) ושמן מנוע(85 ש''ח)+ פילטר שמן (50 ש''ח) ,השמן של חברת וולויאן בצמיגות 10-40, כל החלפים מקוריים

למעט הפילטר אוויר.

הכלים הדרושים:

ראצ'ט

אלן 8 או בוקסה 24

מאריכים

בוקסה 16 מ''מ מיועדת לפלגים.

מברג שטוח

אלן 4.

לצערי אין לי את המחירים של החלפים, אם מישהו יודע תא המחירים מוזמן לשתף.

נתחיל בהחלפת השמן מנוע+הפילטר:

העלאת הרכב על בוקים, לעבודה נוחה ובטוחה.

תמיד לפני שאני משחרר את הבורג ריקון, אני תמיד משחרר מעט את הפילטר.\לאחר שחרורו, מוציאים את המדיד שמן, ופותחים את פקק מילוי השמן בתא המנוע.

לאחר כל הפעולות הנ''ל, נמקם את כלי הקיבול מתחת לבורג ריקון ונשחרר באמצעות אלן 8 או בוקסה 24 (אני השתמשתי ב24 כי הראש היה אכול) את הבורג ריקון.

בתמונה ניתן לראות את הפילטר, והמיקום של הבורג לכייון החץ:

IMG-20150409-WA0030.jpgIMG-20150409-WA0031.jpg

 

בינתיים שהשמן הישן יוצא מהמנוע הוצאתי את הפילטר הישן, כמובן שלפני זה נמקם את הכלי הקיבול

מתחתיו שלא יגיע שמן לכביש, ושכמה שיותר שמן ילך למיחזור במוסך.

לאחר שיצא השמן מנוע ויוצאים רק טיפות החזרתי את הבורג, כמובן עם שייבה חדשה,

וסגרתי אותו על 30NM.

לאחר מכן לקחתי את הפילטר החדש, לקחתי קצת שמן חדש על האצבע והעברתי על הגומייה שלו

והרכבתי את הפילטר החדש.

לאחר הפעולה הזאת ניגשתי למלאות שמן מנוע חדש, לפי אוטודטה נכנס 3.2 למנוע,

מזגתי בכוס מדידיה את הכמות הנ''ל ומזגתי למנוע.

את הבורג ריקון וניתן לשמן הישן לצאת מהמנוע.

 

החלפת פילטר אוויר:

IMG-20150409-WA0023.jpg

על מנת להוציא את המכסה של בית הפילטר יש לשחרר את הצינורות שמחוברים

לבית של הפילטר, ולשחררר כמה ברגי אלן 4.

לאחר הפעולות הנ''ל יש להרים את המכסה להוציאת את הפילטר הישן, לעביר ניגוב

אם איזה סמרטוט ולהכניס את החדש, ומחזרים בסדר הפוך.

IMG-20150409-WA0021.jpg

חדש מול ישן.

 

החלפת פלגים:

IMG-20150409-WA0028.jpg

על מנת להוציא את המגש הצתה, שאליו מחוברים ארבעה קוילים יש לנתק\לשחרר\להוציא

את כל מה שמסומן בחצים הירוקים.

לאחר שחרורום ניתן כעת באצעות הפעלה של מעט כח להוציא את המגש הצתה,

וכעת תיהיה לנו גישה לפלגים.

IMG-20150409-WA0020.jpg

החצים מסמנים את מיקומם של הפלגים, אחד מהם כבר עם ראצ'ט ובוקסה מוכנה לפתיחה,

נוציא את ארבעת הפלגים:

IMG-20150409-WA0024.jpg חדש מול ישן.

לאחר מכן נחזיר את ארבעת הפלגים, ונסגור אותם ב- 18NM.

לאחר סגירתם נחזיר הכל בסדר הפוך.

 

המשך בתגובה הבאה....

IMG-20150409-WA0018.jpg

עריכה אחרונה על ידי רועי עוזרי

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עכשיו הורדתי את הרכב מהבוקים.

 

החלפת פילטר דלק:

IMG-20150409-WA0018.jpg

המיקום של הפילטר מתחת לדלת הנוסע שמאחורי דלת הנהג.

נשחרר את הבנד, לאחר מכן נשחרר את שלושת הקונקטורים שמסומנים באדום בעזרת מברג שטוח. נוציא את הפילטר הישן, ונכניס את החדש בכיוון הנכון!, יש עליו חצים, וגם ניתן להשוות לפי איך היה הקודם.

 

עכשיחו אפשר למדוד שמן, להתניע ולבדוק שאין נזילות, ולהמשיך בחיים.

הערות:

לקח +- שעה, עם הפסקת דיבור ושתיה ארוכה.

את השמן והפילטר הישן לקחתי למוסך.

מתנצל אם לא מנוסח טוב, אם יש שאלות מענות, אני אשמח לשמוע.

בהצלחה!!!

עריכה אחרונה על ידי רועי עוזרי

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד! עושה חשק לטפל לבד בפעם הבאה! :mm_wink:

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הידע והעבודה המקצועית.

לגבי פילטר שמן, האם ניתן לפרקו / להרכיבו בעזרת היד בלבד או שיש צורך הכלי כלשהו?

 

מפרקים עם כלי מתאים ומרכיבים עם היד.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הידע והעבודה המקצועית.

לגבי פילטר שמן, האם ניתן לפרקו / להרכיבו בעזרת היד בלבד או שיש צורך הכלי כלשהו?

 

היי, תודה רבה חברים.

מסכים מאוד עם התגובות מעלי, במיוחד עם תגובתו של טריבל.

אני חלשלוש ובנוסף שאתה מחליף שמן הידיים משומנות.

אם יש מומנט אני מחזק עם ידית מומנט, אם לא הכי חזק עם היד ואז עם ראצ'ט

רבע, עם ראצ'ט קטנה מרגישים בדיוק מתי הפילטר כבר סגור טוב.

אני ממליץ מאוד על המפתח פילטר עכביש עם השיניים, אני מאוהב בו,

פותח וסוגר בקלות.

רק צריך למצוא אחד שמתאים לפילטרים קטנים, כמו של ספארק, אימרפזה וכו'.

עריכה אחרונה על ידי רועי עוזרי

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד רועי.. אתה בהחלט גודל ומיתפתח יפה מאוד בתחום. המשך כך!

בעניין חיזוק הפילטר אכן מומלץ לתת עוד כמה מעלות סגירה עם המכשיר המיועד ולא להיסתמך רק על כוח היד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סגירה של פילטר שמן שני שליש סיבוב אחרי שהגומיה נוגעת במשטח זה אינדיקציה מספיק טובה לסגירה מספקת של הפליטר.

סגירה חזקה מידי מה שקורה לאלו שלא מנוסים או בטוחים בעצמם תעשה את החיים קשים מאוד לאלו שיביאו לפרק את הפליטר בהחלפה הבאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סגירה חזקה מדיי - הגומיה יכולה להיקרע ולחסום מעברי יציאה או לגרום לנזילות במקרים קיצוניים.

שום סתימה וחסימה של מעברי שמן. הגומייה יושבת בתוך חריץ לכן גם אם תהדק יתר על המידה והגומיה תקרע חלקי הגומייה לא יכנסו לחלל המסנן.

אם בכול זאת תתאמץ ותסגור בכוח הזרוע בעזרת כלי מתאים לסגירת מסננים אתה תהרוס את ההברגה של המסנן ותרגיש שהמסנן מסתובב על ריק ובמקרה כזה תצטרך להחליף את המסנן.

 

פילטר שמן סוגרים בעזרת כוח היד בלבד למעט מקרים שהייצרן ציין מומנט סגירה מתאים אז סוגרים בעזרת טורקמטר. למנוסים שבנינו בהחלט אפשר לוותר על טורקמטר ולסגור בעזרת היד. במסננים תוצרת MAN FILTER המיועדים לרכבי קונצרן VAG כתוב בדיוק מה שדנידין כתב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3302 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...