Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     


אושריקו
שימו לב! השרשור הזה בן 1532 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה ענקית לאסף שהחליף בקיה ריו 2010 דיזל שלי

את נוזל הבלמים במקצועיות מופתית, בסבלנות והסבר על כל פעולה והכל בחיוך ובלתת לי להרגיש בנוח.

בנוסף לניקוז הגלגלים אסף ניקז גם את

משאבת הקלאץ'. כל העבודה התבצעה תחת גשם שוטף וקור כלבים.

אסף, הספוג כולו במים מהגשם, נאלץ להחליף חולצה כמה פעמים.

תרומת הכנופיה מזמנם וזעתם אינה מובנת מאליה.

כל הכבוד לך אסף ולכל חברי הכנופיה

שי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 741
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

קר בחוץ אבל חם בלב,

אני רוצה להודות בפעם המי יודע כמה לאסף התותח שהגיע , ללא כל תמורה ועשה טיפול גדול לניסן מיקרה של בת זוגתי.

 

אסף הגיע סביב השעה 21:00 והתחלנו לעבוד עד כמעט 23:45!

הוחלף שמן מנוע (יורול 5-30), פילטר שמן מקורי (כשאסף פירק את הפילטר שהיה ברכב, התגלה כי הפילטר היה תחליפי סיני), פילטר אוויר מקורי (כנ"ל, פילטר סיני היה קבור ברכב), נוזל קירור ופלאגים אירידיום (נחשו מה, ברכב הותקנו פלאגים רגילים).

אסף לא עזב את הרכב עד שבדק שהכל במקום ומחובר כמו שצריך, שהתרמוסטט נפתח וכמובן שהרכב מתנהג כשורה.

 

 

מלבד העובדה שאסף תותח, מצאתי לנכון לשתף אתכם במורכבות של הדבר, התמונות ידברו בעד עצמן.

 

 

שימו לב, שעל מנת להגיע אל הפלאגים צריך לפרק מכסה עליון שכולל בתוכו את בית המצערת (!!!!) ולאחר מכן את הבסיס של בית המצערת (שוב !!!!) ורק אז אפשר להגיע אל הפלאגים.

 

 

אגב, אסף בדק על הדרך את התושבות מנוע, הציץ לראות שאין נזילות מיוחדות ובעיקר הסביר בכל שלב ושלב מה הוא עושה.

 

 

אסף והכנופייה, עליכם ידברו עוד שנים!

 

תודה רבה על הכל, באמת שאין מילים לתאר ..

 

התמונות :

20160317_220352.jpg

20160317_220357.jpg

20160317_220540.jpg

20160317_221155.jpg

7.jpg

5.jpg

רוכב אופניים בהתהוות, רוכב אופנועים בדימוס ונהג פחנוע בהווה,
BIKEDEALZ.net - מגזין אופניים בגובה העיניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

רוצה לנצל במה זו כדי להודות לרועי, שטרח עבורי על מנת להביא לי טבעות מרכוז ממרכז הארץ, היות ובעיר הקודש קשה להשיג אותם.

 

תודה רבה לך ידידי, כן ירבו אנשים כמוך!

M-TECH E46

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנצל את השרשור כדי להודות לאסף מכנופיית הטיפולים.

אני חושב שלרשום "תודה" לא מתאר את הערכה שיש לי לבחור (בפרט) ולפרוייקט של כנופיית הטיפולים (בכלל).

בכלל לא טריויאלי, שמישהו מעונין לעזור לאדם אחר שהוא לא מכיר. בטח לא במציאות הלחוצה שיש לנו במדינה.

בשבוע שעבר שאלתי בפורום על מחירי חלפים בגלל טיפול מתקרב. אסף פנה אלי בה"פ ושאל אם אני צריך עזרה לגבי הטיפול עצמו. תוך כמה שאלות התייעצות כבר קבענו באזור שלו, כדי שיעזור לי לבצע את הטיפול בעצמי.

כבר בשאלות ראיתי את רמת הידע והרצון לעזור. בעיקר היה חשוב לו שאקנה חלפים מאיכות טובה.

בשבת הגעתי לרעננה עם כל החלקים וביצענו את הטיפול ביחד.

אם נדייק, אז הצלחתי לאחר, אבל אסף היה סבלני ואז ביצע את כל הטיפול+ ברקסים+ פלאגים+ התלכלך+ סיפק הסברים על כל שלב וכל חלק וכל סיבוב בורג וגירוז.

אני בעיקר הקשבתי.

אני אעלה בהמשך תמונות של כל מה שעשינו. זה לקח בערך שעתיים אולי שעתיים וחצי.

החולף שמן מנוע (לתוך מיכל איסוף כמובן) + פילטר שמן .

הוחלף פילטר אויר.

החולפו רפידות קידמיות (TRW) + דיסקים קידמיים (TRW)+ החלפת נוזל ברקס+ ניקוז מ4 הגלגלים.

הוחלפו פלאגים.

כל שלב היה לפי הספר, בעדינות ובקפדנות עם הסברים.

כפי שרשמתי בעיקר היה אכפת לאסף שהחלקים יהיו איכותיים.

כיף לראות מישהו שמקפיד כ"כ על הפרטים הקטנים. לא מחפף ולא מעגל פינות.

בדקנו בנסיעה קצרה במקום ואסף הקפיד לוודא איתי שחזרתי לת"א בשלום ושהכל תקין.

מאז כבר נסעתי פעמיים לב"ש וחזרה לת"א והכל (555) חלק ועגול (עד כמה שמנוע 3 צילינדרים יכול להיות), והברקסים מעולים ובלי ציוץ קטן.

אז תודה שוב לאסף ואני אעדכן פה או בשרשור נפרד עם תמונות.

איתן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד רציתי לדעת לעשות דברים לבד ברכב שלי, לפחות את הדברים הבסיסים. איזה מין גבר אתה אם אתה לא יודע לעשות טיפול שמנים בעצמך?

 

ראיתי סרטונים ביו-טיוב בכל נושא שרציתי לדעת, קראתי בפורומים, אבל בסוף הגעתי למסקנה שיש הבדל בין ידע תיאורטי לבין הביצוע. מה אם תתקל בבעיה לא מוכרת או גרוע מכך- תגרום נזק מבלי לשים לב? אין תחליף מללמוד ממישהו עם ניסיון.

אז מאוד שמחתי כשנכנסתי לקרספורום ונתקלתי ב"כנופיה". איזה רעיון! ח'ברה שתורמים מזמן וממרצם לעזור לאחרים וגם אנשים ללמוד מהם איך לטפל ברכב שלי.

מיד שלחתי הודעה ליגאל.

קבעתי עם יגאל ב6 בערב ביום חמישי. איזו מסירות - גם בעייפות של סוף שבוע העבודה וגם מתחיל לעבוד ב6 בערב. אני לא יודע אם אני יכולתי לשמור על ריכוז..

הגעתי חצי שעה לפני הזמן כדי שהשמן יתקרר קצת. בזמן שהמתנתי התחלתי לחשוב אם יש סיכוי שנספיק הכל. הבאתי איתי כמות נכבדה של חלקי חילוף וקבעתי לעצמי בראש מה דחוף יותר ומה פחות כך שאם לא נספיק הכל לפחות נעשה את הדחופים קודם:

1) שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר, בורג ריקון חדש.

2) פלאגים.

3) Dot 4

 

יגאל הגיע כמו שצריך – כלי עבודה לכל מצב אפשרי, מיכל לקליטת השמן, סמרטוטים, משאבה לבלידינג, חולצה מוכתמת וחיוך ענק.

 

התחלנו בריקון השמן. הוא הסב את תשומת ליבי שהבורג לא יוצא בקלות, שהוא אמור לצאת עם היד אחרי הפתיחה הראשונית. כאשר הבורג יצא הראה לי שהמסילות בבורג ממש חדות (יכולנו להשוות מול החדש) והוא מקווה שלא תהיה נזילה.

 

המשיך בפירוק הפילטר הישן. מרחתי קצת שמן על האטם של הפילטר החדש כדי להרגיש שאני עושה משהו והוא הרכיב.

 

אח"כ פלאגים, הסביר לי על ההברגה – המומנט, רגש ביד, השייבות הנמעכות. יגאל ממש תיקתק עבודה, לא ידעתי שזה כ"כ מהר ופשוט.

 

בהמשך הגיע העבודה שהכי גוזלת זמן, שאיבת נובל הבלמים, נזל שלא הוחלף לפחות 10 שנים, התקופה שהרכב אצלי.

 

הנוזל יצא שחור. יגאל הראה לי את הפטמות ( :-) ), איך הוא פותח, שואב וסוגר אותן. בזמן הזה אני מסתכל בהנחייתו על מיכל הצילינדר הראשי שלא ירד יותר מדי המפלס ויכנס אוויר. תוך כדי אני ממלא נוזל חדש כשהוא שואב. כבר התחיל להחשיך, הוצאתי את הפנס והמשכנו לשאר הגלגלים.

 

תוך כדי בדק רפידות הדיסק ורפידות התוף והסביר לי איך לדעת מתי רפידות הדיסק שחוקות ומתי לא כדאי כבר לשלוח את הדיסק לחריטה.

 

בסיום כמובן עברנו על הכל לראות שלא שכחנו כלים, ניקינו טוב טוב את אזור העבודה, אספנו את הזבל ואת השמן כמובן שפכנו למיכל שמן לקחת למחזור.

 

אגב כל העבודה, לא כולל הניקיונות והסידור – לקחה אולי שעה וחצי.

 

בסוף שכבנו מתחת לרכב לבדוק שאין נזילה מבורג הריקון.

יגאל הסב את תשומת ליבי לנזילה מהגיר והסביר לי איך למלא שמן גיר.

 

לרוע המזל,

חול שהיה בתחתית הרכב נכנס לעינו של יגאל.

יגאל סבל מאוד ולא יכל שלא לגרד את העין.

במשך כמה דקות ניסינו לשטוף את העין עם בקבוק מים כדי להוציא את החול מהעין ולא הצלחנו.

למרות שסבל ולא הצליח להוציא את הגורם הזר מהעין יגאל לא עזב. הייתי צריך לגרש אותו לביתו שישטוף תחת הברז.

יגאל – רוב תודות, אתה פשוט מדהים.

יגאל החלמה מהירה לגבי העין ואני מקווה שאתה לא סובל למרות שאתה ממעיט ואומר שיהיה בסדר.

עריכה אחרונה על ידי vpvi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברצוני להודות לאסף , מאיר וגם לרועי שיעץ לי המון.

 

לפני כחודש רכשתי פיג'ו 206 שמעולם לא עשו לה טיפול טיימינג.

הרכב טופל במוסך מורשה יבואן אך למיטב הבנתי מעולם לא עשו לו טיימינג.

 

בעצת חברי הכנופיה הוחלט בשלב ראשון על החלפת רצועת הטיימיניג כולל רענון שמן הגיר.

לאחר רכישת חלפים מקוריים +סט של INA ואחרי שהרכב אצלי מעל חודש ללא שימוש נפגשנו היום לביצוע העבודה.

 

דקות לפני שהגעתי למקום הרגשתי שחום המנוע התחיל לעלות ולרדת לסרוגין.

עוד לפני תחילת העבודה אסף אבחן שמקור הנזילה הוא מבית הטרמוסטט.

ושהרכב כמעט מרוקן מנוזל קרור

 

אסף ומאיר החלו לעבוד על הטיימינג במקצועיות ובאהבה....ממש ניתן היה להרגיש את החיבה שלהם לכל בורג ובורג.

שני החברה המדהימים הללו נלחמו חצי שעה לחלץ משאבת מים בת 10 עד שלבסוף נכנעה.

 

ההפתעה הראשונה שגילינו היא שבעת פירוק במשאבה יצאו מים צלולים ( בהתחשב בעובדה שהרכב עבר טיפול לפני מס' חודשים במוסך מורשה יבואן ברחובות שבו הוחלף נוזל הקרור לנוזל קרור משופר-כך מופיע בחשבונית....כנראה השיפור הוא מי התפלה צלולים).

 

לאחר שסיימנו עם הטימינג עברנו לבית הטרמוסטט שם גילינו טרמוסטט גמור (מצורפת תמונה)

 

בלית בררה רכשתי בית טרמוסט תחליפי ספרדי בחנות הקרובה ובמחיר של חלק מקורי .

 

לבסוף סיימנו ברענון נוזל הממסרה .

 

 

 

שאפו גדול על הרצון לעזור IMG_20160408_131100.jpg

מתוך אהבה למקצוע.... אין עליכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אליה - מסתבר שטיימינג כן הוחלף מתישהו בחיי הרכב, הרצועה עצמה יצאה במצב טוב. אך משאבת המים מעולם לא הוחלפה וכבר החלה לנזול. בנוסף במנוע הזה יש מותחן ופולי סרק, והחליפו רק את המותחן.

פולי הסרק עוד עם טוש סימון מהמפעל עליו ועל הבורג שלו, והגריז כבר החל לצאת מהמיסב שלו.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להודות לאסף מהכנופיה, שהואיל בטובו וללא כל תמורה לעזור לי בהחלפת רפידות במיצובישי ספייס סטאר, כשהיבואן רצה יותר מאלפייה! הבן אדם הקדיש מהזמן שלו בשבת בבוקר כדי לסיים את המלאכה, לא הסכים לקבל שום דבר עבור העבודה, והסביר לי המון דברים טכניים על הרכב שלא ידעתי, נטו רצון לעזור.

 

כשנתקלתי בשרשור עליכם לפני כשנה בהתחלה כל הסיפור נראה מחשיד האמת, כי מי עוזר היום כך סתם בלי אינטרס כלשהו? אבל היום הבנתי עד כמה אתם ראויים להערכה!

אז תודה שוב לאסף, וגם לכל חברי הכנופיה :-D:-D.

 

וכדי לעזור לאחרים במידת הצורך, הוספנו (בהמלצת אסף ועזרתו) מדריך להחלפת רפידות בפורום הטכני. חיפוש פשוט יביא לשרשור המתאים.

עריכה אחרונה על ידי 666pluto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב...אז מסתבר שבשבת אסף עובד שעות נוספות... בהמשך להודעה הקודמת, באותה שבת אסף הגיע גם אליי (...) להחליף פילטר שמן, אוויר ודלק + להחליף יוניט מאווררים + לחזק ברגים המחברים את החלק האמצעי של האגזוז לחלקו הסופי. כל זאת לרכב בן 30 - פורשה 944 אספנות.

בסבלנות רבה והמון רעל, אסף הביא עימו את כל הכלים הנדרשים וביצע את רוב העבודה בעצמו תוך עזרה מועטה מצידי, ותוך מענה והחלפת דעות בשלל נושאים.

אין לי מילים לתאר את התופעה הזו. המון תודה והערכה לכנופיה ולאסף בפרט .

אני נהנתי מהמפגש, מהעבודה המשותפת, מהידע שהוא חלק ומהבטחון הנוסף שנבנה אצלי לטפל לבד ברכב.

שוב תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת באיחור,אבל רציתי להגיד לאסף המון המון תודה,אחרי שבועות של חפירות טלפוניות על עזרה לחבר טוב עם פוקוס 2008 1.6 שהחליף לו צלחות,רפידות,פילטר ושמן מנוע,תושבת מנוע עליונה שהייתה גמורה ופילטר אוויר ופילטר מזגן שהיה סתום ומלא בחול.

החבר מרגיש יותר טוב לאחר שטיפל ברכב, המזגן עובד יותר טוב. הצלחות לא רועדות בבלימה, המנוע לא רועד בקיצור תחושה אחרת !

אז תודה רבה לך אסף,על החפירות ועל העזרה בטיפול, ובעיקר על הזמן שאתה מקדיש!

חג שמח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון תודות מקרב לב ליגאל שטיפל לי ברכב היום.

פניתי ליגאל גם בגלל שהבנתי שלשנינו מכוניות כמעט אחיות - רנו מגאן בנות +15 עם מנוע טורבו דיזל ותיבה אוטומטית מהוללת.

ההבדל העיקרי בין שתי הצרפתיות-ספרדיות בתצורת המרכב - שלי סדאן ושל יגאל האצ'בק מחומשת דלתות.

יגאל ביצע ביסודיות ומקצועיות את הטיפול השוטף ברכבי ויחד החלפנו רשמים/חוויות/תובנות לגבי היצירות המוטוריות הדומות.

למדתי הרבה מהערותיו ודרך עבודתו.

שוב , כל הכבוד ויישר כוח ליגאל זלצר ולשאר החבורה הנפלאה !

 

IMG_20150411_174350.jpgIMG_20150507_102418.jpgIMG_20150507_103333.jpgIMG_20150411_174313.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר מרגיש נורא בנאלי אבל שוב אני חייב אין ספור תודות לאסף [והפעם גם רועי שהצטרף] שבאו לעשות לי טיפול גדול [בעיקר בגלל שריטה שלי] לרכב.

הגיעו בזמן, עשו עבודה מדהימה, לימדו אותי הרבה בדרך וכמובן שהשאירו הכל נקי מסביב.

מעבר לכך, חבר'ה מגניבים שכיף להעיר אתם את הזמן וללמוד מהם וזה מה שהופך את הכול לחוויה סופר חיובית ומהנה.

באמת שאין לי דרך להודות להם על העבודה שהם עושים. תודה תודה תודה!!

 

הטיפול הקודם בוצע 9000 ק"מ לפני כן והיה קטן [פילטר אוייר, שמן מנוע+פילטר].

הפעם החלטתי שאני רוצה לרענן כמה דברים למרות שאת חלקם לא צריך.

 

מה כלל הטיפול הנוכחי?

שמן מנוע סינתטי מלא+פילטר מקורי

החלפת נוזל בלמים דרך 4 הגלגלים [דוט 4]

בלמים מנוע.jpgבלמים.jpgפילטר ישן.jpg

החלפת פלאגים, שהצריכו קצת יצירתיות בגישה אליהם. מהנדסי מאזדה עשו הומאז' להנדסה צרפתית בצורה שבה בנו את המנוע הזה.

סאסא פלאגים.jpgצריך ניקוי.jpg

החלפת שמן גיר בתקן מאזדה ATF-MV. השמן הוא BG SYNTETIC אוניברסלי אדום שאמור להיות ברכבים אסייתים ועומד בתקן מאזדה

עבודה (2).jpgשמן גיר.jpg

החלפת מיכל עיבוי [מקורי] שנסדק והחלפת נוזל קירור ל-FL22 שזה המקורי של מאזדות דור 1 מספר שלדה מעל 500000. ככה נראה הבדל בין חדש לבין 240 אלף ק"מ:

עיבוי חדש ישן.jpg

החלפת מסנן דלק למקורי כמובן

פילטר דלק.jpg

החפלת מסנן מזגן [אלוהים ישמור את מהנדסי מאזדה, למה צריך לפרק חצי קונסולה בשביל זה?!]

פילטר מזגן.jpg

 

אחרי כל זה יצאנו לסיבוב עם רועי ובדקנו שהכל תקין. הרכב מרגיש יותר שקט ונעים. הבלמים תפקדו מצוין, הדוושה בדיוק כפי שהייתה לפני, הגיר עובר חלק וכמעט לא מרגישים את העברות ההילוכים, בקיצור - הכל פיקס!

 

וכמובן שבסוף רועי, שהופך לדיטיילר לא קטן, לא התאפק וניקה את השמשות :shock:

עמדתי מובך ומסתכל מהצד תוך כדי שהבחור הזה מפרפר עבודה שאני התעצלתי לעשות.

ניקוי.jpg

 

אין מה עוד להוסיף חוץ מהרבה תודה!

כרגיל חברי הכנופייה מצילים אותי.

 

למי שמעוניין במחירי החלפים:

חלפים.jpg

נרכשו אצל אבי ברחובות. אחלה שירות, מוצא מה שצריך לפי מק"טים, לא מבלבל את השכל כמו אחרים "קח נוזל קירור בינת ג'בל זה בתקן אל תדאג אני 30 שנה בעסק".

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...