Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר, הגה מוזר?


אושריקו
שימו לב! השרשור הזה בן 3224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יצא לי לנהוג ברכב של חבר בערך כשעה אתמול ואני חייב לומר שהאוטו מרגיש ממש כיפי, שקט, חזק מרווח ונוח. (אם כי, חשבתי בתומי שרכב מודרני לא יתרגש מ5 נוסעים ואכן הורגש חוסר בכח אבל בסביבות ה60 עם גז הוא ממש מאיץ - מרגישים טיפה דחיפה בגב).העניין הוא שמצאתי כתבה עכשיו על הרכב הזה ובה נטען שההגה מקשה לשמור על נסיעה בקו ישר והאמת היא שזה נכון, אני נדרשתי לתקן המון פעמים כדי לא לסטות מהנתיב. ההגה הוא חשמלי, האם כל הגה חשמלי מתנהג ככה?

 

סתם מעניין אותי. שבת שלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל פעם בכמה סופ"שים אני "נתקע" עם סוזוקי קרוסבר.

ובאמת שאני לא מצליח להבין מה מצאת כיפי ברכב הזה? מבחינת מרווח ושקט הוא סביר.

כוח - גם כשאני נוסע לבד אין בו כל כך, 1600 פשוט וממוצע.

כנראה אתה עובר מקורולה לכזה אז הכל מרגיש לך שונה ;) .

 

בקשר להגה החשמלי בשום רכב שלי או בסוזוקי הספציפית הזו שאני נוהג עליה לא נתקלתי מעולם בבעיה הזו - סביר להניח שחסר אוויר בצמיגים, לא הייתי חושד בכיוון פרונט ברכב חדש למרות שזה יכול לקרות.

 

אם תהיה לך עוד הזדמנות לנהוג עליו תדאג שיש ניפוח תקין של צמיגים וצא לנסיעה חוזרת, רכב שלא שומר על נסיעה ישר כשלא נוגעים בהגה הסבירות הגבוהה מאוד היא שקיימת תקלה כלשהי. (מכליל את ניפוח אוויר בצמיגים כתקלה.).

 

*הגה חשמלי לא מתנהג ככה, לפחות בשום רכב שאני נהגתי בו.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת לא תקלה, ככה זה הרכב.

זה קשור לעובדה שמדובר בהגה חשמלי אבל גם לא קשור. יש הגהים חשמליים טובים יותר שלא סובלים מהבעיה הזאת. פשוט בקרוסאובר יש איזו עצבנות יתר במרכז ההגה שמקשה קצת על העניינים, זה הכל.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במערכת היגוי בעלת תגבור חשמלי, כמעט הכל נשלט ע"י תכונה כך שאם בסוזוקי למשל ישמעו תלונות על כך מלקוחות רבים, הם פשוט יוציאו עדכון לתוכנת ההיגוי בהתאם. אין יצרן שלא מבצע עדכוני תוכנה למערכות שונות ברכב לאורך חיי הדגם זאת מבלי שהלקוח יהיה מודע לכך ברוב המקרים.

 

תגבור חשמלי הוא סוג של ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות עבור מהנדסים/מתכנתים, מכאן גם הקושי לתכנת.

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל פעם בכמה סופ"שים אני "נתקע" עם סוזוקי קרוסבר.

ובאמת שאני לא מצליח להבין מה מצאת כיפי ברכב הזה? מבחינת מרווח ושקט הוא סביר.

כוח - גם כשאני נוסע לבד אין בו כל כך, 1600 פשוט וממוצע.

כנראה אתה עובר מקורולה לכזה אז הכל מרגיש לך שונה ;) .

 

בקשר להגה החשמלי בשום רכב שלי או בסוזוקי הספציפית הזו שאני נוהג עליה לא נתקלתי מעולם בבעיה הזו - סביר להניח שחסר אוויר בצמיגים, לא הייתי חושד בכיוון פרונט ברכב חדש למרות שזה יכול לקרות.

 

אם תהיה לך עוד הזדמנות לנהוג עליו תדאג שיש ניפוח תקין של צמיגים וצא לנסיעה חוזרת, רכב שלא שומר על נסיעה ישר כשלא נוגעים בהגה הסבירות הגבוהה מאוד היא שקיימת תקלה כלשהי. (מכליל את ניפוח אוויר בצמיגים כתקלה.).

 

*הגה חשמלי לא מתנהג ככה, לפחות בשום רכב שאני נהגתי בו.

 

דווקא עזבתי את ההגה והוא דווקא שמר על הנסיעה, אבל כשנוגעים בו זה הרגיש יותר ככה.

 

תשמע, אין מה להשוות בין קורולה לבין אוטו כזה, ברור שזה ירגיש אחרת, אבל היא באמת שקטה וגם לא חסר לה כח הסוזוקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי השפעת רוחות צד? היו לי תופעות כאלה בשני הסוזוקי שלי, ותמי באותם קטעי כביש (22) שנתונים לרוחות צד מעבר לכך ההגאים החשמליים פועלים היטב.

לא מדובר בקרוסאובר אלא בדגמים אחרים. ואני מקפיד מאד על ניפוח צמיגים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגדיר "לא חסר כוח" , לשמור על 90 קמ"ש זו גם הגדרה כזו וגם בכליות היא תשמור על 90 עם רכב מלא.

אבל כשתנסה להאיץ בעלייה מעבר ל 110 קמ"ש לדוגמא תתקשה מעט ותשמע מנוע מתאמץ יתר.

 

רוח צד חזקה מורגשת מאוד גם ביונדאי שלי

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוח צד והקורולה שלי בכלל מתרוממת לאוויר, אני לא מדבר על זה, לא היו רוחות ובכלל. בעבר נסעתי עליה כמה דקות, בסוזוקי כאמור, והרגשתי את זה גם.

 

לא היה לי נסיון בלנהוג על רכב עם הגה חשמלי וגם בכתבה ציינו את זה, אז חשבתי אולי ככה זה בסוזוקי\בכללי.

 

היא מאיצה ממש מהר יחסית, אם האוטו עמוס אז לוקח לו בהתחלה אבל אם לוחצים יותר בהמשך היא מאיצה ממש טוב, לדעתי זה מספיק, אבל כמו שאמרת, לא היה לי נסיון, כולה נסיעה בקו ישר מתל אביב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיה שלי המצב דומה הרבה פעמים,

בנסיעה בין עירונית הייתי צריך להחזיק את ההגה עשרה ל-2 כדי שהאוטו לא יזגזג באיזשהוא שלב למדתי פשוט איך להחזיק אותו בצורה נוחה ומספיק חזק שהאוטו לא "ירקד" בקו ישר במהירות גבוהה(וירדתי מקורולה 2007 ההגה שמה היה קצת יותר "כבד" במהירות כזאת ולא דרש ממני "להתרגל").

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את האוטו הזה, כן מכיר את התופעה שלרוב מאפיינת הגאים חשמליים עם כיול לכיוון הספורטיבי יותר של מיעוט סיבובים מצד לצד, או מה שידוע כהגה חד, שנדרשים לענין הזה של תיקוני כיוון תכופים. יש יצרנים שניטרלו את התופעה באמצעות מירכוז עודף ( מי שמכיר את ההגה של פיאט בראבו יידע במה מדובר ) בסוזוקי כנראה שלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הדרכים להשיג מירכוז בהגה ו"משקל" טוב היא באמצעות כיוון ה- toe של הגלגלים הקדמיים.

ככל שהזווית חדה יותר כך ההגה הופך לקשה יותר במרכזו ויציבות הרכב משתפרת.

החסרון של כיוון כזה מתבטא בצריכת דלק גבוהה יותר שכן הצמיגים "נאבקים" אחד בשני, מה שמביא לצריכת דלק מוגברת, פגיעה בביצועים ואכילת צמיגים מהירה יותר.

אני לא אתפלא אם יצרני הרכב עושים כיוון toe אפסי מתוך כוונה לייצר כמה שפחות התנגדות ובתמורה לקבל צריכת דלק משופרת על חשבון העצבנות המתוארת בהגה.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, עד כמה שאני יודע בגלגלים הקדמיים בדרך כלל יש התבדרות (toe out) קלה, כי בכל מצב אחר התנגדות ההגה והרכב לשינוי כיוון היו גדולות מאוד.

 

צריך לזכור שלרכב יש גם זווית שפיעה (Camber) ולכן יש נקיפה (פרסציה) שיוצרת אפקט מייצב (בדומה להתכנסות - toe in) שמתקזז עם ההתבדרות ולכן הרכב נשאר יציב חסית.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוך, ברוב הרכבים יש toe in, מצב של toe out גורם להגה להיות מהיר ("עצבני") יותר בפניות.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשירדתי מהרכב פעם ראשונה הייתי משוכנע שיש תקלה בהגה, מיד הרגיעו אותי ש "ככה זה בסוזוקי קרוסאובר".

 

זה שילוב של עצבנות יתר במרכז ואפס "שפיל", כל נגיעה הכי קטנה בהגה גורמת לשינוי כיוון.

 

לדעתי האישית, זוועה!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...