Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו מגאן 2 -בעיית טעינה וזמן פרוק אלטרנטור


glmn180
שימו לב! השרשור הזה בן 2455 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כותרת קצת ארוכה אבל הסיפור הוא כזה: בשבוע שעבר , כ15 דקות לאחר תחילת נסיעה, , נדלקה לפתע נורית של low battery והיה ציפצוף. התחברתי לתוכנת טורק וראיתי שמתח המצבר מתחת ל 12V ובירידה לכיוון 11V. בבית ביצעתי בדיקה במודד אלקטרוני שנתן לי קריאה דומה. המשכתי שוב בנסיעה ולאחר מספר דקות הטעינה חזרה לערכים של 13.5 עד 14.6V . שמתי לב שהדבר קורה בבוקר או לאחר חניה ארוכה בהם האלטרנטור מתקרר מאוד, במיוחד בשבוע האחרון שהיה קפוא. נסעתי למוסך, האלטרנטור פורק, הוחלפו פחמים בלבד ,לא בוצעה כל בדיקה נוספת של האלטרנטור. האלטרנטור הורכב חזרה. במשך יום וחצי הקריאה הייתה תקינה 14.5V ואז שוב נדלקה הנורה של low battery. כלומר הבעיה לא נפתרה. המצבר עצמו ברכב הוא חדש בן ארבעה חודשים ומתפקד היטב.

מספר שאלות אליכם..האם ייתכן שיש קשר בין טמפרטורת האלטרנטור ליכולתו לטעון את המצבר והאם ייתכן שהבעיה בדיודות?

האם הגיוני שפרוק והרכבה של אלטרנטור ברנו מגאן 2 (2007) ייקח 3 שעות? (זה מה שניסו לחייב אותי עבור זמן עבודה)

עריכה אחרונה על ידי glmn180
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טב..הסיפור ממשיך. לאחר שיצאתי מהמוסך, לאחר פחות מ24 שעות, שוב חזרה הבעיה. נורית הטעינה נדלקת שוב והמתח הנמדד יורד שוב אל מתחת ל 12V.

הגעתי למוסך מוקדם בבוקר והשארתי שם את הרכב. הגעתי שוב בסביבות 10:30 וראיתי שהאלטרנטור פורק מהרכב שנית. מנהל המוסך אמר לי שהוזמן חלק לתיקון הבעיה.

בסביבות 15:00 מתקשרת הפקידה ואומרת שהרכב מוכן. פרט קטן נוסף ..צריך לשלם עוד כ 600 ש"ח עבור ווסת טעינה!!

לסיכום , מה היה לנו?

פרוק והרכבה של אלטרנטור+החלפת ווסת טעינה . סה"כ 1100 ש"ח!!!

בבדיקה אצל חשמלאי הרכב שאני מטפל אצלו בד"כ העלות הייתה כ 800 ש"ח לשיפוץ מלא של האלטרנטור, כולל מיסבים ודיודות.

האם המוסך היה אמור לשאול אותי אם אני מסכים לעלות הנוספת?

אציין שלפי התחשיב של המוסך ,הוא כביכול לא חייב אותי על הפרוק וההרכבה בפעם השנייה, אבל "הכניס" לי את האלמנט בדמות מחיר גבוהה ביותר של הווסת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 2455 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...