Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דיון כללי בנושא STAGE ובנושא SOUNDING (דיון תרבותי בבקשה)


BMW_525_89
שימו לב! השרשור הזה בן 3445 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני יחכה שתסיים לכוון את המערכת שלך ואחר כך אני יבוא להשמעה

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינתי זה משהו שכל הזמן משתנה קצת, נכון לעכשיו מבחינת פאזות וזמנים, כל שינוי שניסיתי לעשות גרע לי את התוצאה.

 

כל עוד המערכת בהרכב הנוכחי שלה, אני משאיר אותה ככה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה קורה בפאסיבי שם אין טיים קורקשיין?

 

משחקי זויות ואקולציה לפני ההתקנה הסופית וכמובן משחקי פאזות.המדהים בכל הנושא שמספיק שינוי מינורי בסלופ או חיתוך תדר כדי לשנות עולם ומלואו במירכוז ואף בתחושה האישית וההשלמה עם הסאונד.

 

אבל עדיין.האם מערכת פאסיבית ללא אפשרות תיקוני זמן חשמליים נידונה מראש לכישלון להגיע למירכוז ובמה מושלמים?

 

ליאור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור, התשובה היא לא - היא לא נידונה לכישלון אבל היא נועדה לפורענות במובן של קושי ההתקנה וקריטיות ההתקנה.

 

אני ארשום כאן כמה דברים שהם מפתח להבנת נושא התזמון - TIMING IS EVERYTHING - משפט מאוד מוכר ובתחום האודיו - מאוד נכון!

 

פאזות!

 

איזה פאזות אנחנו מכירים?

 

פאזה חשמלית - כן, מכירים - מדובר על קטביות החיבור אל הרמקול.

פאזה אקוסטית - כן, מכירים - מדובר על התוצאה של חיבור הפאזה החשמלית אל הפאזה שנוצרת כתוצאה ממתלול (סלופ) הקרוס אובר.

 

אבל יש עוד שתי פאזות שכמעט ולא מדברים עליהן כאן אף פעם.

 

הראשונה היא פאזה לינארית

השניה היא פאזה פיסית (פיזית)

 

פאזה לינארית היא כאשר שני רמקולים מותקנים על אותו משטח והמשטח עליו הם מותקנים הינו משטח ישר - לרוב מדוברים או על רמקולים ביתיים בהם ניתן בקלות להרשות משחקים עם פאזות לינאריות. או אם זה בעולם הרכב - לרוב יהיה מדובר על מידריינג' בשידוח צמוד לטוויטר.

 

הפאזה הלינארית מסתמכת על אורכי הגל בנקודת החיתוך בין הרמקולים כאשר הרמקול עם הקוטר הקטן יותר, זה שחתוך HPF - מוסט אחורה על קו הציר בין שני הרמקולים באורך של רבע, חצי או אפילו אורך גל שלם בכדי להיות מתוזמן נכון עם הרמקול שמנגן את התחום הנמוך יותר ממנו.

 

בשביל לחשב פאזה לינארית - צריך לדעת מה נקודת החיתוך בין שני האלמנטים, צריך לקחת מחשבון אורך גל ואז להבין כמה צריך להסיט אחורה את הרמקול הקטן יותר על המשטח הישר או בכמה להטות (איזו זווית) את המשטח כולו בכדי לקבל את יישור הפאזות.

 

שימו לב שרבע אורך גל שווה הסטה של 90 מעלות, חצי אורך גל הסטה של 180 מעלות (היפוך פאזה) וגל שלם הינו חזרה לפאזה 0 בין שני הרמקולים.

 

עכשיו נדבר קצת על פאזה פיזית

 

מה קורה כשאתם לוקחים סאב וופר למשל ופשוט הופכים את הכוון שלו? במקום שינגן לדלת תא המטען הוא מנגן לתוך הקבינה למשל - אתם הופכים לו את הפאזה!

מה קורה כשאתם לוקחים סאב וופר למשל ופשוט מכוונים אותו לאחד מצידי הרכב? - אתם מסיטים לו את הפאזה ל90 מעלות או 270 מעלות.

 

לאיזה כוון לעומת הראש שלכם המידבאסים בדלתות מנגנים - נכון 90 מעלות מכם.

 

לעומת זאת אם כוונתם את הטוויטרים מול הפנים שלכם - לאיזה כוון הם מנגנים? נכון - 0 מעלות - מה יקרה עם עכשיו תחתכו אותם בסלופ 12 - הפאזה הוסתה ב180 מעלות - הרמקול בעצם מנגן "אחורנית" - עכשיו תהפכו לרמקול את הקטביות ומה יקרה? - נכון הפכתם את הפאזה 180 מעלות בעזרת קטביות חשמלית והרמקול מנגן בסלופ 12 רק לכוון שלכם - ציר האפס.

 

ואז לאט לאט אפשר להתחיל להבין את משחקי הפאזות, כווני הרמקולים והקטביות שלהם וליצור בתוך הרכב "חלל" שבו כל רמקול מנגן למיקום הנכון שלו.

 

עכשיו תוסיפו לזה יכולת TC ואתם גם דואגים לכך שלא רק שכל רמקול נמצא במיקום שלו בחלל - הוא גם מתוזמן להגיע בו זמנית עם הרמקולים האחרים ברכב וכשזה קורה - זה נשמע מדהים!

 

מכאן - מהרגע שהנקודה הזו הושגה - כל השאר זה טעם אישי, התגברות על תדרים בעייתיים ופשוט משחקים של טעם וריח.

 

 

אם אין TC - משחקי באלאנס בכדי להחליש קצת את צד שמאל או משחקי הנחתות ואתם תגיעו לתוצאה מאוד דומה - אבל כשאין TC אתם תשאפו להתקין את הרמקולים כמה שיותר בפאזה לינארית ישרה אחד כלפי השני ואז - משחק עם הבאלאנס ואיקולציה יעשו עבודה נהדרת!

 

אבל אתם (ליאור) מבינים מה המשמעות של התקנה שכזו. - וופרים, מידריינג'ים וטוויטרים פונים פחות או יותר באותה הזווית לאותה נקודה ברכב, מידריינג'ים וטוויטרים מותקנים ביחד על אותו המשטח והמשטח הזה חייב להיות ישר והמיקום של הטוויטר חייב להיות מתואם באורך גל למיקום של המידריינג'.

 

במצב כזה אתה שם את כל הרכיבים על הקרוס אובר באותו הסלופ.

 

אם המידבאסים שלך עדיין בדלתות ובסטיה של 45 מעלות עד 90 מעלות מהמידריינג'ים - אתה חייב לחשב את הסלופים בין המידבאסים למידריינג'ים שלך כך שהם יפצו על סטיה של 90 מעלות ואז אתה תקבל חיבור טוב יותר בין האלמנטים ומשחקי התזמון יהיו רק עם הבאלאנס בין צד ימין לשמאל ע"י הנחתה (מתפרש ע"י המוח כהסטה על ציר הזמן).

 

מקווה שזה עוזר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי עם כל ההסברים המפורטים והידע העצום שאתה מפגין פה

איך זה שהמערכת שלך עדיין לא מכוונת?

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה חושב שהיא לא מכוונת? לטעמי היא מכוונת - יכול להיות שזו בורות יכול להיות שפשוט ככה אני שומע.

 

יכול להיות שפגישה עם רונן ואני אצא עם לקחים חדשים ויכול להיות שדווקא אני אקבל פידבק טוב - לא יודע, מתישהו אני אפגש עם הבן אדם אם לזה התכוונת.

 

מה שלא יהיה - אני מרוצה מהמערכת שלי, מרוצה מאוד - ממש לא איכפת לי מי חושב עליה אילו דברים - המערכת הזו היא בשבילי.

 

אוהד - מה נכנס בך הפעם? בפעם האחרונה שדיברנו בטלפון אתה היית קצת יותר חברי - מה קרה שחזרת להתנהגות הישנה שלך?

 

דווקא מאוד אהבתי את השינויים שחלו בך בשנה האחרונה. עדיין אוהב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי אתה כל הזמן מכוון אותה

ואתה מעלה הרבה מאמרים

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי אני כל הזמן לומד אוהד. כל הדרכים מובילות לרומא השאלה כמה מהן אתה רוצה להכיר.

 

ואני בכלל לא רומני, אני דווקא פולני :-)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה אדי קודם כל אני רוצה להתנצל

אני מרגיש שניפגעת מהשאלה שלי וזאת לא הייתה הכוונה.

 

דבר שני אתה מזכיר את רונן כל הזמן

עכשיו תבין משהוא

רונן הוא בעל מקצוע עם למעלה מ 20 שנות ניסיון בתחום

אני לא חושב שיש בפורום מישהוא ברמה שלו

ואני גם לא מנסה להשוות אליו אף אחד הוא לא פונקציה מבחינתנו!

אנחנו חובבנים שמנסים לבנות את המערכת כפי שאנחנו מדמיינים אותה אצלנו בראש.

 

השאלה שלי באה בגלל שיש כל כך הרבה אנשים בפורום עם ידע עצום

ובמיוחד אתה!

 

אבל מה לעשות המערכות שלנו לא מנצלת את הפוטנציאל המלא שלהן.

 

לדוגמה סרול בתקופה שהוא התקין את הסקנדינביה ובסוף החליף סט

וזה בגלל סיבה אחת: כיוונים!

 

אני חושב שאנחנו מפספסים משהוא

וכנראה שזה משהוא חשוב וקריטי

 

עובדה לכך שכמעט כל המערכות בפורום לא מכוונות!

 

תבין שאני דווקא דוגל בשיטה שלך של לימוד, ניסוי וטעיה

כי הדרך הכי טובה זה ללמוד מהטעויות שלנו!

אבל עדיין אנחנו לא מצליחים

ואני רוצה לגלות את הסיבה לכך!

למה אנחנו עדיין מתפלספים במקום להגיע לתוצאות שאנחנו רוצים.

 

אני מבין אותך שכל הכיף זה להתעסק עם המערכת ולא לקנות מוצר מוכן

כי זה כל הכיף לבנות, לכוון ולהגיע לבד לתוצאה שאנחנו רוצים.

 

אבל אני חושב שלפעמים אנחנו פשוט צריכים לפנות מקום לבעל מקצוע שיראה לנו את הדרך הנכונה

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יהיה קצת קשה לענות על זה מצד אחד ומצד שני זה יהיה קל וברור.

 

אנחנו "מפספסים" כמעט תמיד את הבסיס.

 

פאזות, סלופים, קטביות נראים כמו דברים פשוטים, מה בכך - ואז לאט לאט ככל שהזמן עובר, כל שהשנים עוברות אתה מגלה איזו רזולוציה עמוקה ואין סופית יש לכל אחד מהמושגים האלה.

 

תוסיף לזה שעם השנים השמיעה שלנו נפגעת.

עם השנים אנחנו ממש מתרגלים לשמוע דברים בצורה מסויימת ושוכחים שאנחנו גם צריכים להקשיב.

 

תוסיף לזה שברגע שחולפות להן כמה דקות עם מערכת אחת, אנחנו מתרגלים אליה ונכנסים לסוג מסויים של "עיוורון" - תראה כמה פעמים רשמתי את המילים "נקודת ייחוס" בזמן שמכוונים מערכת סטריאו או "רפרנס"

 

תוסיף לזה שהאוזן והמוח מתעייפים תוך כדי שמיעה ואז נסיון לכוון מערכת הופך פשוט לחסר טעם - עד שבא מאזין אחר ואומר לך שיש משהו לא בסדר ואולי אפילו אומר לך מה לא בסדר.

 

דוגמא יפה - אני עכשיו נמצא באמצע של דיון סוער בDIYMA לגבי כיוון מערכת אצל מישהו שיש לו מערך רמקולים מאוד דומה לשלי - לך תסביר שם לחולי האיקולייזר שאתה לא יכול לתקן היענות של רמקול שמנגן שש אוקטבות כמו שפשוט לשים את הרמקול הזה על הציר הנכון מלחתכילה (און אקסיס) יחסוך לך שישה חודשים של מאמץ בכוונים.

 

לך תסביר לו שהוא יכול להסיט את הרמקול בTC בצורה בלתי הגיונית עד שהוא יקבל תוצאה ולעומת זאת להפוך לו את הקטביות או לשנות לו את הסלופ בשניה אחת יביא אותך לשם.

 

לך תסביר לו שהגרף הדו ממדי שהוא רואה לגבי הפאזה מתפרש בחיים האמיתיים ע"י הרמקול לתוצאה שהיא תלת ממדית?

 

ואיך אני אסביר לך שלמרות שאני בתחביב הזה למעלה מ15 שנה - יש כאן דברים שלא ידעתי אותם כמה ימים אחורה?

איך אני אסביר לך שעד שלא פגשתי את רונן - אף פעם לא הקשבתי למיד-באס בודד לנסות להבין מאיפה הוא מנגן?

 

איך אני אסביר לך שעד שלא הכרתי את לאון - לא לקחתי אף פעם בחשבון באיזו זווית הרמקולים נמצאים אחד כלפי השני וכלפי הראש ומה המשמעות של זה מבחינת הקרוס אובר?

 

בסופו של דבר זה תמיד משהו בבסיס שאנחנו מפספסים.

 

תיקח את זה ותשליח את זה על איש מקצוע שעושה את זה 20 שנה - ואתה מבין איזה פער בהכרת הבסיס יש ביני לבינו

תיקח את זה ותשליח את זה על מישהו כמוני או כמו סרול או אלי שיניים או ניר גרין שחובבים את התחום הזה ולומדים אותו המון שנים ואתה תבין איזה פער יש בינינו לבין חברי פורום רבים אחרים.

 

זה לוקח זמן - זה לוקח שנים.

 

 

ואל תשכח גם שבסופו של דבר מעבר לחוקי "במה" שמגדירים מה נכון ומה לא נכון - בסופו של דבר, אנחנו מדברים על טעם אישי, על סגנונות מוזיקה - על טעם, על אופי, על ריח.

 

במפגש של סאונד נולדג' אם יצא לך לשבת ברכב של רמי למשל (הג'יפ פג'רו) ואם יצא לך לשבת ברכב של סרגיי (מיצובישי לנסר) שמת לב איזה הבדלים תהומיים יש באופי של המערכת בין שני הרכבים? ולעומת זאת שניהם כוונו ע"י רונן

 

רק שרכב אחד היה רגוע, רך על גבול האנמי (כמו שאני אוהב ורבים ממש לא)

וברכב השני הכל היה חד, חזק, שובר, חותך על גבול הצורם בווליום גבוה

 

מה שהיה משותף לשני הרכבים האלה היה בסיס נכון - תמונה ברורה, מיקומים יציבים - כל השאר - הבדל של ים ויבשה.

 

והפולו של רונן - אין בה כלום! כלום! מלבד קבל וTC - אפילו לא מגבר - ועדיין - בין נשמע טוב לנשמע לא טוב - אתה לא יכול לתכחש לעובדה שזה נשמע - נכון!

 

ואין שם כלום אני חוזר ואומר - אז מה כבר יכלנו לפספס שם למעט משהו בסיסי? - מובן?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי אתה צודק בהחלט אבל לא לקחת דבר אחד בחשבון

 

כולנו לומדים איך לכוון מערכות, אנחנו לומדים מה החשיבות של פאזה, סלופ וכ''ו.

 

אבל מה הדבר היחידי שאף אחד מאיתנו לא טרח לעולם ללמוד?

דבר אחד שמשנה את כל התמונה בנוגע להבנה שלנו בסאונד.

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאיר את עיניי, לדעת איך אמור להשמע המקור?

 

עשיתי עכשיו ניסוי סתמי שגורם לי לנסות שוב לכוון הכל מהתחלה, מחר ארחיב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אקפיץ תגובה - יש כל כך הרבה דברים בסיסיים שאפשר לא לקחת בחשבון

 

איך אנשים שומעים (שמיעה לוגריטמית)

איך סביבת הרכב מתפקדת (קבינה, החזרים - צליל ישיר לעומת צליל מוחזר)

פסיכואקוסטיקה

 

ועוד ועוד ועד

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי אתה סתם זורק מושגים לאוויר

 

אנחנו לא יכולים לכוון מערכת כי אנחנו לא יודעים איך היא אמורה לבטא את הסאונד

 

איך אפשר בכלל לגשת לכוון מערכת אם אין לנו משהוא להשוואה?

 

למי כאן בפורום יש בבית מערכת מכוונת שהוא יכול לעשות השוואה?

 

מי פה עבד פעם באולפן הקלטות ובאמת מבין איפה כל כלי נגינה צריך להיות?

 

אדי אנחנו לא יודעים לשמוע

וזה לא משהוא שמשתנה

יש לנו העדפות שונות בנוגע לאופי של המערכת

אבל הסטייג׳ חייב להיות זהה

 

זה כמו שכתוב:

״קדמה דרך ארץ את התורה״

 

לכן אני חושב שאפשר להמשיך להתפלסף בפורום גם עוד מאה שנים

אבל עד שלא נלמד לשמוע בצורה נכונה

שום מכשיר, ושום שיטה או דרך

לא יעזור לנו לכוון את המערכת

כי אין לנו משהוא להשוואה

אנחנו לא יודעים מה אמורה להיות התוצאה!

אנחנו יכולים רק לנחש.

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שניכם גלשתם מהנושא והפכתם את השרשור ללא רלוונטי.

 

אוהד ההרצאות שלך על זה שאנחנו לא יודעים לשמוע לא רלוונטיות כי זה מה יש, וגם אם היה פה יחיד סגולה שכן יודע, את זה אי אפשר להעביר ע"ג דפי הפורום, ככה ששוב חזרנו לזה שזה לא רלוונטי, מעניין אבל לא רלוונטי.

 

בשני המכשירים האחרונים שלי הייתה אופציה לכיוון TA אוטומטי, כנק' התחלה זה על הכיפאק, אחרי זה אני לוקח דיסק בדיקה ומתקן ע"פ שמיעה אישית (בסדר בסדר, זה לא 100% אבל זה מה יש), אדי הסביר כבר איך ככה שאין טעם לחזור על דבריו.

 

עוד אופציה טובה שניסיתי, זה לכוון סופית בעזרת PINK NOISE.

SCANSPEAK

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3445 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...