Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מצולם] החלפת טיימינג, משאבת מים וכיוון שסתומים, לנסר 2000


Igalz
שימו לב! השרשור הזה בן 3419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מעשה במיצובישי לנסר שנת 2000 שנזקקה ליישור קו לאחר קנייה.

מכיוון שלא ידוע מתי הוחלפו רצועות ומתי בוצע כיוון שסתומים הוחלט להתחיל מזה.

העבודה בוצעה על ידי ועל ידי asafasaf. על פי הספר יצרן של המנוע.

אשתדל לתאר את התהליך כמה שיותר בפרטים אך מכיוון שהיינו עסוקים בעבודה כמות התמונות די מצומצמת והאיכות לא להיט.

 

ראשית כל מומלץ בחום לשים את הרכב על בוקים ולנתק מצבר.

מפרקים את הגלגל קדמי שמאלי על מנת שתהיה גישה לחלק התחתון של הטיימינג.

משחררים מעט את בורג הפולי של הקראנק. מדובר בבורג עקשן מאוד (מאוד!!) וכדאי לעשות שיעורי בית ולהצטייד בכלים המתאימים.

יש להזהר ולא לסובב את המנוע נגד כיוון השעון בזמן פתיחת הבורג.

IMG_20141205_095410.jpg

 

 

 

לאחר מכן משחררים את המותחן של רצועת האביזרים. מדובר בפולי שנמצא בין מדחס המזגן לבין משאבת ההגה כח.

מסובבים את בורג 12ממ שמזיז את הפולי נגד כיוון השעון לשיחרור המתיחה. מתנצל על איכות הצילום, הבורג הרלוונטי נמצא בחלק התחתון של התמונה מלפני בפולי:

IMG_20141205_095504.jpg

 

 

רצועת האלטרנטור ברכב זה היא רצועה נפרדת כאשר האלטרנטור הוא גם המותחן שלה.

על מנת לשחרר אותה יש לפתוח 3 ברגים 14ממ. הראשון הוא הציר עליו נע האלטרנטור, נמצא בחלק התחתון שלו, נח לגשת אליו מתחת לאוטו. השני מקבע את האלטרנטור למסילה, יושב על קוביית מתכת שדרכה עובר בורג המתיחה.

ולבסוף משחררים את בורג המתיחה הארוך שמזיז את האלטרנטור.

שוב מתנצל על הפוקוס בצילום

IMG_20141205_095441.jpg

 

 

מורידים את הרצועות ולאחר מכן את הפולי של הקראנק.

 

מורידים את המכסה העליון והתחתון של הטיימינג, אלו הם שני מכסי פלאסטיק פשוטים שתפוסים עם בירגי 10ממ בהיקף שלהם. סך הכל 9 ברגים אאל"ט.

כעת הטיימינג גלוי לעינינו ומבינים שיש להוריד את תושבת המנוע בשביל להוציא אותו.

תושבת המנוע מורכבת משני חלקים, הגשר שמחבר את המנוע לשילדה ופלאטה המחברת את הגשר למנוע.

תומכים במנוע מלמטה עם ג'ק שעליו מונח קרש עבה.

הגשר (אין צילום) מחבר לשילדה עם בורג 19ממ שסגור בצידו השני עם אום 19ממ.

בצידו השני הגשר מחובר לפלטה עם שני אומים 17ממ ובורג 17ממ.. שיהיה מעניין.

הפלטה מחוברת למנוע עם 4 ברגים ארוכים 16ממ. הגישה לחלקם מעט בעייתית, המהנדסים אפילו עשו חור בשילדה בשביל אחד הברגים, על מנת שאפשר יהיה לגשת עם בוקסה ומאריך ולהוציא אותו.

 

הגשר הוסר:

IMG_20141205_101648.jpg

 

הפלטה יחד עם המסילה של האלטרנטור מפורקת ומונחת בצד:

IMG_20141205_104656.jpg

 

 

כעת שום דבר לא מפריע לנו לעבוד על הטיימינג.

מוציאים את הפלאגים מהמנוע על מנת שאפשר יהיה לסובב אותו בקלות ללא התנגדות הדחיסה.

מסובבים את הקראנק (בעזרת בורג פולי קראנק) עם כיוון השעון עד שהשקע בפולי הקאמשפט מיושר עם שן משולשת בגוף המנוע.

זה הזמן לעשות קצת סימונים עם טיפקס או עט סימון על מנת לשמור על מיקום מדוייק של כל הרכיבים לאחר החלפת הרצועה.

 

משחררים עם שפיץ פלאייר את הקפיץ של מותחן הטיימינג מהמגרעת שלו (מתחת לגלגלת המותחן)

IMG_20141205_104651.jpg

 

פותחים את הבורג של המותחן, מורידים אותו ומוציאים את הרצועה.

 

מתקינים מותחן חדש, מצמידים אותו עד הסוף שמאלה ומחזקים זמנית את הבורג שלו.

מחזירים את הקפיץ של המותחן למיגרעת שלו (מומלץ לעשות חדר כושר לפני).

המותחן החדש במקומו מחכה לרצועה:

IMG_20141205_121510.jpg

 

כעת נטפל במשאבת המים.

פותחים 4 ברגים 14ממ שתופסים את המשאבה לקיר המנוע.

בנוסף מורידים לוחית מתכת מיותרת שגם היא תפוסה למשאבה עם בורג 12ממ ועוד 2 ברגים נוספים לגוף.

המשאבה הישנה ללא ברגים:

IMG_20141205_121518.jpg

 

 

יש לציין שתפסנו את המשאבה בזמן, התפתח חופש בציר שלה ולא רחוק היום עד שהיא הייתה מתחילה לנזול.

 

לפני שמורידים את המשאבה מהגוף כדאי לנקז את נוזל הקירור דרך בורג פלאסטיק פרפרי מתחתית הרדיאטור.

 

ברכב זה המשאבה מגיעה ללא אטם. ע"פ הספר, למשאבה החדשה יש להכין אטם מחומר אטימה בעובי 3ממ מסביב לרוטור המשאבה.

 

המשאבה החדשה מותקנת במקומה:

IMG_20141205_123217.jpg

 

 

כעת מתקינים את רצועת הטיימינג החדשה למקומה, בזהירות, תוך שמירה של כלל הגלגלות במקומן על פי הסימונים שעשינו קודם.

משחררים מעט את הבורג של המותחן ונותנים לקפיץ למתוח את הרצועה כמו שצריך.

 

IMG_20141205_125353.jpg

 

מסובבים את הקראנק מספר סיבובים על מנת שהרצועה תתפוס את מקומה ותמתח כראוי, כל סיבוב מוודאים שהסימונים שלנו תואמים.

מהדקים את בורג המותחן במומנט 23NM על פי הספר.

 

כעת, כל עוד כל הסימונים של הטיימינג גלויים לפנינו, נבצע כיוון שסתומים. על פי הוראות היצרן, מנוע זה דורש כיוון שסתומים כל 60 אלף ק"מ.

הכיוון מתבצע על מנוע קר, מומלץ לאחר חניית לילה. מרווח השסתומים הרצוי הוא 0.09ממ ביניקה ו0.2ממ בפליטה.

מומלץ להצטייד בסט אטמים למכסה שסתומים.

מנתקים שני צינורות נשם דקים ממכסה השסתומים.

פותחים 6 ברגי 10ממ המחזיקים את המכסה.

משחררים את המכסה ממקומו על ידי מכות קלות עם פטיש גומי.

 

IMG_20141205_110510.jpg

 

מסובבים את הקראנק (בעזרת בורג פולי קראנק) עם כיוון השעון עד שהשקע בפולי הקאמשפט מיושר עם שן משולשת בגוף המנוע.

זו היא נקודה מתה עליונה של צלינדר מספר 1 (הקרוב ביותר לרצועת הטיימינג).

בנקודה זו מודדים עם מד עלים את מרווח שסתומי היניקה של צלינדר 1 ו2 ומרווח שסתומי הפליטה של צלינדר 1 ו3.

 

IMG_20141205_113403.jpg

 

IMG_20141205_113332.jpg

 

אם נדרש, מכוונים את המרווח בצורה הבאה:

משחררים את האום של הנוקר בעזרת מפתח 10ממ, מכוונים את הנוקר עם מברג שטוח ומהדקים את האום לקיבוע הנוקר.

לבסוף מהדקים את האום למומנט של 9NM על פי הספר.

 

IMG_20141205_114043.jpg

 

מסובבים את פולי הקראנק 360 מעלות. זו היא נקודה מתה עליונה של צלינדר 4.

מודדים את מרווח השסתומי היניקה של צלינדר 3 ו4, מרווח שסתומי פליטה של צלינדר 2 ו4.

מכוונים על פי הצורך.

 

במקרה שלנו כל שסתומים היניקה לא דרשו כיוון. 6 מתוך 8 שסתומי פליטה עברו כיוון.

 

מתקינים אטמים חדשים על תעלות הפלאגים.

מנקים את מכסה השסתומים מהאטם הישן, מתקינים אטם חדש. לא נידרש חומר אטימה נוסף.

מחזירים את המכסה למקומו ומהדקים את 6 הברגים שלו בהצלבה למומנט 3.5NM על פי הספר.

 

 

בשלב הזה נותר רק להחזיר למקום את כל המכסים\תושבות\פולי\פלאגים שפירקנו בסדר הפוך לפירוק.

להתקין רצועות אביזרים חדשות בסדר הפוך לפירוק.

למלא נוזל קירור ולתת בגז 8)

 

עלות חלקים:

קיט רצועת טיימינג עם מותחן 225 ש"ח

משאבת מים 275 ש"ח

קיט אטמים למכסה שסתומים 60 ש"ח

זוג רצועות אביזרים 85 ש"ח.

 

זמן עבודה 4 שעות בלי לחץ.

 

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לUriya nagar על האירוח והשניצלים. אשמח אם תעלה פה תמונות נוספות מהמצלמה שלך.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כל הכבוד !

תיעוד מצויין, בהחלט יעזור למי שיזדקק לכזה מדריך.

תוסיפו תגיות גם באנגלית להודעה הראשונה, שיעלה בגוגל.

 

יישר כח

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים!

 

לגבי פתיחת הבורג של הקראנק, ניסינו בהתחלה עם אימפקט חשמלי של יגאל וזה לא הלך.

 

אז עברנו לשיטה השניה של ידית כוח מושענת על הרצפה וסטרטר, וגם פה נדרשו 5 מכות סטרטר קצר כדי לפתוח את הבורג העקשן.

מומלץ לנתק את הקונקטורים של הקויילים לפני זה, כדי למנוע הנעה בטעות.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אסור לסובב את המנוע נגד כיוון השעון?

 

אני לא באמת יודע למה לא מומלץ לסובב הפוך.. אבל האזהרה הזאת מופיעה בכל ספר של מנוע 4 פעימות שראיתי.

אולי בגלל הביצים של הקאמשאפט שלא מתוכננות לפתוח שסתומים עם הצד השני ואז נוצר לחץ על הטיימינג..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיבוב הפוך של מנוע הרכב עם רצועת טיימינג עלול לגרום לקפיצת שן בטיימינג הסיכוי לכך גבוה יותר עם יש מותחן דינמי (לא המקרה פה)

ברכבים עם שרשרת זה עלול לגרום לתפיסת המותח ההידראולי ואז לרעשים ונזק לטיימינג

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...