Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקרה על turbo wastegate ברנו מגאן DTI


Igalz
שימו לב! השרשור הזה בן 3427 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי כמעט 3 חודשים עם הרכב פתאום נפל לי האסימון שמעולם לא שמעתי את השריקה של הטורבו, גם בלחיצות בריאות.

 

מהסתכלות ראשונית משהו לא ניראה לי הגיוני:

 

צינור הואקום של הwastegate מחובר ישירות למשאבת ואקום של המנוע (אדום בצילום), במקביל ללצינור ואקום של מגבר הבלם.

צינור הואקום שהולך לסולינואיד של הEGR מחובר לסעפת יניקה מיד בכניסה מהאינטרקולר.

 

להבנתי, הקונסטלציה "הטיפשה" לבקרה על הwastegate היא לחבר את צינור הואקום שלו לסעפת יניקה.

כמו כן הסולינואיד של הEGR אמור לקבל ואקום כל הזמן, הבקרה עליו היא מהמחשב.

 

האם לדעתכם הצינורות מחוברים הפוך?

 

311tnbq.jpg

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון: הצינורות בתמונה אכן מחוברים הפוך.

שני דברים הביאו לתובנה הזו:

1. בחור נחמד מפורום רנו בריטניה עם אותו מנוע בדיוק העלה תמונות של החיבורים אצלו.

2. חקרתי מעט את פעולת הwaste gate (יש לזה שם ביהודית?) עם מזרק, מסתבר שהוא נפתח בלחץ, לא בואקום. מה שהופך את החיבור שלו למשאבת ואקום לנונסנס.

 

הצלבתי את הצינורות וכרגע אחרי שתי נסיעות שום דבר לא השתנה בפעולת המנוע.

 

מה שמביא אותי לתובנה הבאה:

אם הwaste gate היה מחובר כל הזמן הזה למשאבת ואקום זה אומר שנסעתי כל הזמן הזה כאשר הוא קבוע במצב סגור.

למרות זאת לא שמעתי את הטורבו פועל ולא קיבלתי התראה מהמחשב על גדישת יתר.

אני מניח שזה רמז דק לכך שהטורבינה תקועה.

האם יש דרך לבדוק את הטורבינה מבלי לפרק את כל העסק?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו נוסע טוב ? או שהוא מרגיש חלש ולא סוחב ?

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול נוסע בסדר אבל לא הדבר הכי זריז על הכביש.

אין לי כלכך רפרנס להשוואה חוץ מכל מיני קאנגו שחוטות שהיו לי בצבא..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חייבים לשמוע את השריקה של הטורבו, יש מכוניות בהן לא שומעים שום שריקה ושום צליל יניקה מיוחד.

 

 

מנוע DTI עם 80 כ"ס לא מאוד חזק, בקנגו הוא הרגיש חלש משמעותנית מ HDI 90 של ברלינגו או מ JTD 105 של דובלו.

ועוד יש לך גיר אוטומטי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטורבו דיזל אתה חייב להרגיש "דחיפה" שהטורבו נכנס לעבודה. אם האוטו מתקשה לטפס עליה או שהוא לא מרגיש "זריז", בהחלט יש סיכוי שהטורבו בכלל לא עובד... (אלא אם זה גיר אוטומטי, ואז הוא מסרס את האוטו לחלוטין, גם בטורבו דיזל)

 

המדד של השריקה של הטורבו לא מדבר אליי במקרה הזה, כי בדיזלים אין מצערת והאוטו לעולם לא יעשה "אפצ'י".

 

ה"אפצ'י" שמור רק לרכבי בנזין עם מצערת, בהם נבנה לחץ גבוה בסעפת היניקה, וברגע שעזבת את הרגל מהגז או שהטורבו הגיע לספיקה שהיא יותר ממה שקבע היצרן, רק אז יכנס לפעולה ה BLOW OFF VALVE ויפרוק את הלחץ לאטמוספירה (ואם הפורק רועש, אתה תשמע אפצ'י. במקוריים לא תשמע כי הם שקטים). זה קורה גם במעבר הילוכים (ברכבים אוטומטיים) כאשר המצערת פתוחה לרווחה ויש ירידה של סל"ד כתוצאה מהעברת הילוך.

 

בדיזלים אין מצערת והדבר היחידי שעוצר את הטורבו מלהמשיך קדימה הוא ה WASTEGATE שלמעשה פותח מעבר אויר ובכך מונע כניסה של גזי פליטה לטורבינה, ובעצם מפסיק להזין את הטורבינה בגזי פליטה - ובכך מאט את פעילותו של הטורבו.

 

בטורבו מכאני, יש WASTEGATE ACTUATOR מכאני לחלוטין שנשלט רק על ידי לחץ הגזים בסעפת היניקה. ברגע שהוא עולה על לחץ של X באר, הוא פותח את ה WASTEGATE ובכך מוריד את כמות גזי הפליטה שמניעים את הטורבינה.

טורבו כזה יש במנוע שלך וגם (למשל) במנועי 2000 סמ"ק HDI של PSA שנמכרו בארץ עד 2007 בברלינגו ופרטנר.

 

בדגמים חדשים יותר יש שליטה של המחשב על ה WASTEGATE ACTUATOR עם שלל חיישנים נוספים.

 

חשוב לציין שברכבים מודרניים עם שליטה אלקטרונית על הטורבו (באמצעות סולונואידים על צינורות הוואקום שמבקרים על הטורבו) לרוב מתקינים טורבו מתקדם יותר בעל גיאומטריה משתנה. חפש בגוגול variable geomery turbo.

לטורבו עם גיאומטריה משתנה יש יתרון בסל"ד נמוך על פני טורבו עם FIXED GEOMETRY (קבוע, "רגיל", כמו שאנחנו מכירים) אבל הוא יקר יותר, מתקלקל יותר ועדין יותר. משתמשים בו בעיקר בדיזלים כי שם טמפ' הגזים נמוכה יותר ביחס לבנזין ולכן - באופן יחסי - הוא "מתבלה פחות מהר" או תשים אותו על דיזל ולא על בנזין.

 

לעניינך:

 

שעון לחץ פשוט על הצינור "וואקום" של הסעפת יניקה, יתן לך את המידע שאתה מחפש (האם הטורבו גודש או לא). ככלל, טורבו דיזלים הם מאוד חזקים וכברירת מחדל הם לא כאלה איטיים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אני חושב שיגאל התכוון לא לרעש פריקה, אלא דווקא לרעש יניקה בהאצה. את הרעש הזה כן שומעים בטורבו דיזלים מסויימים, לא בכולם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אני חושב שיגאל התכוון לא לרעש פריקה, אלא דווקא לרעש יניקה בהאצה. את הרעש הזה כן שומעים בטורבו דיזלים מסויימים, לא בכולם.

כן, לזה התכוונתי.

המנוע אמור להיות 98 כ"ס 8).

 

 

שעון לחץ פשוט על הצינור "וואקום" של הסעפת יניקה, יתן לך את המידע שאתה מחפש (האם הטורבו גודש או לא). ככלל, טורבו דיזלים הם מאוד חזקים וכברירת מחדל הם לא כאלה איטיים.

 

איציק

מד לחץ של צמיגים יעשה את העבודה אם אני אצליח להלביש עליו צינור?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו מגאן סאדן DTI אוטומטית כמו שהיו פעם (לא הרבה) בצבא (לאלופי משנה) ?

אם כן, זה אמור להיות מנוע עם 100 כ"ס (שזה בערך כמו שכתבת, 98 כ"ס) וזה אמור לזוז בסדר גמור.

זה לא אמור להיות אוטו מהיר במובן של 0-100 ב 5 שניות. הידניות (על הנייר) עשו 0-100 במשהו כמו 12-12.5 שניות, והאוטומטיות בטח קצת יותר.

מה שכן, המומנט הזמין (כ 20 קג"מ ב 2000 סל"ד) אמור לתת לך זמינות כוחה טובה בהתנהלות עירונית ובין-עירונית, וזה לא אמור להרגיש עצל או לא זז.

 

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=164583

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו מגאן סאדן DTI אוטומטית כמו שהיו פעם (לא הרבה) בצבא (לאלופי משנה) ?

בערך, שלי 5 דלתות. הצדק איתך, ברשיון היא 100 כ"ס.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד מוזר מה שאתה מספר לגבי חיבור צינורות הפוך.

 

איך בדקת את שסתום הפריקה?

 

 

בכל מקרה, עם טורבו תקוע האוטו אמור לסחוב יותר גרוע מקנגו אטמוספרית צבאית הכי מוזנחת שיש.

 

האוטו שלך לא מעשן?

 

 

אני חושב (אבל לא בטוח) שיש לי חומר טכני על המנוע הזה, אנסה לחפש במחשב בבית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את שסתום הפריקה בדקתי עם מזרק גדול.

ראיתי שהפעלת ואקום לא נותנת כלום, בעוד שהפעלת לחץ דוחפת את הזרוע קדימה ופותחת את השסתום.

מכאן הסקתי שאין שום סיבה לחבר אותו למשאבת ואקום, אלא ההפך, הוא צריך לחץ מהסעפת יניקה.

בנוסף התמונה ששלח לי אותו בחור בריטי סגרה לי את הפינה.

 

הרכב סוחב יותר טוב מקנגו צבאית זה בטוח, בייחוד כשהממיר מומנט נעול.

יש קצת עשן שחור כשנותנים לחיצה בריאה, לא משהו רציני.

בבדיקת גזים שעשיתי בטסט לפני פחות מחודש הרכב עבר בהצטיינות יתרה.

אתה חושב שאני מחפש בעיות איפה שאין?

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שאתה מחפש בעיות היכן שאין.

 

בכל מקרה בתמונה אני רואה חיישן זרימת אויר (AFM), הייתי מציע (כפעולה שגרתית-מונעת) לבדוק האם הוא מלוכלך, ולנקות אותו לפי הצורך (יש תרסיסים ייעודיים לזה).

ישנם מערכות הזרקה (מהסוג שיש אצלך) שבהן חלק מכמות הדלק שמשאבת הדלק מזריקה בכל פעימה, תלויה גם במידע שמגיע מהחיישן הזה (למרות שעיקר פעולתו, בחלק מהדיזלים, היא רק עבור ניתור EGR) ולכן, לעיתים, זה יכול לשפר קצת את הסחיבה.

 

מה צריכת הדלק של הרכב ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3427 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...