Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירת מוצר - DD1 מבית SMD


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 3449 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני לא חושב שאני מחדש לרובכם שום דבר, כבר ראינו מוצרים מבית SMD אצל לפחות חבר פורום אחד כאן (דיוויד REZ0) אם לא אצל כמה.

 

מה שאני רוצה לעשות בשרשור הזה הוא לתת סקירת מוצר קצרה שלדעתי חסרה כאן, כי מדובר במוצר מעולה שמביא איתו יכולות כוון\כיול מערכת ובו זמנית מתאים גם למשתמש\מתקין הפשוט ביותר.

 

סטיב מיד וד'אמור תעשיות הינם מותג מוביל היום בעולם הSPL אבל מד העיוות אשר מגיע מבית זה מתאים גם למערכות SQ.

 

מה המוצר? כפי שנאמר שורה מעלה - מדובר במודד סף עיוות שמיע - גרסא ראשונה.

 

Distortion Detector 1

 

אז מה בעצם המוצר הזה מודד? מה הוא עושה? ולמה הוא מהפכני או שונה משיטות המדידה המקובלות ע"י רוב המתקינים ובעלי המקצוע?

 

בניגוד לרב מודד איתו מודדים את מתח היציאה של הHU או המגבר - Volt במילים אחרות

בניגוד לסקופ או אוסילוסקופ שמראה לנו אם גל הקול קטום (מעוות - קליפינג) או לא

 

הDD1 נותן לנו חיווי כאשר רף העיוות השמיע, דהיינו THD, הגיע ל1%

 

ההבדל כאן הוא בעוד אנחנו יודעים לחשב בעזרת נוסחא מטמטית פשוטה (משולש ערכים) כמה וולטא'ז מגבר אמור להוציא ב12-14.5 וולט איזה הספק ובניגוד לכך שסקופ יראה לנו עם האות קטומה או לא - שתי המדידות הללו לא אומרות לנו באמת, כמה אחוזי עיוות יש לנו באותו הרגע.

 

הDD1 מתריע על כך ברגע שאנו מגיעים ל1THD וכאן העליונות שלו על שתי השיטות מעלה.

 

איך הבדיקה מתבצעת?

 

באופן מאוד פשוט - מזינים לHU דיסק בדיקה אשר מכיל בתוכו תשעה טרקים לבדיקה:

 

1. תדר 40 הרץ בלי הנחתה - 0 DB

2. תדר 1 קילו הרץ בלי הנחתה - 0 DB

3. תדר 40 הרץ עם 5 DB הנחתה.

4. תדר 1 קילו הרץ עם 5 DB הנחתה.

5. תדר 40 הרץ עם 10 DB הנחתה.

6. תדר 1 קילו הרץ עם 10 DB הנחתה.

7. תדר 40 הרץ עם 15 DB הנחתה.

8. תדר 1 קילו הרץ עם 15 DB הנחתה.

9. רעש וורוד.

 

הכניסה למכשיר היא כניסת נקבת RCA

ביחד עם המכשיר ניתן גם חיבור זכר RCA שהופך את הכניסה למכשיר בעצם מנקבת RCA לשני דוקרנים\חיישנים - PROBE באנגלית - שאותה מחברים ישירות לחוטי הרמקולים או יציאות הרמקולים במגברים.

 

תהליך הבדיקה לHU ישירות

 

מחברים את הRCA של הערוץ אותו רוצים לבדוק במקום למגבר ישירות לDD1

 

מנגנים את תדר הבדיקה - אלה שללא הנחתה כלל - לערוץ של הסאב וופר נבחר בתדר 40 הרץ ולערוץ של רמקול - מידבאס, או מידריינג' ואף טוויטר נשתמש בתדר 1 קילוהרץ - במקרה זה ללא הנחתה.

 

למה ללא הנחתה כי אנחנו רוצים לבדוק מתי הHU מעוות ומה הרף העליון של הווליום בו אנו יכולים להשתמש.

 

מעלים את הווליום עד שנדלקת נורית שמזהה את התדר המנוגן - ככה אנו יודעים שהתדר נכון.

 

ממשיכים להעלות עד שנדלקת נורית הDISTORTION - כאשר היא נדלקת קבוע אנו יודע שבטרק הבדיקה שמתנגן כרגע, הHU מעוות בכ1 אחוז THD.

 

מורידים טיפה את הווליום ועכשיו אנחנו יודעים מה רף העיוות של הHU ואיזה ווליום אסור לנו לעבור.

 

כמובן - הHU צריך להיות עם כל ההגדרות שלו על FLAT.

 

 

בדיקת HU דרך המגבר! - כן זה ניתן לביצוע -

 

בכדי לעשות זאת הליך הבדיקה הוא כמעט זהה רק שאנו מתחברים ליציאת הרמקול במגבר לאותו הערוץ, הRCA מהHU מחובר למגבר והDD1 מחובר כאמור ליציאת הרמקול של המגבר.

 

הגיין של המגבר על המינימום האפשרי ואז פשוט בודקים מתי אנחנו מזהים עיוות דרך הHU שכן אם המגבר על המינימום - העיוות שיתקבל יהיה מהHU ולא מהמגבר.

 

בדיקת עיוות מהמגבר עצמו -

 

לאחר שגילינו מה סף הרגישות של הHU - אנו מתחברים עם הDD1 ליציאת הרמקול במגבר ומתחילים להעלות את הגיין עד אשר מתקבל עיוות.

 

כאמור - הHU נמצא על הווליום הכי גבוה שלו ללא עיוות, את זה כבר גילינו קודם.

 

ועכשיו נשאר להעלות גיין במגבר ולראות מתי מתקבל עיוות על יציאת הרמקולים.

 

הטרקים בהם נשתמש הפעם יהיו הטרקים עם ההנחתות כאשר ההנחיות הן:

 

1. למערכת SQ נשתמש בתדרים עם הנחתה של 5 דציבל

2. למערכת שהיא פשרה בין SQ ל SPL נשתמש בהנחתה של 10 דציבל בתדרי הבדיקה

3. למערכת "רועמת" נשתמש בתדרים עם הנחתה של 15 דציבל.

 

במקרה שלי - לרמקולים הקדמיים כיוונתי עם 1 קילוהרץ ב5 דציבל הנחתה

 

בעוד לסאב וופר - כיוונתי בהתחלה עם הנחתה של 5 דציבל ב40 הרץ אבל התוצאה היתה שטוחה מידי ומשעממת בעוד בטרק של ה15 דציבל הנחתה הסאב היה כבר חזק מידי ומסגיר מיקום - שימוש בטרק של 10 דציבל הנחתה לסאב נתן את הפשרה הכי טובה.

 

בסופו של דבר קיבלתי מושג נהדר מתי המגבר שלי מתחיל לעוות ומתי הוא נשמע טוב בעבור הסאב ומה מהלך הגיין המינימלי והמקסימלי שלי עבור הסאב וופר.

 

זה עובד נהדר - מרשים!

 

המסקנות האישיות שלי הן שהיחס בהגברה בין הרמקולים שלי לבין הסאבוופר נמוך מידי ואני צריך מגבר חזק יותר בעבור הסאב וופר.

 

תמונה לתפארת:

 

DD-1_zpsfa876376.jpg

 

שאלות חופשי

 

עוד משהו - גרסאות של המכשירים

 

הDD1 מודד עד 150VRMS שזה המון אבל יש גרסא למתחים גבוהים יותר DD-1HV

 

ויש גם גרסא נוספת DD-1PLUS שבה הוא גם מראה מה המתח הנמדד על יציאת המגבר\HU וגם עמיד למתח גבוה.

 

ישנם מוצרים נוספים מבית ד'אמור כמו הקרוס אובר קליברטור אבל היות ואני לא עובד כרגע בעולם הקרוסים הפסיביים - לא ראיתי צורך לרכוש אחד.

 

המחיר לDD1 הינו 150 דולרים לפני משלוח ומיסים שמוסיפים כ50 דולרים נוספים למחיר המוצר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי,

קודם כל תתחדש. זה מכשיר מצויין לכיוון של גיינים. אם אני לא טועה הוא מתריע על דיסטורשין של 0.1 או 0.01 אחוז - ומנטרל כל סיכויי לקליפינג (שמגיע אחרי עיוויתים).

אבל המלצה שלי למכשיר בסיסי למתקינים הוא דווקא ה AMM-1

http://www.damoreengineering.com/amm-1.html

הוא מגיע עם כל הכלים של D'AMORE בתוך מארז בודד - כיוון גיינים, כיוון קרוסים, יוצר תדרים, מדידת התנגדות ריאקטיבית, מדידת הספק\מתח\אמפרים\VA\ POWER FACTOR ועוד הרבה.

המחיר שלו מאוד גבוהה, אבל החזר ההוצאה תבוא כמעט ובמיידי.

 

בכל מקרה, תתחדש ותהנה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה נמצאים אצלי כרגע עם DD1 וגם CC1, מוצרים מעולים, ה CC1 זו לדעתי הדרך הטובה ביותר BY FAR לעבוד אקטיבי דרך המגברים.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן שורש קטם - אולי אערוך אח"כ את ההודעה (בטוח)

 

בכל מקרה, דיוויד - הAMM גם צריך להעלות בהתאם, למי שרוצה לכוון את הגיין הDD1 הוא יותר מאשר מספיק.

 

הCC1 הוא מוצר נהדר באמת למי שעובד דרך הקרוסים של המגברים או למי שמעצב קרוסים פאסיביים - אני לא עושה כרגע אף אחד מהם ולכן לא משתמש בזה.

 

דרך אגב בנתונים של החוברת רשום בפירוש 1THD וזה בכלל לא נראה לי תמוהה כי בסה"כ בכדי שTHD יהיה שמיע אתה צריך לעבור 5 אחוז THD

 

עכשיו - הנה מגיע הדבר המעניין לגבי סאב וופרים

 

סאב וופר הרבה הרבה יותר סלחן כשזה מגיע לTHD ויכול לסבול אף 10THD לפני שזה נהיה שמיע.

 

אז נכון - הDD1 הראה לי ישר ברגע שהוא זיהה עיוות ב40 הרץ אבל יש לי עוד הרבה יכולת ספיגה לפני שזה נהיה שמיע ואז אני כבר מבין מה טווח המשחק שלי עם הגיין והסאב וופר והמגבר.

 

זה גם נותן פרספקטיבה יפה מאוד לגבי כמה הספק לתת לכל רמקול ורמקול בכדי שהמערכת תיתן תוצאה שפוגעת לטעם האישי שלי ובשבילי - המגבר של הסאב צריך להיות חזק לפחות פי ארבע מערוץ הגברה למידבאס בודד או לפחות פי שתיים מזוג ערוצים מגושר למידבאסים באותה המערכת.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אדי תודה על הסקירה,

נראה מכשיר שימושי מאוד.

לגבי מה שרשמת על THD של סאב-

יכול להיות ש10 THD לא שמיע,

אבל דבר כזה לא מסוכן לסאב?

למיטב ידיעתי אלה בדיוק הספייקים הקטנים שלא נשמעים לאוזן שהכי מזיקים לסאבוופר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד 10 אחוז עיוות אוזן אנושית עלולה לא להבחין בעיוותים בתחום הבאס - האם זה מזיק לסאב וופר זה כבר סיפור אחר אבל כמו שזה נראה לי אני מרגיש מאוד בטוח שברוב הרכבים בהם אתה תמדוד מתי מתחיל העיוות ואיפה הגיין נמצא - המציאות תהיה עגומה מאוד.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הבנתי אותך.

נראה לי שאתה יכול להשכיר את הדבר הזה במפגשי פורום,

אני הייתי מוכן לשלם תמורת בדיקה :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דברים שאני עושה בשביל הלב :-P

 

מקווה אולי שהיום בערב אוכל לקחת מדידת RTA קצרה שמראה את ההבדלים בין כווני המערכת לעומת כווני הגיין.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דברים שאני עושה בשביל הלב :-P

.

 

בדיוק מהסיבה הזו מתחילה להתבשל אצלי המחשבה על התקנה ברכב החדש, אולי נכניס את זה לפני הכיוון אצל רונן (גם הוא נכנס לרשימה [emoji1] [emoji41] ).

 

ואולי התקנה מחודשת תשאר בגדר מחשבה.

SCANSPEAK

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני, תודה שאתה מכור ודי :-)

 

מחר יהיו עדכונים מאוד יפים בשרשור הזה, בתנאי שיהיו לי כמה דקות שפויות בעבודה.

 

תמונות, תהליך כוון ומדידות rta.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכונים - יצא לי אתמול לשבת ברכב ולקחת מדידה במינוס 5 דציבל ובמינוס 10 דציבל

 

במינוס 5 דציבל הגיין במגבר נמצא ממש על השליש - תביטו בערוץ 3+4 אתם תראו שהגיין על הנקודה השלישית משמאל וכך גם הLEVEL בעצם של שאר הערוצים כלומר המידבאסים והמידטוויטרים - כולם על אותו הגיין - זה הגיין הנכון בעצם אל מול הBIT ONE והמערכת מאוזנת - כאשר תביטו בגרף של הRTA אתם תראו היענות כמעט שטוחה - בכל זאת הסאב וופר בולט.

 

pinknoise-5db_zpsc941a748.jpg

 

והנה הגיין

 

Gain-at-5db_zpsc84e2136.jpg

 

ועכשיו הכוונים מהנחתה של 10 דציבל ב40 הרץ (לסאב בלבד - את הסט הקדמי השארתי כפי שהוא ודרך אגב - היה מכוון כך על פי שמיעה!)

 

לא כל כך רואים אבל לכוון של 10 דציבל הנחתה הגיין עלה קצת מעבר לחצי - הסאב מורגש הרבה יותר בצורה כזו ואני אוהב את התוצאה הזו הכי הרבה נכון לעכשיו מכל מה שניסיתי

 

Gain-at-10db_zpsf3600f2a.jpg

 

והנה ההבדל בקריאת RTA (מה שאתם רואים זו מדידה ברעש וורוד לכן אין הבדל גדול למראית עין למרות שיש הבדל עצום בתוצאה במוזיקה)

 

pinknoise-10db_zpsae30fc35.jpg

 

רואים בבירור פיק גבוה יותר באזור ה50-60 הרץ.

 

 

ניסיתי גם לכוון ל15- דציבל אבל זה היה נשמע זוועה, יותר מידי עיוות שמיע וגם סאב וופר שממש אבל ממש מסגיר את המיקום שלו.

 

מה שיצא בפועל זה שכאשר הסאב וופר חזק מהסט הקדמי בכערך 6 דיבי המערכת נשמעת במיטבה וזה מאוד הגיוני בשביל מי שמאוד אוהב נוכחות של באס ברכב שלו.

 

תמונה אחת של הDD1 מזהה תדר 40 הרץ ללא עיוות

 

40hz-detected-no-thd_zpsd9bdb791.jpg

 

ואחת כאשר הוא מזהה עיוות

 

40hz-thd-detected_zps7587f09f.jpg

 

 

כמה תיקונים - הDD1 מודד מתח בין 1.2V לבין 125V ולא 150

 

אויש! לא נורא - רק 15 אלף וואט! ב1 אוהם :-D

 

הוא אכן מדליק זיהוי עיוות רק לאחר 1% THD ולא פחות

 

בקרת העיוות בלוויתן דרך אגב (ששת הנורות האדומות) כנראה רגישה יותר למרות שלפי המדריך שלהם הם גם מתייחסים לעיוות החל מ1THD ולא פחות אבל הם לא מציינים במדריך באיזה אחוז עיוות הבקרה מתריעה וכנראה שמדובר באחוז עיוות נמוך יותר.

 

מה שגם מאוד אהבתי זה שהביט1 באפס הנחתה - לא מראה עיוות כלל! בתדר 40 הרץ או קילוהרץ וזה אומר שהOUTPUT שלי באפס הנחתה נקי לחלוטין - כך גם הDD1 - לא גילה עיוות גדול מ1% בחיבור ישיר לביט 1 -> מבחינתי זה מגדיר HU היי-אנד - אות נקיה מעיוות.

 

העיוות אצלי נוצר ישירות במגבר וביציאה ממנו וגם לאחר ההתנסות הזו הבנתי שהדרכים שלי לשפר את הבאס ברכב הינן:

 

1. להביא מגבר חזק יותר. -> זה אומר להחליף מגבר.

2. להכניס אות נקיה חזקה יותר למגבר -> זה אומר להכניס ליין דרייבר איכותי בין הביט1 ללוויתן.

3. להביא סאב וופר שדורש פחות הספק ויותר נציל.

4. לשנות את התיבה לסאב לפורטד.

 

אני בוחר באופציה מספר 1 - אני פשוט רוצה מגבר חזק יותר אבל על הדרך מגבר שיכול להתחבר לביט1 בצורה דיגיטלית ולקבל אות כניסה ללא עיוות, להגדיר את התחום הדינמי בתוך המגבר עצמו ואז להוציא OUTPUT חזק ונקי ככל האפשר ישירות לרמקולים!

 

אופציה 2 אני לא רוצה - זה להכניס עוד גורם רעש למערכת, עוד מכשיר - עוד חיווט RCA - יותר מידי אולדסקול בשבילי.

 

אופציה 3 לא באה בחשבון - מת על ה8W7!

אופציה 4 לא באה בחשבון - גם מקום בתא מטען שאני צריך וגם לא רוצה את המפלצת הזאת בפורטד.

 

שאלות חופשי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד אדי סקירה מעניינת מאוד נהניתי לקרוא אני רואה פה SMD ויש לי תחושה שאתה עובר לSPL?

Head Unit: Pioneer DEH5450SD amp1: sierra f250.4 amp2: dc audio monoblock 2.0k alternator: 120amp Battery deep discharge: xs power 6500 Wiring: 0 gage knu consept

VW Golf MK3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה spl איזה? לחץ של צנצנת גרבר מפחיד אותי אז spl?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3449 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...