Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אפשר להחזיק מרצדס בעלות שפויה (או: איך נהגי מוניות שורדים)?


איתן_כ
שימו לב! השרשור הזה בן 3086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אבא שלי מתכוון להיפרד בקרוב מה-C230 שלו, שעברה כבר 200 אלף ק"מ (רובם בכביש 6), אותה הוא קנה חדשה ב 2006 (ולפי הכללים שהיו אז היא מודל 2007).

אני מתלבט אם לקנות אותה, כי זה בערך מה שאני מחפש לעצמי: 204 כוחות סוס ממנוע אטמוספרי V6, מקום לשלושה ילדים מאחור (לא ניתן לבטל כרית אוויר), סמל שתמיד חלמתי עליו ובכלל מכונית שאני נהנה ממנה כשאבא שלי בחו"ל (חסרה דיבורית BT, דבר שב 2006 לא ניתן היה להזמין, אבל נפתור את זה).

עלות הקנייה הנוכחית כבר זניחה (הרבה פחות מהתקציב שאני מוכן להוציא על רכב), את עלויות הביטוח העבודה מכסה, בעלויות הדלק אעמוד (עושה פחות מ 10 אלפים ק"מ בשנה, הרכב העיקרי שלנו הוא הגרנדיס של אשתי). אז נשארו עלויות האחזקה, שלפחות במוסך היבואן בפ"ת, זה שאבא שלי טיפל בו, היו מטורפות.

לדוגמה: מכיוון שבשלושת השבועות האחרונים האוטו אצלי והופיעה אזהרה לגב ה-ESP, נסעתי למוסך, חיברו את האוטו למחשב וקיבלתי הצעת מחיר להחלפת חיישן תאוצה בתוספת עוד כמה דברים בעלות כוללת של 9000 ש"ח כולל מע"מ ועבודה.

חיפש בפורומים של מרצדס בחו"ל, לעומת זאת, העלה שמדובר בהודעה סתמית ושניתן להתעלם מההודעה ולרסט אותה.

אם זו הייתה S קלאס, הייתי אומר "זה אוטו למיליונרים" אבל לעזאזל, זו C קלאס, אוטו של נהגי מוניות.

אז אולי מנוע הדיזל אמין יותר מהמנוע של אבא שלי, אבל האם לא כל שאר המכלולים האחרים זהים?

שוחחתי עם נהג המונית שאיתו נסעתי כשהפקדתי את האוטו מהמוסך (על חשבון המוסך כמובן ואפילו יש כניראה סידור גאוני עם גט טקסי שבמיסרון שנשלח אלי כתוב בדיוק איזה דגם של מונית מרצדס ממתין לי) ושאלתי אותו כיצד הוא עומד בעלויות. הוא טוען שעם כל העלויות עדיין משתלם לו להחזיק מרצדס ושאת כל המוניות שלו הוא מכר בתוך המשפחה עם 800 אלף ק"מ והן המשיכו לנסוע אחרי זה.

אז נניח אוותר על הפינוק של המוסך המרכזי, שבו לוקחים לך את האוטו מהבית ונותנים לך חלופי ובודקים לך את האוטו במחשב ללא תשלום ואם אתה בכל זאת מגיע למוסך אתה מקבל יחס של מחלקה ראשונה.

נניח שאתחיל להסתובב במוסכים בדרום ת"א, האם העלויות יהיו סבירות?

אני לא מחפש עלויות אחזקה של קורולה ויכול להרשות לעצמי כמה אלפי שקלים בשנה, אבל האם אפשר להתחמק מעשרות אלפי שקלים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אתה לא הראשון שמביע עניין ברכישת מרצדס ואופן האחזקה שלה , שרשור די שכיח

היו לי מספר מרצדסים ולפני חודש מכרתי את הc200 קופה , (הכי דומה שהייתה לי כמו c230)

את כולן קניתי מאנשים ששמרו על הרכב וטיפלו במוסך מרכזי - ראיתי ספר טיפולים ובאמת המחירים היו בשמיים .

אבל וזהו אבל גדול - אף אחד לא אמר לך לטפל במרכזי . אני מטפל כבר מספר שנים (מאז המרצדס הראשונה שלי ) אצל חבר טוב שמתמחה בעיקרון במרצדסים . אף פעם לא חזרתי אליו אחרי עבודה שלא בוצעה כמו שצריך או משהו דומה . העבודה תמיד מצויינת ותמיד אני יוצא מהמוסך בחיוך .

יש עוד מוסכים טובים (מישין וכו׳)

מבחינת דלק ? תלוי בנסיעה , בנפח

למשל בc200 קופה הגעתי לצריכה טובה של 1/13 אבל בclk320 הכי טוב היה 1/7

יש פה עוד כמה שיכולים להעיד על האחזקה של הבנץ שלהם ממליץ לחפש שרשורים בנושא

בהצלחה .

C200k W204 & C180k W203 coupe

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה, אם אקנה אכן אשמח להמלצה על מוסכים.

אגב, לפני כמה שנים, כשהיה לי רק ילד אחד, כמעט רכשתי C קופה, שהייתה בדיוק כמו הקלישאה - יד ראשונה מרופא.

הרופא אפילו היה אנגלו-סקסי, גר בהרצליה פיתוח ולאוטו היה קילומטרז' מאוד מאוד נמוך.

למיטב זכרוני, היא הייתה שחורה כמו שלך.

המזל הוא שהבאתי אותה לבדיקה במוסך שאבא שלי מטפל בו והסתבר מהר מאוד שכל הפרונט הוחלף (כן, כן, יד ראשונה מרופא ש"שכח" כמה פרטים).

נוסיף לזה שהסתבר שלא ניתן לבטל כרית אוויר - אז דחיתי את חלום המרצדס לכמה שנים וקניתי אז שירוקו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן תאוצה ועוד כמה דברים? אילו דברים? חיישן תאוצה עולה כ-250 ש"ח ב-ebay, ב"דקר" ביקשו ממני על חיישן כזה ל-E קלאס כ-350 ש"ח + מע"מ,

ההחלפה לוקחת מספר דקות, נניח שמחייבים אותך על שעת עבודה לפי הוראות יצרן. מה הדברים הנוספים שעולים עוד כ-8000 ש"ח והיכן קיבלת את המחיר?

 

בכל אופן, לאחר ניסיון רע עם כמה וכמה מוסכים, יכול להמליץ בלב שלם על מוסך רם בת"א. מוסך משפחתי של אבא ובן (משה ועדי) שעושים עבודה מדהימה, מכירים את המכוניות הללו עד לברגים הקטנים והמחירים שלהם פשוט ללא תחרות. לא אחליף את מוסך רם בשום מוסך אחר!

 

אגב, אוסיף ואומר שכאשר קניתי את הרכב ניגשתי למוסך מאוד מוכר ומדובר כאן בפורום, קיבלתי הצעת מחיר של 7000 ש"ח על חיישן זרימת אוויר + חיישן תאוצה. כמובן שעפתי משם באותו הרגע. הזמנתי את החלקים לבד ב-EBAY וכל העניין הסתכם בפחות מ-1000 ש"ח וקצת סרטוני הדרכה ב-EBAY. לאחר המקרה הנ"ל הכרתי את מוסך רם ואי אפשר להסביר כמה שאני מבסוט על כך! פשוט מצאתי בית למרצדס.

עריכה אחרונה על ידי Lexus12

Lexus CT200H

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי C200 דיזל, מונית לשעבר.

אני מבצע את כל הטיפולים במוסך שמטפל רק במרצדס ונמצא בטירה, ממש ליד צומת כוכב יאיר.

הטיפולים דיי זולים, טיפול קטן מגיע ל300 שקלים, וגדול מגיע ל 800, כמובן תלוי מה מחליפים.(לא כל החלפים מקוריים, אבל הם כן מאושרים ע"י מרצדס)

לגבי חיישנים, זאת הבעיה הגדולה, אם לא ניתן למצוא באיביי את החיישן אז יש לשלם מחיר מלא ומופקע בארץ.

 

אני יתן לך מקרה לדוגמא, הייתי צריך להחליף חיישן טמפרטורת סולר, התקשרתי למוסך המרכזי לקבל הצעה וזה מה שהם אמרו לי:

עלות חיישן 1100

עבודה 550

וזה עוד לפני מע"מ.

 

התקשרתי למוסך מטירה, הוא אמר לי את אותה עלות של החיישן בטענה שאין לו מקום אחר לקנות אותו חוץ מהיבואן, וששאלתי אותו מה לגבי עבודה הוא צחק עלי, ואמר לי שאני יבוא והוא יראה לי איך להחליף לבד, עבודה של 30 שניות.

וכמו שאמרו לפני, המכניקה של מרצדס דיי ידידותית למשתמש, כך שאם יש לך קצת חוש טכני , זמן להתפשפש באיביי, וכלים מתאימים, תוכל לעשות את רוב הדברים בבית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור, אם לתת תשובה לשאלה שלך - אפשר להחזיק מרצדס בעלות שפויה אך הדבר דורש הרבה סבלנות, השוואת מחירים תמידית והבנה שאתה עדיין מחזיק במרצדס ולא מאזדה (על כל המשתמע מכך). השלב הראשון הוא כמובן לברוח מהמוסך המרכזי (במיוחד שהרכב לא באחריות) ולמצוא מוסך קטן שיתן לך שירות טוב ואישי במחירים שפויים. כמו שאמרתי, אני ממליץ על מוסך "רם" בת"א, מניח שיש עוד בעלי מקצוע טובים.

Lexus CT200H

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מטפל כבר מספר שנים (מאז המרצדס הראשונה שלי ) אצל חבר טוב שמתמחה בעיקרון במרצדסים . אף פעם לא חזרתי אליו אחרי עבודה שלא בוצעה כמו שצריך או משהו דומה . העבודה תמיד מצויינת ותמיד אני יוצא מהמוסך בחיוך .

 

ושמו של המוסך הוא?

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצעת המחיר של 9K היא הזויה. האם בקרת השיוט עובדת?

תקלת ESP היא נפוצה בדגם הזה. גם אצלי כשקניתי את הרכב היתה התקלה הנ"ל אך במקרה שלי היה מדובר על חיישן זוית הגה (באזור ה-2K ש"ח עד כמה שזכור לי). מנוע הבנזין ב-C230 אמין. לא חסכוני כמו הדיזל מן הסתם אבל אמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרושם שקיבלתי מקריאה בפורום והכרות מחוצה לו (שלושה משוגעים): הדבר בהחלט אפשרי!

מדובר במרצדס מודרנית, ולא באספנות שהיא בור ללא תחתית (מבחינה כלכלית ורגשית, לטוב ולרע).

השאלה שלי: אם כבר מרצדס C, למה לא להנות מדיזל?

 

יש שני מוסכים מתמחים ששמעתי עליהם מלקוחות וותיקים ללא תלונות: האחד במושב בני ציון, והאחר בנצרת. אני לא יודע איזה מהם מורשה יבואן ואיזה לא.

יכול להיות שיש עוד מוסך מומלץ באזור המרכז (מהמשוגע השלישי, עבר הרבה זמן מאז ששוחחנו בפעם האחרונה אבל אני רואה את המרצדסים שחונות ליד הבית שלו מתחלפות מדי כמה שנים. חלקן ישנות, חלקן מודרניות) אני יכול לנסות לברר אם צריך.

 

כל ההמלצות הן יד שנייה (לא מרופא), אבל נטולות פניות באחריות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לעקוב אחרי מספר שירשורים שפתחתי, תוכל לעקוב שם על עלויות כוללות של הרכבים שלי. עברתי כבר את הדילמות שלך ולהבנתי אין לך ממה לחשוש.

רכשתי שתי C240 בנות 10 לפני כ 6 שנים.

הראשונה הייתה יד שנייה, תיעוד טיפולים מלא, נסועה נמוכה ומתוחזקת להפליא. ב 6 שנים האחרונות היא עלתה לי כאלף ש"ח לשנה בתיקונים (חלקם מיותרים אך אני יקה פאדנט בנוגע לרכב שלי) וטיפולים שוטפים בעלות סבירה (כ 500 ש"ח לטיפול קטן עם סינטטי מלא בלבד וחלפים מקורים/OEM למשל).

הרכב השני היה יד 5 מבן דוד בלי תיעוד בתחזוקת שבר, אתה ממש לא רוצה לדעת כמה עלה לי הרכב הזה בתיקונים לפני שהחלפתי אותו...

קיבלת מספר עצות טובות:

-מצא לך מוסך איכותי שאינו מוסך היבואן, אם אתה מאיזור המרכז אז אוכל להמליץ לך (גם כן) על מוסך רם בו עלות הטיפולים נמוכה מהמצופה.

-מוניות מרצדס אינן דוגמה טובה, לאחר השנתיים הראשונות (בהן הן באחריות מלאה) הטיפול בהן עובר למוסכים הזולים ביותר שבנמצא כך שעלויות הטיפולים אכן נמוכות, את הרכב הפרטי שלי לא הייתי מכניס לשם אע"פ שהעלות נמוכה עקב איכות החלפים בהם הם משתמשים.

-הנסועה הצפוייה שלך מספיק נמוכה ששיקולי דלק יהפכו למשניים.

 

לאחר שתרכוש אני מצפה לפגוש אותך במפגש הבא. (מישהו יודע מה קורה איתו?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכמו שאמרו לפני, המכניקה של מרצדס דיי ידידותית למשתמש, כך שאם יש לך קצת חוש טכני , זמן להתפשפש באיביי, וכלים מתאימים, תוכל לעשות את רוב הדברים בבית.

 

אני מקווה שכשאתה כותב "כלים מתאימים" אתה מתכוון בין היתר למחשב STAR, שכן בלעדיו יש המון פעולות טכניות שבלתי אפשרי לבצע בצורה ידנית או שהביצוע הידני הולך לקחת המון זמן וגם בסופו זה לא יהיה טיפול 100% וזה תקף ללא מעט דגמים.

 

רוצה דוגמא?

ניקוז נוזל בלמים ומילוי מחדש בדגמי מרצדס בעלי מערכת בלימה אלקטרונית (SBC).

הניקוז מתבצע באמצעות המחשב, גם המילוי מחדש מבוקר על ידי המחשב שדואג בסוף התהליך לעשות בדיקה עצמית של המערכת לוודא שאין בה אויר.

רוצה להחליף רפידות בלמים?

אתה צריך את המחשב כדי לנטרל בדיוק את אותה מערכת SBC (לחילופין אם בא לך לקחת את הסיכון אתה יכול לנתק מצבר).

 

יש עוד לא מעט דוגמאות כך שלהגיד שאפשר לעשות הכל בבית זה אפשרי אבל מאוד רצוי שיהיה לך מחשב STAR כשאתה מחליט להיות הרפתקן עם המרצדס.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שכשאתה כותב "כלים מתאימים" אתה מתכוון בין היתר למחשב STAR, שכן בלעדיו יש המון פעולות טכניות שבלתי אפשרי לבצע בצורה ידנית או שהביצוע הידני הולך לקחת המון זמן וגם בסופו זה לא יהיה טיפול 100% וזה תקף ללא מעט דגמים.

 

רוצה דוגמא?

ניקוז נוזל בלמים ומילוי מחדש בדגמי מרצדס בעלי מערכת בלימה אלקטרונית (SBC).

הניקוז מתבצע באמצעות המחשב, גם המילוי מחדש מבוקר על ידי המחשב שדואג בסוף התהליך לעשות בדיקה עצמית של המערכת לוודא שאין בה אויר.

רוצה להחליף רפידות בלמים?

אתה צריך את המחשב כדי לנטרל בדיוק את אותה מערכת SBC (לחילופין אם בא לך לקחת את הסיכון אתה יכול לנתק מצבר).

 

יש עוד לא מעט דוגמאות כך שלהגיד שאפשר לעשות הכל בבית זה אפשרי אבל מאוד רצוי שיהיה לך מחשב STAR כשאתה מחליט להיות הרפתקן עם המרצדס.

 

אולי הגזמתי שאמרתי "רוב הדברים", התכוונתי יותר לדברים השוטפים, פילטרים, מים, חלק מהחיישנים שאינם דורשים איפוס מיידי וכ'ו, דברים שלא מצריכים ליפט ומחשב מרצדס.

הכוונה שלי היתה סך הכל להמחיש את הפשטות של הדברים (לפחות אצלי בדגם הדיזל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב להחזיק אי פעם ליפט בבית (לא תקני לפחות) אבל חיבור למחשב?

אני לא מבין את הרתיעה מכך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...