Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירת אופל קורסה 2014 (D)


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 2890 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

עשה לי טובה, הגה רגיל הכי זול ליצור, לא צורך בכלל דלק ומסייע בחיזוק וחיטוב הזרועות :lol:

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות again.

 

...

אני מתאר לעצמי שהרכב מאוד זריז בשילוב גיר ידני,וזאת הנקודה החזקה שלו,אישית פחות התחברתי אליו עקב העיצוב שמרגיש מיושן לעומת הקליאו..

ביצעת כבר טיפול ראשון לרכב?

יוליאן, זריז זה מונח יחסי... הוא אכן זריז יותר מהמתחרות הישירות לו בעלות המנועים הקטנים יותר (כנראה שהוא מפסיד מהצד השני של צריכת הדלק, מבחינתי זה לא עד כדי כך משמעותי), אבל בהשוואה אפילו לרכב השני במשפחה, האסטרה 1.4T (לא בדיוק מפלצת חסרת מעצורים), הוא עייף.

יכול להיות שאני זה שהתרגלתי לטורבו, לא יודע. כמו שכתבתי- אני לא מצפה מהקורסה או מהמתחרים שלה להיות מרגשים\מלהיבים. לא מרמה בסיסית שכזו.

 

לטיפול יש עוד זמן, רק ב-15,000 ק"מ\שנה.

 

...

אני לא יודע מה זול ומיושן בתא הנוסעים הזה. תצוגת התאריך והשעה באמת ישנה, היתה לי כזו באסטרה 2001. חוסר שעון חום זה מטרד אבל זה כבר הפך לסטנדרט היום. חוץ מקונסולה מרכזית שמעוצבת כמו פרצוף של רובוט מפגר, נראה שלא חסר שום דבר.

כמה שוקלת הקורסה?

מה שהופך אותו למיושן זה בעיקר העיצוב- זה ממש כמו העיצוב של הפיג'ו 206 שהיתה לי, אבל אותה יצרו ב-2001 (!). הקורסה יצאה לשוק ב-2007, היית מצפה שיתקדמו בעניין הזה.

אבל עזוב עיצוב- אתה רואה את זה בהנדסת האנוש הקלוקלת שבפתחי האיוורור והפעלת מוטות האיתות\מגבים (כתבתי למעלה). זה בלתי נסלח ברכב עכשווי, והייתי שמח אם היו מטפלים בזה עוד בזמן מתיחת הפנים של 2011. אני משער שזה טופל בקורסה E החדשה (מחודשת, יותר נכון) שהוצגה עכשיו.

 

משקל: 1,100 ק"ג +-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, ת'שמעו קטע;

 

בעקבות הידיעה הזו, החלטתי לקפוץ למוסך ולבדוק את העניין, היה לי בוקר חופשי. אתם מכירים את זה שאדם נכנס לניתוח אפנדיציט ומסירים לו כלייה במקום?

 

במוסך בדקו את הרשומות, ותוך כדי אני שומע את פקיד הקבלה צועק: "מראות!" למנהל העבודה. מסתבר שיש כרגע קמפיין* של אופל להחליף את המראות בקורסות מהדגם שלי (הכוונה לרפלקטורים, לא לגוף המראה), בגלל ש(אני מצטט את ההסבר שניתן לי) "הן אמורות לעבור חמישה ציפויי הגנה במפעל, ואחד הציפויים לא היה תקין". נאמר לי שזה משהו שספק אם אני כבעלים ראשון של הרכב בכלל אשים לו לב- יותר צפוי לקרות בעוד כחמש שנים ומעלה.

 

אז אופל עושים קמפיין לכל הקורסות החדשות שנכנסות לטיפול, ובגלל שאני הופעתי באופן יזום, החליפו לי במקום- לקח כחמש דקות. אפילו הצלחתי לצלם עבורכם את הזמנת העבודה:

 

20141001_082109.jpg

 

 

בנוגע להיגוי המדובר, הכל בסדר- הרכב שלי לא נופל לרשימה שבה צריך לבצע ריקול. ההיגוי שלו סתם מחורבן... עוד התלוצצתי עם מנהל העבודה שבמסגרת הריקול, אולי יחליפו לי למערכת היגוי של OPC. 8)

 

אגב, שאלתי במה מדובר- לא מחליפים שום מסרק\מוט היגוי או משהו בסיגנון- סה"כ בסדרה מסויימת של קורסות, סגרו במפעל בורג שמחזיק את מוט ההיגוי במומנט לא-נכון, וכתוצאה מזה יתכן ובסיבוב של ההגה יישמעו נקישות שלא צריכות להיות. כל מה שעושים במוסך זה לפתוח ולסגור בניוטון\מטר המתאים. כפי שאמר לי מנהל העבודה, ברכבים שמחכים בנמל זה כבר בוצע, ונותרו 12 רכבים שכבר מסתובבים על הכביש.

 

 

* קמפיין- זה כשמחליפים חלקים שלא בטיחותיים. ריקול זה כשמדובר במשהו בטיחותי\מסוכן\מיידי. שניהם באחריות ובמימון היצרן, רק שקמפיין נעשה על הדרך, וריקול אמור להיות מיידי (הכוונה היא כמה שיותר מהר ולא לחכות לטיפול הבא, למשל).

 

 

הערה- שכחתי לציין; את התמונות בדף הראשון ניתן להגדיל, למי שמעוניין. לחצן ימני ו"פתח בטאב חדש" יציג את התמונה במלוא הדרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשה לי טובה, הגה רגיל הכי זול ליצור, לא צורך בכלל דלק ומסייע בחיזוק וחיטוב הזרועות :lol:

 

זה שאני ואתה מעדיפים את ההגה מחובר בניטים למתלה הקדמי, זה כי אנחנו מזוכיסטים (אם תשאל עוברים ושבים).

כיוון שרוב העם רוצה הגה מתוגבר, נשאלת השאלה איזה הגה תתן לו.

א. את זה שמעביר הכי הרבה מהכביש לנהג.

ב. את זה שיותר זול לך לייצר ועל הדרך נותן שיפור זערורי גם בצריכת הדלק?

 

לצערי הרב, תשובה ב' היא זו שבחרו שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע על אילו רכבים עשית נסיעת מבחן, אבל להגיד ש80 כ"ס מספיק רק לעיר זה בכלל לא נכון.

לא חסרים רכבים עם מנועים והספקים צנומים שמאיצים כמו מאזדה 3( דור קודם לפחות) ולה 25 כ"ס יותר.

שיוט ב120 צעקני? כל רכב מהעשור האחרון יעשה אז זה בקלות.

הפיאסטה והפיקנטו( ספורט) והסוויפט לא מצייצות במהירות הזו בכלל.

העניין עם הקורסה, שהדבר היחידי שהיא נותנת על פני המתחרות זה המנוע, בכל השאר היא נופלת.

זה לא נכון לקנות רכב רק רק ע"פ הספק.

עריכה אחרונה על ידי ArikC

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במוסך בדקו את הרשומות, ותוך כדי אני שומע את פקיד הקבלה צועק: "מראות!" למנהל העבודה. מסתבר שיש כרגע קמפיין* של אופל להחליף את המראות בקורסות מהדגם שלי (הכוונה לרפלקטורים, לא לגוף המראה), בגלל ש(אני מצטט את ההסבר שניתן לי) "הן אמורות לעבור חמישה ציפויי הגנה במפעל, ואחד הציפויים לא היה תקין". נאמר לי שזה משהו שספק אם אני כבעלים ראשון של הרכב בכלל אשים לו לב- יותר צפוי לקרות בעוד כחמש שנים ומעלה.

 

זה שיש לך את המראות עם כל חמשת הציפויים תהיה נקודת מכירה חזקה ביותר לכשיגיע היום.

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע על אילו רכבים עשית נסיעת מבחן, אבל להגיד ש80 כ"ס מספיק רק לעיר זה בכלל לא נכון.

לא חסרים רכבים עם מנועים והספקים צנומים שמאיצים כמו מאזדה 3( דור קודם לפחות) ולה 25 כ"ס יותר.

שיוט ב120 צעקני? כל רכב מהעשור האחרון יעשה אז זה בקלות.

הפיאסטה והפיקנטו( ספורט) והסוויפט לא מצייצות במהירות הזו בכלל.

העניין עם הקורסה, שהדבר היחידי שהיא נותנת על פני המתחרות זה המנוע, בכל השאר היא נופלת.

זה לא נכון לקנות רכב רק רק ע"פ הספק.

איפה קראת שקניתי את הרכב רק לפי ההספק?

 

ואני לא יודע אם אתה עשית נסיעת מבחן על הקורסה- אני עשיתי על כל הקטנות הנ"ל, כולל פיאסטה וקליאו. אין ספק שהאבזור אצלם הוא רב יותר מהקורסה- אין וויכוח. רק מה, יש הבדל בניהם אליה בכל מה שקשור לשיוט\עקיפות בבינעירוני. זה שהן מסוגלות להגיע למהירויות גבוהות, אין ספק. השאלה זה מה יקרה בדרך לשם, ולמה אני צריך לסבול את זה.

מסכים שכ"ס זה עדיין לא הסיבה היחידה לקנות רכב, אבל כאמור- לא קניתי את הקורסה רק בגלל ההספק.

 

זה שיש לך את המראות עם כל חמשת הציפויים תהיה נקודת מכירה חזקה ביותר לכשיגיע היום.

אתה רואה שאתה חושב כמו ישראלי? בנאדם קונה אוטו, וכבר הוא חושב על היום שימכור אותו... :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה כאילו קנית את הקורסה רק לפי ההספק, עקב הסיבה שהיא נחותה מרוב הרכבים בקטגוריה אז אין ממש סיבה טובה לקנות אותה ואני ממש לא מדבר על איבזור כי רוב הרכבים בקטגוריה מגיעים די ערומים.

מה ז"א מה יקרה בדרך לשם? אתה תסבול אם תאיץ שניה אחת פחות?

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

במה היא נחותה חוץ מאבזור ותא נוסעים מיושן (שזה לא משהו שמציק לכולם)?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במה היא נחותה חוץ מאבזור ותא נוסעים מיושן (שזה לא משהו שמציק לכולם)?

תחושה כללית, התנהגות כביש, בטיחות, ההגה והתקשורת עם הכביש.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה כאילו קנית את הקורסה רק לפי ההספק, עקב הסיבה שהיא נחותה מרוב הרכבים בקטגוריה אז אין ממש סיבה טובה לקנות אותה ואני ממש לא מדבר על איבזור כי רוב הרכבים בקטגוריה מגיעים די ערומים.

מה ז"א מה יקרה בדרך לשם? אתה תסבול אם תאיץ שניה אחת פחות?

א. קרא מה שכתבתי בסקירה, לא קניתי רק לפי ההספק (פעם שניה שאני כותב את זה).

 

ב. אני אישית כן אסבול, כי זה ממש לא "שניה פחות"- כאמור, נסעתי על הרכבים הנ"ל וזו היתה התחושה שלי. אולי אני מפגר, אבל אני קונה רכב בשבילי, לא בשביל מישהו אחר שחשובים לו דברים אחרים. נתונים על הנייר זה לא הכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה המעולה שמלווה בתמונות כמו שרק אתה יודע לצלם !

מעניינת במיוחד ההשוואה לשברולט סוניק, אחותה לפלטפורמה שחולקת עימה בנוסף את אותו מנוע, אך לא את אותה תיבת הילוכים, בדגם האוטומטי כמובן.

לסוניק הגה הידראולי מצויין עם משקל נכון, אפילו מעט לצד הכבד, מוטות תפעול נורמאליים בצידי ההגה ומושב אחורי נוח יותר.

המושב האחורי בקורסה נוח כמו ספסל בשדרות רוטשילד - נוקשה ולא תומך.

דווקא המנוע חביב, גמיש למדי ומושך יפה במעלה הסל״ד, ועם תיבה ידנית היא אפילו מכונית די נמרצת.

אהבתי את הראייה האובייקטיבית שלך, וחסרונותיה לא נעלמו מעיניך.

נשמח לשמוע ממך וממנה גם בהמשך.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש במקרה אתמול יצא לי להתרשם מקורסה 2013 3 דלתות ידנית (מנוע 1.2 לא חושבת שזה רוולנטי כל כך) ואני חייבת לציין לטובה את המושבים הקידמיים. הם מאוד נוחים עם תמיכה צידית יחסית טובה, לעומת זאת הספסל האחורי באמת קצת איכזב.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2890 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...