Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס 2006 גיר תקוע על P למרות שאפשר להזיז את הידית (נמצא פתרון: החלפת סופית כבל ידית הילוכים)


kidney_stone
שימו לב! השרשור הזה בן 901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מדובר ב פוקוס trend X מודל 2006 5 דלתות (האצ'בק)

אני אפרט את השתלשלות האירועים:

 

א. אתמול לפני ששמתי לב לבעיה ממשית, החניתי את האוטו בבית וכשיצאתי שמתי לב שהצג מראה R למרות שידית ההילוכים על P

אמרתי לעצמי שזה בטח סתם גליצ' מחשב ושאני אבדוק בבוקר, דוממתי מנוע ועליתי הביתה.

 

ב. היום בבוקר האוטו לא הניע - חשדתי במצבר ואכן טעינה של שניה אחת עם כבלים של שכן יקר - והרכב הניע.

 

ג. אחרי ההנעה יצאתי לנסיעה של כ-45 דקות כדי לטעון את המצבר, הגעתי לחיפה ושם לאחר חניה קצרה ניסיתי לחזור לנסיעה

אך הגיר לא עובר מ P לשום מצב אחר

ידית ההילוכים חופשיה וזזה (אפילו יותר חופשיה מהרגיל אם אני לא טועה) ואין בעיה להזיז אותה פיזית מ P לכל הילוך אחר

אך בפועל כשמזיזים לא באמת עובר הילוך, והתצוגה הדיגיטלית משתנה מ P למסך ריק (שבו ה P הקטנה מהבהבת בפינה השמאלית העליונה)

מצ"ב תמונות עם הסברים

http://imgur.com/a/ODi5l

 

 

 

כאמור, מוט ההילוכים חופשי לגמרי ולא נעול בצורה מכנאית, אבל כשמזיזים אותו בפועל לא עובר שום הילוך והרכב נשאר ב P.

ניסיתי לכבות מנוע, לתת לו לנוח רבע שעה ולהניע שוב - מניע אבל הגיר באותו מצב.

ניסיתי לפמפם ברקס ולהזיז את מוט ההילוכים מ P ל D שוב ושוב לפני \ תוך כדי ואחרי הפמפום - לא עזר.

(בנוסף וידאתי שאורות הבלם נדלקים כשאני בולם כדי לפסול תקלה חשמלית בהקשר הזה)

 

בסופו של דבר לאחר שנגמרו לי ולחברים הרעיונות - הזמנתי גרר מהביטוח - הגיע, בדק, ופתר זמנית את הבעיה:

טוען שמדובר באיזשהו "קליפס" שנשבר שמחבר את מוט ההילוכים לאנשהו, ושבמוסך צריכים להחליף את הקליפס.

הוא חיזק אותו (איפשהו מתחת לגלגל השמאלי הקדמי של הרכב, לאחר שהגביהה אותו מעט עם ג'ק)

לא הסביר הרבה מעבר לזה (מיהר) שחרר אותי ואמר לי לנסוע למוסך (ועד שאני מגיע לא להעביר מ D לאף הילוך אחר)

נסעתי למוסך והשארתי שם את האוטו, מחר נתקשר ונברר מה המצב.

 

שאלות:

1. האם השארת הרכב על R בחניה (מנוע דומם) יכולה לגרום לריקון מצבר איכשהו?

2. האם העובדה שטעינה של שניה אחת הספיקה כדי להניע את הרכב היום בבוקר - מעידה על כך שהמצבר דפוק ויש להחליף אותו?

3. האם מצבר מרוקן יכול לגרום לבעיה המתוארת בגיר?

(אני מתאר לעצמי שהבעיה בגיר התחילה לפני זה והסימן לכך הוא שהרכב נשאר על R למרות שמוט ההילוכים היה על P בלילה של אתמול

אבל לפי התמונה מהספר הגיר יכול להנעל (מכנאית?) בעקבות מצבר מרוקן ולכן אני שואל)

4. מה הקליפס הזה? יש למישהו מושג? תיאור מקצועי יותר? השערות בנוגע למחיר החלק והעבודה (עדיין לוקח למורשה :( )

 

תודה על כל הערה והארה

מצפה לתשובות המלומדות שלכם,

-אריק.

עריכה אחרונה על ידי kidney_stone
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לא נשמע הגיוני, אלא אם כן יש איזו בעיה במערכת החשמל שגרמה למצלמת רוורס/חיישני רוורס להשאר דלוקים ואז לגמור את המצבר.

2. נשמע מוזר, תגש לבדיקה של חשמלאי למצבר, בנוסף ציין כאן פרטים על דגם המצבר, כמה אמפר וכמה זמן הוא אצלך.

3. לא נשמע הגיוני, אבל אולי משהו השתבש במחשבי הגיר.

4. יכול להיות שמדובר בבורר מצבים של הגיר שהשתבש. לא יודע מה העלויות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1+2 חיישני רוורס בהחלט מסביר את זה, אם הרכב נשאר על R כתוצאה מבעיה בבורר מצבים של הגיר,

יכול להיות שהחלק החשמלי של חיישני הרוורס הוא זה שרוקן את המצבר בלילה ולפי ההסבר הזה המצבר תקין

(אבל עדיין אבקש שחשמלאי יבדוק לי אותו ליתר בטחון).

 

3 בעקבות 1+2 מההסבר שלך כנראה שהבעיה בגיר אחראית על התקלה (ריקון) במצבר

ולא להפך כמו שאני חשבתי, זה בהחלט הגיוני.

 

4.. אם לעוד מישהו יש מושג ויכול לפרט יותר לגבי החלק הזה והעלויות המשוערות שלו אני אשמח,

אם לא - אז אני בכל מקרה אלמד מחר מהמוסך.

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משום מה אין לי אפשרות לערוך אחרי שעה, אז אני רק מוסיף לגבי הקליפס \ בורר

לפי חבר שהיה איתי שם (שהוא גם השכן עם הכבלים מהבוקר :) ) והקשיב לבחור של הגרר:

"מדובר בחלק שמחבר את הכבל של הידית למנוף של הגיר"

עריכה אחרונה על ידי kidney_stone
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהמוסך אמרו לי שכל ה"כבל" הנ"ל תקול ("כבל בורר הילוכים")

עלות החלפה 2100 ש"ח (וזה אחרי הנחה של 10%) כולל עבודה.

ביקשתי שינסו לבדוק לי לגבי חליפי או מפירוקיה (הייתי היום כל היום בעבודה ולא היה לי זמן או אמצעי להסתובב כל היום בעצמי ולבדוק ולחפש) - לא מצאו.

בסוף ביקשתי שיזמינו לי מקורי, ומחר אפרד מ 2100 ש"ח.

ממחר אני גם באמת סוף סוף מפסיק להיות אדיוט וללכת למורשה בשביל אוטו בן 8 שהמחירון שלו ירד מתחת למצופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

מקפיץ כי גם לפוקוס 2006 של אחי זה קרה, אז מה אומרים- לא ליפנות למוסך המורשה בראשון כי יהיה מאוד יקר? או ביכלל לנסות לקמבן בבית כי ראיתי ברשת בחו"ל שהנושא ניטחן עד דק?

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חושב שפשוט היתה לך הצטרפות מקרים נדירה. בעירבון לגמרי מוגבל הייתי אומר שהבעיה בידית ההילוכים לא נראית קשורה לבעיית החשמל - סתם עניין טכני של קליפס שגמר את הקריירה מיושן.

 

קרה לחבר שלי ברנו מגאן 2001. קודם כל אפשר פשוט לשלב להילוך מתוך תא המנוע (רק בסופר זהירות).

 

מה שכן, אבא שלו, רוסי ותיק כזה שהיה מתקן כל דבר בשטח, נכנס למחרת מתחת לרכב, עשה איזו קומבינה, וטוען שזה יותר טוב מהמקורי. מחזיק כבר חצי שנה...

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

כל מי שנתקל בבעית העברת ההילוכים בידית ההילוכים האוטומטית בפורד פוקוס, יש פתרון לבעיה. אין צורך להחליף את כבל ההילוכים כולו מהחברהכמו שיגידו לכם. יש בוקסה שמחליפים בפחות מחמש דקות. יש ברשותי פוקוס מודל 2006, נתקלתי בבעיה בהעברת הגיר. המוסך ביקש שאזמין גרר ויש להזמין כבל הילוכים מקורי מהחברה במחיר של אלפי שקלים. לאחר בדיקה הפנו אותי לחנות החלפים א.ניסים ובניו ברחוב שלמה 15 ביפו שהסכים תמורת סכום מצחיק של350 שקל להחליף לי את הבוקסה בכבל ההילוכים. דבר שלקח לו דקה וחצי בדיוק. כל מי שזה קורה לו שידע שאין צורך להחליף את הכבל כולו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...
כל מי שנתקל בבעית העברת ההילוכים בידית ההילוכים האוטומטית בפורד פוקוס, יש פתרון לבעיה. אין צורך להחליף את כבל ההילוכים כולו מהחברהכמו שיגידו לכם. יש בוקסה שמחליפים בפחות מחמש דקות. יש ברשותי פוקוס מודל 2006, נתקלתי בבעיה בהעברת הגיר. המוסך ביקש שאזמין גרר ויש להזמין כבל הילוכים מקורי מהחברה במחיר של אלפי שקלים. לאחר בדיקה הפנו אותי לחנות החלפים א.ניסים ובניו ברחוב שלמה 15 ביפו שהסכים תמורת סכום מצחיק של350 שקל להחליף לי את הבוקסה בכבל ההילוכים. דבר שלקח לו דקה וחצי בדיוק. כל מי שזה קורה לו שידע שאין צורך להחליף את הכבל כולו.

 

תודה על העצה!!! קרה לי אותו דבר הבוקר, הגעתי לניסים ובניו, ותוך דקה וחצי תיקנו את הבעיה. אנשים זהב. מהיום מתקן רק אצלם. אלופים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי זה קרה הזמנתי גרירה הידית הייתה על חנייה המחלץ קבע שזה הקודנית נדפקה ועשה איזה חיבור רגעי של הסטרטר מלמטה לא פתח מיכסה מנוע הרכב טס אחורה כמעט נכנסתי ברכב אחר .גררו אותי למחרת לאזעקות המתקין רק נגע בידית אמר לי הבוקסה פלסטיק נשברה הרכיב אזיקון .נזכרתי שאתם ממליצים על ספי וזה קרוב אני מכפר סבא .15 שעה תוקן באמת אחלה אנשים ומקצועים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

קיים אצלנו שתי אופציות להחלפה.

1. החלפה של הבוקסה עצמה בעלות של 150 ש"ח בלבד שבדרך כלל היא האשמה לינק למוצר

2. החלפה של כל קצה כבל לינק למוצר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרה לי היום אותו דבר, עשיתי חיפוש והגעתי לכאן..

בהתחלה חשבתי שזה בצד של מוט ההילוכים, אבל כשפרקתי היה תקין. לא ממש הבנתי מה לעשות והרכב חנה דיי צמוד לקיר כך שהזמנתי חילוץ. אחרי המתנה של קרוב לשעתיים הבחור הגיע, בלי להסתכל שלח יד מתחת לרכב ואחרי שלוש שניות אמר: "תניע"

"זהו?!"

"כן. אבל זה זמני. סע למוסך"

 

כשהגעתי הביתה הצצתי מתחת לרכב והוספתי פה תמונות למי שיתקל במקרה דומה.

כמובן, זה לא מהווה המלצה לתיקון/חוות דעת ואני לא נושא באחריות למי שיעשה נזק כלשהו לרכב וכו', רק משתף.

 

כלים: מברג שטוח. לא צריך להרים את הרכב על ג'ק אבל זה בהחלט יעשה את העבודה נוחה יותר.

 

בחנות החלפים לא היתה גומיה - "בוקסה" אז הוחלף כל קצה הכבל. המחיר כמו שהוזכר פה, קצת יותר מ-300 ש"ח.

 

תמונה 1 - מבט מתחת לרכב

Picture 1.jpg

תמונה 2 - קצת יותר קרוב..

Picture 2.jpg

תמונה 3

כדי לגרום לידית ההילוכים לתפקד שוב, פשוט לדחוף את הטבעת חזרה למקום. שימו לב! זה לא תיקון קבוע, רוב הסיכויים שבפעם הבאה שתעבירו הילוך/ תשימו P קצה הכבל ישתחרר שוב. אפשר לחזק עם אזיקון, אבל בבקשה - אל תעשו את זה. פשוט תחליפו את החלק. (בתמונה 5 ניתן לראות את הטבעת בצורה ברורה ובתוכה הגומיה בצבע לבן - "בוקסה")

Picture 3.jpg

 

תמונה 4

סדר פעולות להחלפה של קצה הכבל. זהירות! אם הרכב היה מונע קודם יש באיזור חלקים חמים!

 

  1. לפרק את הקליפס של קצה הכבל (פירוט בתמונות 6,7)
  2. למשוך בעדינות (סנטימטר או שניים) בכיוון החץ. שימו לב להוציא גם את הגומיה אם היא נשארה מחוברת
  3. למשוך את קצה הכבל הישן מהכבל בכיוון החץ

כדי להחזיר יש לחזור על סדר הפעולות בסדר הפוך (את הקליפס של קצה הכבל לסגור בסוף, רק אחרי שהטבעת/גומיה יושבת במקום)

Picture 4.jpg

תמונה 5 - קצה הכבל החדש

Picture 5.jpg

 

תמונה 6, 7

כיצד לפרק את קצה הכבל. דוחפים מברג שטוח, נותנים רבע סיבוב ואז הוא ישתחרר (בתמונה 5 אפשר לראות איך הוא נראה פתוח).

Picture 6.jpgPicture 7.jpg

 

 

סעו לשלום, המפתחות בפנים 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקלה מרגיזה קרתה גם לי. במוסך רצו להחליף את כל הכבל בעלות של מעל ל3000 שח. באיביי אפשר להזמין רק את הבושינג עם אחריות לכל החיים ב 15 דולר כלל משלוח. הבעיה זה הזמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שהכי מעצבן הוא שמוסך היבואן דורש החלפה של כל הכבל באלפי שקלים בעוד שגילינו שפורד עצמה מוכרת את הסופית של הכבל בניפרד באריזה סגורה עם מק"ט! כלומר לא מדובר בקומבינה!

היבואן יודע(לכאורה ) ויש לו אפשרות לתקן בעלות סימלית עם חלק מקורי מהיצרן אבל הוא לדעתי עושק את הלקוח ואומר לו שהפיתרון היחיד הוא החלפת כל הכבל(ככה גם לנו אמרו) - ממש מעצבן!.

במוסך אורן שירותי רכב שמומלץ כאן בפורום - אורן ישר הזמין לנו את הסופית המקורית הזו ולא ניסה ביכלל להחליף את כל הכבל, ככה מוסך אמין וישר אמור לינהוג עם הלקוחות, אחי יצא מרוצה מאוד מהטיפול וסוף סוף לא היה צריך לידאוג בלהעביר הילוכים ומתי התיקון הזמני יכשל.

 

תודה על הדיון החשוב הזה, בטוח שבמוקדם או במאוחר כל בעל פוקוס יתקל בתקלה המרגיזה הזו ואז בימקום לשלם אלפי שקלים למוסכי יבואן הוא יתקן בגרושים עם חלק מקורי מהיצרן :-).

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...