Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב לעסק (מנעולן), צריך יעוץ ורעיונות, תקציב של 90K


אור .ס.
שימו לב! השרשור הזה בן 3603 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל החברים, אני פותח בימים אלו עסק לפריצת מנעולים (בית ורכב) וככל הנראה גם שכפול מפתחות לרכבים, אני צריך להתנייד בין לקוחות/סידורים וכד.

אין לי כיום רכב, בכלל.

חשבתי על פיאט קובו בנזין, יש לי 90K להשקעה ואני רוצה רכב חדש בלבד !!!

אשמח לרעיונות נוספים, דיזל לא בא בחשבון מבחינתי

 

בגדול הרכב צריך לסחוב מרבית הזמן מספר ארגזי כלים ומעט ציוד למכירה (מנעולים להחלפה וכד)

 

תודה, אור :)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הולך לשמש רכב עיקרי בעבורי גם לשעות הפנאי ואני מעדיף שיהיה נעים לנהוג ולנסוע (דיזל מטרטר), מעבר לכך עלויות תחזוקה גבוהות יותר לדיזל, כמו גם שהוא יקר יותר לקניה במקרה של הקובו (לא ברור מדוע)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיזלים של היום, לא כ"כ מטרטרים (כמו אלה של פעם) כשאתה יושב בפנים הרכב לפחות.

מבחוץ זה אולי קצת אחרת (אבל זה פחות משנה, לא ?).

תעשה נסיעת מבחן ותראה אם "הרעש מתאים לך".

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לי ? יותר יקר לקניה + יותר יקר לתחזק

אני לא הולך לעשות מרחקים מטורפים, סביב 25K בשנה להערכתי

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-90K חדש - אתה מגביל עצמך לסופר מיני, שכן כל רכבי הסטיישן שניתן להציע לך כחדשים לא נכנסים לתקציב.

 

מה שכן לדעתי יכולה להיות אופציה - אם אתה מוכן למתוח קצת את התקציב - זה הונדה ג'אז היברידית.

יד 1 - 0 ק"מ מוצעת כאן במוטורי ב-100K.

 

הרכב חסכוני, אמין ומרווח מאוד. הסחירות שלו כיד 2 מצויינת, הוא יהיה מפנק יותר כרכב לשימושים פרטיים, יהיה חסכוני יותר מהקובו.

 

נכון, אין לו את התא מטען של הקובו - אבל 2-3 ארגזי כלים ייכנסו שם בכיף. ואם אתה מקפל את המושבים אז בכלל....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין שאתה מזכיר את הג'אז. חבר מנעולן קנה ג'אז משומשת 2007 במקום הקאדי העתיקה שהייתה לו. בנזין רציפה. וואלה מרוצה..

ברור שזה לא מרווח כמו ברלינגו ושות' אבל עושה את העבודה.

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לי ? יותר יקר לקניה + יותר יקר לתחזק

אני לא הולך לעשות מרחקים מטורפים, סביב 25K בשנה להערכתי

 

יותר יקר לקנייה אך עלויות האחזקה ממש לא יותר גבוהות. אגרת הרישוי היום נקבעת לפי קבוצות רישוי ולא לפי סוג המנוע.

לדעתי בצע נסיעת מבחן על הדיזל- הדיזלים של היום כבר לא מטרטרים, הרבה יותר חזקים ולכן נעימים יותר לנסיעה- במיוחד כשאתה הולך ליסוע עם ציוד קבוע ברכב.

לדעתי עם הנסועה שלך תחסוך את רוב ההפרש במחיר- עם החיסכון בדלק בדיזל. אל תשכח שגם כשתבוא למכור- הדיזל יהיה שווה יותר.

בדוק גם את המחיר של הפיג'ו ביפר- אותה גברת בשינוי אדרת, אולי שם המחיר יותר אטרקטיבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך גם את סיאט איביזה 1.4 ידני סטיישן ב74 אלף ש"ח לחדשה מהניילון. אמנם סופר מיני מוארכת אך עדיין עם תא מטען די מכובד.

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הונדה גאז נשמע מעניין, אחקור.

שכחתי להגיד, כל הקונצרן של צ'מפיון, לא אצלי. (בשום מחיר !)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שאין בעיה עם ידני ולכן דווקא הייתי מסתכל בכיוון ג'אז 1.2 ידנית, בעיר קצת פחות חסכונית מההיברידית (אבל לא ביום קייצי), מחוץ לעיר היא יותר חסכונית, באופן כללי גם כשממש ניסיתי בנהיגות מהמרכז לירושלים ובסדום ערד היא פשוט לא יורדת מ15 ק"מ לליטר.

יש הבדל עצום לטובת הבנזינית הרגילה במתלים (של ההיברידית ממש לא מוצלחים) ויחד עם הגה מוצלח יותר (שוב של ההיברידית קל נורא, חסר כל תחושה ולי פגע בבטיחון בנהיגה) היא הרבה יותר נעימה ונחמדה לנהיגה גם הודות לגיר הידני אחד המוצלחים שנהגתי עליהם (במכוניות עממיות).

גם המושבים יותר נוחים, יש לה תא מטען מעט גדול יותר ואין מדרגה כשמקפלים את המושב האחורי כמו בהיברידית ובכל ג'אז מתחת לספסל האחורי יש חלל שעם ארשת אפשר להשתמש בו לאיחסון ארגזים קטנים או תיקים.

 

בתנאים משוריים בנהיגה יומיומית ההיברידית תספק יותר כוח ובטורים הרבה הרבה יותר נמוכים ובשילוב עם גיר רציף דיי מוצלח היא נעימה בשימוש עירוני, בבינעירוני לא חסר לה כוח אבל בעליות ממושכות הבטריה מתרוקנת מהר ואתה נשאר עם מנוע חלש וטורים בשמיים הודות לגיר הרציף.

ה1.2 תמיד צריכה טורים גבוהים, אבל במקרה שלה טורים גבוהים הם כיפיים, המנוע שמח לטפס בזריזות, פשוט צריך לא לתת לו להתבטא, ואין סיבה שלא הוא ישאר חסכוני גם כך.

 

מבחינה בטיחותית גם היא עדיפה על הקובו, אוחזת יותר ואפילו אפשר קצת להינות ממנה.

בנוסף הג'אז היא אחת המכוניות ששומרות על ערכן הכי טוב במדינה, פיאט סמי מסחרית כנראה פחות.

האיבזור ב1.2 פחות עשיר, אבל אני מעדיף מזגן מכני על אלקטרוני ולא ממש אכפת לי שהחלונות מאחור ידניים, איבזור הבטיחות מלא בשתיהן ובאמת שב1.2 יש כל מה שבאמת צריך.

המרווח מלפנים מצויין וגם נהגים מגודלים ירגישו בנוח, מאחור המרווח ל2 מבוגרים לא יבייש גם מכוניות גדולות יותר, הרצפה מאחור שטוחה אבל ברוחב ל3 מבוגרים יהיה צפוף אך בהחלט אפשרי.

עד כמה שזכור לי מחיר ה1.2 הוא 90 אלף ש"ח חדשה מהיבואן (לפני חיישניי, קודנית ורישוי), בעוד ההיברידית עולה 100 אלף לפני רישוי ואתה תהיה יד שניה מליסינג.

לסיכום אפשר לומר שפרט לנפח הטענה הג'אז עדיפה על הפיאט בכל אספקט, ולדעתי הג'אז 1.2 היא אופציה עדיפה על ההיברידית, במיוחד למעדיפי גיר ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, קורץ לי מאוד גאז

עשיתי הבוקר בירור על מחירי הביטוח

המחיר של הגאז יקר יותר ב1000 שח לשנה + מחוייבים להתקין מיגון, בעוד שבקובו לא.

בכ"ז אני אעשה נסיעה ב2 הרכבים עמ לקבל החלטה האם שווה לי ההפרש

אשמח לשמוע עוד רעיונות ודעות

יש לציין שאני לא מעוניין לרכוש רכב יקר לתחזוקה (נלווה של מחירי טיפולים + ביטוח ולכן נפל כל הקונצרן פלוצווגן)

 

תודה :)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאני אבין, כשציינת שצ'מפיון לא באים בחשבון, בשום מחיר- זה בגלל המשפט האחרון שרשמת (מחירי הטיפולים וביטוחים)? או בגלל השירות הידוע לתהילה שלהם?

 

באמת שואל, כי אם זה משיקולי עלויות, אז מציע לך לבדוק מחירי טיפולים במוסכים של הונדה ולהשוותם אל מול סיאט, וכנ"ל לגבי הביטוחים. אולי תופתע.

אגב, לגבי חלפים- גם בהונדה החלפים לא זולים כ"כ, לפחות גם ביחס ליפניות אחרות כדוגמת טויוטה.

 

אם זה בגלל השירות המהולל והמפואר של צ'מפיון- קטונתי. אכן זו סיבה בפני עצמה.

אך אצלנו לפחות, הדבר מהווה פחות שיקול שכן הרכב מוחזק אצלנו לטווחים ארוכים ולאחר תום האחריות הרכב פשוט עובר להיות מטופל אך ורק אצל מוסך רון/ מוסך מילניום (מאשדוד), למשל. כך שזה לא נורא.

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, אני מעולם לא מטפל במוסך מורשה יבואן, גם לא תחת האחריות (מותר לך לטפל בכל מוסך מורשה משרד התחבורה וחובה להשתמש בחלפים מקוריים), ככה ששכחתי לגמרי את נושא השירות של יבואן פלוצווגן.

הביטוחים על כל הקונצרן הזה יקרים, בוודאות ומניסיון, להזכירך לפני כחצי שנה איביזה ופאביה נחשבו בין הרכבים הגניבים בארץ.

נוסיף שהם נותנים אחריות לשנתיים בלבד, ומיד בתום השנתיים הרכב מתחיל להתפורר (כי הוא מיוצר מחומרים ירוקים שזה סבבה רק לא לארץ שלנו)

 

מחירי החלפים בהונדה הם אכן בינוניים, אך יתכן וזה שווה אם הרכב אכן עונה על צרכי "תמורה למחיר"

וכן, אני מודע ויודע שהפיאט הכי פשוט והכי זול לתחזוקה, השאלה כמה ההונדה תהיה יותר מגניבה, כי לא אכפת לי לשלם קצת יותר (כל עוד זה עומד ביכולות שלי) בשביל להנות :)

 

אגב, לא היה לי רכב מזה 3 שנים, לא היה לי רכב חדש מזה 7 שנים, ככה שאני סוג של "צעיר" כרגע :)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, אני לא יודע איך זה בג'אז, אבל אני כן יודע שהביטוח של הסיוויק גבוה משמעותית ביחס לאיביזה סטיישן.

 

ואם אני לא טועה, ההונדה יותר גניבה מסיאט. עיקר הגניבות בקונצרן VAG הן של אוקטביה מהצורה הקודמת, ג'טה וגולף. סיוויק גם מככבת בעשיריים הראשונה בצמוד לגולף.

 

סביר להניח שהגאז' שונה בנושא הזה. דרך טובה להשוואה זה להשוות מחירי ביטוח ודרישות המיגון הנוכחיות.

 

אני כן יכול לומר לך, שאצלנו הסיוויק יקרה לביטוח (עבור 2 נהגים בני 40+, כ6500 ש"ח בשנה וכולל את המיגון של איתוראן+ עלוקה+ קודנית), לעומת האיביזה סטיישן (בשונה מאיביזה האצ'בק) שעלות הביטוח שלה הוא 4500 ש"ח לשנה עבור כל נהג מגיל 24 (המיגון הוא איתוראן+ עלוקה ללא קודנית וכן אימובלייזר מקורי, לא מעבר לכך).

 

אני לא מנסה לשכנע אותך בכוח לשנות דעה (שכן לכל רכב יתרונותיו וחסרונותיו ומבחינתי אין מנצח חד משמעי). אבל אם כבר מוציאים סכום כזה, כן שווה לגלות פתיחות מסויימת לדעתי לפחות. אחרי הכל, הפרש של 16K ש"ח זה לא מעט כסף, יחסית, ועל הדרך נהנים מרכב בעל שימושיות טובה (סטיישן) כמו שחיפשת מלכתחילה.

 

עריכה:

לא ציינת לכמה שנים הרכב עתיד להיות מוחזק, לפחות לא ששמתי לב.

לגבי נושא ה"מתפרקים", אני קצת חולק עליך. אמנם אין לי נסיון ארוך טווח עם סיאט של היום ואין ספק שהפאביה והפולו מרגישות יותר איכותיות במעט, אבל עם הפאביה (2) והפולו (2) כן יש נסיון, ונכון להיות הן מראות עמידות יפה בתנאים של ארצנו (ובלי חניה מוצלת כמעט). אני מדבר על רכבים בני 4-9 שנים (שנתונים 2005-2010).

 

לגבי נושא האחריות- אין לי תשובה בנושא.

 

לגבי הטיפול במורשה- מסכים איתך.

 

אפשר לשאול עם איזה VAGיות היה לך הנסיון?

עריכה אחרונה על ידי ya_pl
עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3603 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...