Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמים ראשונים לאחר צריבת תוכנה ללאון 1.2tsi


שימו לב! השרשור הזה בן 3499 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב חברים,

מעדכן פה אחרי שצרבתי תוכנה ללאון 1.2tsi ידנית שנתון 2012 אצל דני ממקס טיונינג:

אתחיל מזה שהתלבטתי בין תוכנה לקופסא ושאפתי להוסיף באזור ה25 כ"ס ו 4 קג"מ ולאחר התייעצויות והתלבטויות בחרתי בתוכנה

בגדול לשניהם יש היתרונות והחסרונות אחד מול השני, אני מצאתי יותר יתרון בתוכנה בגלל שכך הערכים מותאמים אישית לרכב והתהליך של הוצאת יותר הספק ומומנט מהמנוע מעשים בצורה יותר יסודית ונכונה למנוע עם תוכנה. לחילופין מי שנמצא עם רכב שאחריות היצרן לא פגה

יעדיף כנראה קופסא.

 

אז נתחיל ממצב סטוק:

הצהרת היצרן היא שהמנוע מספק 105 כ"ס ו17.8 קג"מ בפועל טבעי שלכל רכב יש אחוז קטן של איבוד כח מאחר שכשמעלים

את הרכב על דיינו ההספק והמומנט שנמדדים, נמדדים בגלגלים ולא במנוע כך שזה בסדר. בפועל כאשר עליתי על דיינו עם הרכב

לפני צריבת התוכנה נמדד בגלגלים כ- 95 כ"ס ו17.5 קג"מ בממוצע , ולחץ גדישה של 1 באר(נתון יפה מאוד ביחד לערכים שהמנוע מספק)

 

התוכנה המדוברת היא תוכנת קאסטום של etuners האמריקאית.

לאחר תהליך צריבת התוכנה שהיה מלווה במספר בדיקות וליטושים על הדיינו, בשעה טובה ומוצלחת נוספו למנוע בסוף התהליך 25 כ"ס ו4 קג"מ, ולחץ הגדישה עלה ל-2 באר. בפועל זה אומר שהמנוע מספק כעת כ-130 כ"ס( 120 כ"ס בגלגלים) ו- 21 קג"מ.

לא פחות חשוב הוא שרצועת הכוח הזו על הגרף עולה בצורה ליניארית וללא התפרצויות כוח בלתי רצוניות, והכל על דלק 95! כשאעבור לאוקטן 98 יהיה מעט יותר שיפור. מדהים

נפרדנו לשלום ויצאתי לנסות את הרכב, השיפור מיד הורגש! כשניהלתי את המנוע בסל"ד הנכון בהתאם לתוכנה, כמו מטה קסם רצועת ההספק והמומנט טיפסו להם ונתנו לרכב בוסט מורגש ומהנה. את השיפור הזה הרגשתי כמו שצריך בשבת שאחרי בכבישי נס הרים icon_wink.gif

 

בקיצור מומלץ בחום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה אנשים,

לגבי לחץ הגדישה צודקים הטעיתי אתכם. מצב הסטוק הוא 0.7 באר(כ-10 psi) ולאחר השיפור הוא עומד על 1.3 באר (כ-18 psi)

העליתי את הגרף למרות שלא רואים זאת בגרף. כל התהליך לקח בערך שלוש שעות. לגבי צריכת הדלק אני עוד לא מודד כרגע כי אני

בוחן לעומק את רצועת הכוח בלחיצות, אבל אבדוק בקרוב בצורה מדוייקת.

 

בנוגע לגרף:

 

אפשר לראות שכבר ב2200 סל"ד מתקבל מומנט של כ- 19 קג"מ( בקו הכחול המחוזק לעומת החלש שמייצג מצב סטוק)

ובאזור ה3250 סל"ד מתקבל שיא מומנט של כ- 21 קג"מ.

 

מבחינת הספק אפשר לראות בקו הירוק המחוזק שבאזור ה5100 סל"ד מתקבל הספק של 120 כ"ס בגלגל לעומת 95כ"ס במצב סטוק

בקו הירוק החלש לפני התוכנה וכל זה על דלק 95. הוא אמר לי שכשאתדלק כמה פעמים אוקטן 98 התוכנה תסתגל וזה ישפר מעט את הגרף.

 

אפשר לראות גם שרצועת הכח הגבוהה ביותר של הספק ומומנט מתקבלת בתחום ה4000סל"ד ומספקת שם כ-115 כ"ס וקצת מעל 20 קג"מ.

מה שמפריע לי זה שלכיוון תחום ה5000 סל"ד ומעלה יש איבוד כח. הוא אמר לי שדלק 98 בשילוב הורדת טמפרטורת האוויר ביניקה יאזנו את זה.

 

התייחסויות שלכם בבקשה

2014-07-03 01.27.16.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שבתחום ה 5K סל"ד יהיה איבוד כוח

הטורבו שלך כבר לא כלכך אפקטיבי בסלד כזה

 

עלפניו הגרף נראה לינארי ויפה, אין נפילות או קפיצות חדות מידי, אם אהבת אז מעולה.

אני מאלה שמעדיפים סטירה של כוח :p

פיאט קופה 16VT - כי לא היה תקציב לפרארי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שבתחום ה 5K סל"ד יהיה איבוד כוח

הטורבו שלך כבר לא כלכך אפקטיבי בסלד כזה

 

עלפניו הגרף נראה לינארי ויפה, אין נפילות או קפיצות חדות מידי, אם אהבת אז מעולה.

אני מאלה שמעדיפים סטירה של כוח :p

 

נכון רצועת הכוח די ליניארית ואני אוהב את זה ככה:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הגרף נראה לינארי ובלי יותר מידי הפתעות או סטיות.

הכי חשוב שאתה נהנה. תתחדש! ותעדכן בהזדמנות לגבי צריכת הדלק אם תוכל :)

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב בנוגע לטיפולים תקופתיים לרכב, היצרן ממלית כל 15k ברכבים גרמניים, אני האמת עושה טיפול כל 10k, לדעתכם עכשיו עם התוכנה

בתור אחד שלוקח את הרכב להתגרזן על מסלול טכני פעם בשבועיים/ פעמיים בחודש זה מספיק טוב להישאר על טיפול כל 10k או שצריך

שאעבור לטיפול כל 7k למשל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

היי חברים אחרי מספר "טנקים" עם התוכנה אני יכול לומר שבמצב של נסיעה רגועה.... צריכת הדלק משתפרת!

 

לפני התוכנה עם אוקטן 95 בנסיעה משולבת של 70:30 לטובת בינעירוני הייתי עושה בנסיעה רגועה עד סבירה כ-1:14

 

היום עם התוכנה ועל אוקטן 98 בנסיעה משולבת דומה אני עושה כ-1:15!! אני מניח שהאוקטן 98 מסייע בזה אבל זה אחלה דבר לגלות...

 

כמובן שכשאני מתגרזן הצריכה עומדת על אזור ה1:11

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3499 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...