Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ה-Hyunday של CarsForum - יום הכרות עם יונדאי ישראל


Tzvika-Pick
שימו לב! השרשור הזה בן 3590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז אחרי שהיינו במרצדס, בוולוו, במשאיות של מרצדס ואפילו בערוץ אגו - היום התארחנו בחטיבת הרכב הפרטי של כלמוביל שהיא גם יונדאי-ישראל.

 

כרגיל התחלנו את היום בשיחה עם נירית, מנהלת השיווק של חטיבת הרכב הפרטי. שיחה פתוחה, עם לא מעט שאלות קשות והרבה מידע מעניין על המותג בישראל ("אנחנו מאוד רוצים לראות פה את הג'נסיס. אנחנו עובדים על עניין המחיר...").

לאחר מכן עברנו להרצאה קצרה על כמה מהטכנולוגיות של יונדאי - מערכת בקרת ותיקון סטיה מנתיב (קיימת ב-i40), מערכת סיוע לזינוק בעליה HAC (סטנדרט בדגמים עם התיבה כפולת המצמדים), מנועי GDI ובטח עוד כמה דברים ששכחתי.

 

משם התחלקנו לשתי קבוצות ויצאנו לקצת "אקשן". קבוצה אחת יצאה עם שני ix-35 (בנזין ודיזל) ושני סנטה פה (רגיל ו"ארוך", גרנד סנטה-פה) למסלול שטח. אני יודע, גם אני הרמתי גבה כששמעתי שיורדים לשטח עם הסנטה פה. אבל עובדה, קיבלנו תצוגת תכלית מרשימה למדי למה שאפשר לעשות עם הכלים האלו אם רק רוצים.

הקבוצה השנייה יצאה לנסיעת כביש עם i30cw, ולוסטר, i40cw, אלנטרה i35 ו-i10 מנוע 1 ליטר אוטומטית.

בצהריים נפגשנו להפסקה באזור מודיעין והקבוצות התחלפו זו עם זו.

 

לא ארחיב יותר מידי בנושא הרכבים עצמם, בעיקר כי את רובם כבר הכרתי מנסיעות מבחן קודמות שעשיתי. רק הגרנד סנטה-פה היה חדש עבורי ונראה שהוא יוכל להיות אלטרנטיבה מעניינת למיניוואנים 7 מקומות "גדולים", במחיר הנכון. את שאר הרכבים אשאיר את הבמה לחברי הפורום האחרים, ברשותכם.

אבל בשמי ובשם כל הנהלת CarsForum - המון תודה לכל מי שהפסיד כמה שעות עבודה והגיע. וכמובן המון המון תודה לכלמוביל, שאירחו אותנו בצורה מקצועית ומכובדת מאוד.

 

קצת תמונות שלי, לטעימה כללית עד שיגיעו התמונות האיכותיות שצילם אחד שבאמת יודע לצלם עם מצלמה שבאמת שווה משהו.

 

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יום מאוד חוויתי, מאורגן היטב וסופר מושקע.

שאפו לכלמוביל על האירוע.

 

החלק התאורטי היה מעניין, תמציתי ולא מעיק.

אחריו יצאנו מפארק אפק, אני הייתי חלק מהקבוצה שטעמה קודם את השטח.

ההדרכה בעיקר בחלק שמעבר לכביש הייתה מאוד מעניינת והתנסינו בעליה וירדה במדרון. אני חייב לציין שבנבחרת השטח הרכב שהכי חיבבתי היה ה-IX35 דיזל שגם תפקד לא רע בשטח בזכות ההנעה הכפולה והמנוע החזק וגם בכביש.

משם נסענו למסעדה ולאחר מכן התחלפנו עם הקבוצה שנהגה בכביש.

הנהיגה בכביש כללה גם כבישים מהירים וגם טעימה מכביש קצת יותר כפרי ומפותל ומשם חזרה לפארק אפק לסיכום של היום.

 

שוב מגיע לכלמוביל ח"ח ענקי על היום וגם לפורום על ההתארגנות, על החברה הטובה ועל ההזמנה, כן ירבו ;) .

20140701_125527.jpg

20140701_130046.jpg

20140701_130122.jpg

20140701_123903_resized.jpg

20140701_130058(0)_resized.jpg

עריכה אחרונה על ידי Mike808
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן היה יום מוצלח ומארגן למופת.

 

מבין כל המכוניות, האוטו שהכי עניין אותי היה יונדאי i10

 

אפשר לאמור שהופתעתי ממנו פעמיים:

 

מרווח מאוד במושבים הקידמיים - יש מספיק מרווח לכל הכיוונים והרבה מאוד מרווח ראש. שום פלסטיקים לא מפריעים לברכיים ואפשר לשבת בנוחות.

 

לא מרגיש זול יותר על המידה, עיצוב פנימי רענן ויפה, יש שילוב פלסטיק צבעוני, תפעול רדיו ברור ואיבזור טוב. גם בידוד רעשי כביש סביר מאוד לאוטו בגודל ובמחיר כזה.

 

 

הכל טוב כל עוד לא יוצאים מהעיר.

 

מחוץ לעיר ובמיוחד בכביש משופע הספק מנוע 1.0 בדגם האוטומטי פשוט לא מספיק לנסיעה סבירה. רוב ניסיון הנהיגה שלי נצבר על טנרונים עם מנוע דיזל אטמוספרי 60-70 כ"ס, ולכן נקודת הייחוס שלי מאוד נמוכה.

 

ועדיין - כוח מנוע לא מספיק וצריך לאמץ את המנוע מאוד על מנת לשמור על קצב תנועה מסביב בשטח בינעירוני. אציין גם שתחת עומס רב מזגן מתנתק ויוצא להפסקות ארוכות.

 

לסיכום, אוטו עירוני מצויין ומוצלח אבל עכשיו אני כבר הרבה פחות מתחבר לדעה של אנשים רבים כאן, הטוענים שמכוניות אלו מתאימות לשימוש בינעירוני. מי שמתכוון לנסוע הרבה מחוץ לעיר, כדאי שיבחר בדגם 1.25, שכנראה פותר חלק גדול מהבעיה.

 

 

 

תודה רבה למארגנים, היא אחלה, ותרם מאוד להעשרת הידע שלי ושל יתר המשתתפים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחמד לשבור שגרה מדי פעם ובמקום לבלות במשרד לשחק במכוניות :lol:

(זאת גם הזדמנות מצויינת לפגוש את האנשים מאחורי המקלדות...)

 

גם אני השתתפתי ביום ההכרות הזה, ואני רוצה ראשית להודות ל-Tzvika-Pick ושלומי ואנשי כלמוביל על ארוע מכובד מאד, ואפילו אמיץ - הם נתנו לכמה חוליגנים להשתולל עם Ix35 וסנטה-פה בנסיעת שבילים פרועה וירידה/טיפוס של מעלות, שאמנם לא יזיזו לאף חיית-שטח, אבל לי כמישהו ירוק למדי בטריטוריה הזאת, די הופתעתי.

 

היום התחיל באתר כלמוביל בראש העין (מי שתיכנן את עאלק "פארק התעשייה" הזה, צריך לחתוך לו את הידיים - מסכן מי שעובד במקום הזה). ארוחת בוקר חביבה, שתייה חמה ומאפים. התחלנו בסקירה של מנהלת השיווק שהייתה די עניינית, והמשיך עם סקירה טכנית של הטכנולוגיה העדכנית של הקונצרן. אמנם, לא הוצגה טכנולוגיה פורצת דרך (מנועי הזרקה ישירה וגירים רובוטים כפולי מצמד הוצגו מלפני לא מעט שנים ע"י קונצרן VAG), אך הסקירה ביחד עם ההנהיגה במכוניות הדגישה את הקצב הרצחני שבו צועד קונצרן יונדאי (אשר קיה היא חלק ממנו, למרות שבארץ הי מיוצגת ע"י יבואן אחר) - מכונית הליסינג האחרונה שלי הייתה יונדאי אלנטרה GLS משנת 2007, הפער בינה לבין הדור הנוכחי של האלנטרה מאד גדול ואני לא יכול להעלות על דעתי כרגע יצרן צעיר אחר אשר הצליח לסגור את הפער מול יצרני הרכב המובילים בזמן קצר כל כך - זה בהחלט מרשים.

 

פרק הנהיגה לא היה מאד ממצה לאור הזמן הקצר יחסית שהוקצה לנו, וכל אחד מאיתנו זכה לנהוג 20-30 דק' לכל היותר על כל דגם.

פרק הנהיגה - כביש

נהגתי על כל הדגמים שהשתתפו למעט ה-i10 (בדיעבד - טוב שכך). התחלתי את היום עם ה-i40CW, כאשר קטע המסלול שנהגתי בה כלל בעיקר כבישים מהירים שהם הטריטוריה הטבעית של המכונית הזאת. בסה"כ זאת מכונית טובה - היא די מרווחת, מצויידת היטב (לפחות בדגם הסטיישן המאובזר), איכות בנייה מרשימה עם איכות חומרים טובה בד"כ (מתחת לקו ההגה, החומרים זולים יותר). עבודת המתלים טובה אך פחות מלוטשת ממובילי הסגמנט (שהולך ונעלם...). חבילת המנוע-גיר סבירה ומספקת ביצועים סבירים בקו ישר (לא יצא לי לבדוק אותה בעליות). הבעיה של המכונית הזאת היא שיש לה מתחרות מוכשרות יותר, והתמורה לכסף לא אטרקטיבית.

השנייה הייתה האלנטרה לאחר מתיחת הפנים - מכונית משפחתית סטנדרטית ללא מגרעות בולטות או כישורים מיוחדים.

השלישית בתור הייתה הוולוסטר, אשר איתה נהגתי בקטע קצר של כביש מהיר ובכביש מצומת נחשון לצומת שמשון. יצאתי עם סימן שאלה גדול אחרי הנהיגה בה, כיוון שלא ברור לי למי היא מיועדת. מכונית פוזה נטו, ללא יכולתת משכנעת על הכביש (בטח לא עם המנוע 1.6 שמרגיש חלש מדי, אך גם ההגה ושלדה אילמים למדי).

ל-i30CW יש את המתלים הטובים ביותר מהמכוניות שבחנו והיא גם הדגם המוצלח ביותר בעיני של היצרן. הופתעתי מכך שהמנוע/גיר הרגיש פחות נמרץ מאשר באלנטרה אשר לכאורה אמור להיות זהה (אני לא היחיד שהרגיש בהבדל). אני מכיר מקרוב את הסיד החדשה (אשר מבוססת על אותה פלטפורמה) ואני יכול לציין שהיא עדיפה, החל משילוב עדיף של מנוע/גיר (אשר מרגיש גם יותר נמרץ), ריסון טוב יותר של המתלים וכלה בתא נוסעים עדיף (למעט התאורה האדומה המזעזעת בלוח המחוונים).

 

פרק השטח:

התחלתי עם הגרנד סנטה-פה עם מנוע הדיזל. מכונית מרשימה בסה"כ אשר יכולה להוות אלטרנטיבה למיניוון אך היא לא ממש רכב שטח (הגרנד כוללת עוד זוג מושבים בשורה שלישית, אך לא יצא לי לבדוק את נוחות הישיבה בהם). בהשתעשויות השטח בבן-שמן היא לה הצליחה לטפס מעלה אשר ה-ix35 4x4 הצליחה ללא בעיה. בכלל היא מרגישה מגושמת בשטח, אך מפגינה איכות בנייה מרשימה מאד ועבודת מתלים משובחת למרות המימדים המגודלים.

ה-ix35 הפיעה ברמת גימור נמוכה מאד (אפילו הגה עור לא היה לה, בד המושבים פשוט מאד, דיפוני פלסטיק קשיח בדלתות וכד'). לדעתי היא נחותה מול המתחרות.

 

היה נחמד ואשמח להשתתף בארועים נוספים :-D

עריכה אחרונה על ידי menir1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני הכל אני רוצה להודות למנהלי הפורום על ההזמנה לאירוע, במילה אחת - היה כיף.

קיבלתי המון תובנות לגבי הi10 (ואני חושב שכל מי שנהג בה יסכים איתי) זה רכב שפשוט לא מיועד לנסיעה בשיירה ב130קמ"ש, עניין המזגן זה פשוט זוועת עולמים. (למי שלא יודע - המדחס מתנתק בכל לחיצה על דוושת הגז או עצירה, פחות או יותר כמו ב206+)

בצד החיובי של הסקאלה - המזגן בi20 פשוט מ-ע-ו-ל-ה, אין דברים כאלה. וזה אני אומר בביטחון אחרי נהיגה בi10, i30, i35, ix35 ובסנטה פה - המזגן של ה i20 היה יותר מקפיא.

(לצערי לא יצא לי לנסות את הוולוסטר או הi40, חבל, רציתי..)

 

חבל שלא עשו קצת יותר סדר בחלוקת רכבים וזמנים הוגנת יותר כדי לאפשר לכולם להרגיש כל רכב, אבל לא נורא, אני מניח שילמדו לפעם הבאה.

עד כאן החלק של הכביש.

כשהקבוצות התחלפו לקחו אותנו לארוחת צהריים מפנקת במסעדת גריל 443, על האוכל אני יכול רק לפרגן, אבל לא בשביל זה התכנסנו כאן היום :wink:

על החלק של השטח גלגלתי עיניים קצת, בתור ג'ימנאי אני לא מבין מה לכלים האלה ולמילה 'שטח', ועוד לקחו אותנו לבן שמן.

לפני הנהיגה קיבלנו הדרכה על כיוון מראות, מושבים, הגה, הסברים על פעולת דיפרנציאל, הצלבות גלגלים וכו' - אישית לא הבנתי מה בדיוק מנסים לחדש פה לפורום של חובבי רכב - למזלי אחד החברים העיר שהזמן קצר והמלאכה מרובה וההסברים קוצרו.

עכשיו לנהיגה - שמח לומר שטעיתי ובגדול. השטח אמנם היה שביל עפר + עלייה וירידה מאוד חדה, אבל אוי כמה שזה היה כיף.

כמה כיף? בואו נגיד שנתנו לאיתמר לנהוג את הix35 4x4 על הצד, אני התלהבתי ועשיתי את אותו הדבר לסנטה פה.

מפלצת של רבע מיליון שקל, כמעט שני טון, ונותנים לי לנהוג אותה על הצד בלי להתבייש, ועוד מחייכים כשאני מרים ענני אבק לאוויר.

לכזה יחס מאנשי כלמוביל פשוט לא ציפיתי, חשבתי שיתחילו לצעוק שנוריד קצת גז.. להפך!

אני חושב שהחלק הכי מהנה ביום הזה היה החלק של השטח (שהיה לצערי קצר מדי), ושמעתי עוד שני אנשים שמעולם לא נהגו ברכב 4x4 כלשהו שאמרו את אותו הדבר.

(למען הסר ספק שטח אמתי לא היה פה, קצת משחקי ילדים בדרכי עפר - ועדיין, שירים יד מי שלא נהנה:wink:)

 

כאילו שכל זה לא הספיק - אפילו שלחו אותנו הביתה עם שי צנוע, באמת שאפו :)

 

שוב תודה לצביקה פיק ושאר המארגנים, נהניתי מאוד ומקווה להשתתף באירועים נוספים מהסוג הזה.

עריכה אחרונה על ידי NINJMNKY

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחלתי עם הגרנד סנטה-פה עם מנוע הדיזל. מכונית מרשימה בסה"כ אשר יכולה להוות אלטרנטיבה למיניוון אך היא לא ממש רכב שטח (הגרנד כוללת עוד זוג מושבים בשורה שלישית, אך לא יצא לי לבדוק את נוחות הישיבה בהם). בהשתעשויות השטח בבן-שמן היא לה הצליחה לטפס מעלה אשר ה-ix35 4x4

 

 

גם סנטה פה קצרה שניסתה לפנינו, לא הצליחה לעלות שם, אבל ברור שבעיה היא ב 100% בנהגים :wink:.

 

אחרי זה נהגתי בגנד סנטה פה את כל הדרך חזרה, ואני יכול לציין לטובה מנוע טורבו דיזל 2.2 197 כ"ס שאחרי השתהות קלה במטרים הראשונים מזיז בקלות מפתיעה את הרכב הכבד, ובשקט כמעט מוחלט.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר עניין המזגן,אני בנסיעת מבחן אמנם לא הגעתי ל130 אבל גם ב 100 קמש עם מזגן ו3 לא הייתה בעיה.

בפנדה גם ב 160 המזגןמעובד טוב.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם סנטה פה קצרה שניסתה לפנינו, לא הצליחה לעלות שם, אבל ברור שבעיה היא ב 100% בנהגים :wink:.

 

הבחור שניסה לעלות עם הקצרה מעולם לא נהג ברכב מהסוג הזה, וותר לו :-P

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתם קוראים לי הייתי מוציא את היונדאי לסיבוב :D

הייתי שמח לקבל סיבוב על I40, חשבתי לקנות אותו, בסוף ירד לי ממנו ועברתי ל30.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר עניין המזגן,אני בנסיעת מבחן אמנם לא הגעתי ל130 אבל גם ב 100 קמש עם מזגן ו3 לא הייתה בעיה.

בפנדה גם ב 160 המזגןמעובד טוב.

 

בשיוט על 100 קמ"ש בכביש מישורי המזגן באמת עובד טוב.

 

המזג מתנתק בעומס, לא יודע או זה רק כשנותנים גז עד הסוף או מעל סל"ד מסויים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכוניות כאלו תמיד מתפשרים על משהו...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי בכאלו רכבים מתפשרים על כוח ומרווח,אבל מזגן חייב לעבוד בכול מצב ובכול מהירות כמו בפנדה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...