Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תופעת סולר בשמן מנוע -קיה ריו טורבו דיזל 2012


MOTIOZ
שימו לב! השרשור הזה בן 3585 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים.

מאחר ולא חזרו אליי משרות לקוחות ,ואפשר לומר ש"נופנפתי" ע"י מנהל שרות בשם ישראל כ "זה הרכב ותעשה מה שאתה רוצה" ,אני פותח את הפוסט הזה לידיעת החברים.

נתחיל מהנתונים :

 

ברשותי קיה ריו מודל 2012 ,טורבו דיזל (מונית) שנרכשה חדשה ועלתה לכביש כמעט בסוף חודש 6 של 2012.

הרכב טופל כמו שעון במוסך מורשה יבואן .

הרכב גמע רק 90000 ק"מ במשך שנתיים ,שזה כלום קילומטראז' למונית בפרק זמן כזה.

בחודשים האחרונים שמתי לב שמפלס השמן שלי גבוה מידיי ,ועל כן הפעם ,הקפדתי בטיפול האחרון (לפני כשבועיים) ,לעמוד ליד המכונאי ,ולבקש שלא ימלא יותר מידיי שמן.

המכונאי טען שלא ממלאים יותר מידי ,אלא לפי הוראות יצרן. לשם כך ,כבר לפני התחלת הטיפול ,ביקשתי שיבדוק את המפלס ויראה במו עיניו.

הוא אכן בדק וראה שהמפלס גבוה בכ-4 ס"מ ,ומייד קרא למנהל העבודה.

שימו לב :

אם לא הייתי מפנה את תשומת ליבו לכך ,קרוב לוודאי שהטיפול היה ממשיך כרגיל.

מנהל העבודה כנראה כבר ידע במה מדובר ואמר שהממיר הקטליטי ,או מסנן החלקיקים סתום ,ועל כן סולר חודר לשמן.

ולמה זה קורה ? כי רוב הנסיעות שלי הן בתוך העיר :shock:.

לדבריו ,מה שניתן לעשות זה עידכון תוכנה ופעולת "גנרציה". מה זה "גנרציה" : הרכב יעבוד בכ-2000 סל"ד במשך כ-20 דקות ,או עד שהמחשב המחובר לרכב יפסיק את פעולתו ,וזה לדבריו עושה את פעולת הניקוי.

כמובן שהממיר אינו באחריות (רק שנה) ,ולא תמיד הפעולה הזו עוזרת ולפעמים יש צורך בהחלפת הממיר ,חדש -16000 ש"ח ,או משופץ -4500 ש"ח או פעולת פירוק וניקוי בחומר מיוחד "רק" ב-1200 ש"ח ,ואין אחריות ,כי לא תמיד זה מצליח.

נציג המוסך שלח הודעה מיידית למנהל הטכני של קיה שלאחר מספר דקות שלח תגובה אסמאסית קצרה : "לא באחריות".

בוצעה פעולת גנרציה ,בוצע טיפול גדול ,נציג המוסך רשם במחשב : "לבדוק מפלס שוב בעוד שבוע".

נסעתי למכון לביצוע טסט .הרכב עבר בהצלחה את זיהום האוויר ,כשקצת היה לי מוזר שהממיר או המסנן סתומים והרכב נוסע רגיל ובכל זאת יש סולר בשמן המנוע .

עברו כ-1000 ק"מ ,בודק שמן בבוקר ,והמפלס גבוה בכס"מ.נסעתי למוסך.רוקנתי כ-500 סמ"ק ודרשתי שיחזרו אליי.

חזר אליי מנהל שירות אזורי בשם ישראל ,שאני חייב לציין שתשובותיו היו טיפשיות ולא הגיוניות לשאלותיי . השיחה הוקלטה ואני רוצה להעלות אותה ליוטיוב בשביל שתבינו על מה אני מדבר .אשמח לקבל עצות לגביי חוקיות העניין.

בגדול ,תשובתו הייתה " עשה מה שאתה רוצה- זה הרכב"

לאחר שהתחלתי לחקור את העניין לעומק ,התברר שישנם עוד נהגי מוניות שאותה תופעה קורית גם אצלם (הנציג לא הכחיש).

שאלתי אותו בשיחת הוועידה מדוע לא עדכנתם את בעלי הרכבים לבצע בכל טיפול את פעולת הגנרציה ו/או עידכון תוכנה ,ולא קיבלתי תשובה מספקת.

ניסיתי ועדיין מנסה לאגד נהגי מוניות נוספים לפנייה לעו"ד ,אך לפני כן אבקש את תשובתכם ותשובת בעלי המקצוע לתופעה זו.

רוב נהגי המוניות המליצו להמשיך הלאה , ואין להם כוח לפעול בצורה חוקית בעניין . הרוב לא מודעים בכלל .

 

 

בברכה

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה!?#!?# ממיר קטליטי חדש 16000???????????????? מזה ממיר מזהב?

אין מה לשפץ ממיר אם הפחם נשבר בפנים אז הלך... וחוץ מזה אני החלפתי ממיר קטליטי חדש!!! אצלי בביואיק ב650 שקל, אז שלא יאכילו אותך לוקשים

Buick La Sabre 2002 V6 3800cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה!?#!?# ממיר קטליטי חדש 16000???????????????? מזה ממיר מזהב?

אין מה לשפץ ממיר אם הפחם נשבר בפנים אז הלך... וחוץ מזה אני החלפתי ממיר קטליטי חדש!!! אצלי בביואיק ב650 שקל, אז שלא יאכילו אותך לוקשים

 

הוא מדבר על מסנן חלקיקים ולא ממיר קטליטי.

הרבה חושבים שזה אותו דבר, אבל זה שונה.

מסנן חלקיקים הוא פועל בצורה שונה, והוא עובד על מכוניות דיזל , דגמים חדשים 08 , ומעלה.

מחירו כמו שהוא ציין. אף אחד לא חירטט אותו

לפעמים ניתן לנקות את המסנןן חלקיקים בשיטה חדשנית כמו שהוא ציין פה.

בברכה:

רוני אגזוזים, רחובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחירו כמו שהוא ציין. אף אחד לא חירטט אותו

ועדיין מחיר מנותק מהמציאות, מישהו בכלל משלם כזה סכום? או משפץ ב-4500 ש"ח כי "זול יותר" ועדיין מטורף?

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא גנרציה, אלא רגנרציה, וכן, אלו המחירים גם בשאר המותגים. במשאיות זה מגיע ל65000 ש"ח. רוצים אוויר נקי? יש לזה מחיר.

ממליץ לך לצאת לנסיעה בין עירונית מהירה רצופה של כחצי שעה פעם ב500 ק"מ לפחות וכך הרגנרציה תבוצע באופן טבעי ועצמאי ללא צורך להגיע למוסך ובאותו זמן גם שאריות הסולר ייתאדו החוצה מהשמן.

עריכה אחרונה על ידי חנן-ג'יפולוג
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן לתת את המסנן לניקוי לחברים בקנוורת' ברמלה. הם קנו מכשיר לניקוי בהרבה כסף למשאיות של "תעבורה" ונותנים גם שירות חיצוני כדי להחזיר לעצמם חלק מהעלות. זה עולה פחות ממה שציינת ל"שיפוץ".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מגיע סולר לשמן הוא לא מתנדף אלא נמהל עם השמן ומדלל אותו למצב מאוד לא בריא מבחינת סיכת המנוע ולכן יש להחליף את השמן מנוע במיידי

מסכים לחלוטין עם הנסיעה מחוץ לעיר פעם בשבוע על מנת לבצע רענון טבעי ואז לחסוך את הרענון היזום לאלו שנוסעים רוב הזמן בדרכים עירוניות

עלות תיקון של מסנן חלקיקים אצל החברייה מתעבורה הוא ב 1200 ש"ח למסנן חלקיקים של רכב פרטי עד 3000 למסנני חלקיקים גדולים יותר של רכבי עבודה ומסע

המחירים הם למוסך ולא בטוח שזה המחיר ללקוח הפרטי וצריך להביא להם את המסנן חלקיקים לאחר לאחר שחותכים את הבית של המסנן מלפני ואחרי המסנן חלקיקים

לאחר הניקוי צריך לרתח את הבית חזרה למקום לפני ההרבה של המסנן לרכב וזה עולה עולה כ 250 ש"ח עבודת אגזוזן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא גנרציה, אלא רגנרציה, וכן, אלו המחירים גם בשאר המותגים. במשאיות זה מגיע ל65000 ש"ח. רוצים אוויר נקי? יש לזה מחיר.

ממליץ לך לצאת לנסיעה בין עירונית מהירה רצופה של כחצי שעה פעם ב500 ק"מ לפחות וכך הרגנרציה תבוצע באופן טבעי ועצמאי ללא צורך להגיע למוסך ובאותו זמן גם שאריות הסולר ייתאדו החוצה מהשמן.

חברים ,קודם כל תודה על התגובות .

הנסיעות שלי הן לא רק בעיר אם כי ברובן.

פעם הבאה נקנה מונית שמיועדת לעיר :roll:. אני רואה גרוטאות של מוניות שנוסעות בתוך העיר בלי הפסקה ואין להם בעיות כאלה.

אני מאמין שמסנני חלקיקים יש לא רק בקיה.

אם התופעה הזו ידועה (לי אין נסיון עם מנועי דיזל) ,מדוע לא נותנים הנחיה לבצע פעולה כזו בכל טיפול ?

הרכב הזה גם במהירות 120 קמ"ש לא עובר (כמעט) את ה-2000 סל"ד (יש הילוך שישי ).

האם מסנן סתום לא יגרום לקרטועים ?

האם סולר בשמן לא יכול לגרום לנזק במנוע ?

 

בברכה

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סולר בשמן בכמות גדולה מדי אכן פוגע בשימון וגם עלול להביא את המנוע לטוס עצמאית למעלה בסל"ד עד להתפוצצותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מגיע סולר לשמן הוא לא מתנדף אלא נמהל עם השמן ומדלל אותו למצב מאוד לא בריא מבחינת סיכת המנוע ולכן יש להחליף את השמן מנוע במיידי

מסכים לחלוטין עם הנסיעה מחוץ לעיר פעם בשבוע על מנת לבצע רענון טבעי ואז לחסוך את הרענון היזום לאלו שנוסעים רוב הזמן בדרכים עירוניות

עלות תיקון של מסנן חלקיקים אצל החברייה מתעבורה הוא ב 1200 ש"ח למסנן חלקיקים של רכב פרטי עד 3000 למסנני חלקיקים גדולים יותר של רכבי עבודה ומסע

המחירים הם למוסך ולא בטוח שזה המחיר ללקוח הפרטי וצריך להביא להם את המסנן חלקיקים לאחר לאחר שחותכים את הבית של המסנן מלפני ואחרי המסנן חלקיקים

לאחר הניקוי צריך לרתח את הבית חזרה למקום לפני ההרבה של המסנן לרכב וזה עולה עולה כ 250 ש"ח עבודת אגזוזן

 

אני מתכוון לבצע טיפול מעכשיו ,כל 10000 במקום 15000

 

האם כדאי לשנות לצמיגות אחרת בעקבות הדילול ? היצרן מדבר על 5/30.

האם תוסף לדלק ישפר את המצב או שמא יועיל רק לניקוי המזרקים ?

 

 

בברכה

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שינוי צמיגות ותוספים לא יעזרו.

 

 

מסנן חלקיקים ברכב פרטי דיזל זה דבר יחסית חדש ונמצא בשימוש נרחב החל מכניסת תקן יורו 5 בערך בשנת 2009-10

 

שימוש עירוני בלבד לא בריא בכלל לרכב עם מסנן חלקיקים. הוא מנסה כל הזמן להריץ תהליך רגנרציה, אבל בגלל שהרכב לא נוסע במהירות מתאימה, התהליך לא מסתיים.

 

בתהליך רגנרציה מוזרק סולר נוסף בשלב פעימת הפליטה, על מנת לעלות את הטמפרטורה במסנן חלקיקים. אבל אם התהליך לא רץ כמו שצריך, הסולר הזה מסתנן לקרטר, מה שגורם לעליה במפלס שמן.

כשמסן חלקיקים נסתם, הרכב מנסה להתחיל רגנרציה כל הזמן.

 

אין לך באוטו איזה נורה בלוח שעונים שנדלקת כשיש צורך לבצע רגנרציה למסנן חלקיקים? כלומר לנסוע בכביש מהיר מעל 80-90 קמ"ש לפרק זמן ממושך יחיסת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרכב עם מסנן חלקיקים צריך לרוב שמן יחודי בתקן C3 או C4 בצמיגות 5W30

לא יעזרו תוספים ואולי הרכב ספציפי לא ממש מתאים לשימוש עירוני תכוף וזה מנכון להרבה רכבים עם מסנן חלקיקים

יש רכבים שיש להם מרסס דלק חמישי שנועד לביצוע רענון (מרסס דלק טרי בתוך האגזוז ישר למסנן חלקיקים) ואז אין תופעה של סולר בשמן וגם המזרק הזה יכול לפעול בתנאים של נסיעה עירונית ואז יש הרבה פחות בעיות של מסנן חלקיקים כשנוסעים הרבה בעיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3585 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...