Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת נוזל קירור במאזדה 2 2008


adidas1
שימו לב! השרשור הזה בן 3652 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

אני מתכוון להחליף את נוזל הקירור במאזדה 2 שנת 2008 לבדי. אחרי שקראתי קצת בפורום והבנתי מה הצעדים, אני מעוניין לוודא שהבנתי הכל נכון.

uploadfromtaptalk1398939803411.jpg

ריקון נוזל הקירור הקיים:

1. התנעת הרכב עד שיגיע לטמפרטורת עבודה

2. להמתין עד שיתקרר, לפתוח את בורג הניקוז בתחתית הרדיאטור ולרוקן את הנוזל הקיים

 

ניקוי שאריות נוזל ישן:

1. אחרי ריקון הנוזל הישן, להבריג בחזרה את בורג הניקוז

2. מילוי מי ברז במיכל הרזרבי

3. הפעלת הרכב לכמה דקות

4. ריקון המים דרך בורג הניקוז

 

מילוי נוזל חדש:

1. סגירת בורג ניקוז בתחתית הרדיאטור

2. ערבוב נוזל הקירור החדש עם מים מזוקקים ביחס של 1:1

3. מילוי נוזל קירור דרך המיכל הרזרבי

 

ניקוז אוויר:

1. להשאיר את פקק המיכל הרזרבי פתוח ולהתניע את הרכב

2. להשלים חוסר בנוזל במיכל הרזרבי במידה ויש

3. לסגור את המיכל הרזרבי

 

יש צעדים שאין בהם צורך? צעדים חסרים?

מצורפת תמונה של נוזל קרור G12+ שרכשתי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

1. למה אתה מחליף את נוזל הקירור לאחר 6-7 שנים ?

2. האם בדקת שנוזל הקירור מתאים למפרטי הייצרן FL22 ?

3. נוזל הקירור בתמונה שצירפת מוכן לשימוש אין צורך לדלל אותו במים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי מרק, תודה רבה.

למען האמת, פעלתי לפי העצות שלכם כאן בפורום. על הרדיאטור או לידו לא כתוב FL22 וראיתי שאתה ועוד כמה חברה המלצתם על נוזל G12. הנוזל הזה מבוסס על אתילן-גליקול ואכן אין בו את כל החומרים שאסורים על פי יצרן הרכב כמו למשל borate .

כיוון שלא היה לי נוזל FL22 לפי ספר הרכב עלי להחליף כעת.

אתה בטוח שאת הנוזל הזה לא מדללים? ניתן לדלל אותו 1:1 או שזה יגרום לנזק?

 

תיקון: צודק, קראתי באתר היצרן, לא מדללים אותו.

עריכה אחרונה על ידי adidas1

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני המלצתי על הנוזל כתחליף לנוזל הקירור המקורי אז אתה יכול להיות רגוע :-D. אם צבע הנוזל המקורי שונה מהנוזל שהמלצתי עחיו אז רצוי להחליף את כול תכולת הנוזל במערכת הקירור בכדי שהצבע של הנוזל לא השתנה למשהו דומה לצבע חום.

 

לא מדללים נוזל קירור שמגיע כבר מדולל.

 

אתה בטוח שבספר הרכב כתוב להחליף את נוזל הקירור לאחר 5 שנים ? אני חושב שהחלפה ראשונה היא לאחר 10 שנים ולאחר מכן כול 5 שנים.

אם על הפקק של הרדיאטור רשום "FL22" אז תחליף רק לאחר 10 שנים את נוזל הקירור.

 

אפשרות אחרת שהייבואן בארץ החליט על דעת עצמו לקצר את מועד החלפת הנוזל משיקולים כלכלים (רווח כספי).

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען האמת מרק, זה לא 1:1 כמו הנוזל שאתה המלצת עליו. חשבתי שהנוזל שרכשתי גם יהיה בסדר.

אז... רק לא הבנתי חברה אם מה שרכשתי הוא טוב או לא.

לגבי זמני ההחלפה, על הרדיאטור לא כתוב FL22. בספר הרכב כתוב להחליף כל 4 שנים ולאחר מכן כל שנתיים. כיוון שהחליפו לי נוזל קירור לפני שנתיים אני מעוניין להחליף כעת.

תודה.

צירפתי תמונה של הנוזל שהמלצת עליו.

uploadfromtaptalk1398943502054.jpg

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

http://www.mazda3forums.com/showthread.php?t=285792

הוא לא עומד בדרישות של הנוזל המקורי:

א.טמפ' קפיאה

ב.ביחס הדילול של הנוזל עם המים

תפסיק לקשקש בבקשה :shock:

 

טמפ' הקפיאה של נוזל הקירור נגזרת מיחס הדלול של הנוזל. בארץ אתה לא צריך נוזל קירור שמתאים לטמפ' קפיאה של -36 מעלות צלזיוס.

אם בכול זאת אתה רוצה נוזל קירור שיעמוד בטמפ' של -45 או -36 מעלות צלזיוס אתה יכול לדלל את הנוזל המקורי G12+ שמגיע לא מדולל ולדלל אותו ביחס של 60/40.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ריקון נוזל הקירור הקיים:

1. התנעת הרכב עד שיגיע לטמפרטורת עבודה

2. להמתין עד שיתקרר, לפתוח את בורג הניקוז בתחתית הרדיאטור ולרוקן את הנוזל הקיים

 

לא הבנתי למה הרכב צריך להגיע לטמפ' עבודה. לדעתי, זה לא נחוץ לריקון הנוזל.

מה גם שכשתמלא מים / נוזל קירור חדש ברדיאטור חם זה עלול לגרום לסדקים בגלל הפרשי טמפרטורה.

לפני כחודש החלפתי נוזל קירור בפונטו שלי. פתחתי את צינור הכניסה של הרדיאטור מכיוון המנוע וגם את צינור היציאה.

הכנסתי צינור גינה לכניסה של הרדיאטור והזרמתי מים לכמה דקות. התפלאתי לראות את צבע המים ביציאה מרוב לכלוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען האמת מרק, זה לא 1:1 כמו הנוזל שאתה המלצת עליו. חשבתי שהנוזל שרכשתי גם יהיה בסדר.

אז... רק לא הבנתי חברה אם מה שרכשתי הוא טוב או לא.

לגבי זמני ההחלפה, על הרדיאטור לא כתוב FL22. בספר הרכב כתוב להחליף כל 4 שנים ולאחר מכן כל שנתיים. כיוון שהחליפו לי נוזל קירור לפני שנתיים אני מעוניין להחליף כעת.

תודה.

צירפתי תמונה של הנוזל שהמלצת עליו.

[ATTACH]379687[/ATTACH]

בתמונה שצירפת זה נוזל קירור מקורי של VW הנקרא G12+ אשר נמכר כתרכיז ויש לדלל אותו במי ברז או במים מזוקקים ביחס של 50/50 או 60/40 בהתאם לטמפ' הקפיאה הנדרשת.

 

* בדלול של 50/50 הנוזל מתאים לטמפ' של עד -36 מעלות צלזיוס.

* בדילול של 3:2 כלומר 3 מיכלים של G12+ ושני מיכלים של מים הנוזל מתאים לטמפ' של עד -52 מעלות צלזיוס.

* דרך אגב ייצרן הרכב VW כותב במפורש שהנוזל הקירור המקורי הוא לכול החיים כלומר אין צורך להחליפו.

 

בשלב מסויים הייצרן VW התחיל לשווק את הנוזל המקורי G12+ גם כנוזל מוכן לשימוש ללא צורך בדילול נוסף.

 

מכיוון שעל המיכל של הנוזל שרכשת רשום G12+ והמפרטים של TL-VW-774 F הדבר אומר שהנוזל שווה ערך לנוזל המקורי.

 

תבדוק מהי תכולת נוזל הקירור במערכת הקירור של הרכב בכדי שתוכל לרכוש כמות מספקת של מיכלים.

 

אם הנחיות ייצרן הרכב הם שונות ממה שרשמתי אז בהחלט תחליף נוזל קירור לפי המועדים המומלצים על-ידי הייצרן.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שהנוזל הקירור G12+ הינו נוזל מתאים מבחינת המפרט למוצר המקורי FL22 תוצרת מאזדה.

 

הדברים נבדקו על-ידי בעבר וגם ביצעתי מספר החלפות ללא שום נזק נראה בטווח הקצר או הארוך לרכבים שבהם החלפתי את הנוזל המקורי ב-G12+ כולל בטויוטה ראנקס שנת 2006.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אסכם :)

1. הנוזל שרכשתי עומד בתקן

2. אין צורך לדלל אותו

3 בספר הרכב רשום שכמות נוזל הקירור היא 5 ליטר לכן אני קונה 6 מיכלים, כל מיכל 1 ליטר. אשמור קצת ספייר ומיכל עודף שלא נפתח אחזיר לחנות

4. כמו שהציעו, אפשר להכניס צינור גינה ולשטוף את הרדיאטור

 

תודה רבה לכולם ובמיוחד למרק שאוגר כל כך הרבה ידע.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלות נוספת לגבי ניקוז האוויר במערכת:

1. יש צורך לנקז את האוויר במערכת או שאולי אין צורך?

2. מספיק רק ללחוץ על צינורות נוזל הקירור כדי להוציא את האוויר?

3. השיטה שכתבתי בפוסט הראשון לגבי ניקוז האוויר טובה או לא טובה?

4. אולי מספיק רק לעשות כמה נסיעות קצרות ברכב ובמידה ויש חוסר בנוזל קירור למלא?

 

תודה,

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3652 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...