Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה - הונדה סיויק 1800 דור 8 אוטומטית


itamarg
שימו לב! השרשור הזה בן 3630 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

לפני כשנה התחדשתי בהונדה סיויק 2006 סדאן מהצורה שבין 2006-2012, נפח מנוע 1800 ת"ה אוטומטית, 5 הילוכים, אני יד 2 פרטית עם 135000 ק"מ.

עד עכשיו נסעתי קצת מעל 23000 ק"מ עם הרכב, קצת מעל הממוצע שאני נוסע בכל שנה.

מדובר בדגם ה LS שנחשב לפחות מאובזר אבל בכל זאת כולל 4 חלונות חשמל, 4 כריות אויר (קצת מבאס שרק 4), ESP, ABS, מחשב דרך, מראות חשמליות ובקרת אקלים.

בסך הכל אני יכול להגיד שאני דיי מרוצה מהרכב, אני מביא סקירה קטנה מהשנה האחרונה:

 

נוחות מרווח פנים:

האוטו מאוד מרווח יחסית למשפחתית רגילה. במושב האחורי נסענו מספר פעמים נסיעות ארוכות 3 מבוגרים ללא כל בעיה. היתרון העצום הוא שהרצפה שטוחה מה שמאפשר לשבת בנוח בלי להצטופף.

גם מבחינת הנהג והנוסע יש המון מרווח פנים ביחס למשפחתיות אחרות.

במושב הנהג תנוחת הישיבה טובה, הכיסא מאפשר כיוון תנוחת נהיגה נוחה.

מבחינת מתלים- הם טיפה נוקשים בנוסף לזה שהצמיגים בחתך נמוך- לפעמים מרגישים קצת מהמורות בתא הנוסעים.

זה לא משהו שמפריע לי כ"כ, לדעתי לעומת הסיויק דור קודם חל שיפור משמעותי בסעיף הזה (הייתה לי בעבר סיויק 2004 ובה המתלים היו מאוד קשים). תא המטען גדול מאוד ונוח להטענה.

בסך הכל הנסיעה שקטה, המנוע שקט והבידוד טוב.

איכות חומרים

למרות שהרכב כבר כמעט בן 9 שנים, אין רשרושים בתא הנוסעים! ידית ההילוכים קצת מתקלפת אבל מעבר לזה הפלסטיקה שלמה לחלוטין מה שמאוד משמח אותי בניגוד לרכבי VAG שהיו לי בעבר והראו סימני חולשה בסעיף הפלסטיקה ואיכות החומרים (ידיות מתקלפות, פלסטיקים נשברים, אני לא אשכח שנישארתי עם ידית הדלת ביד בפולו 2001 אחרי פחות מ 5 שנים).

מזגן:

המזגן מעולה, גם לאחר 9 שנים של שימוש. עובד הרבה יותר טוב אפילו מרכבים שהם שנת 2009 - 2010 שנסעתי עליהם.

כל הזמן אישתי מתלוננת שאני מקפיא אותה ברכב :lol: .

צריכת דלק:

כאן, לדעתי ההונדה מציגה תוצאות מעולות ביחס למנוע 1800. אז נכון, היא אמנם לא מתפקדת כמו מנועי ה TSI בסעיף הזה אבל אני העדפתי לרכוש את ההונדה כי היא יותר פשוטה ואין לה יותר מדי מדגשי טורבו וגירים מתקדמים.

הגיר בעל 5 הילוכים והמנוע הוא בטכנולוגית i-vtec מה שמאפשר להגיע לצריכת דלק מאוד טובה כשנוסעים רגוע.

אני משתדל למדוד תמיד את צריכת הדלק באופן הבא: ממלא מיכל מלא, מאפס את מחשב הדרך נוסע כשבוע או עד שהמיכל כמעט מתרוקן,

ממלא שוב מיכל מלא ומחלק את מס' הקילומטרים במס' הליטרים שמילאתי.

בעיר הצריכה נעה בין 11-9.5 ק"מ/ל', תלוי איך נוסעים ואם מפעילים מזגן (שזה כבר יותר חסכוני מהרבה רכבי 1.6 אוטומטיים)

מחוץ לעיר אני הגעתי ל 17 ק"מ/ל' בנסיעה רגועה על 100 קמ"ש.

יחסית למנוע 1800 - צריכת הדלק מעולה.

במוסך:

עד עכשיו לא היו לי בעיות מיוחדות. החלפתי 4 צמיגים שעלו לי בערך 1700 ש"ח (2 מקדימה של Falken והאחוריים קונטיננטל פרימיום קונטאקט 2). אני מטפל במוסך המורשה, הטיפול הקודם עלה לי 1000 ש"ח וכלל החלפת שמן, מסנן שמן, מסנן אויר, מסנן מזגן ומסנן דלק.

מצבר ששבק חיים (הגיוני לרכב בגיל הנ"ל, גם בבדיקה אמרו לי שהמצבר ישן) ומעבר לזה אין בעיות מיוחדות.

כרגע אני עומד לפני טיפול קטן+החלפת שמן גיר, במוסך המורשה מבקשים 1100 ש"ח כולל מע"מ.

אחד השיקולים שלי לרכוש את הרכב הנ"ל הוא לא להתעסק עם רצועת טיימינג. ברכב הזה יש שרשרת ולא אמורים להחליף אותה לפי מה שנאמר לי.

מנוע:

אז כאמור, מדובר במנוע i-vtec והמומנט מתקבל בסל"ד גבוהה. 140 כ"ס, המנוע אוהב לעבוד בסיבובים גבוהים כשרוצים ביצועים חזקים.

בנסיעות רגועות המנוע שקט ובקושי שומעים אותו (בנסיעה על 100 קמ"ש המחוג לא עובר את ה 2000 סל"ד, 90 קמ"ש ב 1800 סל"ד 80 קמ"ש ב 1500 סל"ד).

הרכב יחסית זריז, חבל רק שהוא לא ידני :wink:. אני מאמין שמנועי ה TSI זריזים הרבה יותר אבל כאמור, זה נושא אחר.

גיר:

העברת ההילוכים חלקה, מקווה שימשיך ככה ולא יהיו בעיות.

הגה:

זה לא רכב ספורט, ההגה קצת מנותק מה שקצת מהווה חיסרון. בסיבובים היא מראה הרבה תת היגוי וכניראה זה לא המקום בשבילה.

מה גם שה ESP מאוד מגביל ואין כפתור לניתוק של ESP.

 

בעד: מרווח פנים, נסיעה שקטה, צריכת דלק, מזגן, ביצועים.

נגד:הרכב נמוך, הרדיו המובנה לא מאפשר כניסת AUX (אולי בדגם ES כן?), הדשבורד מקשה ניקיון טוב של השמשה הקדמית (בעיה לחולה ניקיון כמוני :lol:).

סיכום:אני אוהב מאוד את הרכב ולא מצטער על הקנייה. אולי המחיר שלה קצת גבוהה לעומת משפחתיות אחרות אבל בסך הכך הרכב טוב ובפנים ההרגשה היא לא של משפחתית רגילה. כשהתלבטתי בינה לבין היונדאי I30 נכנסתי ל 2 המכוניות ואז כבר במבט על תא הנוסעים לא היו יותר התלבטויות.

אולי הייתי מחפש ידנית, זה הדבר היחיד שהייתי משנה.

ביצעתי לה טיפולי דיטיילינג מפנקים (אפשר לראות קישורים בחתימה שלי) וכרגע הרכב ניראה כמו חדש מלבד מס' שריטות שיש עליו.

כמו כן, היא שימשה כרכב החתונה שלי והייתה מאוד נוחה לכלה (היא ישבה מאחור יום שלם עם עוד 2 אחיות שלה ולמרות הכל היה לה נוח).

לפני כשלושה חודשים רציתי למכור את הרכב מכיוון שהתחתנתי וחבל להחזיק ב 2 רכבים, הרכב קיבל אצלי מכה קטנה מאחור ויש ירידת ערך של 7% ולמרות שרק החליפו מכסה תא מטען וטמבון, כניראה ניפחו את דוח השמאי ורשמו "בוצע יישור רצפת תא מטען" מה שהקפיץ את מחיר התיקון ל 14000 ש"ח,

מה חייב אותי (גם לפי חוק גילוי נאות וגם מצפונית אני לא ארמה בן אדם) להגיד לקונה את הדבר הזה ולמרות שהיו המון טלפונים קונים פשוט נירתעו או רצו להוריד לי 40%, למרות שירידת הערך היא רק 7%. שמאי פרטי שלקחתי כתב בדוח שלו שהמקסימום להפחתה הוא 10%. בכל מקרה, החלטתי להישאר איתה ולמכור את ה I20 של אישתי.

זו התמונה מהתאונה:

e3vzntgmtmn2.jpg

 

ואלו כבר תמונות לאחר טיפולי הדיטיילינג:

 

hznzmrynayv2.jpg

 

כיסוי ידיות שהזמנתי מחו"ל, 80 ש"ח:

 

ygtoq4krmz4m.jpg

 

סף דלת שהוזמן מחו"ל, 170 ש"ח:

 

dd2jamzgrzdk.jpg

 

fxdbzeznhwnh.jpg

 

 

 

השתקפות לאחר הטיפול שעברה על ידי:

 

ymewz2rymomm.jpg

 

zwimnymwqw2m.jpg

 

בברכה,

 

איתמר.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח שיש ברכב שלך בקרת יציבות ( ESP)?

בדגמי LS בשנת 2006 לא הייתה בקרת יציבות, רק ב-2007 היא נוספה למפרט.

הכי קל זה להסתכל בשלושת הכפתורים מצד שמאל של ההגה, אם אין שם כפתור שכתוב עליו VSA אז אין בקרת יציבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברישיון רשום שיש בקרת יציבות. חוצמיזה מרגישים בסיבובים שהאוטו לא ניזרק מהסיבוב.

אבל יכול להיות שאני טועה ואולי במשרד הרישוי גם עשו טעות ורשמו שיש בקרת יציבות.

מעניין, אני אבדוק את הנושא.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון נוסף מבעל סיוויק 2007 אוט' עם 85,000

=========================

 

כל מילה של איתמר בסלע

רכב אמין, נוח, מרווח וכיפי לנסיעה

אצלי הצריכת דלק בערך 1:9 אבל מצד שני אני עושה בעיקר את ציר ז'בוטיסקי פעמיים ביום בפקקים (עם מזגן פועל תמיד)

כניסת AUX נפתרת בשתי שניות וקבל שעולה 70 שקל באיביי או 200 עבור קופסא של YATOUR שמכילה USB/SD/AUX

טיפולים קצת יקרים אך נעשים במרווחים של 15 עד 20 אלף (שמן 0W30)

בקרת יציבות - יש (אולי ב2006 לא ניתן היה לבטל אותה) , ABS - יש

 

חוץ מזה הרכב פשוט יפיפה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי בקרת הייצבות בפניות, כאשר אתה אומר שהיא מתערבת האם אתה רואה סימן מהבהב בלוח מחוונים? אם לא כנראה המערכת לא קיימת.

 

איכן רכשת את הסף לדלתות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם סיויק 2001 ועושה 1 ל14 בלי להתאמץ בכלל (למען ההגינות אני אוסיף שאני ממש שונא מזגן ומדליק אותו רק בימים חמים במיוחד)

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אהבתי את הרכב הזה.

תמשיך לשמור עליו, אולי אני יהיה היד השלישית בעתיד (:

 

ההשוואה לוואגיות וTSI מיותרת.

הסיויק מציגה ביצועים טובים יחד עם צריכה סבירה, אבל כשמדברים על אמינות, בעיני הtsi dsg בחיים לא יהיה בפאזה של הסיויק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.

 

רכב יפהפייה, גם מבחוץ וגם מבפנים.

 

אני חושב שהצעות המחיר הנמוכות שקיבלת לא נובעות אך ורק מהתאונה שעבר הרכב, אלא גם בגלל שמחיר המחירון של הונדות מאד גבוה יחסית למתחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב של אישתי סיוויק 2007 אחד ל12 משולב. אתה מודד אמיתי אן לפי המחשב? לאבא שלי סיוויק האצבק 2012 גם נתונים רחוקים לגמרי ממה שדיווחת.

 

כי כניראה הוא לא נוסע עם רגל קלה על הגז בלשון המעטה ולא מתחזק את הרכב כמו שאני מתחזק. ואם היית קורא היית רואה מה שיטת המדידה שמילאתי מיכל מלא, נסעתי, ושוב מילאתי מיכל מלא וחילקתי מספר הקילומטרים במספר הליטרים שמילאתי. אני מתחזק את הרכב ברמה גבוהה מאוד. הוצאה כספית בזמן הנכון אין כמוהה חיסכון.

ממליץ למי שלא ראה את הפרק של טופ גיר איך ג'רמי קלאקסון נסע על אודי עם מנוע 4.2 והיגיע לצריכת דלק פחות ממה שהיצרן הצהיר. ומה שאני קיבלתי זה טיפה פחות ממה שהיצרן מצהיר.

ולא נסעתי על 80 אלא על 90-100 והמדידה בוצעה מספר פעמים.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי יש סיויק דומה, רק ידנית, 6 הילוכים, בעיר וקצת מחוץ לעיר ( חיפה - פרויד - רמת אלון ) צריכה ממוצעת של 1 ל 12.

כאשר מחוץ לעיר ורגל קלה על הגז בכיף מגיע ל1 ל 17-18. בפועל לרוב אני אוהב ללחוץ קצת כי המנוע הזה אוהב סלד גבוה, והצריכה הממוצעת היא 1 ל 14 מחוץ לעיר.

 

 

איתמר- איכן רכשת את הסף לדלתות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך EBAY. תחפש honda civic door sill. הינה קישורים למשל:

קישור 1

קישור 2

 

עכשיו שים לב אם מה שאתה מזמין זה עם חשמל. משום מה בפורד SMAX של אחי הגדול הזמנו בטעות פסים כאלו עם חיבורי חשמל שהאותיות SMAX אמורות להאיר. אין לי מושג למה חברת השליחויות פה בארץ TNT החליטה שמכיוון שמדובר בחלק עם חיבור לחשמל היא גובה על המשלוח 200 ש"ח מכיוון שזה היה מסומן כחלק חילוף לרכב :shock: .

(וב EBAY היה רשום שהמשלוח חינם...) בסופו של דבר קיבלתי את הכסף חזרה מהמוכר אבל סף דלתות ל SMAX כרגע אין.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על הלינק. ראיתי שרשמת שעלה לך 170 שקל, באייבי רשום סט עולה כ 80, למה ההפרש מחירים?

ראיתי בתמונה של הסף דלת שמתחת לדלת יש פגיעת שלדה, האם זה מה שגרם לירידת ערך גבוה יחסית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3630 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...