Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ביקור במסלול של Exotics Racing בלאס-וגאס


NMP
שימו לב! השרשור הזה בן 3668 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אמנם כתבו פה כבר על Exotics Racing ואני לא חבר הפורום הראשון שמבקר שם אבל חשבתי גם לשתף את הביקור שלי במקום.

בדר"כ אני כותב המון וממעט בתמונות אבל הפעם אני אחרוג מהרגלי ואכתוב המון, אמעט בתמונות אבל אצרף סרטוני וידאו 8)

במסגרת נסיעת עבודה לסן-פרנסיסקו, הכנסתי "עיקוף קטן" כדי לבקר בלאס-וגאס ולנהוג קצת ברכבי על שכנראה זמינים רק שם (במיוחד בהתחשב בזה שאני גר פה ואין לי כמה מיליונים פנויים).

למי שלא מכיר מדובר בחברה שמפעילה מסלול (לאחרונה התחדשה במסלול משלה במתחם של Las Vegas Motor Speedway, מה שמאפשר לה להריץ את הפעילות 7 ימים בשבוע ללא הפסקה, מהבוקר עד הערב. בנוסף יש להם גם פעילות מצומצמת יותר באזור לוס-אנג'לס) בו ניתן לנהוג בצי רכבי העל שלהם (מחזיקים קרוב ל-40 רכבים בצי) בליווי מדריך (שמתפקד גם כבייביסיטר וגם כמדריך נהיגה, עוד בהמשך).

מה כולל הצי ?

מבחר מרשים מאוד של פרארי, למבורגיני, פורשה, מקלארן, אסטון מרטין וכו'.

כפי שהם ניסחו את זה בתדריך: "תגידו לנו מה אתם רוצים ומה מעניין אתכם ונדאג להביא. אנחנו לא רוצים שתבואו פעם הבאה ותנהגו על פרארי של שנה שעברה חס וחלילה. ולא, לא נביא בוגאטי ווירון, זה פשוט לא הגיוני בעלויות שלה :-)"

הם כן הביאו מקלארן MP4-12C בעקבות בקשות, כמו גם כמה רכבים זולים יותר אך מאוד מעניינים לנהיגה שרבים ביקשו כמו הניסאן GTR.

מומלץ מאוד להזמין מראש ולשריין רכבים ומועד ספציפי.

וכאן מתחילה הבעיה הגדולה.

איך בוחרים ?

הצי מכיל 14 רכבים שכמעט כולם עונים להגדרה של רכבים מדהימים ומסקרנים שכנראה לא יהיו לי הרבה (אם בכלל) הזדמנויות לנהוג עליהם וקשה לצמצם את הרשימה (למה בכלל לצמצם ? הם מציעים אפשרות לנהוג על כל הרכבים. אה כן, זה יעלה קרוב ל-4k בדולרים).

אז אחרי הרבה התלבטויות והתייעצויות עם חברים שכבר ביקרו שם (או סתם נהגו על חלק מהרכבים בחינם מתוקף עבודתם :wink:), חלקם אפילו כמה פעמים, והחלטה על הרכבים שהם must לגמרי. מצומצמת הרשימה ל...10 רכבים :?

לא עובד. נלך מכיוון אחר, נקבע תקציב, נבין כמה רכבים נכנסים בו ואז נחתוך בבשר החי. גם זה לא עוזר, במיוחד שבמקרה אני בוחר ברכבים היקרים שמצמצמים את הכמות האפשרית. רכבים נכנסים ויוצאים מהרשימה שלי בערך כל שעה ובינתיים עוברים הימים והשבועות ואני כבר מתקרב לתאריך ומפחד שיסגרו ימים/רכבים במועד שאני מגיע.

חייבים להחליט ואני כבר נסגרתי על שני עוגנים, סשן ראשון להכרות עם המסלול על רכב "חלש" וזול שבכל זאת נחשב לאחד המשובחים - הפורשה קיימן S. את הסשן המסיים, לא היה לי ספק, אני רוצה לעשות על הפרארי 458 איטליה.

עכשיו רק נשאר להחליט על רכב או שניים שיכנסו באמצע.

רציתי את המקלארן, קיבלתי המלצות על הסקודריה, אבל קשה לוותר בהזדמנות הזאת על סיבוב בלמבורגיני הבכירה אז האוונטדור נכנסת.

עכשיו ההתלבטות על המקום האחרון היא בין הניסאן לאאודי. בסוף נבחרת האאודי (בחיזוק חבר שהציע סיבוב על הניסאן שלו כשאני חוזר 8)).

 

קפיצה שבוע קדימה ליום האירוע.

את המקום שמקבל אותי בבוקר אפשר לראות בתמונות.

 

אני מגיע בבוקר ומקבל את פני בחור חביב שמציג לי את המבצעים המיוחדים שיש באותו יום. ממש במקרה יש מבצע של "רכב היום" והפעם על ה-GTR (זאת שברגע האחרון נשארה אצלי מחוץ לרשימה) בכמעט חצי מחיר. לא ניקח ? 8) (אגב, מיד חשדתי שלכל אחד "מכרו" מבצע אחר אבל מתברר שזה באמת היה הרכב במבצע היומי ומי שכבר לקח אותו באותו יום לא קיבל משהו אחר)

בנוסף יש אפשרות להוסיף הקפות במבצע "קנה סיבוב, קבל סיבוב נוסף". על הפרארי הזמנתי כבר מראש תוספת של שני סיבובים. טוב, נראה בהמשך.

אני מעדכן אותם בסדר נהיגה בו אני מעוניין, עובר תדריך, בוחר קסדה ומחכה לרכב שלי.

בינתיים יש אפשרות לטייל חופשי בין הרכבים בסככה, להכנס לכל רכב ולבחון לעומק כמה שרק רוצים.

הקיימן שלי מוכנה וממש בשניה האחרונה, כשהמדריך כבר מחכה ואני עם קסדה על הראש, החלטתי לנצל את המבצע ולהוסיף שני סיבובים לסשן. מזל שעשיתי את זה.

כפי שהזהירו אותי, 5 הקפות עוברות מהר מאוד, במיוחד בפעם הראשונה שגם צריך ללמוד את המסלול. גם אחרי 7 סיבובים הופתעתי כשהמדריך הודיע שאנחנו יוצאים החוצה.

המסלול הוא באורך של 1.2 מייל (קרוב ל-2 ק"מ) עם ישורת אחת ארוכה (600 מטר) שמאפשרת להגיע ל-200 קמ"ש בערך (תלוי ברכב כמובן) ו-7 פניות, חלקן עם שיפועים קלים ואחת שמגיעה עם שינוי גובה קטן.

המסלול די זורם ומהיר, בחלק מהרכבים עושים הכל על הילוך שלישי, למעט הישורת כמובן.

לאורך המסלול ממוקמים קונוסים לציון נקודות בלימה, פניה ויציאה ובנוסף יש לך מדריך שדואג להנחות.

לגבי המדריך, המטרה הראשונה שלו כמובן היא לשמור על הרכבים (ועל בריאות המשתתפים). מובן בהחלט. אין עלויות נלוות, אין השתתפות עצמית ולא ציפיתי שמישהו יתן רכבים לכל אחד כדי שיתחרעו לו עליהם. עסק כזה לא היה מאריך ימים.

אבל מצד שני, הם מדריכי נהיגה והם שם בשביל לאפשר למשתתפים לנהוג הכי מהר שהם יכולים. המילה השולטת היא smooth. תנהג חלק ותגביר קצב. המדריך לא יגביל אותך. זה נכון וטוב לנהיגת מסלול ולזמנים. אם המטרה שלכם היא לקחת פרארי ולשחק עם כל כפתור אפשרי על ההגה לשינוי בקרות/כיולים ולבדוק איך אתם תופסים החלקות וכאלה, זה לא המקום.

מאחר ובכל רכב מדריך אחר ואתם עולים לזמן קצר, חשוב בסמול-טוק הראשוני להשחיל מילה על הרקע שלכם בשביל שהמדריך ידע מי עומד מולו וכך אולי שלב הגישושים ויצירת האמון יתקצר.

השיחה הקצרה עם המדריך הראשון הייתה מאוד משעשעת: "מאיפה אתה ? ישראל ? אה, היו לי פה כמה חבר'ה שבוע שעבר מ...אה, טורקיה בעצם. טוב, אני חייב להגיע לבקר בישראל. אני בכל זאת נוצרי, זה בקלפים. ואני גם חייב להיות במקום המרכזי הזה שלכם, איך הוא נקרא, נו, אה, רצועת עזה. חייב להיות שם" :shock:

העדפתי לא לתקן אותו ולפתוח שיחה טעונה רגע לפני המקצה. מקווה שהוא לא מזמין כרטיסים ברגעים אלו :lol:

בהמשך ביקשתי אותו שוב גם ב-458 כי הרגיש לי הכי זורם איתו.

בינתיים אני מחליף רכבים ומזהה שסגנון הנהיגה שלי לא עושה אפליות. לא משנה אם זה למבורגיני, פרארי או פאביה ספורט, אין אצלי שלב גישושים והיכרות עם הרכב, מיד מתחילים בפול גז ובתקיפה אגרסיבית של פניות. בגלל המדריך שלידי אני עוד מנסה קצת למתן את האגרסיביות כי הם רוצים smooth ולא יעריכו במיוחד גישושים סביב המגבלות כמו שאני רגיל.

זה גם אומר שאני ממוקד במסלול ובקווים ופחות בכל רכב ובחוויה שלו.

מסתבר גם שמתרגלים מהר מאוד לכ"ס ותאוצות כפולות (ויותר) ממה שאני מכיר ביום יום.

 

הרכב שמצליח להתבלט ולהיות יוצא דופן בכל אספקט בערך זה האוונטדור. העיצוב החיצוני המופרע ממשיך פנימה לתא נוסעים מאוד יוצא דופן עם "לוח שעונים" שלקוח מהעתיד (כולו מסך תצוגה דיגיטלי צבעוני) והחללית הזאת גם זזה בצורה ברוטלית. הוידאו לא יכול להעביר את הברוטליות של העברות ההילוכים ברכב (בכל upshift בישורת הראשית אפשר לראות אותי עף קדימה ואחורה).

במדד החשוב, מדד החיוכים המנצחת ברורה. כצפוי, זאת האיטליה. זה היה הסשן שהכי נהניתי ממנו (למרות אגב שעם האוונטדור עשיתי זמנים טובים יותר). מזל שלהם שהיה לי מדריך ברכב כי אחרת לא הייתי יורד. הייתי ממשיך עד השקיעה...או אם להיות ריאליים עוד 5 סיבובים עד שהיה נגמר הדלק :lol:

אמנם עם הקיימן עשיתי את הסשן הראשון ורובו היה מוקדש ללימוד המסלול יותר מאשר הרכב אבל נראה לי שזה הרכב שמקבל את המקום השני במדד הזה (וגם הזמנים מפתיעים בהתחשב בזה שמדובר בסשן היכרות שלי וברכב הכי חלש בפער משמעותי (בערך חצי מהכח וכבר קרוב יותר לרכב היומיומי שלי)).

 

 

הסשן שלי עם ה-458:

[video=youtube;8SLKh-CT12g]

 

 

שאר הסשנים לפי הסדר:

קיימן S:

GTR:

R8:

Aventador:

 

 

ניר

EXR1.jpg

EXR2.jpg

EXR3.jpg

EXR4.jpg

עריכה אחרונה על ידי NMP
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזו חוויה מדהימה!

 

המדריך שנסעת איתו בקאיימן ובאיטליה אכן עושה רושם של אחד שזורם, הבעיה היא שהמסלול עצמו מאוד מסרס את הרכבים ולא נותן באמת לדגדג את היכולות של הרכבים החזקים.

לטעמי הקאיימן S תרגיש הכי ״בבית״ במסלול כזה כי היא תרגיש הכי ״מתוחה לקצה״.

 

יופי של חוויה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת קיבלתי כמה משפטים בסגנון you're over driving the car או easy, easy my friend וכאלה אז אולי כן נהגתי קצת חזק ובדקתי את הגבולות (של המדריכים :-)).

היה גם את המדריך באוונטדור שאמר בסוף שנהגתי הכי אגרסיבי שאפשר ברכב הזה :-)

 

היו גם כמה מקרים של התערבות של מערכות הבקרה. בעיקר זכורה לי אחת ב-gtr בפניה עם השינוי גובה שהאצתי מוקדם וקצת ברחתי.

עריכה אחרונה על ידי NMP
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון קטן, זה בין 200 (לקיימן) ל-500 (לאוונטדור).

המחיר יורד כשלוקחים כמה רכבים (5 רכבים למשל החל מ-999, כמובן היותר זולים מהמבחר), הקפות נוספות במחיר נמוך יותר (אפשר לקחת רכב אחד ולטחון את הכמות הקפות שעשיתי במחיר נמוך יותר) וכפי שציינתי יש מבצעים במקום אבל בגדול זה התמחור. אתה יכול לראות באתר שלהם את התמחורים בהתאם לבחירה.

אגב,הסרטונים האלה בתוספת של 79 דולר (לכל היום). שווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי עיניין בפורשה. אמנם רכב יותר מהנה לנהיגה משלי אבל לא יותר חזק. אם כבר אז כבר. אם אני כבר שם, אשכור מינימום GTR.

 

תודה רבה!!

 

אני לא יודע במה אתה נוהג אבל האמירה שלך קצת ״שטחית״- הקאיימן S בהחלט מכונית שיודעת לתת המון פאן הודות לשילוב של שילדה מצויינת ומאוד מאוזנת עם מנוע די בשרני (אם כי לא היו מזיקים שם עוד קצת סוסים).

אני נוהג על מעל 500 כ״ס ועדיין מאוד נהנה מהקאיימן S מדי פעם כשיוצא לי לקבל סיבוב.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע במה אתה נוהג אבל האמירה שלך קצת ״שטחית״- הקאיימן S בהחלט מכונית שיודעת לתת המון פאן הודות לשילוב של שילדה מצויינת ומאוד מאוזנת עם מנוע די בשרני (אם כי לא היו מזיקים שם עוד קצת סוסים).

אני נוהג על מעל 500 כ״ס ועדיין מאוד נהנה מהקאיימן S מדי פעם כשיוצא לי לקבל סיבוב.

 

מסכים איתך 100 אחוז אבל אם אני יכול לקבל בקצת יותר כסף גם מכונית מהנה מאוד לנהיגה (כדוגמת ה 45 שמונה וגם עוד כוח על מה שיש לי אז למה לא?

אני נוהג על A45 AMG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי עיניין בפורשה. אמנם רכב יותר מהנה לנהיגה משלי אבל לא יותר חזק. אם כבר אז כבר. אם אני כבר שם, אשכור מינימום GTR.

 

תודה רבה!!

 

האמירות האלו הן כ"כ 2012:

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין למה אתה שם דגש על חוזק המנוע (או "חוזק הרכב" בלשונך) כאשר ידוע שבמסלול יש גם, מי היה מאמין, עיקולים...

 

לרוב, נהיגה על רכב חזק יותר במסלול רק תאט את הנהג כי הוא לא יוכל לנצל את מלוא מעטפת הביצועים של הרכב, בפרט ביציאה מהעיקולים. אם נכנסת נכון, וחזרת לגז בזמן, זה בדרך כלל שווה יותר מעוד 20 סוסים שסתם יושבים ליד האבוס עד שההגה כמעט ישר...

 

גם הנתונים של ניר (פותח השרשור) מעידים על כך. קרא למשל על התרשמותו מהנהיגה בקיימן למשל (לרבות זמני ההקפה), למרות יתרון הכוח המשמעותי וההיכרות המצטברת עם המסלול, המשמעותית מאוד, ברכבים החזקים יותר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3668 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...