Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי I10 מובילת הקטגוריה? יצאתי לבדוק במבחן.


yulianx
שימו לב! השרשור הזה בן 3673 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שוק המיני היום מציע מבחר מאוד גדול של רכבים,כאשר מובילת הקטגוריה היא הפיקנטו,היא מציעה איבזור,בטיחות,אחריות,נוחות נסיעה טובים ואלו כניראה סיבות לכך שהיא הייתה מלכת המכירות ב 2013 בפער ניכר משאר רכבי המיני.

ואז מגיעה היונדאי,דגם די אפור בדור הראשון,האם היא תצליח להדיח את הפיקנטו?האם היא באמת פורצת דרך? יצאתי לבדוק.

 

מראה מראה שעל הקיר,מי היפה בעיר?

יונדאי החדשה ניראית משמעותית טוב יותר מהדור הקודם שניראה די משמעם,מאחור היא מזכירה מאט את BMW סידרה אחת,בצד את הקליאו עם פסי ההגנה רק מקדימה היא מאמצת חזית מקורית,לטעמי הפיקנטו מקדימה ניראית מעניין יותר,אבל מאחור היודנאי ללא ספק מוצלחת יותר וגם המצד.

dmpcpj.jpg

כשנכסים לסלון,מגלים שיונדאי מגיעה בשילוב 2 צבעים שחור וצבע נוסף שתלוי בצבע הרכב,זה מוסיף הרבה,זה המיני הראשונה שעושה זאת ואני חייב להגיד בהצלחה לעומת שאר הסלונים,הסלון שבאמת ניראה מעניין הוא של הפנדה,אבל מחירה גבוהה יותר מ10K!

איכות החומרים לא פורצת דרך,אין משטחים רכים,הפלסטיק קשיח ודומה לזה שבפיקנטו ושאר החברות,מאוד אהבתי את מכסה הUSB/AUX,הוא נפתח לאט ונותן תחושה טובה,מפתיע ברכב מיני,חבל שלא עשו כך גם את מכסה תא הכפפות.

2lbdggo.jpg

סך הכול מדובר על הסלון המזמין ביותר בין רכבי מיני,איבזור הטוב בקטגוריה אשר מוסיף לעומת הפיקנטו גם שליטה על ההגה שמאוד נוחה.

 

נוחות צרפתית ובידוד גרמני?

הרבה דובר על הבידוד של הרכב,אותי זה קצת איכזב,עדיין יש רעש מבתי הגלגלים,המנוע 1.0 דווקא די שקט ולא רוטט,רעידות ה 107 מורגשות יותר,גם במהירות 120 רעשי רוח לא חודרות,והקבינה די שקטה,אם רק היו משפרים את בידוד בתי הגלגלים היה מצוין,אולי גם מדובר בצמיגים הירוקים,אבל סך הכול מדובר ברכב שקט.

r715r9.jpg

מבחינת הנוחות הרכב נוח יחסית לקטגוריה,עדיין זה לא נוחות של משפחתית אבל הוא לא כזה קופצני,לא הייתי אומר שהוא רך יותר מהפנדה שלי אבל לדעתי שיבושים נספגים טוב יותר ביונדאי בעיקר מהמתלה האחורי.

תנוחת נהיגה מתקבלת בקלות,עקב כיוון גובה של המושב,ומושבים פשוט מעולים בעיקר אלו של הנהג מספקים תמיכה מעולה לרגליים,הייתי אומר שאלו המושבים הטובים בקטגוריה,מאחור המרווח גם בסדר,לא פורץ דרך,כניראה בגלל שתוספת האורך הגיעה לתא המטען שהוא הגדול בקטגוריה.

אני חייב לציין את הבלמים עם נשיכה מאוד חזקה,ומזגן מצוין,מוציא קור טוב יותר מאשר בפנדה דור קודם,בכלל הנדסת אנוש טובה,הכול נוח ולא צריך לחפש שום דבר,הנהג שולט על כול 4 חלונות החשמל בניגוד ל107/סיאט מיי שבהם יש רק לחצן אחד של הנהג.

 

יונדאי STI?

נסיעת מבחן בוצעה על הגירסה שיונדאי מצפה שתהיה לרב מכר, 1.0 ליטר אוטומט ב 65K,בהחלט מחיר מצוין,ברכב נסענו 3 אנשים+מזגן,והרגיש לי מאט חלש,צריך סבלנות,אם היה מדובר על נהג אחד ברכב המצב היה יותר טוב,אבל בהחלט מנוע ה1.25 שזכור לי מהפיקנטו חזק לאין שיעור ומי שגר באזור הררי מאוד כדי לקחת אותו,למרות שדובר על פער מחיר לא קטן על הכביש ה1.25 יוצאת K81 אם כי מאוד מאובזרת,הגיר ידני מאוד חלק,וכניראה שבגירסה הידנית הביצועים יהיו כמו שאר הרכבים בקטגוריה,המנוע שקט,רק במאמץ הוא נשמע בצורה יותר מוחשית,ההילוכים עוברים חלק כמצופה מהתיבה האוטומטית,וגם במצב ידני הרכב החליף בצורה חלקה.

 

 

סיכום

1214a4k.jpg

אז לאחר נסיעת מבחן אני ואבא שלי הגענו למסקנה אחת,היא לא פורצת דרך,אבל השתפרה מספיק כדאי להיות הטובה ביותר,כשזה מלווה במחיר בין הזולים לגירסה הידנית והאוטומטית כשמדובר על מנוע ה1.0 שכניראה באמת יהיה נפוץ עקב מחיר נוח.

היא מציעה איבזור מצוין,מושבים הטובים בקטגוריה,סלון נעים,תא מטען גדול לקטגוריה,אין באמת משהו שהיא מפשלת,אז נכון היא אולי לא חיסכונית כמו הסיאט מיי/פנדה,אבל כשהיא זולה מהם זה מצמצם את פער החיסכון,פשוט יש לה כול כך הרבה יתרונות שהיא המנצחת בשבילי,היום אם הייתי עוד בפני בחירת מיני,ללא ספק אותה הייתי מזמין,כול הכבוד יונדאי!

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מד חום מנוע? מדהים.

 

ראשית, כל הכבוד על הכתיבה. אתעמק יותר אח"כ.

 

בנוגע למד חום המנוע, כל הכבוד ליונדאי. התופעה הפסולה של העפת שעון חום המנוע מלוח השעונים לא ברורה ולא מובנת. גם אצלי אין מד כזה, אני באמת לא יודע מה אני אמור לעשות אם המאוורר מחליט לשבות, ואיך אני מגלה את זה בזמן. מה לא יעשו בשביל חיסכון על חשבוננו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שהיא ממש עשתה לך את זה, אבל יפה שאתה גלוי לב עם עצמך שהנוחות ובידוד הרעשים לא שוס כמו שהובטח.

 

איך הביצועים של ה-1 ליטר ידני לעומת הפנדה שלך, ספציפית עם מזגן (שנדרש כשלושה רבעים מהשנה הישראלית) ו\או תחת עומס משקל ו\או בעליה?

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי את הכתיבה שלך!

 

האוטומטית באמת מרגישה חלשה? איך צריכת הדלק יחסית לפיקנטו?

 

אני די פוזל לכיוון הרכב הזה כרכב הבא שלי.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הביצועים הייתי אומר פחות או יותר דומים,אבל המזגן טוב יותר.

תיראה אם אתה נוסע לבד היא בסדר,פשוט בטבריה היא תרגיש חלשה בהרבה לעומת הפורטה,צריכת דלק איני יודע,צריך לגמור כמה מיכלים בשביל זה :).

אם אתה פוזל לכיוונו,קח ידני!

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

רכב ידני קטן עם מנוע בנזין בעיר כמו טבריה זה די סבל...כמות הפעמים שהאוטו יכבה לי ביום תהיה מוגזמת.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח שהביצועים דומים, יוליאן? ב-icar השוו פיאט 500 עם מנוע ומשקל כמו הפנדה שלך לפיקנטו ספורט, עם משקל כמו היונדאי הזו רק עם מנוע חזק לאין שיעור כהגדרתך..

 

נכתב שם שה-500 הרבה יותר נעימה וגמישה לשימוש עירוני ורק בכביש המהיר נכנעת לפיקנטו עם מנוע 1.25, כזכור. אז איך היונדאי 1 ליטר תתמודד מול הפנדה שלך מבחינת ביצועים? נשמע לי תמוה ומוזר.

 

רק כדי לאזן עוד קצת את התמונה, בפנדה, מעבר לנוחות עדיפה משמעותית ובידוד רעשים טוב לפחות כמו היונדאי, צריכת הדלק נמוכה יותר ועלות הטיפולים נמוכה יותר. וכן, מקבלים גם שעון חום.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי גם על הפיקנטו ספורט לא מאט,אכן בכביש מהיר היא חזקה יותר וזה נבדק על ידי,בעיר הפנדה לא הרגישה לי זריזה יותר לעומת הספורט וגם נסעתי איתה כמה פעמים בשטח עירוני.

תיראה,אולי הפנדה מאט יותר מהירה מהיונדאי אבל צריך להיות עם שעון,בנסיעה רגילה,לדעתי לא יהיה הבדל גדול.

אולי הפנדה החדשה מאט נוחה יותר,איני יודע,אבל ההבדל פשוט עצום במחיר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוליאן, תודה רבה על הסקירה העניינית.

קיימת נקודה אחת שלא התייחסת אליה ושהייתי שמח אם תוכל להרחיב עליה מעט: ההגה מתכוונן? אם כן, האם ניתן לכוון רק את גובהו כמו בפנדה, או שגם ניתן להרחיקו ולקרבו מהנהג כמו בהרבה מכוניות, או שמא הוא גם מתכוונן שמאלה וימינה כמו באלפא מיטו? ;)

 

תודה

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגה בI10 מתכוונן רק לגבוה ואין אפשרות של פנימה/החוצה,למרות שזה לא גורם לי לפחות לחוסר נוחות.

 

כיוון שמאלה וימינה זו אפשרות שמהנדסי אלפא עשו רק במיטו במהדורה מוגבלת,כולם יודעים את זה.:loco::mrgreen:

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

דרך אגב יש לך טעות אחת, לגבי עיצוב הפנים בספארק היא גם מגיעה עם פלסטיקה בהתאם לצבע הרכב החיצוני ודווקא איפלו יותר יפה ומושכת עם הקונסולה המרכזית בסגנון דמוי קרבון, הגה עם צלעות בצבע כסוף וריפודי סקאיי דמוי עור..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מד חום מנוע? מדהים.

 

לא רק חום מנוע,גם שעון דלק! (בניגוד לדיגיטלי העילג שבVW)

 

כמות הפעמים שהאוטו יכבה לי ביום תהיה מוגזמת.

 

למה שהרכב ייכבה?

 

אחלה סקירה יוליאן :)

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בטבריה כמה עליות טריקיות שדורשות שליטה רצינית בקלאץ' וזינוק עם בלם יד. בחיים לא זינקתי עם בלם יד ובחיים לא נהגתי על רכב ידני בנפח כזה קטן.

אני מניח שחודש-חודשיים הייתי משתלט על העסק אבל עד אז,הייתי סובל.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב המיני החדשים יש hill holder. מקל בצורה ניכרת על זינוקים בעליה.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3673 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...