Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חזרתי למאהבת שבדית או סיפור קנייה הזויה... [סאאב 9-5 טורבו]


orankohn
שימו לב! השרשור הזה בן 3713 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעבר הדי רחוק היו לי כמה סאאבים. סאאב 900S ירוקה 2.3 מודל 94' ובהמשך 9-5 מודל 98' כחולה.

לפני 4 שנים ברגע של חולשה פרסמתי בפורום זה את הסאאב האחרונה למכירה :

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?321248-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%A1%D7%90%D7%90%D7%91-%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95-%D7%96%D7%90%D7%91-%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%A8-%D7%9B%D7%91%D7%A9

הרכב נמכר תוך יומיים במחיר כפול מהמחירון למתעניין הרציני הראשון.

 

בשנים האחרונות רעיתי אמנם בשדות זרים אולם חיידק הסאאבים המשיך לקנן בי.

לאחרונה חשקה נפשי לחזור לסאאב כרכב משני . חיפשתי באופן מזדמן כאשר לא התמקדתי בהכרח בדגם או בשנתון ספציפי.

 

אתמול נפל הפור (הרי פורים בפתח...) ורכשתי סאאב בבחירה שהיא כולה אמוציונלית וחד משמעית חסרת הגיון וצידוק רציונלי.

ברור לי לגמרי שחלק מהמומחים והקוראים בפורום יזדעזעו מהבחירה ויחשבו שהיא "טיפשית/שגוייה/לא ראוייה/מוטעית/שטחית" וכיו"ב.

 

אני מכיר רציונלית היטב את כל הסיבות מדוע זו בחירה גרועה - הן מהאספקט הטכני אחזקתי והן מההיבט הסחירותי.

 

לעצם העניין - מה קניתי ?

 

סאאב 9-5 טורבו 3 ליטר עם מנוע 2962 סמ"ק בתצורת V-6 , דגם ARC שעלתה לכביש בדצמבר 2002 .

לרכב נתונים יבשים של 200 כ"ס ב - 5,000 סל"ד ו - 31 קג"מ ב - 2,500 סל"ד. מהירות מירבית 235 קמ"ש . 0-100 קמ"ש ב - 8 שניות.

 

http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=11853

הרכב יד שנייה ונקנה מפרופסור אנגלו - סקסי פדנט וסימפטי שהחזיק ברכב מ - 2006. הוא קנה את הרכב ב- 55,000 ק"מ מטרייד אין של UMI .

הרכב שמור באופן נדיר - פנימית, חיצונית ומכנית. קיבלתי היסטוריית טיפולים רציפה מאז תחילתו. הרכב טופל כל 10,000 וכמובן עבר במהלך השנים החלפת רכיבים משמעותיים לא מעטה.

ראיתי לא מעט סאאבים 9-5 משנתונים ודגמים שונים ומעטים היו ברמת שימור כזו.

כמובן שהרכב מאובזר בכל האפשרויות של אותה עת כגון (רשימה חלקית בלבד ) - גג נפתח, ריפודי עור עם איוורור וחימום , כסאות חשמליים עם זכרונות , בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת , ESP - בקרת יציבות מלאה וגיר אוטומט 5 מהירויות.

כל רכיב ,מתג ואיבזור ברכב עובדים תקין ובבדיקה פדנטית שערכתי מצאתי מעט מאוד ריג'קטים ברכב.

 

נסעתי בכלה לנסיעת התרשמות .

האמת הופתעתי - המנוע דו פרצופי . בנסיעה מתונה נעים , חרישי וחלק ,אולם לחיצה על הדוושה בסל"ד די נמוך משחררת כוח ליניארי שהופך לפראי . נכון שהטורבו "חלקי " ומונע רק ע"י שלוש בוכנות ופועל בלחץ גדישה נמוך ,אולם המנוע גמיש וחזק מאוד, אם כי הרעש בסל"דים גבוהים לא סימפטי ומחוספס לטעמי.

 

בעליות מעלה בית חורון בכביש 443 בדרכי לעיה"ק הסאאב האיצה נפלא בתחום המהירויות 80-140 תוך הפגנת יציבות ובטחון רב.

מה בפן השלילי ? ברור שהרכב זללן דלק לא קטן. לפי מחשב הנסיעה דהירה לא מתונה לירושלים של 80 ק"מ הניבה תוצאה של 10.2 ליטר ל - 100 ק"מ. בעיר בטח תלגום 20 ליטר לכל 100 ק"מ....ברור גם שזה לא רכב לנהיגת מסלול או חיפוש אחיזה, ניהוג והתנהגות ספורטיביים במיוחד.

זהו רכב קלאסי במתכונת זאב בעור כבש. מפנק ,נוח ונינוח בשיוט ועם פאנץ' מפתיע של תאוצות ביניים מדהימות כשנדרשת עקיפה מהירה או לימוד לקח לפוחז מתיימר.

 

P3140576X.jpgP3140588x.jpgIMG_20140314_130205X.jpg

P3140575X.jpg

 

P3140607x.jpgP3140584x.jpgP3140574X.jpgP3140587x.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תתחדש ותהנה !

ללא ספק, מכונית מיוחדת ומעניינת, אך כזו שזקוקה ללא מעט תשומת לב ולתחזוקה קפדנית.

אם זכרוני אינו מטעני, הדגם מכונה גריפין ומנוע ה 3.0 מקורו באופל אומגה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה !

ללא ספק, מכונית מיוחדת ומעניינת, אך כזו שזקוקה ללא מעט תשומת לב ולתחזוקה קפדנית.

אם זכרוני אינו מטעני, הדגם מכונה גריפין ומנוע ה 3.0 מקורו באופל אומגה.

 

חן , תודה על הברכות.

אכן צודק לחלוטין לגבי טיב ואיכות האחזקה הנדרשת. בתור חובב סאאבים עם ניסיון אני מכיר היטב את כל האופציות של נותני השירות הראויים , ולא אין הכוונה למוסכי UMI.

 

לגבי מהות הדגם - צודק חלקית.

כזכור סאאב עברו לשליטת GM בשנות ה-90. לדגם ה 9-5 שהוצג ב - 1997 שודכו מנועי 4 צילינדר בנפחי 1985 ו - 2290 סמ"ק בפיתוח עצמי של סאאב כולם עם מגדש טורבו. כדי לתת מענה מלא לשוק האמריקאי הוצגה גרסת פאר "גריפין" עם מנוע GM V-6 שייתן אופי יותר

"אמריקאי" לסאאב. זהו מנוע שפותח ע"י GM אירופה חטיבת אופל. הוא שימש באופל אומגה, קאדילק קטארה, סאאב 9000 וסאטורן.

 

סאאב לקחו מנוע זה ועל מנת לתת יחוד הוסיפו לו מגדש טורבו בגדישה אסימטרית כאשר גדישת הטורבו ניזונת מפליטת חטיבת בוכנות אחת מהשתיים. המגדש G15 של גארט עובד בלחץ נמוך של 0.25 באר. לכך הוסיפו מערכת הצתה ישירה ייחודית של סאאב וניהול מנוע ייחודי.

באופן מפתיע , ואולי לא ,למנוע B308 זה של סאאב הספק מירבי של 200 כ"ס בעוד שלמקור נטול הטורבו היה בשיאו 210 כ"ס. מה הפואנטה ?

למנוע סאאב זה נתון מומנט חזק בהרבה ובסל"ד נמוך משמעותית מהמקור האופלי, כך שייתן תאוצות ביניים טובות ויכולת עקיפה משופרת.

בשנת 2002 דגם ה 9-5 עבר מתיחת פנים ודגם הגריפין הושמט. הוא הוחלף ע"י ARC שקיבלה גיר אוטומט חדש של 5 מהירויות של אייסין וורנר ו - ESP מלא בתוספת שינויי איבזור.

 

חובבי סאאב האדוקים מעדיפים את מנועי ה - 4 בוכנות ה"סאאביים" ובזים למנוע GM.

 

לסבר את האוזן - מחירון UMI לשנת 2002 :

סאאב 9-5 2.3 טורבו 185 כ"ס ווקטור - 225,000 ש"ח.

סאאב 9-5 3.0 טורבו 200 כ"ס- ארק - 279,500 ש"ח.

 

B308eng.jpg

עריכה אחרונה על ידי orankohn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש!

 

אני לחלוטין מבין את הבחירה שלך. רכבים שאוהבים קונים באופן אמציונלי ולא רציונלי.

 

כתבת:

סאאב 9-5 טורבו 3 ליטר עם מנוע 2962 סמ"ק בתצורת V-6 , דגם ARC שעלתה לכביש בדצמבר 2002 .

לרכב נתונים יבשים של 200 כ"ס ב - 5,000 סל"ד ו - 31 קג"מ ב - 2,500 סל"ד. מהירות מירבית 235 קמ"ש . 0-100 קמ"ש ב - 8 שניות.

 

3 ליטר טורבו? :shock: לא ידעתי שקיים מנוע כזה לסאאב, ידעתי רק עם מנועי 4 צילינדר שהיו מפותחים בשיתוף עם ריקרדו על בסיס מנוע של מוריס אני חושב.

 

משהו לא הגיוני, איך 3 ליטר טורבו בא רק עם 31קג"מ מומנט ו200סוסים? זה נתונים אופייניים למנוע אטמוספרי.

 

השוודית שלך ניראית מדהים ובמצב ממש חדש.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כמו מאהבת שבדית, מנסיון. ;-) כמה עלה התענוג, אם אפשר לשאול?

 

שילמתי מעל למחירון המגוחך היות והרכב באמת במצב נדיר.

כמה ? כ-ח"י אלפי שקלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש!

 

אני לחלוטין מבין את הבחירה שלך. רכבים שאוהבים קונים באופן אמציונלי ולא רציונלי.

 

כתבת:

 

 

3 ליטר טורבו? :shock: לא ידעתי שקיים מנוע כזה לסאאב, ידעתי רק עם מנועי 4 צילינדר שהיו מפותחים בשיתוף עם ריקרדו על בסיס מנוע של מוריס אני חושב.

 

משהו לא הגיוני, איך 3 ליטר טורבו בא רק עם 31קג"מ מומנט ו200סוסים? זה נתונים אופייניים למנוע אטמוספרי.

 

אתה צודק , אולם אלו העובדות - ראה בפירוט שהספקתי לענות לחן לגבי המנוע ואופיו. אכן המנוע נדיר בארץ.

 

אולי הנתונים שאינם חזקים לכאורה נותנים הסבר לתובנה בתחתית הצילום שצירפתי בהודעה מס' 4.

 

הכל מקרה - למתעניינים ניתן לחפש ב YOUTUBE המחשות לקצב התאוצה של רכב כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש על בחירה מעניינת. היכן הרכב טופל ויטופל? נתקלתי בטיעון שטיפול מתמשך במוסכים המורשים לא היטיב עם המותג.

באשר למנוע, אכן פחות אהוד מארבעת הצילינדרים.

צביפר, כעקרון נכון. לקחו מנוע חזק, הוסיפו טורבו ו.. כלום. בפועל מספרים על הנייר לא אומרים הכל, ודאי לא כשהם תמציתיים. ישנו עניין של אופי המנוע, מתי ואיך הוא נותן את מה שיש לו.

מחזיק הכוסות גאוני, האם הטורבו בלחץ נמוך נחשב למאריך ימים יחסית, הרי ברוב ה95 הטורבו עובד יותר קשה מב9000, לא?

עריכה אחרונה על ידי [פנדוב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

 

 

 

3 ליטר טורבו? :shock: לא ידעתי שקיים מנוע כזה לסאאב, ידעתי רק עם מנועי 4 צילינדר שהיו מפותחים בשיתוף עם ריקרדו על בסיס מנוע של מוריס אני חושב.

 

משהו לא הגיוני, איך 3 ליטר טורבו בא רק עם 31קג"מ מומנט ו200סוסים? זה נתונים אופייניים למנוע אטמוספרי.

מנוע ה 4 בוכנות של סאאב הוצג ב 68' ב 99 והיה בנפח 1.7 ומקורו בטריומף הבריטית ולא במוריס.

המנוע שופר ועודכן עם השנים, ובשיאו סיפק 250 כ"ס בגירסת האירו, שהיה לי הכבוד לנהוג בה.

לדעתי, מעטות המכוניות בעולם שיכולות להשתוות לה בתאוצות הביניים, שהן פשוט מדהימות.

כל מכוניות סאאב המוגדשות הציעו תמיד תאוצות ביניים מצויינות, כולל הגירסאות החלשות ביותר של ה 9-5.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב טופל בתחילה במרכזי UMI (עד 2006) . בהמשך לחילופין ב"מוסך הבית אברהם את ראובן" בפ"ת ואצל אריה גרוסמן בלבנדה.

אין כבר מוסכים מורשים כי אין יבואן . UMI רק גורמים נזקים ולא מבינים מאומה בסאאבים.

היכן יטופל - אצל קיפניס או פליקס (אם יסכימו...) או אצל גרוסמן / דיקר.

אמינות הטורבו בסאאבים נגזרת מאיכות האחזקה והתנהגות הנהג. במילה - שמן ופילטר מתאימים והחלפתם לא יאוחר מכל 10K , לחיצה רק במנוע חם ומתן קירור נאות לפני הדממה. בהינתן גורמים אלו - הטורבו מחזיק כמעט לנצח , גם בגרסאות HPT של לחץ טורבו גבוה (אירו וכו').

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

תתחדש. נראה רכב מאוד מעניין. מצד אחד- הוא נראה לי מיושן מעט מבפנים (הפלסטיקה בקונסולה למשל) אך מצד שני- לא חסר שום דבר ממה שאני אוהב ברכבי המנהלים המודרניים שזה מושבי עור מחוממים, גג שמש, מנוע גדול ועוד V6 עם טורבו (ואני רואה גם שעון גדישה?). והבנתי שיש אפילו ESP. אני גם רואה שיש שליטה על המערכת ממהגה מה שכמעט לא היה קיים אז. תתחדש ותהנה ממנה!

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, בהחלט רכב נדיר. אגב, כמובן שהסברת את זה, אבל זה לא נתון כ"ס נמוך מעט ביחס ממה שמצפים מ-3 ליטר טורבו?

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. דרך אגב איבזור חביב שיש בדגם גריפין/ארק הינו הפריט הבא, שמדהים כמה הוא שימושי ויעיל בארצינו החמה(וזה עוד בא מהשבדים הקרירים):

 

Ventilated front seats (standard on

9-5 V6 Arc model)

Ventilated front seats, that enhance seating

comfort in hot weather, are available only on

9-5 V6 Arc models.

Ventilated seats are equipped with two fans

that extract the moist air from between the

seat and the body.

.The fans have three speeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנים האחרונות רעיתי אמנם בשדות זרים אולם חיידק הסאאבים המשיך לקנן בי.

לאחרונה חשקה נפשי לחזור לסאאב כרכב משני . חיפשתי באופן מזדמן כאשר לא התמקדתי בהכרח בדגם או בשנתון ספציפי.

 

אתמול נפל הפור (הרי פורים בפתח...) ורכשתי סאאב בבחירה שהיא כולה אמוציונלית וחד משמעית חסרת הגיון וצידוק רציונלי.

ברור לי לגמרי שחלק מהמומחים והקוראים בפורום יזדעזעו מהבחירה ויחשבו שהיא "טיפשית/שגוייה/לא ראוייה/מוטעית/שטחית" וכיו"ב.

תתחדש. ההשקעה לא טיפשית/שגויה כי במחיר נסיעה אחת לחו"ל רכשת משהו שמשמח אותך לא פחות. אגב את הרכב תמיד ניתן למכור שוב ולהחזיר כמה זוזים - ההשקעה בטיול נמחקת והופכת לחוויות שלא ניתן להמיר חזרה לכסף. השאלה שמסקרנת אותי בסיפור שלך האם תצליח לשחזר את השמחה שהרכב הקודם העניק לך - כי הרי לא ניתן לשחות פעמיים באותו הנהר.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3713 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...