Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם בהחלפת נוזל בלמים מרוקנים רק מהכוסית? אלטו 10


Eladb2
שימו לב! השרשור הזה בן 3852 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

בשבוע החלוף ביצעתי ברכבי , אלטו שנת 2010, טיפול 60k.

בטיפול ישנה החלפה יזומה של שמן הבלמים.

שמתי לב שההחלפה התבצעה ע״י מיכל שמחבר אליו לחץ אוויר והוא שואב את הנוזל.

בכדי לשאוב את השמן הכניסו את צינורית המיכל אך ורק לתוך הכוסית של הנוזל בלם.

האם כך נהוג ברכבים מסוג זה?

חשוב לציין שהעבודה נעשתה במוסך מורשה יבואן!!

כמו כן האם המוסך יכול לחייב אותי על עבודה של שעתיים וחצי( לפי מפרט יבואן) כשבפועל העבודה התבצעה כ45 דקות בלבד?

בשיחת טלפון אם מוסך אחר נאמר לי שבטיפול זה בודקים מרווחי שסתומים ומכוונים במידת הצורך.

המוסך שביצע את הטיפול לא עשו זאת! כל זה מסביר איך הטיפול נעשה במהירות ,למי ניתן לפנות במקרה של רשלנות כזאת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפת נוזל בלמים מלאה אמורה להתבצע על ידי פתיחת ניפל ניקוז במשאבות בלם בכל גלגל וניקוז מלא של הנוזל, תוך הוספה של הנוזל לכוסית שתא המנוע.

 

 

חיוב על זמן הטיפול תמיד מתבצע לפי שעתון היצרן, גם אם בפועל העבודה לקחה פחות זמן (יכול להיות ששני מכונאים עבדו על הרכב ולא אחד) וגם אם העבודה בפועל לקחה יותר זמן.

 

 

זה שלא בוצעו כל העבודות הרשומות במפרט - לא תקין.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם.

בשיחת טלפון אם מוסך אחר נאמר לי שבטיפול זה בודקים מרווחי שסתומים ומכוונים במידת הצורך.

המוסך שביצע את הטיפול לא עשו זאת! כל זה מסביר איך הטיפול נעשה במהירות ,למי ניתן לפנות במקרה של רשלנות כזאת?

בכדי לבדוק מרווח שסתומים יש צורך לפרק את מכסה השסתומים ואולי גם חלקים נוספים שמפריעים לפירוק המכסה.

לאחר סיום בדיקת מרווח השסתומים יש צורך להרכיב אטם מכסה שסתומים חדש.

 

האם פירקו אצלך את מכסה השסתומים ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא פתחו מכסה שסתומים בוודאות!

ועכשיו אני בטוח שגם לא ניקזו ומילאו נוזל בלם כמו שצריך!

הנוזל הישן נשאר בתוך המערכת והוציאו רק מהכוסית בשביל ההצגה.

פשוט בושה ,משחקים בבטיחות של הרכב כאילו זה משחק ילדים.

למי ניתן לפנות במקרה כזה? איגוד המוסכים? מכשירי תנועה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כן האם המוסך יכול לחייב אותי על עבודה של שעתיים וחצי( לפי מפרט יבואן) כשבפועל העבודה התבצעה כ45 דקות בלבד?

 

יכול? כן. ראוי? לדעתי לא. זו תופעה ידועה. תנסה לפנות למועצה הישראלית לצרכנות. אולי הם יעזרו למגר את התופעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא פתחו מכסה שסתומים בוודאות!

ועכשיו אני בטוח שגם לא ניקזו ומילאו נוזל בלם כמו שצריך!

הנוזל הישן נשאר בתוך המערכת והוציאו רק מהכוסית בשביל ההצגה.

פשוט בושה ,משחקים בבטיחות של הרכב כאילו זה משחק ילדים.

למי ניתן לפנות במקרה כזה? איגוד המוסכים? מכשירי תנועה?

 

תופעה מוכרת ופשוט מקוממת. חבל שלא צילמת את תהליך הניקוז של נוזל הבלמים. כואב יותר שזה קורה במוסכים המורשים שעליהם לרוב סומכים יותר מעל כל מוסך אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי השבוע במוסך מורשה והחלפתי בלמים (גם דיסקים וגם רפידות) ואמרו לי שחייבים להחליף גם את נוזל הבלמים.

אז אני רק רוצה לוודא: כשהמכונאי שואב נוזל בלמים עם משאבה ידנית ולא מנקז את כל המיכל - זה בהכרח אומר שעבדו עליי? (וגם לקחו על זה 100 ש"ח ו- 0.2 שעות עבודה)

והאם באמת "חייבים" להחליף נוזל בלמים אחרי החלפת בלמים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה פה היא כמה מהנוזל יכול להשאב מהמיכל לעומת כמה שקיים סך הכל במיכל ובצינורות. אם יכול להשאב 95% לדוגמא, אני חושב שלמוסך גדול יהיה עדיף ומצופה ממנו לעשות את זה תוך דקה או שתיים במקום לפרק את כל הגלגלים ולתת למישהו לשבת בתוך רכב מורם ולפמפם את הדוושה.

מה גם שאם נפלת על עובדים גרועים\מזלזלים, אתה יכול להתקע עם אוויר במערכת בשיטה הזאת, ועם סתם שאיבה זה לא כ"כ יקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי השבוע במוסך מורשה והחלפתי בלמים (גם דיסקים וגם רפידות) ואמרו לי שחייבים להחליף גם את נוזל הבלמים.

אז אני רק רוצה לוודא: כשהמכונאי שואב נוזל בלמים עם משאבה ידנית ולא מנקז את כל המיכל - זה בהכרח אומר שעבדו עליי? (וגם לקחו על זה 100 ש"ח ו- 0.2 שעות עבודה)

והאם באמת "חייבים" להחליף נוזל בלמים אחרי החלפת בלמים?

לא חייבים להחליף נוזל בלמים אחרי החלפת בלמים

כאשר צריך להחליף נוזל יש להחליף את כל הנוזל זה שבמיכל הרוזרבה וזה שבצנרת והבוכנות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה פה היא כמה מהנוזל יכול להשאב מהמיכל לעומת כמה שקיים סך הכל במיכל ובצינורות. אם יכול להשאב 95% לדוגמא, אני חושב שלמוסך גדול יהיה עדיף ומצופה ממנו לעשות את זה תוך דקה או שתיים במקום לפרק את כל הגלגלים ולתת למישהו לשבת בתוך רכב מורם ולפמפם את הדוושה.

מה גם שאם נפלת על עובדים גרועים\מזלזלים, אתה יכול להתקע עם אוויר במערכת בשיטה הזאת, ועם סתם שאיבה זה לא כ"כ יקרה.

ברוב הרכבים הפרטים נפח נוזל הבלמים במערכת עשוייה להיות בין 800-1200 מ"ל מתוך זה כמות הנוזל במיכל עשוייה להיות להערכתי כ-200-300 מ"ל.

 

הסיבה שחייבים לבצע החלפה כללית וניקוז של הנוזל דרך הפיטמות היא בכדי לוודא שמשקעים ולחות שהצטברה מתנקזת בזמן ההחלפה וכול נפח הנוזל הוחלף.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3852 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...