Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עברתי בבדיקת זיהום אויר בטסט, אבל אין לי מושג איך או למה.


matansab
שימו לב! השרשור הזה בן 3901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מבחן הרישוי השנתי של הפונטו 98 שלי הגיע, וניגשתי למכון הטסטים בלי הרבה הכנות מוקדמות (הוחלפו נורות שרופות, נמתח הכבל של בלם היד, גומיה של אחת הציריות סודרה),

ידעתי שיש לי חופש בהגה בגלגל ימין (אני ומאור30 ניסינו להחליף את הזרוע הגה, אך לא הצלחנו לפרק אותה ללא כלי ייעודי) החלטתי לגשת בכל זאת, מתוך הנחה שבטוח ימצאו עוד איזה משהו לפסול עליו, ואז כבר נלך למוסך פעם אחת כדי לתקן.

בסוף הרכב נכשל רק על חופש בהגה (כתוב בבדיקה גם ימין וגם שמאל, למרות שבשמאל בוודאות לא היה שום חופש) ועל זיהום אויר.

 

הבוחן במכון טסטים שאל היכן אני מתכוון לתקן, שאלתי בחזרה על מה הוא ממליץ, הוא הפנה אותי למוסך שצמוד למכון הטסטים.

ניגשתי לאותו מוסך לקבל הצעת מחיר, הוא בדק את הרכב וקבע שהחופש הוא מהזרועות הגה, ונתן לי הצעת מחיר לתיקון התקלות:

שתי זרועות הגה + תוסף דלק + עבודה בכ-550 שקל.

*הבחור שטיפל בי לבש חולצה עם לוגו וכיתוב של המכון טסטים.

 

הלכתי למוסך של מכר, הוא בחן את החופש וקבע שיש חופש בזרוע הגה של גלגל ימין (כמו שאני ומאור30 איבחנו), אמר שיחליף אותה ב-250 שקל (חלק + עבודה + מע"מ).

כתב לי בטופס שאגיש למכון טסטים:

החלפת זרוע הגה ימין

ביטול חופש הגה שמאל

 

בנוסף, רכשתי בעצמי תוסף דלק, בספקנות גדולה לגבי התועלת, אבל מתוך ידיעה שאיכשהו כולם מצליחים לעבור עם התוספים הללו.

 

במבחן הראשון, כל ערכי זיהום האויר היו תקינים מלבד ה CO שיצא 0.9 כאשר מותר 0.3.

שמתי תוסף, נסעתי איתו כ-100 ק"מ, תוך שאני נוסע כמו ילד בן 17 ויום.

הגעתי שוב לבדיקה, הפעם ה CO היה 1.3 :shock:

הבחור במכון אמר לי לגשת לאיזשהו מוסך, שלדבריו ממש מומחה לענייני זיהום אויר.

החלטתי לתת לזה צ'אנס, במיוחד לאור כך שגם הגיע היום האחרון בו אני יכול לנוע עם הרכב בכביש אחרי ההארכה מהטסט הקודם בו נכשלתי.

 

הגעתי לאותו מוסך, הוא חיבר מכשיר 4 גזים ובדק את הערכים, יצא שה-CO הוא 1.4.

במוסך היו הרבה מאוד מכוניות, והרבה מכונאים, נראה מקום ממש משגשג.

פירקו את ארבעת הפלגים, מצאו שאחד מהם רטוב בשמן.

זה הדבר האחרון שראיתי שפוי באותו מוסך :shock:

הביאו פלג אחר והחליפו את הפלג הרטוב, כאשר הפלג החדש עם מרווח אלקטרודה שונה ממה שיש כרגע ברכב, ושונה ממה שממליץ היצרן. אבל אף אחד לא הבין שם למה זה מטריד אותי.

הניעו את הרכב מבלי להרכיב את הפילטר אויר.

חיברו שוב מכשיר לבדיקת 4 גזים. יצא שה CO הוא 0.7

יצא מהאגזוז עשן לבן לכמה דקות. לאחר מכן הפסיק.

הבחור שם אמר לי לקחת את הרכב לטיול קצר, הפנה אותי לכביש ש"אפשר לנסוע בו קצת מהר"

שאלתי אותו מה לגבי הפילטר אויר, אמר לי לנסוע בלעדיו, בהיתי בו קצת :roll: אמר לי "אל תדאג, אנחנו לא מתעסקים בזה מאתמול"

חזרתי אחרי נסיעה מאומצת של 2-3 ק"מ. חיברו שוב מכשיר לבדיקת 4 גזים.

יצא שם שה CO כרגע הוא 0.02 :shock: :shock: :shock:

הרכב הפך מכורת עצים לאחד ששותל אותם.

 

הבחור אמר לי לנסוע עכשיו למכון טסטים (ללא פילטר אויר).

כשהגעתי (נסיעה של כמה מאות מטרים), הרכב ממש רעד בצורה מפחידה.

היה בבדיקה מישהו אחר מזה שהפנה אותי לאותו מוסך.

איך שפתחתי את מכסה המנוע, הוא ישר שאל איפה הפילטר אויר שלי. אמרתי לו שהפילטר כרגע במוסך, תוך שאני מדגיש שהופנתי לאותו מוסך ע"י עובד של המכון.

אחרי חיבור המכשיר לאגזוז, הערכים התחילו לשחק במחשב, נכנסים לתחום המותר ויוצאים ממנו.

הבחור אמר לי למסור לו שלט חוטי שמחובר אל המחשב, לחץ שם על כמה כפתורים, ושמתי לב שהסל"ד שמופיע במחשב שונה מהסל"ד בלוח השעונים שברכב.

איכשהו, הבדיקה עברה בהצלחה :shock:

חזרתי לאותו מוסך, הרכיב לי את הפילטר אויר. שאלתי כמה מגיע לו, אמר לי 100 שקל. בקבלה כתבו לי שזה עבור פלאג ועבודה.

 

 

אני עדיין קצת בהלם ממה שהיה שם, וזה מעלה תהיות לגבי כל עניין מבחני הרישוי בארץ.

האם הייתי עובר את הטסט בקלות בהנחה והייתי בוחר לטפל במוסך הצמוד למכון הטסטים?

האם הבוחן השני בחר להעביר אותי בגלל שחשב שבוחן אחר סגר איזה "דיל" עם מישהו בנוגע להעברה שלי?

ומה לעזאזל העניין הזה עם הפילטר אויר :shock: נראה שבמוסך ההוא עלו על איזה פטנט.

 

אגב, מיותר לציין שעניין הפלג הרטוב יטופל בקרוב, כך שאין מקום להערות מיותרות בנושא.

 

ראיתי לנכון לשתף את חברי הפורום,

אשמח לשמוע את דעתכם.

 

מתן.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרוב שכל הסיפור מסריח , אני מריח את זה עד לכאן.

 

קומבינה אחת גדולה ולא מעבר.

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לך תדע אם באמת הרכב הפסיק לזהם או שהם "תיקנו" את המכשיר.

אחרי שהכסף נכנס לכיס של מי שצריך, אתה תעבור גם אם אתה נוסע על בוכנה אחת ומוציא עשן כמו מנגל בארגנטינה.

מוסכניק אחד סיפר לי שבמקרים של "חייב לעבור" הם פשוט שמים את המכשיר של הבדיקה באגזוז של רכב אחר...

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד אחד, קומבינה לא ממש הייתה פה, כי חוץ מהתשלום של הבדיקה החוזרת, המכון לא ממש הרוויח משהו.

קשה לי להאמין שהמוסכניק התחלק ב-100 שקל האלה עם עובד מכון, הרי גם שילם עליהם מע"מ, והשתמש בפלאג חדש. נשאר לו 60-70 שקל ביד.

אבל אני חושד שהבוחן השני חשב שיש פה קומבינה של בוחן אחר, ובגלל זה העביר אותי.

 

ובמקרה של "חייב לעבור", למה להתאמץ לדחוף לאגזוז של רכב אחר? אפשר פשוט לתת למכשיר לנשום קצת אויר נקי.

יש לי בבית טופס מעבר של טסט, שבבדיקת CO כתוב 0 !!!!

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא קצת סיכון לנסוע ברכב ישן ללא פילטר אוויר? מה עם הסיכון שג'ורה תיכנס למנוע, ואז ילך המנוע? או שמנסיעה אחת זה לא יכול לקרות?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקומבינות שאלה כבר מזמן לא נעלמות מעיניי אף אחד. כולם יודעים שלפעמים ככה זה עובד, וזורמים עם זה.

אני מצאתי מכון טסטים שלא מחפש אותי (וגם אם כן, היו מחפשים עד מחר). עד שלא יצוצו לי עם שינוי גישה מחורבן אני ממשיך עם אותו המכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
מצד אחד, קומבינה לא ממש הייתה פה, כי חוץ מהתשלום של הבדיקה החוזרת, המכון לא ממש הרוויח משהו.

קשה לי להאמין שהמוסכניק התחלק ב-100 שקל האלה עם עובד מכון, הרי גם שילם עליהם מע"מ, והשתמש בפלאג חדש. נשאר לו 60-70 שקל ביד.

אבל אני חושד שהבוחן השני חשב שיש פה קומבינה של בוחן אחר, ובגלל זה העביר אותי.

 

ובמקרה של "חייב לעבור", למה להתאמץ לדחוף לאגזוז של רכב אחר? אפשר פשוט לתת למכשיר לנשום קצת אויר נקי.

יש לי בבית טופס מעבר של טסט, שבבדיקת CO כתוב 0 !!!!

אם תמשיך לחפש בזה היגיון תסיים באיפוז כפוי :lol:

ה100 ש"ח שלך ושל עוד כמה אחרים שיצאה להם תוצאה גבולית בבדיקה כל יום זה טוב לעסקים.

 

ברור שלא כל המכונים כאלה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקומבינות שאלה כבר מזמן לא נעלמות מעיניי אף אחד. כולם יודעים שלפעמים ככה זה עובד, וזורמים עם זה.

אני מצאתי מכון טסטים שלא מחפש אותי (וגם אם כן, היו מחפשים עד מחר). עד שלא יצוצו לי עם שינוי גישה מחורבן אני ממשיך עם אותו המכון.

 

גם אני כמוך, תמיד הולך למכון בנס ציונה (גר ברחובות), לא מחפשים אותי, לא מציקים, לפעמים משגעים את המוח על לוחית רישוי, אז משלם להם את ה"מס" של ה50 שקלים על הלוחית ומשחררים אותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העברתי את הרכב טסט בראשל"צ ביום שישי ברבע לאחת בצהריים

הפעם הכי מהירה שעברתי טסט חלק, גם אם הרכב היה בא על גרר היו מעבירים אותי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיטה שלי מאוד פשוטה תן להם להרוויח בלי לחזור למכון, שניגש אלי הבוחן אני אומר לו אל תכשיל על מגבים פנסים ושטויות תחליף במקום ותוסיף לעלות הטסט,

כמעט תמיד יש לי איזה מגב שהוחלף ונדיר מאוד שאני צריך לחזור אחרי תיקונים (גילוי נאות הרכב מתוחזק כראוי ולא תחזוקת שבר (-: )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...