Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור התנהגות מיאטה NB


שימו לב! השרשור הזה בן 3924 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם אני מעוניין לקנות

קולאוברים למיאטה שלי, אני חושב על שתיי חברות שנחשבות טובות ,KN V2



או TIEN FELX לא הסדרה הבסיסית שתיהם עם כיוון קשיחות, וגובה, איזה מהם עדיף ומה עוד אפשר בהתנהגות של הרכב ,

שמעתי על דבר שנקרא סוויבר שאני לא ממש יודע מה תפקידו.

שבת שלום

:-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעון לא ידעתי שזה הכיוני שלך.

המוט המדובק שישב אצל "ש" ברכב עוזר לו להדביק את הרכב לכביש, בגלל המשקל היחסית נמוך במיאטה יש קושי עם יותר משי כוח להעביר לכביש אז מחזקים ומקשיחים את כל מה שאפשר בשביל היציאה מהמקום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה לא יודע מה זה סוויבר, אבל ההתלבטות שלך היא בין טיין ל-KW, זה סימן שאתה מבין את הפתרון עוד לפני שהבנת את הבעיה. אני לא יודע מה ב"התנהגות" אתה מנסה לשפר, אבל לפני שאתה שופך אלפי שקלים (רבים) אני מציע שתלמד קודם את החומר.

 

הינה אחד המאמרים הטובים שנכתבו לדעתי בשפת הקודש, ואפילו פה בפורום:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=52485

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעון לא ידעתי שזה הכיוני שלך.

המוט המדובק שישב אצל "ש" ברכב עוזר לו להדביק את הרכב לכביש, בגלל המשקל היחסית נמוך במיאטה יש קושי עם יותר משי כוח להעביר לכביש אז מחזקים ומקשיחים את כל מה שאפשר בשביל היציאה מהמקום.

 

זה אגב, גיבוב של שטויות.

 

סוויבר (מוט פיתול בעברית) הוא סוג של קפיץ שמסייע להוריד זווית גלגול (העברת משקל ימין שמאל). אין לזה שום קשר ליציאה מהמקום והדבר היחיד שיכול להדביק רכב לכביש זה ככול הנראה הרבה...דבק.

 

באופן פרדוקסלי מעט אגב, הסוויבר דווקא מוריד מעט מהאחיזה (לטובת חדות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Sway bar מתורגם בעברית למוט מייצב. מוט פיתול = Torsion bar.

מה שמכונה בטעות "מוט מייצב", הוא בעצם מוט גישור.

 

לגבי כל השאר, מחזק.

כמה פעמים שההסברים יכתבו תמיד אנשים ימשיכו לטעות ולא להבין במה מדובר.

 

מוט מייצב (נקרא גם ANTI ROLL BAR או SWAY BAR)

הוא סוג של קפיץ המרסן את העברות המשקל בפניות ע"H העברת כוחות מצד לצד בד"כ בנוסף לקפיץ הסליל הרגיל (המופרד בפעולתו

מהצד השני) פה יש הסבר מצוין.

_liGnV3PTiQ דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

מוט פיתול בתכל'ס מחליף את פעולת המוט המייצב ביחד עם קפיצי הסליל, הוא מחובר בצד אחד למרכב באופן קשיח ובצד השני

למתלה זרועות עוקבות הנעות עם הגלגל, הזרוע מעבירה את תנועת הגלגל מעלה מטה המתרגמת במוט לפיתול סביב עצמו,

המתנגד ומגביל את מהלך הגלגל,

מיתלה מבוסס מוט פיתול הוא לא לגמרי מיתלה נפרד מאחר והוא קושר את הכוחות בין שני צדדי האוטו, אבל מוט מייצב גם עושה

זאת למרות שהוא תוספת נילוות למיתלה, במכוניות מסלול זה מקובל מאחר ויש צורך בהקטנת מהלך וחופשים, בפועל חצי מקבוצות הפורמולה 1 משתמשות במוטות פיתול במכוניותיהן.

 

פה יש המחשה טובה:

 

WlCtlNsereA דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

מוט גישור או סטארט ברייס משמש קושר את בתי הבולמים מלמעלה ומחזק את קשיחות מרכב ע"י הקטנת ההתעוותות היחסית

בין בתי הבולמים.

הסבר מפורט פה :

-S6H7ZdzBfE דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב קראתי הכול וראיתי את הסרטונים אפשר בבקשה המלצה ל

קולאוברים שיהיה טובים ממש לנהיגה ספורטיבי ושיהיה במצב הכי רך



נסבלים לנהיגה ביום יום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התבלבלת קצת בדגמים.

שתי החברות הם KW הגרמניים ו-TEIN היפניים.

הדגמים הם Variant 2 שבקיצור נקרא V2 של KW,

דגם Flex של TEIN, דגם ברמה גבוהה ונחשב לטוב מאוד.

 

אני לא יכול לתת לך תשובה מי מהדגמים יותר טוב, יש לי ניסיון עם ואריינט 1 ועם סופר סטריט של טיין, שהוא דגם ברמה יותר נמוכה מפלקס, שניהם בהונדות סיוויק ישנות.

הKW שלי לא מתכווננים קשיחות, הטיין כן, כדאי להגיע לאותה רמת אחיזה וזוויות גלגול פחות או יותר צריך להקשיח את הטיין לרמה יותר קשיחה מהKW, והם מעט פחות נוחים.

מצד שני הצמיגים ברכב עם ה KW לא ספורטיביים ורכים מאוד, גם בדפנות, אולי בגלל זה הם מרגישים יותר נוחים.

 

בכל מקרה שני הדגמים מצויינים ואין לך איפה ליפול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה פעמים שההסברים יכתבו תמיד אנשים ימשיכו לטעות ולא להבין במה מדובר.

 

מוט מייצב (נקרא גם ANTI ROLL BAR או SWAY BAR)

הוא סוג של קפיץ המרסן את העברות המשקל בפניות ע"H העברת כוחות מצד לצד בד"כ בנוסף לקפיץ הסליל הרגיל (המופרד בפעולתו

מהצד השני) פה יש הסבר מצוין.

_liGnV3PTiQ דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

מוט פיתול בתכל'ס מחליף את פעולת המוט המייצב ביחד עם קפיצי הסליל, הוא מחובר בצד אחד למרכב באופן קשיח ובצד השני

למתלה זרועות עוקבות הנעות עם הגלגל, הזרוע מעבירה את תנועת הגלגל מעלה מטה המתרגמת במוט לפיתול סביב עצמו,

המתנגד ומגביל את מהלך הגלגל,

מיתלה מבוסס מוט פיתול הוא לא לגמרי מיתלה נפרד מאחר והוא קושר את הכוחות בין שני צדדי האוטו, אבל מוט מייצב גם עושה

זאת למרות שהוא תוספת נילוות למיתלה, במכוניות מסלול זה מקובל מאחר ויש צורך בהקטנת מהלך וחופשים, בפועל חצי מקבוצות הפורמולה 1 משתמשות במוטות פיתול במכוניותיהן.

 

פה יש המחשה טובה:

 

WlCtlNsereA דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

מוט גישור או סטארט ברייס משמש קושר את בתי הבולמים מלמעלה ומחזק את קשיחות מרכב ע"י הקטנת ההתעוותות היחסית

בין בתי הבולמים.

הסבר מפורט פה :

-S6H7ZdzBfE דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

כל הכבוד על ההסבר המצויין והמדוייק.

 

אני מכיר דרך מצויינת להמחיש את עבודת המוט המייצב וכנגזרת להבין את פעולת מוט הפיתול, זה מגיע דווקא מתחום מכוניות השלט שם זה בולט וניתן לראות את ה"קישורים" שהמוט המייצב עושה.

 

אם לפשט את הענין מוט מייצב לוקח את תנועת מתלה בצד אחד ומעביר אותו בצורה מעט מרוסנת אל הצד שני, קרי, נכנסת לפניה חדה שמאלה, הגלגלים הימניים "שוקעים" (בולמים מתכווצים), המוט המייצב עכשיו לוקח את אותו כיווץ של הגלגלים הימניים ומשדר אותם אל הבולם השמאלי באותו סרן, התוצאה תיהיה שגם הגלגלים השמאליים בעצם ישקעו כתוצאה מהתכווצות הבולם ולכן הרכב ישקע מעט בצד הזה ולכן זוית הגלגול תיהיה נמוכה מאשר ללא המוט.

 

ההסבר קצת מורכב אבל תנסו לדמיין את מה שכתבתי והאסימון ייפול.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעון לא ידעתי שזה הכיוני שלך.

המוט המדובק שישב אצל "ש" ברכב עוזר לו להדביק את הרכב לכביש, בגלל המשקל היחסית נמוך במיאטה יש קושי עם יותר משי כוח להעביר לכביש אז מחזקים ומקשיחים את כל מה שאפשר בשביל היציאה מהמקום.

 

אתה אמיתי?אם לא הייתי מכיר את המשתמש שלך הייתי בטח חושב שמדובר בלא פחות מילד בן 9 בחופש גדול או באיזה טרול.

מוט שעוזר לו להדביק את הרכב לכביש?הדבר היחיד שידביק אותך לכביש זה צמיגים דביקים.

יותר מידי כוח למיאטה שקשה להוריד אותו לכביש?להקשיח בשביל יציאה מהמקום?על מה אתה מדבר לעזאזל?אין בהודעה הזאת חצי משפט נכון.

קשיחות אפילו יכולה לפגוע באחיזה על חשבון התנהגות.

 

אל תפלוט שטויות אם אתה לא מבין על מה אתה מדבר,יש כאלה שעוד עלולים בטעות להקשיב לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את הדברים שנאמרו על ידי חברי AvielT.

אישית בגלל שבסביבתי יש מספיק חברים עם מיאטה, ומורי ורבי בעל מיאטה NB הייתי מציע לך לקרוא יותר בפורומים בחו"ל.

עם כל ההתפתחות של העולם המוטורי בישראל אנחנו עדיין לא שם כדי לתת חוות דעת שלמה.

ישנם בטוח עוד חברות שאתה לא מכיר שמייצרים קיולאוברים למיאטה.

אחד האתרים שאני שומע הרבה מחברי מועדון הרודסטרים הינו מיאטהנט, שווה לראות שם פרוייקטים או אשכולים שמדברים על שיפורי התנהגות וכו'.

כך בחשבון שכל שיפור ברכב יש 2 צדדים לטובה ולרעה קשיחות תשפיע על הרכב ביום יום ובכבישים משובשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר מוסף שכדאי לדעת לגבי הנמכות\הקשחות- הן מעלות את סף האחיזה של הרכב אבל ברגע שהרכב מאבד אחיזה זה עשוי לבוא בצורה פחות הדרגתית או עם פחות סימנים מקדימים.

 

זה לא סוף העולם וכל עוד תיקח את הזמן כדי ללמוד את ההתנהגות ואת המגבלות החדשות של הרכב אתה תיהיה בסדר, פשוט תכיר שזה חלק מהחסרונות.

 

אני גם מצטרף להמלצה לקרוא וללמוד באתרים מתמחים בחו״ל, יש שם המון מידע ומגוון רחב יותר של אפשרויות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכנס פה לכל הוויכוחים וההסברים הטכניים (למרות שאני מת רק לזרוק ולברוח ש-Sway'ים ואנטי רולים מאוד משפיעים במכונית הזו אבל הם לא מרסנים הרמת\צלילה של האף) , רק נותן תשובה ישירה שה-KW מרגישים הרבה יותר טוב לדעתי .

 

היה לי העונג לנסוע בעשרות מכוניות עם KW , ועוד כמה עם TEIN , חלק מהמכוניות אני מכיר טוב מאוד (S2000 ומיאטה כולל ה-NB שהייתה לי עם KW) וחלק קצת פחות (וואגיות , סובארו , איבו) .

אני יכול לקשקש פה על פרוגרסיביות , להיכנס ליתרון של הטיין עם ה-EDFC ומי שמגוון בכבישים וכו' וכו' - בשורה התחתונה תמיד ה-KW שידרו לי תחושה יותר אוחזת ובמקביל גם יותר נוחה .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3924 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...