Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורולה 98'- סיכום 13 שנה/282,000 ק"מ


orankohn
שימו לב! השרשור הזה בן 2530 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 4 שנים כתבתי כאן סיכום ביניים לרכב טויוטה קורולה 1600 אוטומטי שהיתה אז 9 שנים אצלי עם 240,000 ק"מ. לפני כשבוע

 

מכרתי אותה לאחר 13 שנות בעלות עם 282,000 ק"מ. להלן לתזכורת הסיכום הקודם ובהמשכו מה קרה בארבע השנים

 

האחרונות.

 

קורולה 98' - סיכום 240,000 ק"מ

שלום לכל חברי הפורום !

 

לכבוד הגיעתה למספר ק"מ נאה של 240,000 ק"מ אסכם קורותיה בקצרה. מסקנה - בסוף...

 

מדובר בטויוטה קורולה אוטומטית TERRA CLASS 1998 . הרכב ברשותי מעל 9 שנים החל מ - 68,000 ק"מ.

 

קניתי את הרכב מאדם פרטי - בבדיקה הקורולה היתה ללא רבב - ספר טיפולים מסודר ללא תקלות קודמות.

 

ומה אצלי ?

 

טיפולים / תקלות / עלויות (ק"מ כחול - טיפול שוטף , אדום - תקלה , ירוק - בלאי שוטף )

 

מה שלא צויין אחרת - בוצע במוסך מורשה טויוטה.

 

70,000 ק"מ - טיפול קטן שמן + מסנן שמן - 211 ש"ח.

 

80,000 ק"מ - טיפול גדול , כולל החל' סנדלי בלם אחוריים (אחרי 80 K מקוריים) , החל' מגבים - 1543 ש"ח.

 

90,000 ק"מ - טיפול קטן - 290 ש"ח.

 

החלפת 4 הצמיגים המקוריים - 1270 ש"ח ( קלבר 185/65/14).(אצל פנצ'ריה).

 

97,000 ק"מ - תיקון שעון דיגיטלי - קצר, החל' מנורה אחורית - 146 ש"ח.

 

100,000 ק"מ - טיפול גדול - כולל החלפת 3 רצועות (תחזוקה שוטפת) - 756 ש"ח.

 

105,000 ק"מ - מצבר חדש - 300 ש"ח.(אצל חשמלאי זול).

 

110,000 ק"מ - טיפול קטן , כולל החלפת נורה קטנה - 353 ש"ח.

 

118,000 ק"מ - החל' מסנן מזגן וגומי פנס ראשי - 320 ש"ח .

 

120,000 ק"מ - טיפול גדול , כולל החלפת ידית פתיחה חיצונית דלת שנשברה - 1361 ש"ח.

 

130,000 ק"מ - טיפול קטן - 100 ש"ח . (בתחנת סיכה).

 

140,000 ק"מ - טיפול גדול כולל החלפת רצועת טיימינג + מיסב טיימינג + 2 מחזירי שמן גל זיזים + מיסב מותח מזגן +

אומים וגוזונים לגלגלים + החל' בלמים קדמיים - רפידות וצלחות + 2 מנורות - 3240 ש"ח.

 

150,000 ק"מ - טיפול קטן - 460 ש"ח.

 

160,000ק"מ - טיפול גדול - 638 ש"ח - אוטו דיפו.

 

168,000 ק"מ - מצבר חדש - 415 ש"ח.

 

172,000 ק"מ - טיפול קטן - 171 ש"ח - אוטו דיפו.

 

185,000 ק"מ - טיפול גדול - 738 ש"ח - כולל החלפת רפידות וחריטת צלחות בלמים קדמיים - אוטו דיפו.

 

200,000 ק"מ - טיפול קטן - 130 ש"ח -תחנת סיכה.

 

206,000 ק"מ - החלפת 2 גומיות ציריות - 280 ש"ח - מוסך מורשה. (עקב כשלון גומיה אחת בטסט)

 

210,000 ק"מ - טיפול גדול - כולל החלפת בלמים אחוריים , החלפת ציריה שמאלית קידמית , החלפת 3 רצועות , החלפת

מכסה מצנן מים. - 2990 ש"ח.

 

215,000 ק"מ - החלפת 4 צמיגים - אונירויאל - 930 ש"ח.

 

220,000 ק"מ - טיפול קטן - 490 ש"ח.

 

225,000 ק"מ - החלפת מצבר 680 ש"ח.

 

החלפת זוג בולמים אחוריים (KYB מקורי) + כיוון ציר אחורי. - 1620 ש"ח. - מוסך מורשה.

 

230,000 ק"מ - טיפול גדול - 400 ש"ח (מבצע) - אוטו דיפו.

 

הערות שונות :

 

* פרטתי לעיל את כל העלויות / אחזקה , למעט נושא אחד :

מלכתחילה המנוע צורך שמן בעיקביות של חצי ליטר לכל 2000 -5000 ק"מ , כתלות באופי הנסיעה. (כנראה טבעי למנוע הזה).

 

* אחרי 200,000 ק"מ (לפני 4 שנים )החלטתי למכור ("לפני שיתחילו הבעיות") - מבוגר שהתעניין לקח לבדיקה - התוצאה הייתה מפתיעה ומצויינת - אך המבוגר הציע 15% מתחת למחירון - "בגלל הקילומטראז'" - התחרטתי מלמכור ונתתי את הרכב לבני שבדיוק השתחרר.

 

* הקורולה לא נתקעה אף פעם (למעט קשיי התנעה עקב מצבר ישן וחלש).

 

* רוב המערכות והמכלולים מקוריות ללא אף תקלה או נגיעה (למעט תחזוקה שוטפת) - מנוע, גיר, מערכת קירור , משאבות שונות (מים, בלמים, ה"כ), צינורות , חיווט וכבלים , מערכת מיזוג (ללא אף תקלה או טיפול , למעט פילטר , ומקררת מעולה), אלטרנטור , חיישנים ועוד.

 

* לקראת טיפול 240,000 בשבוע הבא - קיבלתי הצעת מחיר ממוסך טויוטה לטיפול גדול , לפי מפרט יצרן , כולל טיימינג מלא - 2900 ש"ח.

 

* צריכת דלק - בעיר 1:10 , בינעירוני 1:15 , משולב - 1:12

 

מסקנה : אמינה ויעילה , אך משעממת.

 

מה עבר על האוטו מאז ?

 

אכן לפני 4 שנים עברה הקורולה טיפול 240,000 מלא במוסך טויוטה רשמי . המחיר היה 3,600 וכלל טיימינג מלא, טיפול גדול

 

לפי מפרט כולל החלפת כל הנוזלים, השמנים, הפילטרים ורפידות+צלחות בלמים קדמיים. המוסך המליץ להחליף משולשים קדמיים

 

שלדבריו בלויים. עקב המחיר הגבוה לא הסכמתי. מאז עבר 4 טסטים ללא בעייה.

 

מאז נסע כ 10,000 ק"מ בשנה , רובן בכבישים עירוניים . כל שנה , או כל 10,000 ק"מ נכנסתי לטיפול.

 

בגלל שהרכב היה ישן וזול החלטתי להפסיק ללכת למוסך טויוטה רשמי והלכתי למוסך כללי רגיל.

 

הרכב המשיך לנסוע באופן שקט וחלק, הסחיבה יפה מאוד ולא היו כמעט בעיות. מה הרכב עבר באותן 4 שנים אחרונות ?

 

250,000 ק"מ - / 2010 : טיפול קטן - שמן מנוע ופילטר שמן. כ - 350 ש"ח.

 

החלפת 4 צמיגים ל GOODYEAR DURAGRIP 185/65/14 תוצרת גרמניה - 1350 ש"ח. (על צמיגים איכותיים אינני מתפשר).

 

260,000 ק"מ / 2011 - טיפול קטן - שמן מנוע + פילטר + בלמים אחוריים - 700 ש"ח.

 

265,000 ק"מ - בלמים קדמיים חורקים ומרעישים ועלייה בצריכת דלק - נכנסתי למוסך טויוטה המורשה בו עשיתי טיפול 240,000 .

בוצע ניקוי וכיוון לבלמים + ניקוי מצערת - לקחו ממני סכום מפתיע של 125 ש"ח ! הבעיות נפתרו.

 

270,000 ק"מ / 2012 - טיפול קטן - שמן מנוע + פילטר כ 350 ש"ח.

 

279,000 ק"מ / 2013 - טיפול שמן מנוע + פילטר שמן + פילטר אוויר + פלגים - 600 ש"ח.

 

בארבע שנים מאז הסיכום הקודם הרכב המשיך לגלות אמינות מרשימה. למעט התקלה הקטנה בק"מ 265,000 שום דבר אחר.

 

המצבר מאז 11/2008 וללא בעיות (תוצרת שנפ).

 

הרכב לא נתקע אף פעם ב - 13 השנה , למעט בעיית מצבר גמור. לא נדלקה אף מנורת אזהרה אף פעם ! (לא CHECK ENGINE, לא טעינה, לחץ שמן, בלמים וכו'). כל טסט עבר חלק למעט בעיות לוחיות...

 

בעיות מתמשכות / חדשות באותן 4 שנים אחרונות :

 

* כמובן שהמנוע המשיך לצרוך שמן בעקביות - כל 2500 ק"מ חצי ליטר שמן. (כאמור צריכה כמעט זהה הייתה גם לפני 10 שנים).

 

* הקילופים בלקה הכחולה הלכו וגדלו וכיסו חלק ניכר מהגג ומכסה המנוע. (האמת אף פעם לא עשיתי ווקס או פוליש).

 

* הפעלת מפוח אוורור/מזגן במהירות 3/4 מלווה ברעש. כנראה עלים שחדרו.

 

* החלו להופיע סדקים מינוריים בדשבורד בין השעונים לשמשה.

 

לפני זמן מה הרכב הפך מיותר ופרסמתי ביד 2 .ביקשתי 15,000 ש"ח . מעט תגובות. הגיעה גברת מבוגרת ביקשה ללכת למוסכניק שלה. בדק ביסודיות. אמר לנו :" הרכב בסדר אבל לא שווה יותר מ - 7/8 אלף. לא ויתרתי לבקשות הנחה.

הגיע בחור לאחר כמה ימים. הראיתי לו את כל היסטוריית הטיפולים וציינתי את "בעיית" אכילת השמן הוותיקה.

רצה ללכת למוסכניק דוד שלו. אמרתי - בבקשה , אבל דע לך שאין שום הנחה - אצלי מחיר זה מחיר.

אם תרצה - בדוק , אבל המחיר אינו נתון למו"מ. הלכנו למוסך הדוד. בדק ביסודיות ואמר : נכון שעשית לא מזמן גומיות ורינגים כי הרכב ממש לא מעשן במאמץ. אמרתי לו שיבוא למוסך טויוטה לבדוק במחשב - לא נגעתי בכלום - הכל מקורי. המוסכניק אמר לבחור הרכב בסדר גמור והתקלה היחידה נזילת שמן במחזיר בין המנוע והגיר.(לא משהו קריטי).

הקונה היה מבסוט ושילם 15,000 ש"ח בשמחה.

 

לסיכום , כנראה כבר לא עושים רכבים (גם בטויוטה ) עם כזו שרידות ואמינות. חוזר על רשימת מכלולים ופריטים שלא נגעו בהם מאז הייצור לפני 15 שנה , חלק מהפריטים קשה להאמין :(רכב עם 15 שנה על הכביש ו - 282,000 ק"מ) :

 

* מנוע - מקורי ללא נגיעה - חלק ושקט , סוחב היטב , אוכל שמן באופן עקבי... אולי הסוד החלפת שמן ופילטר איכותיים כל 10,000 ק"מ מאז עלייתו לכביש.

* גיר - מקורי ללא נגיעה ומעביר חלק ושקט. אולי הסוד החלפת שמן גיר כל 60,000 ק"מ. (הוראת יצרן)

* מערכת קירור - מקורית , כולל כל הצינורות, תרמוסטט, רדיאטור , מאווררים וכו'. אף פעם לא הייתה התחממות או נזילה או איבוד נוזל קירור. משאבת מים הוחלפה בעת הטיימינג כאמצעי מניעה.

* משאבות שונות ( בלמים, ה"כ, דלק , שפריצרים).

* חיווט וכבלים , חיישנים למיניהם , ממיר , אגזוז.

* מערכת מיזוג (ללא אף תקלה או טיפול , למעט פילטר , אף פעם לא הוסף גז. מקררת מעולה). חימום ומרכיביו.

* אלטרנטור ומרכיבי חשמל שונים.

* חלונות חשמל , נעילה מרכזית, לוח מחוונים (שעונים ומנורות חיווי).

* משולשים קדמיים - כנראה כבר עייפים.

* בולמים קדמיים - כנראה כבר עייפים. (אחוריים הוחלפו ב -225K).

* השיא - מנורות פנסים ראשיים H-4 לא הוחלפו מעולם !

 

קצת חבל לוותר על רכב כזה נאמן!

21-june-cars 001x.jpg

21-june-cars 003x.jpg

toy2x.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כל הכבוד!

 

רכב אמין מיסודו שלא נהרס על ידי חאפרים יתן, כמו שנתן פה, הרבה שנים של שקט. טיפלת בו כמו שצריך והוא החזיר לך. ככה צריך!+

 

האמת, לא יודע עד כמה היה שווה לך למכור.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן רכב אמין מאוד. היתה לי כזו שנמכרה לפני כ-3 שנים עם 160,000 ק"מ.

המכונית עברה החלפת משאבת מים כטיפול מונע אחרי 30,000 ק"מ במסגרת האחריות - בגלל איזו נזילה מינורית. זה היה אצל הבעלים הקודמים שעשה עליה 30,000 ק"מ ב-3 שנים. התקלה הבאה היתה משאבת מים שהוחלפה לאחר 150,000 ק"מ ופקק רדיאטור שהקפיץ שלו נשבר ויצא קיטור - יותר הבהיל אותי מאשר הזיק.

סה"כ משך 9.5 שנים של החזקת הרכב עלות תיקונים לא מתוכננים עמדה על פחות מ-1,000 ש"ח.

צריך להדגיש כי המכונית טופלה מדי חצי שנה עד שהמוסכניק הודיע לי שההנחיות השתנו והטיפולים עברו לתדירות של פעם בשנה. הנסועה הנשתית סביב 12,000-14,000 ק"מ.

והדבר החשוב - המכונית טופלה במוסך מורשה יבואן ומעולם לא היתה לי כל תחושה שמישהו שודד אותי. המחירים היו תמיד סבירים מאד

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הפירוט והרישום ההדוק של כל הטיפולים/תיקונים.

אני שמח שקיבלת את מה שדרשת ואני מקווה שהקונה החדש יהיה מרוצה והרכב ימשיך להראות אמינות טובה , אבל אני נאלץ להסכים עם המוסכניק של הגברת . רכב בן 15 עם כמעט 300000 קמ לא שווה יותר מ 7-8. אם הוא במצב מעולה כמו שלך אז 10.

ו

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הפירוט והרישום ההדוק של כל הטיפולים/תיקונים.

אני שמח שקיבלת את מה שדרשת ואני מקווה שהקונה החדש יהיה מרוצה והרכב ימשיך להראות אמינות טובה , אבל אני נאלץ להסכים עם המוסכניק של הגברת . רכב בן 15 עם כמעט 300000 קמ לא שווה יותר מ 7-8. אם הוא במצב מעולה כמו שלך אז 10.

ו

קח בחשבון גם שהמוכר בעצמו טוען שיש לבצע לרכב כמה החלפות יקרות שהוא החליט לא לבצע בגלל המחיר,

גם קוסמטית הוא לא משהו.

בקיצור רכב ישן שמור מטופל, ק"מ גבוה עם צבע דהוי פלסטיקה סדוקה והשקעה של כמה אלפי שקלים ליישור קו, לא ממש מציאה

אבל הוא מצא פראייר. :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

טוב, זה לא חדש, אמינות גבוהה מאוד. שמתי לב שהחלפת מצבר אחרי 40 ומשהו אלף ק"מ, מה קרה שם?

גם אני חושב ש-15 זה יותר ממה שאני הייתי משלם, בזמן שלאנטיסים צעירות יותר נמכרות בפחות.

ואגב משעממת, להורים שלי היתה כזו מודל 99 (נגנבה מהקונה, שימשה כרכב מילוט לשוד בנק ואח"כ שרפו אותה :shock:)

ואני זוכר דווקא רכב עם תגובות נמרצות והיגוי לא רע בכלל.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני זוכר דווקא רכב עם תגובות נמרצות והיגוי לא רע בכלל.

 

 

השירשור הזה גם ככה מסב לאושריקו הנאה צרופה, אתה בכלל עכשיו העפת אותו לשמיים....

 

:lol:

 

יופי של אמינות והזדקנות!

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתפלא, אבל דווקא שרשורים כאלו לא משמחים אותי אלא מעציבים\מעצבנים אותי.

 

הקורולה 99 שאני נוהג בה מביישת מנועי 1.2 ומנוע 1.4.

כן, אוהב אותה, כן השקעתי בה מלא, כן כולם אומרים לי האוטו עייף וישן ובלה ובלה ובלה..

אני נכנס לפורום וקורא עליה (או על כל רכב ישן) ומבין שהמצב באוטו שלנו לא ממש תקין.

רכב זריז צריך להישאר זריז תמיד, לא כמו חדש, אבל עדיין, זה כלל שלמדתי פה והבנתי בהנחה שהכל מטופל.

 

פותח האשכול, לא חלה איזשהי בעיית סחיבה?בעליות?"ביציאה" מהרמזור"?

 

פשוט הזוי.

נשמור את השרשור הזה.

 

ולנושא עצמו:

אין רכב יותר אמין מהדגם שבשנתון הזה(ואני מדגיש בשנתון הזה), אין כמעט.

 

מאז טויוטה רק התדרדרה.

 

 

אגב, הצריכת שמן הזויה, האם המנוע לא עבר הרצה?

 

אנשים שוכחים שהעומס שהמכלוללים עוברים לאורך 15 שנה זה אדיר, זה לא רק הק"מ!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה בדיוק מעצבן אותך? חוץ מאכילת שמן אולי מוגזמת, אבל קבועה ולא מחמירה, הרכב סחב 300K בלי בעיה, עם עלויות טיפולים של אופני קיבוץ.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנת, מעצבן אותי שכולם חושבים שאני "מטומטם" שמקשיב ל"חאפרים" כי אני אומר להם שאוטו לא סוחב, עם אנשים ועם מזגן, ותמיד יש את התירוץ "רכב ישן ועייף" בגלל הק"מ המכובד (250).

 

זה רק מוכיח לי ולאנשים כאן שגם רכב ישן יכול להישאר (אני מתכוון, להרגשה שלנו) כמעט או בדיוק כמו שהיה פעם.

 

ד"א, האוטו הזה ממש קל לטיפול, אין בו כמעט טכנולוגיה וזה מה שעושה אותו אולי לכ"כ אמין P:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
השירשור הזה גם ככה מסב לאושריקו הנאה צרופה, אתה בכלל עכשיו העפת אותו לשמיים....

 

:lol:

 

אוי ואבוי, הפאביה החדשה :lol:

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי יש קורולה 98 יד 00 ברישיון, עם קילומטרז דומה, גם אני מתחבט בשאלה של "לא הגיע הזמן להתחדש?" מול האמינות המופתית , אני מפרסם אותה למכירה ברבע קלאצ ( יחד עם האיגניס 2002 שיש לנו גם), כי אני לא בטוח שבשורה התחתונה המחירון הנמוך שלה ישקף בקצת את הערך האמיתי שלה, אני רק יכול לחזק את מה שנכתב כאן לגבי האמינות ועלויית האחזקה (אני יכול להעיד שבנסיעה משולבת ללא מזגן בערך 1:14, עם מזגן בערך 1:12)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנת, מעצבן אותי שכולם חושבים שאני "מטומטם" שמקשיב ל"חאפרים" כי אני אומר להם שאוטו לא סוחב, עם אנשים ועם מזגן, ותמיד יש את התירוץ "רכב ישן ועייף" בגלל הק"מ המכובד (250).

 

זה רק מוכיח לי ולאנשים כאן שגם רכב ישן יכול להישאר (אני מתכוון, להרגשה שלנו) כמעט או בדיוק כמו שהיה פעם.

 

ד"א, האוטו הזה ממש קל לטיפול, אין בו כמעט טכנולוגיה וזה מה שעושה אותו אולי לכ"כ אמין P:

 

רכב שטופל היטב, בחלקים ונוזלים איכותיים, יישאר במצב מצוין גם בגיל וק"מ מופלג. האפלאוז הראשונה שהייתה לנו במשפחה הלכה בטוטאל לוס ב-341,010 ק"מ והציגה ביצועים וצריכת דלק מעולים עד הרגע האחרון ממש.

 

מה שכן, הרוכש אולי קיבל אוטו טוב, אבל המחיר לרכב כה ישן עדיין מופרז.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר התייחסויות ומענה לשאלות :

 

RK כותב :

 

האמת, לא יודע עד כמה היה שווה לך למכור.

צודק, אבל הרכב נראה כבר בלוי חיצונית ובני המשתמש הראשי בשנים האחרונות עבר לרכב חדש.

 

koka כותב :

 

רכב בן 15 עם כמעט 300000 קמ לא שווה יותר מ 7-8. אם הוא במצב מעולה כמו שלך אז 10.

 

הגיוני לרוב הרכבים בנסועה ושנתון כזה. המוניטין של הקורולות הישנות כנראה לא סתמי , המחירון גבוה יחסית אך יש תמורה עדיפה

בהיבטי אמינות, שרידות והוצאות לא צפויות. (דרך אגב מחירון יד 2 18K, משוקלל 16.5).

 

shaulc כותב :

 

לא ממש מציאה אבל הוא מצא פראייר.

 

כלל לא בטוח. דומני שתמורת 15K היה הקונה מוצא עפ"ר חתולים בשק עם אמינות צפוייה שאינה עדיפה. בסה"כ קיבל רכב מטופל,

ללא תאונות ושהכל עובד בו FIX ממנוע וגיר עד חלונות , מזגן, חימום וכו'.

 

itaysamurai כותב :

 

שמתי לב שהחלפת מצבר אחרי 40 ומשהו אלף ק"מ, מה קרה שם?

 

דווקא סביר -עיין שנית , מצברים הוחלפו במשך 13 שנה 3 פעמים - 105K , 168K , 225K בערך כל 3-4 שנים , ותמיד מצברים לא מהיקרים.

 

אושריקו שאל :

 

פותח האשכול, לא חלה איזשהי בעיית סחיבה?בעליות?"ביציאה" מהרמזור"?

 

ברור שקשה להשוות ולזכור איך הרכב היה לפני 10-12 שנה , וכנראה אכן נחלש במידת מה זניחה , אולם עדיין סחב היטב ובעליות עם שמירת הילוך ב - 2 או ב - O/D OFF התאוצות והסחיבה יפים מאוד , יש לזכור כי מדובר במנוע 16V עם שני גלי זיזים כפולים ובסל"ד 3.5-5.5K הסחיבה מצויינת יחסית. למנוע במקור 110 כ"ס , לא שונה מכמה יפאניות 1.6 מודרניות.

 

ולשאלה השנייה :

 

אגב, הצריכת שמן הזויה, האם המנוע לא עבר הרצה?

 

אינני יודע אם עבר הרצה כהלכתה. קניתי מזוג מבוגר ופדנט את הקורולה שהייתה בת שנתיים. כמו שציינתי מאז ומתמיד הרכב צרך שמן. ברור שאחרי 150-200 אלף קצת יותר מבשנים הראשונות. כבר בשנה הראשונה לאחר שקניתי נועצתי במנהל העבודה במוסך היבואן לגבי הצריכה ונעניתי שזה טבע המנוע ואין מה לדאוג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד, תודה על ההסבר.

גלי זיזיים כפולים- נחמד-לא ידעתי שזה קיים במודל הזה.

 

הכי חשוב שנהנית.

 

בטח יהיה קשה לעבור לרכב אחר אחרי שהוא שירת אותך כל כך באמינות מופלגת.

(שוב, בשנתונים המאחורים יותר טויוטה התדרדרה מאוד).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2530 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...