Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניסאן טידה 2008, מנוע עצבני, ומוסך קרסו ראשון לציון שלא מצליח להתמודד.


Tiida
שימו לב! השרשור הזה בן 3944 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותי ניסאן טידה 2008 מזה כשנתיים, קיבלתי את האוטו עם 26000 ק"מ ונסעתי בו עוד כ50000 ק"מ בשנתיים פחות שלושה חודשים.

האוטו לא עשה בעיות מיוחדות, ביקר במוסך לטיפולים שוטפים בלבד + רפידות ברקס וכד' מידי פעם.

 

לפני כחודש התחילו הבעיות ואני מקוה שיש לכם סבלנות לקרוא..

 

גיליתי באקראי שמיכל הפלסטיק של נוזל הקירור (זה נקרא מיכל עיבוי?) ריק מהנוזל הירוק שהיה בו, אבל בפתח הבדיקה שבצנרת (פקק מתכת) היה נוזל ירוק.. וגם נדמה היה לי שמתחת למכסה מנוע חם מידי..

נסעתי למוסך והוא מילא לי נוזל.

 

באותו בוקר, נדלקה לי נורה בלוח המחוונים, נורה צהובה (כתומה?) בצורת 'שיבר'

המוסכניק שלי (לא מורשה) אמר שזו נורת התראה כללית וצריך לבדוק.. חיבר מחשב לרכב (מחשב לא מקורי) ואמר שזה משהו שקשור לחשמל, שאל אותי אם התקנתי לאחרונה משהו חשמלי ברכב, ונענה בשלילה, כיבה את ההתראה ואמר לחזור אליו אם תידלק שוב.

לאחר נסיעה של כ50 ק"מ הנורה נדלקה שנית, חזרתי אליו, חיבר שוב מחשב ואמר שיש בעיה של תערובת עשירה מידי במנוע אבל בכדי לזהות מה הגורם כדאי לפנות למוסך מורשה שיבדוק עם מחשב מקורי של ניסאן.

לא הפניתי להגיע למוסך מורשה אלא לאחר כשלושה שבועות שבמהלכן שמתי לב שהרכב אוכל הרבה יותר דלק מהרגיל (משהו בין 6-8 ק"מ לליטר) ודבר נוסף - הגיר נותן מכה בסוף בלימה (ככל הנראה בהורדה לראשון לפני עצירה מוחלטת) יצויין כי לא בטוח שהמכה הופיעה דווקא בתקופה זו.

המנוע בכללי נהיה קצת עצבני, כל הזמן מושך קדימה, עולה עליות בלי ללחוץ על הדוושה כלל, ובעמידה יש לו ויברציות של רעידות וקפיצות משונות, המוסכניק שלי אמר שסביר להניח שהכל קשור אחד לשני ופתירת הבעיה כנראה שתרגיע את כל המכלולים.

 

ואם זה לא מספיק, יום לפני שהגעתי למוסך המורשה, ישבתי באוטו כרבע שעה עם פנסים דולקים ללא הפעלת מנוע, ולאחר מכן המנוע לא הניע, כנראה המצבר התרוקן, הנעתי עם כבלים, רצתי למוסך שלי לבדיקת מצבר שהעלתה שהמתח תקין, היה חסר קצת מים במצבר - מילאו אותו ושחררו אותי לשלום.

 

החלטתי ללכת למוסך הכי קרוב לאבא של האוטו.. מוסך קרסו ניסאן בראשון לציון שהוא מרכז השירות הראשי בגוש דן.

בדיקת מחשב העלתה שצריך להחליף חיישן חמצן עליון (CO2) - החליפו, שילמתי 1300 ש"ח ו5 שעות המתנה וקיוויתי שסיימתי עם זה.

המכה בגיר לא נעלמה, המנוע עדיין עצבני אבל אני אופטימי, אמרו לי מראש שיתכן והשיפור יהיה הדרגתי ולא מיידי.

שיפור שכן ראיתי היה בצריכת הדלק, נסעתי 200 ק"מ וירד לי רק חצי מיכל - זה סימן טוב (מיכל מלא מחזיק לי בדרך כלל 400 ק"מ)

עוברים כמה ימים והנורה נדלקת שוב....

חזרתי למוסך קרסו בראשון לציון והכניסו את הרכב לבדיקה חוזרת.. 4 שעות המתנה ושוחררתי (ללא חיוב) עם הסבר על כך שהיה צורך לנקות בית מצערת מפיח שהצטבר, ועכשיו האוטו יהיה רגוע וגם המכה בגיר תשתפר כי לא יכנס אויר בפתח שמקודם לא נסגר עד הסוף וכו' וכו' לא הבנתי הרבה.. אמרתי תודה והלכתי הביתה.

 

איך שאני חונה בבית (מרחק של 20 ק"מ) אני קולט את הנורה.... דלוקה.

גרוע מכך, המנוע חזר לרעוד בצורה מוגזמת, ונדמה לי שצריכת הדלק זינקה שוב.. אחרי ה200 ק"מ שאכלו חצי טנק, 80 ק"מ חיסלו את החצי השני..

 

טילפנתי למוסך, אמרו שיחזרו אלי, חזרו אלי בערב ואמרו שיחזרו אלי בבוקר שלמחרת אחרי שידברו את הטכנאים שטיפלו באוטו, לא חזרו אלי למחרת במהלך כל היום..

אני אתקשר אליהם שוב מחר בבוקר (שישי)

 

בינתיים היום האוטו שוב לא מניע.. הנעתי אותו עם כבלים וצילמתי את הקטע הבא שבו תוכלו לראות את הויברציות שיש למנוע במצב עמידה, יצויין שהדלק היה על סף סיום ולאחר מכן מילאתי טנק מלא, לא שמשהו השתפר..

המנוע התנהג היום על סף כיבוי, כאילו הטורים מאוד נמוכים ועוד רגע הוא כבה, אולי זה קשור לדלק שהיה על הקצה.

משהו נוסף שחוויתי בחזור מתחנת התדלוק היה כשלחצתי על דוושת הדלק והמנוע גימגם כמה שניות לפני שהאוטו זינק קדימה..

 

http://www.youtube.com/watch?v=qUpPcPxPHJY דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

האוטו בהילוך D, בלם יד מופעל, אותם ויברציות מתרחשות עם בלם רגל. בניוטרל המנוע רגוע יותר.

מדובר בקפיצות חזקות של המנוע במחזוריות קבועה של (בערך) 6 שניות קפיצות, 20 שניות שקט, וחוזר חלילה.

 

 

קראתי פה על חבר'ה שחוו בעיות מנוע לאחר ששינו תחנת תדלוק, יצויין שגם אצלי הבעיות החלו לאחר שתידלקתי פעמיים שלוש בתחנה שונה מהתחנה שאני מתדלק בה בדרך כלל, אם כי הייתי מתדלק בתחנות שונות מידי פעם, בכל מקרה חזרתי לתדלק בתחנה הקבועה שלי ולא ראיתי שיפור מיוחד.

 

 

קצת ארוך.. אני יודע. ניסיתי לתת את כל המידע, אולי מישהו יחבר בין התיאורים ויוכל לכוון אותי למשהו ספציפי.

 

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היה לי מקרה כזה במוסך בדיוק עם אותו סוג רכב, הבעיה הייתה בחיישן מד כמות האוויר שנמצא על בית מסנן האוויר.

 

כניראה שתצטרך לבחליפו בחדש וזה מה שיפתור את הבעיה.

 

הבעיה ברכב הייתה זהה לשלך, כאשר משלבים הילוך D בעמידה במקום הסל"ד סרק משתולל עולה ויורד ולפעמים נרגע ושוב חוזר חלילה.

 

בקריאה בסורק תקלות החיישן הציג לי פרמטרים של קריאה גבוהה מידי מחישן ה MAF היה נתון של 9G/S בסל"ד סרק, וצריך להיות 2-3 G/S.

החלפתי ללקוח את החיישן בחדש והבעיה נפתרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי מקרה כזה במוסך בדיוק עם אותו סוג רכב, הבעיה הייתה בחיישן מד כמות האוויר שנמצא על בית מסנן האוויר.

 

כניראה שתצטרך לבחליפו בחדש וזה מה שיפתור את הבעיה.

 

הבעיה ברכב הייתה זהה לשלך, כאשר משלבים הילוך D בעמידה במקום הסל"ד סרק משתולל עולה ויורד ולפעמים נרגע ושוב חוזר חלילה.

 

בקריאה בסורק תקלות החיישן הציג לי פרמטרים של קריאה גבוהה מידי מחישן ה MAF היה נתון של 9G/S בסל"ד סרק, וצריך להיות 2-3 G/S.

החלפתי ללקוח את החיישן בחדש והבעיה נפתרה.

 

 

תודה!

 

זה לא אותו חיישן חמצן שהחליפו לי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, חיישן חמצן נמצא בפליטה(יש 2, אחד לפני הממיר הקטליטי ואחד אחרי). חיישן כמות אויר נמצא בכניסת האויר למנוע.

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, חיישן חמצן נמצא בפליטה(יש 2, אחד לפני הממיר הקטליטי ואחד אחרי). חיישן כמות אויר נמצא בכניסת האויר למנוע.

 

תודה.

 

יש מצב שהחליפו לי סתם את חיישן החמצן במקום חיישן כמות אויר? או שהמחשב כותב חיישן ספציפי?

יתכן ובניקוי עשו נזק לחיישן המוחלף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע לי יש לי כמה אופציות אני בטוח לא ב99% אלא ב100% שהבעיה תסתדר אתה מרגיש כאילו האוטו מגמגם כשאתה לוחץ על הגז? כשאתה עומד והרכב על D הוא מגמגם? כשאתה מדליק מזגן על קור הוא צריך לגמגם יותר כשהרכב על N הוא יחסית יותר רגוע אבל עדיין מרגישים עוד טיפה וויברציות אם כל השאלות ששאלתי מתאימות לך תבדוק כמה דברים שהם ממש צריכים לקחת לא יותר מכמה דקות אצל מוסכניק אמין

 

דבר ראשון אני ניקיתי ברכב שלי ניסן טידה כמו שלך בית מצערת מנוע צעדים ההרגשה הייתה טובה לא יותר מ5 דקות נסיעה וחזר שוב לאחר מכן אמרו לי שיש לי שמן בפלאגים מה שגורם למתח של חשמל נמוך יותר וסחיבה מועטת מהמנוע מה שיוצר לי את הוויברצייות הפלאגים הוחלפו הרכב הגיב טוב בשעתיים הראשונות לאחר מכן חזר שוב ואז המוסכניק אומר לי נחבר מחשב שוב זה כנראה חיישן מד כמות אוויר MAF החלפנו את החיישן בתקווה שהרכב יסע כבר נורמלי אבל לא עזר בסופו של דבר החלטתי להחליף מוסכניק כי ראיתי שאין פיתרון והוא מחליף לי חלקים סתם הלכתי למוסך אחר שלאחר הסתכלות מקצועית מבעל המוסך בתוך שנייה אמר לי זה רק קשור להצתה החליף לי 4 קויילים(מערכת ההצתה מה שיושב על הפלאגים) אמר לי להניע אני מניע והרכב חזר לעצמו ממליץ לך לבדוק קודם כל את הקויילים להחליף 4 בכל מוסך שתרצה העיקר שיתאים לסוג רכבך להשים חלופיים רק לבדיקה ולבדוק אם הבעיה נובעת משם מחכה לתשובות

 

בברכת ערב טוב ומקווה שהייתי לך לעזר יוסי שמואל

 

 

תודה לך, אבדוק את זה.

 

מה פחות או יותר העלות של החלפת החלק הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שלוש חיישנים שבזיוף מראים אותם סימפטומים .1ח. חמצן 2 ח מאפ 3. ח ט"מ אויר. לפעמים לא נדלקת המנורה ואז יותר קשה לעלות על זה ( מנסיון ב3 רכבים שונים).בסופו של דבר תמיד סידרתי ועליתי על התקלות לבד ,אחרי שמוסכים מומחים ,מורשים ,ומוסכים מקצוענים שאני מחזיק מהם .(בלי ציניות).ואני ממשיך לתקן ולטפל ברכב אצלם,לא הצליחו אחרי תקופות ארוכות לעלות על הבעיות האילו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שלוש חיישנים שבזיוף מראים אותם סימפטומים .1ח. חמצן 2 ח מאפ 3. ח ט"מ אויר. לפעמים לא נדלקת המנורה ואז יותר קשה לעלות על זה ( מנסיון ב3 רכבים שונים).בסופו של דבר תמיד סידרתי ועליתי על התקלות לבד ,אחרי שמוסכים מומחים ,מורשים ,ומוסכים מקצוענים שאני מחזיק מהם .(בלי ציניות).ואני ממשיך לתקן ולטפל ברכב אצלם,לא הצליחו אחרי תקופות ארוכות לעלות על הבעיות האילו.

 

 

מחשב בדיקה של היצרן לא אמור להצביע על החיישן הספציפי?

 

 

תחליף מצבר אני מאמין שהגיע זמנו והוא גורם לרעידות המנוע.

אתה חושב שיש קשר בין מצבר חלש לרעידות מנוע?

אגב, גם כשהרכב לא מניע ואני נזקק להנעה עם כבלים, הוא מאפשר לפתוח חלונות חשמליים, פנסים, צופר וכו' מצד שני הוא מאפס לי את הקילומטרז' (את המד המתאפס, לא הראשי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי מספר סריקות במוסכים שונים כולל ( מוסך יבואן (נבדק כ4 שעות ) ,לא עלו על הבעיה . כשהחיישן מזייף הוא ממשיך לעבוד .המחשב מקבל ערכים שגוים (אבל הוא מקבל ). כשהחיישן מת או מזייף קשות אז נדלקת מנורת בקרת מחשב .ואז הכי קל לגלות ,אם החיישן מזייף קלות אתה והרכב יכולים לסבול שנים מחוסר איבחון וממנוע מזייף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק מה התאריך של המצבר אם עברו 3 שנים זה הזמן להחליף.

 

יש מדבקה של מתישהוא ב2011, השאלה אם זה מועד החיבור שלו או מועד סוף האחריות, כתוב שם שהסרת המדבקה תסיר את האחריות. מצבר Volta.

 

אצלי מספר סריקות במוסכים שונים כולל ( מוסך יבואן (נבדק כ4 שעות ) ,לא עלו על הבעיה . כשהחיישן מזייף הוא ממשיך לעבוד .המחשב מקבל ערכים שגוים (אבל הוא מקבל ). כשהחיישן מת או מזייף קשות אז נדלקת מנורת בקרת מחשב .ואז הכי קל לגלות ,אם החיישן מזייף קלות אתה והרכב יכולים לסבול שנים מחוסר איבחון וממנוע מזייף.

 

 

אי אפשר לקרוא את הערכים ולבדוק האם הם תקניים?

 

מה שאתה אומר נשמע מלחיץ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3944 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...