Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נתיב תחבורה ציבורית חדש בכביש החוף-במקום שוליים


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 3988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

בימים הקרובים יפתח נתיב תחבורה ציבורית חדש על כביש החוף לכיוון דרום.

 

נכון להיום הקטע בין נתניה לכפר שמריהו כבר מוכן לפתיחה.

 

חשיבות נתיבים לתחבורה ציבורית ברורה ולא מוטלת בספק.

 

הבעיה שכביש לא הורחב והנתיב נסלל במקום השול הימני.

 

כלומר בכל הקטע הזה באורך של כ 10 ק"מ אין שוליים בכלל. מדובר על כביש בינעירוני ראשי ועמוס ביותר, עם 4 נתיבים.

 

אין גם מפרצי עצירת חרום.

 

ההגיון שבדבר לא ממש ברור לי.

 

האם מישהו ידע עוד פרטים ויכול להרחיב בנושא?

 

גדר בטחון בצד ימין כבר הושלמה ולא נראה שתהיה הרחבה של הכביש.

 

מה אתם חושבים?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ראיתי את זה. נראה כמו עוד קומבינת כבישים ישראלית.

מצד שני, כבר הוכיחו שבכביש החוף לא צריך שוליים, אחרת איך זה שלאורך ג'סר א-זרקא יש שני נתיבים לכיוון דרום עם גדרות בטון משני הצדדים ואין שוליים בכלל?

אבל למה להשקיע בתשתיות אם אפשר תמיד להאשים את הגורם האנושי?

 

דרך אגב, מישהו יודע מתי יחזירו לציבור את הנתיב שנגנב ע"י הנתיב המהיר בכניסה לאיילון?

SUBARU FORESTER SH

ALFA ROMEO 156 TS2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השול אמור להיות נת"צ בין 6:30-9:30 לפי אחד השלטים שקצת התקלף.

מה שיותר מוזר לי, שביטלו את מעברי הביטחון בין פולג לנתניה צפון, את האחרון יצקו בסוף השבוע האחרון.

כנראה שהגיעו למסקנה שאין יותר דליקות מכוניות ותאונות כך שרכב כיבוי ואמבולנסים לא צריכים מעברי ביטחון , לפני פחות משנה היו שתי מכוניות שנשרפו לא רחוק ממעבר הביטחון שסגרו לכיוון דרום בשעות הבוקר ובלעדיו לכבאית יקח לפחות 20 דקות יותר להגיע למקום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכונת התעמולה קוראת לזה "חולצים את הפקק הגדול".

 

לי יש רושם שזה יעשה את האפקט ההפוך :roll:. וברגע שיתקע רכב, או תקרה תאונה קלה, תהייה קטסטרופה בכביש.

 

לפחות נהגי מוניות השירות שנוסעים דרך קבע על השוליים קיבלו עכשיו לגיטימציה :evil:.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם לא אופטימי.

 

שוליים זה דבר חיוני מאוד, שמוסיף המון לבטיחות.

 

 

כולנו יודעים, מה המשמעות של עצירת רכב בנתיב נסיעה.

 

אין שם שום מקום לעצור בצד. גם הנת"צ עצמו מאוד מאוד צר, בדיוק ברוחב של אוטובוס.

 

ואין אפילו מילימטר של שול.

 

לא הבנתי מהכתבה, האם בשאר שעות היום הנצ"ץ ישמש כשול או שכל כלי הרכב יורשו לנסוע עליו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכונת התעמולה קוראת לזה "חולצים את הפקק הגדול".

 

...

ברגע שיתקע רכב, או תקרה תאונה קלה, תהייה קטסטרופה בכביש.

 

נכתב אתמול, התממש הבוקר. שעתיים נסיעה למרחק 21 ק"מ, בגלל תאונה בין מונית שירות (הפתעה!) למיניבוס טיולים על גבי הנת"צ החדש (שעדיין לא נפתח רשמית).

 

תודה לישראל כץ שסידר לי שעתיים על הכביש. ועוד תודה שסלל "מסלול מניאקים" משובח למאות (אלפי?) המכוניות שעקפו אותי בפקק. הוכחת שוב שאתה לא מבין כלום בתחבורה - תתפטר!

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהכביש הזה יהפוך ליותר מסוכן ללא שול, לדעתי זה טמטום מוחלט.

גם ככה כל בוקר מוניות השירות של נתניה עוקפות אותי שם, אז בשבילם זה היה נת"צ מאז ומתמיד.

גם ככה לא מעניי אף אחד שכל 100 מטר יש שלט שכותב שעדיין אסור לנסוע על הנת"צ, אבל לאף אחד לא באמת אכפת וכולם עושים את זה (גם פרייבטים).

אני חושב שההרחבה הזו לא חכמה, ואניי שמח מאוד שאני יוצא בערך ב05:00 כמעט כל בוקר, כך שאין לי פקקים אף פעם.

 

הרחבה צריכה להתבצע כמו בכביש 6, למרות שהנתיב השלישי היה מוכן במלואו, עד שלא סיימו את השוליים, לא פתחו אותו לתנועה, רק כמה שבועות לפני. כנראה שכבר לא יכלו להתאפק.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר בכל הקטע הזה באורך של כ 10 ק"מ אין שוליים בכלל. מדובר על כביש בינעירוני ראשי ועמוס ביותר, עם 4 נתיבים.

 

שוליים זה דבר חיוני מאוד, שמוסיף המון לבטיחות.

 

אני חושב שהכביש הזה יהפוך ליותר מסוכן ללא שול, לדעתי זה טמטום מוחלט.

 

קצת מוזר לי מה שאתם אומרים, לאור העובדה שבכבישים המהירים של איטליה אין שוליים. ולא לאורך 10 ק"מ, אלא להרבה יותר.

 

אין גם מפרצי עצירת חרום.

 

זה הדבר המטומטם והמסוכן.

 

דעתי?

לא צריך שוליים. הם הופכים לאיזור חנייה לרכבים, משאיות ועוד כל מיני. לא אחת שמענו על הרוגים בשוליים.

מה שכן, מקומות לעצירות חירום/רענון זה חיוני כל כמה ק"מ. כשנסעתי ביוון בכבישים המהירים, זה מה שבאמת היה. מקום לעצירה, עם הפרדה מלאה ורחוק מהכביש. עם שירותים, פחי אשפה ועוד. (לא היו מקומות שמכרו אוכל. כנראה שנמנעו מכך כדי לא לגרום להפיכת המקומות האלו לחגיגה אחת גדולה.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מוזר לי מה שאתם אומרים, לאור העובדה שבכבישים המהירים של איטליה אין שוליים. ולא לאורך 10 ק"מ, אלא להרבה יותר.

 

נהגתי כ-800 ק"מ באיטליה, רובם באוטוסטרדות. נכון שאין בכלל שוליים שמאליים (קצת מלחיץ בהתחלה לשייט ב-130 במרחק 40 ס"מ מקיר בטון) אבל שוליים ימניים היו למיטב זכרוני. לא סלולים אבל מאפשרים עצירה במקרה הצורך. בכביש החוף כרגע הנתיב הימני ביותר, שהוא הנת"צ, תחום בגדר הבטיחות. אני בהחלט מעדיף את המודל האיטלקי. אגב, באיטליה בכבישים המהירים אין בכלל תאורה, אבל הכביש צבוע היטב בפסים מחזירי אור והראות בלילה מצויינת.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השול אמור להיות נת"צ בין 6:30-9:30 לפי אחד השלטים שקצת התקלף.

...

זה החלק הכי מגוחך. אלא אם בשעה 9:30 יתרוממו מהאדמה דוקרנים או משהו בסגנון, הנת"צ הזה "יפעל" כל היום. אפשר להגיד שלום לשוליים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שאני גם רוכב על טוסטוס, יוצא לי לרכב לא מעט על השוליים בזמן עומס.

עבור טוסטוס זה עוד בסדר אבל רכב ויותר מכך אוטובוס זה קטסטרופה. השוליים מלאים במיכשולים מסוגים שונים, רוחבם משתנה כל כמה מאות מטרים, ישנם רכבים ואופנועים תקועים ע"ג השול, תחנות אוטובוס אם מדרכה (WTF) השתלבות של כבישים, ועוד ועוד מיני מכשולים.

כל מכשול כזה מחייב השתלבות חזרה לנתיב הימני ושוב לשוליים עד למכשול הבא. כאמור אם טוסטוס זה לא כל כך נורא. אבל אוטובוס? איך אוטובוס אמור לעקוף רכב שנתקע ועומד בשול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

כבר כמעט התרגלתי. אחרי כמה ימים שלנסיעה בכביש לצד ה"נתיב" החדש, שמתי לב שחסר לי משהו. איפה משטרת התנועה?!? מי ישליט סדר בכאוס שעל הכביש?

 

נתחיל בנתיב. התמרור בנתיב מורכב משלושה תמרורים זה מעל זה:

 

עליון: אסורה הנסיעה בנת"צ (כולם קוראים עברית? כולם יודעים מה זה נת"צ?)

 

אמצעי: תמרור 501 - נתיב תחבורה ציבורית

501.jpg

 

כביש או נתיב לתחבורה ציבורית:

הנסיעה בכביש או בנתיב מותרת לרכבת מקומית, לאוטובוס, למונית

ולרכב המסיע לפחות את מספר הנוסעים,לרבות הנהג,הנקוב בתמרור.

צוינו אחד או יותר מסוגי הרכב בתמרור, יחולו הוראות התמרור

על פי המצוין בו.

בכביש החוף מופיע בתמרור רק אוטובוס: הנתיב מותר לנסיעה לאוטובוסים בלבד. לא למוניות, לא לרכבת קלה (!) ולא למכוניות פרטיות עם 4 נוסעים או יותר.

 

תחתון: "בימים א-ו' בין השעות 06:30 - 09:30"

 

אז מה אפשר להבין מפה? הנסיעה בנתיב התחבורה הציבורית אסורה (למי? לכולם?) בימים ובשעות הנקובים? ובשעות אחרות היא מותרת?

לפי הכתבות והודעת הדובר, הכוונה - בין השעות 06:30-09:30 הנתיב לאוטובוסים בלבד. בשאר הזמן: אסור לכל כלי הרכב.

 

ומה בפועל: בנתיב נוסעים אוטובוסים (כולל אוטובוסים פרטיים, "תגלית" וכו'), מיניבוסים, מוניות שירות, מוניות, מסחריות, רכב דיפלומטי (לא יודעים לקרוא את השילוט?) ופרטיות לרוב. רק רכבת קלה לא ראיתי. השימוש בנתיב גם נמשך כמובן אחרי 09:30.

 

והמשטרה היכן? מאות עברייני תנועה בשעה, רק "לקטוף"? אז נכון שהנתיב החדש כמעט לא השאיר למשטרה מקום כדי לעמוד ו"לצוד", אבל יש מספר מקומות כאלו (למשל מפרצי האוטובוסים שבאופן תמוה אינם מסומנים כנ"צ).

 

ושני: באופן מפתיע ומבורך הופרדה התנועה המשתלבת במחלף פולג מכיוון נתניה על ידי שטח הפרדה (שני קוים רצופים). בהמשך הדרך בתחילת "סיבוב וינגייט" יהפוך הסימון למקווקוו, והתנועה מנתניה רשאית להשתלב. באופן פחות מפתיע, רבבות חוצים את הקו (הרצוף) וחומקים אל הנתיבים השמאליים הקצת פחות עמוסים. והמשטרה? הניידת היחידה שראיתי עשתה את אותו תמרון. מיהרו כנראה.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שכתבת נכון בהחלט!

אני מאלה שיורד שם בפולג, ואנשים פשוט חוצים את הקו הרצוף, אני בכל מקרה נסעתי תמיד בימני ביותר, אבל רוב האנשים חוצים את הקו הרצוף כמו כלום.

בתוך נתניה, לפני שיורדים במחלף, היו פעם שני נתיבים ליריד לכביש החוף, היום הפכו את הימני לנת"צ (מיותר לציין שאת אף אחד זה לא מעניין).

כמובן שבנת"צ אין טיפת סדר, וכל חסר סבלנות עוקף שם את הפקק.

 

הדבר שהכי הפליא אותי - אין משטרות!

בערך 5000 דוחו"ת על שימוש בנת"צ וחציית אי-תנועה יכלו לתת שם.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ, רק מת"צ מופרד באופן מלא מהכביש עם מצלמות יכול לעבוד. אבל זאת השקעה לא קטנה. איפה שעשו את זה - ז'בוטינסקי פתח תקווה לדוגמא, זה עובד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול הזדמן לי לחזות לראשונה בפלא ההנדסי הזה. עזבו את זה שלקחו כביש מהיר בקטע שסלול היטב והורידו לו את השוליים - שמתם לב מה רוחבו של הנתיב החדש? הוא צר משמעותית מהשלושה הקיימים. ולהזכירכם, הוא מיועד בעיקר לאוטובוסים, שבאופן פרדוקסלי דווקא רחבים יותר ממכונית ממוצעת...

אכן פלא הנדסי. מעודד לדעת שמשרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים מעסיקים גם מהנדסים ומתכנני כבישים לוקים בשכלם ומעניקים להם אפשרות להתקיים בכבוד.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...