Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד S-MAX אקובוסט. שבוע ו 1500 ק"מ, רשמים.


ceyal
שימו לב! השרשור הזה בן 3232 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז התחתנו.

הבאנו ילדים לעולם. קצת הרבה...

ועכשיו אנחנו גם רוצים לנהוג. וגם להנות. אממה, יצרניות הרכב החליטו משום מה שמי שהתברך בילדים שצריכים 2 שורות מושבים, צריך לנהוג באוטובוס.

חדוות נהיגה? מראה ספורטיבי, מנוע חזק? מה? אחשלו, סע לסופר ותקנה לחם וחלב ותפסיק לבלבל במוח.

 

סיבוב קצר אצל היבואנים יכניס אותכם לדכאון מר.

אוטובוסים, מיניבוסים, מקררים גדולים ותעשייתיים, מנועים שמביאים אותך ל 100 קמ"ש בזמן שנמדד בדקות.

מיניואן חזק זה 140 כ"ס על 1700 קילו, יבש. בלי דרדסים.

לכו תעלו על קיה קרניבל.

בזמן שהיא מאיצה ל 100 קמ"ש, אפשר לספור את הנימים בעיניים, לחטט באף ולנסות להזכר מתי היומולדת של אשתך.

ואז נשאר עוד קצת זמן.

 

למעשה כמעט כל המיניוואנים.

בדד, למעלה בפסגה, ישבה לה פורד עם ה SMAX והגלאקסי.

פורד החליטו שאפילו שיש לך 5 ילדים, אתה עדיין רוצה לפעמים להנות בדרך למכולת.

תמיד רצית אותם אבל מבט קצר בתג המחיר, השאיר אותך עם הלשון בחוץ ועם המזדה 5/פיקסו ביד.

 

עד עכשיו.

השנה דלק מוטורס החליטו להוריד את המחיר של ה SMAX וגם של הגלקסי.

עם תמחור אגרסיבי והוזלות ענקייות לליסינג זה היה רק עניין של זמן עד שהם יהפכו ללהיט התורן.

 

אז מה יש לנו בחבילה?

 

לקראת 2012 קיבלנו מנוע טורבו חדש, 203-240 כ"ס ומומנט של 30.58 ויותר - תלוי בדגם, גיר 6 הילוכים רובוטי כפול מצמדים, מתיחת פנים עדינה מבחוץ ומבפנים ו..זהו.

 

האמת שהמנוע והגיר הגיעו בזמן הנכון. המנוע הישן, 2400 סמ"ק עם 163 כ"ס כבר זקן ושתיין, ולמרות שהוא חזק, הגיע הזמן לקבל מנוע חזק יותר.:twisted:

הגיר של מזדה עם 6 ההילוכים היה גרוע. הגיר החדש עושה חסד עם הרכב. העברות הילוך מהירות, צריכת דלק משופרת, התנהגות חלקה כמו גיר אוטומטי פלאנטרי רגיל ושיוט רגוע של 2000 סל"ד ב 100 קמ"ש בהילוך שישי.

 

אבזור פנים וחוץ.

 

הרכב מגיע עם בקרת אקלים מפוצלת ל 2 איזורים ופתחים לשורה השניה. המזגן עושה את העבודה היטב, גם בחום המטורף של השבוע כשהרכב עמד בשמש יום שלם, לקח למזגן מספר דקות כדי לקרר את פנים הרכב ולתת הרגשה טובה.

במשך רוב הזמן המזגן עמד על מהירות 3 מתוך 6.

אפשרות מבורכת לקבוע טמפרטורה שונה לנהג ולנוסע שלידו. ככה שאתה מכוון לעצמך 18 מעלות ו 23 לגיברת שלידך ושבו צרחות לגבולם.

 

המושבים בכל השורות נוחים מאד, כיסא הנהג מתכוונן חשמלית לגובה וזה הרכב היחיד בסגמט שנתקלתי באפשרות לכוון את כרית הגב התחתון גם לנוסע.

 

מערכת השמע עברה שדרוג שקט ולא מתועד.

הדיסק קורא MP3 וה AUX עבר מתחת למשענת היד. באותה ההזדמנות הוסיפו לשם שקע חשמל.

ועוד אחד בתחתית

ועוד אחד מאחור

וגם מצית.

נחמד. כל דרדס יכול לחבר את החשמל שלו ולהיות רגוע.

חשוב מאד.

 

לוח השעונים ברור מאד, קריא ולא מסנוור בלילה. מינוס נרשם לצג המחשב. בלתי נראה בתאורת שמש ישירה. ויש הרבה שמש.

החלונות מאד גדולים ונמוכים יחסית לרכבים בסגמנט.

החלון הקדמי ענק - לשם השוואה, גודל המגבים נע בין 28" ל 30". כמעט כמו של משאית.

למרבה המזל החלון מסנן IR ו UV. מעולה.

(רק עושה צרות עם GPS)

 

גם הגירסה הבסיסית (TREND) מגיעה עם חישוקים קלים בגודל 17 בלתי שפוי בעליל (והטיטניום עם 18..), חיישני גשם ותאורה, הגה מצופה עור, מערכת שמע עם 8 רמקולים שנשמעת פשוט מעולה, שפע של תאי אכסון בכל חור אפשרי.

מתחת למושבים, בדלתות, בדשבורד, בתקרה ואיפה לא..

מחשב הרכב מפורט מאד. בנוסף יש הרבה אופציות שאפשר לשנות, כמו ניהול הגיר (ספורט או אקו)ESP, התראות וצלצולים ועוד.

ישנה בקרת שיוט וגם מגביל מהירות. טוב במיוחד בכבישים מוכי המצלמות שלנו.

 

כל החלונות ברכב מושחרים כשהאחוריים מגיעים לרמה של 80 אחוז. מצויין גם לשמש וגם למציצנים.

רמת הבידוד שופרה ללא היכר.

טרמפיסטים שנסעו איתי שאלו אם הרכב הוא חשמלי.

כשהאוטו עומד מונע, אין רעש מהמנוע. ממש כלום.

גם במהלך הנסיעה הדממה שולטת. צריך להסתכל על לוח השעונים כדי לשים לב למהירות כי אין שום סימן עזר אחר.

לא פעם קלטתי שאני במהירות תלת ספרתית שהיתה מכניסה אותי למעצר בנוהל זריז.

 

סביבת הנהג מאד ארגונומית. רוב הבקרים פשוט נופלים ליד, ידית הגיר יושבת בדיוק בתוך היד. רוב הבקרות ניתנות לשליטה גם מההגה כך שהידיים לא צריכות לרדת ממנו בכל שלבי הנסיעה. בטיחותי.

 

אופציה נחמדה, נגיעה קלה בידית האיתות מפעילה אותו 3 פעמים. נוח במיוחד כשרוצים לצאת לעקיפה.

 

התא העליון בדשבורד מקורר ע"י המזגן. מצויין לשמירה על שתיה או דברים אחרים קרים.

 

המושבים מצופים בבד שנראה עמיד נעים וסופג. התפירה - לפי צו האופנה האחרון - כפולה עבה ונראית מצויין.

הדשבורד, הדלתות והעמודים מצופים בגומי נעים, רך למגע ומלא בחומר מבודד. החלק העליון בהיר ונותן תחושה יוקרתית.

לכו להסתכל על מזדה 5. תראו איזה הבדל.

 

רמת הגימור בכלל מאד מזכירה רכבים גרמנים. הכל מהודק ומחופה, הדלתות עם מסגרת כפולה בחלונות.

אין סימן של ברזל חשוף.

השוואה מול היפניות המתחרות מעמידה אותם בפינה מבויישות. אין מקום להשוואה.

 

הדלתות כבדות מאד וטריקה שלהן מזכירה כספת.

 

למרות שכתבתי - אני אחזור על זה שוב. ברגע שסגרת את הדלת, אתה נמצא בבידוד. התחושה היא כשל רכב יוקרתי ששיך לסקאלת מחירים אחרת לגמרי.

 

נוסעים

 

מניעים.

מניעים שוב.

אה זה כבר מונע.. (השקט. כבר אמרתי.)

 

מורידים בלם יד. כן זה עם הצורה המוזרה משהו. מאד מזכיר מצערת של מטוס. בטיטניום יש בלם יד חשמלי.

ההגה קצר מאד, פחות מ 3 סיבובים מקצה לקצה.

כבר בחניה מרגישים את איכות הפידבק שמקבלים ממנו.

בהשוואה למיניואנים אחרים וגם קצרים ממנו, קוטר הסיבוב מצויין. מקומות שהייתי רגיל לקחת אותם עם רוורס באמצע, נעשים ב"מכה" אחת.

 

משלב לD ולוחץ על הגז.

לוחץ על הגז.

נו..איפה הטורבו, איפה האקובוסט?

האוטו מהסס מאד עד 2000 סל"ד בערך אבל אז...הראש עף למשענת וזו לא קלישאה.

8 וקצת שניות למאה זה לא סתם.

והאוטו מאיץ,ומאיץ ומאיץ ויש לך תחושה שזהו, מה עוד יש שם מתחת לשרוול? אבל יש.

אני אישית הגעתי למגבלה שלי (מעצר מנהלתי לא מתאים לי הלילה) והאוטו עוד לא התחמם אפילו.

נתון רשמי של 225 קמ"ש למיניואן סדרתי זה לא רע בכלל:roll:.

 

הקלות שבה האוטו הזה מפתח מהירות וכח זה משהו שחייבים להרגיש.

אין שום מצב בכביש שנגיעה בדוושה לא תפיק נהמה וזינוק מטורף. 203 כ"ס ומומנט של 30.58 קג"מ עושה את שלו.

אתה צריך להחזיק את עצמך חזק כדי לא להפוך לחוליגן מהזן המגעיל.

 

מעיכה של הדוושה מאפשרת לך להשתחל ולזגזג בכביש כמו חולה רוח. אין מרווח שאי אפשר להגיע אליו, מהיר כברק, ולהדחף.

בהחלט לא מומלץ לערסים.

אפרופו ערסים, יצא לי לעקוף עונדה סיוויק שהכילה ערס שוכב עם מצחיה וזוית קמבר בגלגלים שגרמה לי לחשוב שהם עפים עוד רגע.

הבנאדם נכנס לאטרף. רק מכמות העשן שיצאה לו מהאגזוז, הרגשתי רחמים ונתתי לו לעקוף חזרה.

 

נראה לכם?:twisted::twisted:

התחלתי להתעלל בו. נותן לו להתקרב, להרגיש את טעם הניצחון, להסתכל עלי בחצי מבט של "אחשלו, זה עונדה" ואז ללחוץ על הדוושה ולתת לו את ההגשה שהוא עומד במקום.

אחרי פעמיים כאלו, הוא ירד ל 20 קמ"ש והתחבא מאחורי משאית.

 

אבל מה עם ההתנהגות של הרכב?

או. כאן יש לי הפתעה.

למעשה אין הפתעה. ההשוואה לקטר ורכבת כבר מעלה עובש וירטואלי אבל אין מה לעשות. זאת ההשוואה היחידה.

מסובבים את ההגה.

זהו

האוטו מתנהג כמו משפחתית עם נטיות ספורטיביות.

בשום מצב לא הצלחתי לגרום לרכב להפעיל את הבקרות.

כניסות מטורפות לפניות, סיבובים מייאשים בכיכרות שוממות בלילה תוך לחיצה על ברקס וגז במהירות, הורדות הילוכים באמצע פניה, כלום לא עזר.

מקס נטוע במקומו כמו..קטר. אין פאניקה. אין חוסר ודאות, אין רכינה.

השלדה עשויה מקשה אחת.

אני נכנס לסבוב ואינסטנקטיבית מחכה להחלקה הבלתי נמנעת והידיים על ההגה מחכות לתיקון, אבל כלום.

ובכל הטרארם הזה, הבולמים עושים את עבודתם נאמנה.

האוטו נוח מאד למרות כוונון נוקשה ולמרות צמיגי 17 בחתך ורוחב שעד לפני שנתיים היה שיך למכוניות ספורט. 225/50/17

 

 

זה פשוט מדהים. המינוח מיניואן ספורטיבי מעולם לא היה נכון יותר.

הבונוס העצום כאן הוא בטיחות אקטיבית מעולה. הרוב המוחלט של הנהגים לא יגרד את קצה המגבלות של הרכב.

הבלמים מעולים. לא נרשמה החלשות או גמגומים גם אחרי שימוש אינטנסיבי ואגרסיבי.

נוסיף לזה 7 כריות אויר (כולל אחת לברכי הנהג),3 נקודות עיגון ל ISOFIX, ניקוד של 5 כוכבים ב NCAP ואנחנו מגיעים למתכון מנצח.

 

מרווח ונוחות.

 

מקס מרווח מאד. השורה השניה מכילה 3 מבוגרים בנוחות כשלכל אחד מושב נפרד שזז קדימה/אחור עצמאית עם משענת שיורדת לשכיבה

השורה השלישית תהיה צפופה מעט למבוגרים אבל עדיין אפשר לנסוע בנוחות גם למרחקים ארוכים.

מרווח הראש טוב.

הרכב מאד נוח. המתלים נוקשים אבל לא בצורה מוגזמת. זה התשלום על התנהגות ספורטיבית וצמיגים עם חתך נמוך.

בשילוב עם מושבים נוחים ותומכים, אפשר לכסות מאות קילומטרים ביום בלי להתעייף. נוסיף את השקט (עוד פעם:-D) למשוואה ונגיע למוביל נוסעים ללא מתחרים.

 

תא המטען מאחור בהחלט מספק. 280 ליטר בתוספת רשת תומכת לתא המטען תספיק למשימות סופר יומיומיות (אני מצליח להכניס שם עגלת סופר מלאה עד הקצה).

מי שצריך יותר, יש הכנה לפסי גג שאפשר לרכוש בנפרד.

 

לסיכום, המיניואן הטוב בשוק. או, 175 אלף שח ששוים כל אגורה.

 

נתונים יבשים (באדיבות אוטו)

תצורה מיניואן 5 דלתות

צמיגים 225/50-17

נפח מנוע 1999 סמ"ק

בסיס גלגלים 285 ס"מ

סוג מנוע טורבו בנזין הזרקה ישירה

א×ר×ג 477×188.5×166 ס"מ

הספק/סל"ד 6000/203

משקל 1600 ק"ג

מומנט/סל"ד 1750/30.6

נפח תא מטען 285-2100 ל'

הנעה קדמית

מהירות מרבית (יצרן) 221 קמ"ש

תיבת הילוכים רובוטית, מצמד כפול 6 היל'

0 ל-100 קמ"ש (יצרן) 8.5 שנ'

אחריות 3 שנים

מערכות עזר בטיחותיות ABS, ASR, EBA, EBD, ESP, עיגוני ISOFIX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נהנתי מאוד לקרוא. :mm_yeah:

באופן כללי אני חושב שפורד עלו מדרגה בשנים האחרונות, וכל הליין-אפ שלהם החל מהפיאסטה ועד הגלקסי נותן תמורה מצוינת למחיר.

V5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן נתון חשוב ששכחתי לרשום.

בנהיגה בינעירונית רגועה (עד 110-120קמ"ש)הצריכה באיזור ה 8 ליטר ל 100ק"מ.

בעיר הפקוקה באיזור ה9

בנהיגה אגרסיבית הגעתי ל 11.8 ליטר ל 100.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. נהניתי לקרוא.

2. תתחדש.

3. כשתמצה את ה 207 כ"ס האלה וזה קורה די מהר, ציפ פשוט ב 3000 ש"ח ישדרג אותך ל 260 כ"ס.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סופ סופ מיניוואן נורמאלי ולא קופסאת סרדינים עם גלגלים

תן הודעה פרטית בעוד 3 שנים - אולי נקנה אותו מהליסינג

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3232 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...