דף 1 מתוך 4 1234 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 55
  1. #1
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של hwgeek
    תאריך הצטרפות
    יוני 2007
    הודעות
    1,815

    האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    שלום רב,

    יש לי שאלה,

    מהי ההשפעה של טמפ' האוויר על הספק המנוע? טווח טמפ' ואחוז ההספק המושפע?

    למשל ברכב אטמוספרי עם 100 כ"ס סוס לדוגמה:
    מה תיהיה השפעה בשני הטמפ' הבאות:
    50 מעלות
    25 מעלות

    האם שווה להרכיב מערכת שתקרר את האוויר במנוע אטמוספרי? (השקעה של כ300 ש"ח בצריכת W50~80W)
    אני מודע למערכות ברכב מוגדש - ושם זה מאוד חיוני האינטרקולר



  2. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    בעניין: אולי יעניין אותכם גם


  3. #2
    כותב הרבה. מאוד. הסימלון של tzvipper
    תאריך הצטרפות
    פברואר 2008
    מיקום
    מתחת למושב
    הודעות
    13,913

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    ברכבים גודשים זה יכול להיות משמעותי. למשל עבור דגמים מסויימים של בימר אלפינה מבצעים בדיקות בטמפרטורות שונות. ההבדל עשרות סוסים.
    כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

  4. #3
    נהג חדש (> 40 הודעות) הסימלון של KPH
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2007
    מיקום
    דרום קיצון
    הודעות
    118

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    לא יודע בקשר לבדיקות אבל אני יכול להעיד שההבדל בין נסיעה בצפון בחורף (0-4 מעלות) לבין אילת בקיץ (30-45 מעלות) הוא שמים וארץ פשוט ככה.

  5. #4
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של hwgeek
    תאריך הצטרפות
    יוני 2007
    הודעות
    1,815

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    אם ככה אני חושב לארגן פרוייקט קטן לגרנדה שלי


    ואני אשתמש בפלטייר של עד 100W +צנרת כניסת אוויר מהחזית שתעבור דרך הרדיאטור המקורר (להפעלה בעיקר בשעות היום בקיץ)
    הפלטייר יקרר את נוזל הקירור של המערכת
    +


    בכל מיקרה יש לי את החלקים זרוקים בבית (את הקירור המים אני בכל מיקרה רוצה ליקנות לפרוייקט אחר בבית)

    לא יודע בכמה ישפיעה אך יש לי כבר את הELM BT וטורק לאנדרויד ואני יכול לימדוד את הטמפ' בכניסה
    נערך לאחרונה על ידי hwgeek : 08/06/12 ב-15:53

  6. #5
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של Talgaz
    תאריך הצטרפות
    פברואר 2007
    מיקום
    בבוידם
    הודעות
    927
    ההשפעה באטמוספרים היא נמוכה בהרבה מאשר בגודשות.
    אתה צריך לבדוק אם ההתקן שאתה מתכנן יוכל לעמוד בספיקה של האוויר (זה הרבה אוויר לקרר).
    מה חתימה? תתפשטי!

  7. #6
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של hwgeek
    תאריך הצטרפות
    יוני 2007
    הודעות
    1,815

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    ציטוט tal89 כתב: הצג הודעה
    ההשפעה באטמוספרים היא נמוכה בהרבה מאשר בגודשות.
    אתה צריך לבדוק אם ההתקן שאתה מתכנן יוכל לעמוד בספיקה של האוויר (זה הרבה אוויר לקרר).
    כן אבל יש לי עכבר מיתחת למיכסה מנוע ולא מנוע של רכב

    סתם לבדיקה, בעוד כחודש אעשה זאת, יהיה לי את כל החלקים למשהו אחר אז על הדרך אבדוק גם את זה,
    קודם אני אבדוק את הטמפ' במצב הנוכחי בנסיעה בצהריים לת"א עם טורק ואז אעדכן

  8. #7
    אחראי פורום שיפורים הסימלון של fizban
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2003
    מיקום
    גן טלטלים :)
    הודעות
    4,629

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    בטמפרטורת אויר גבוהה, המחשב יוריד את כמות הדלק כי כמות מסת האויר בנפח בטמפרטורות גבוהה לעומת נמוכה יורדת.
    ב 40 מעלות המחשב יכול להוריד אפילו ב 6% את הדלק. מה שאומר תאורטית 6% פחות כוח.
    טמפרטורת האויר כשאתה עומד בפקק יכולה להגיע בקלות ל 70 מעלות. כשאתה נוסע זה משתנה, כמובן, אבל בד"כ החיישן מגיב לאט ולפעמים החום שנצבר בו מעוות את הערך האמיתי.
    "החיים הם לא קו ישר" - פיזבן
    "If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln
    מכירה -
    חלקים ל E36-E46: מאווררים, חיישן גובה שמן, משענת יד ועוד

  9. #8
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של Talgaz
    תאריך הצטרפות
    פברואר 2007
    מיקום
    בבוידם
    הודעות
    927

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    אז אתה אומר שגם ברכב אטמוספרי יש השפעה לא מבוטלת?
    מה חתימה? תתפשטי!

  10. #9
    אחראי פורום שיפורים הסימלון של fizban
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2003
    מיקום
    גן טלטלים :)
    הודעות
    4,629

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    ההשפעה פחות מורגשת באטמוספרי - אבל יש השפעה.
    ברכבי טורבו ההשפעה מורגשת יותר - עקב העובדה שהטורבו מחמם את האויר עוד יותר, בזמן שהוא דוחס אותו וגם בגלל שמנועי טורבו מייצרים יותר מומנט. איבוד של מומנט מורגש יותר.
    רכבי טורבו בלילה בחורף הופכים למפלצות.
    נערך לאחרונה על ידי fizban : 10/06/12 ב-13:26
    "החיים הם לא קו ישר" - פיזבן
    "If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln
    מכירה -
    חלקים ל E36-E46: מאווררים, חיישן גובה שמן, משענת יד ועוד

  11. #10
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של hwgeek
    תאריך הצטרפות
    יוני 2007
    הודעות
    1,815

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    ציטוט fizban כתב: הצג הודעה
    ההשפעה פחות מורגשת באטמוספרי - אבל יש השפעה.
    ברכבי טורבו ההשפעה מורגשת יותר - עקב העובדה שהטורבו מחמם את האויר עוד יותר, בזמן שהוא דוחס אותו וגם בגלל שמנועי טורבו מייצרים יותר מומנט. איבוד של מומנט מורגש יותר.
    רכבי טורבו בלילה בחורף הופכים למפלצות.
    טוב אז נעשה קצת סדר ותגידו מה דעתכם:

    שלב א: להרכיב צינור מתאים שיכניס אוויר קר מקדמת הרכב (זהה לטמפ' החיצונית)(במקום כ40-60 מעלות בסידור הרגיל)
    שלב ב: להרכיב את המערכת כך שהאוויר מבחוץ יעבור קודם דרך הרדיאטור לקירור


    מה קיבלנו:
    ביום קיץ הטמפ' סביב ה30-35 מעלות לפחות
    אם המערכת תצליח למשל להוריד בין 10-15 מעלות לפחות מהטמפ' החיצונית האם זה יהיה שווה את ה80W השקעה? (סביב 20~25 ביום קיץ במקום כ50 והרבה פחות בלילה)

    מצאתי את המאמר הבא על קיבול החום של אוויר:

    ציטוט:
    קיבול-החום של האוויר הוא כ- 0.24 קלוריות לגרם למעלה בטמפרטורת החדר. למרות שקיבול-חום זה נראה די גבוה, יש לזכור את קלישותו הגבוהה יחסית של האוויר:
    קיבול-החום של ליטר אוויר הוא בסה"כ כ- 0.29 קלוריות לליטר למעלה, בעוד שלליטר מים באותם תנאים יש קיבול-חום של 1000קלוריות לליטר למעלה

    אז נניח שהמנוע שלי 1.4L מיסתובב על 3000 סל"ד
    זה אומר שהספיקה לשעה היא 1.4*3000*60=252000 ליטר שעה? (כלומר 73080 קלוריות?)
    זה אומר לפי המחשבון הבא שאצליח להוריד רק מעלה אחת ב80W?
    http://www.convertworld.com/he/power...%A2%D7%94.html
    עבר הרבה זמן מאז שיעורי התרמודינמיקה שלי - עזרתכם בקשה...
    נערך לאחרונה על ידי hwgeek : 10/06/12 ב-13:57

  12. #11
    נהג חדש (> 40 הודעות) הסימלון של sa_ka
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2006
    הודעות
    118

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    בתור אחד שעשה המון ניסויים בפלטייר אני אומר לך שזה בזבוז זמן.
    אם תצליח להוריד חצי מעלה אני יוריד בפניך את הכובע!
    חבל על הכסף והזמן שתבזבז.

  13. #12
    אחראי פורום שיפורים הסימלון של fizban
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2003
    מיקום
    גן טלטלים :)
    הודעות
    4,629

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    תבדוק כמה אויר נכנס לרכב שלך ב 3000 סלד לפני שאתה שם רדיאטור כזה קטן לאויר.
    זה אומר 750 פעם בדקה אתה מכניס 1400 סמ"ק אויר למנוע. שזה 12.5 פעמים בשניה כפול 1400 סמ"ק = 17500 סמ"ק אויר בשניה.
    "החיים הם לא קו ישר" - פיזבן
    "If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln
    מכירה -
    חלקים ל E36-E46: מאווררים, חיישן גובה שמן, משענת יד ועוד

  14. #13
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של hwgeek
    תאריך הצטרפות
    יוני 2007
    הודעות
    1,815

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    ציטוט sa_ka כתב: הצג הודעה
    בתור אחד שעשה המון ניסויים בפלטייר אני אומר לך שזה בזבוז זמן.
    אם תצליח להוריד חצי מעלה אני יוריד בפניך את הכובע!
    חבל על הכסף והזמן שתבזבז.
    חח תודה

    אם אני אעשה זאת זה יהיה רק בשביל הכיף, חלקים כבר יש לי ואת הקירור אני בכל זאת אקנה בשביל OC חביב למחשב
    וגם אני שיחקתי המון עם הפלטייר(גם בתור גנרטור), והוא עובד טוב רק אם מצליחים לנקז את החום שנוצר מהצד השני בשביל ליצור דלתא מספיק גבוהה בין הצדדים

    והאם החישוב המתמטי היה בכיוון?

  15. #14
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של B.D.B.
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2005
    הודעות
    1,785

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    ההבדל בין 2 נקודות קיצון ראליות 35+ מעלות עם לחות גבוהה ל-15 מעלות עם לחות נמוכה יכול להגיע ל-10-15% הבדל בהספק ברכב אטמוספרי, ברכב מוגדש ההבדל אף גדול יותר.

    ולא אין טעם לנסות לקרר את האוויר, כי חוק שימור האנרגיה אומר שכל אנרגיה שתבזבז בשביל לקרר את האוויר תהייה גדולה יותר מהאנרגיה שתרוויח מקירור האוויר.


  16. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    בעניין: אולי יעניין אותכם גם


  17. #15
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של hwgeek
    תאריך הצטרפות
    יוני 2007
    הודעות
    1,815

    בעניין: האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?

    ציטוט fizban כתב: הצג הודעה
    תבדוק כמה אויר נכנס לרכב שלך ב 3000 סלד לפני שאתה שם רדיאטור כזה קטן לאויר.
    זה אומר 750 פעם בדקה אתה מכניס 1400 סמ"ק אויר למנוע. שזה 12.5 פעמים בשניה כפול 1400 סמ"ק = 17500 סמ"ק אויר בשניה.
    ה750 זה ביגלל ה4 פעימות?

    אם כך אז 1.4*750*60=63,000 ליטר בשעה
    אזי:
    63000*0.29=18270 קלוריות למעלה אחת= 21W
    אזי:
    ב80W מקסימום נוכל להוריד 4 מעלות?

דף 1 מתוך 4 1234 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. האם ניתן להעלות הספק של מנוע 1.6 טורבו בפיג'ו 3008 ע"י שידרוג תוכנה?
    By alonjp in forum שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
    תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 04/08/11, 23:46
  2. תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 26/07/08, 18:26
  3. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 02/12/07, 15:25
  4. החלפת מנוע למדף כניסת אוויר חיצוני לאוודי
    By michael carmi in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06/02/05, 3:28
  5. העלאת הספק המנוע ביחס להורדת הסל"ד
    By Shmulik_Miata in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 22/01/03, 20:11

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •