Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות ברכישת אופניים


RedLabel
שימו לב! השרשור הזה בן 4357 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היות ואני יודע שיש הרבה חובבי אופניים בפורום, אני מקווה שתוכלו לעזור לי.

החלטתי להשתדרג מהאופניים הישנים (GT Outpost- בולם קדמי SR SUNTOUR 75 מ"מ, שיפטרים SHIMANO ACERA, בלמי דיסק מכאניים, צמיגי 1.95) היות והם מתקרבים לסוף חייהם (יש להם הרבה תקלות מעצבנות ולהביא אותם למצב תקין יעלה לי כמעט כמו אופניים חדשים).

אני נוסע בשטח אבל לא במסלולים קשים במיוחד (מדובר בעיקר על שבילים חקלאיים- אדמה לא כבושה, קצת בוץ ולפעמים אבנים או אדמה קשה וסדוקה מאוד), בנוסף אני לפעמים גם נוסע בתוך העיר, משמע כבישים, מדרכות ושבילים כבושים. מהנסיון שלי, האופניים שיש לי עכשיו מתפקדות בסדר בתוך העיר אבל לוקות בחסר מחוץ לעיר, בעיקר בנוחות אבל גם באחיזה.

בשורה התחתונה, אני יכול לקנות אופניים ברמת כניסה פעם נוספת ואני אסתדר איתם, אבל אני מעדיף לשדרג.

התקציב שלי הוא כ 4000 ש"ח, כאשר אני מתלבט בין שלוש אפשרויות עיקריות: זנב קשיח 26", זנב קשיח 29" ושיכוך מלא.

הסתכלתי קצת באתר של רוזן ומינץ (מתוך הנחה שהמבחר די דומה בכל החנויות) ואלה שלושת הדגמים ששמתי עליהם עין:

 

זנב קשיח:

26"- GT AVALANCHE 1.0D 2011.

אמנם השלדה דומה מאוד למה שיש לי עכשיו, אבל היתרון של האופניים האלה הוא שהאבזור (מזלג, בלמים, הילוכים) הרבה יותר איכותי ממה שיש לי עכשיו. ממה שהבנתי, המזלג, ROCK SHOX TORA 120 מ"מ, נחשב לא רע בכלל (קחו בחשבון שאני לא עושה מסלולים קשים מדי ככה שאני לא צריך משהו מדהים).

 

29"- GT KARAKORAM 1.0 2011.

היתרון הוא בגלגלי 29". האבזור אמנם יותר איכותי ממה שיש לי עכשיו, אבל פחות איכותי מבאופניים הקודמות. המזלג הוא של רוק שוקס (ספציפית ROCKSHOX RECON SILVER TK 29" SOLO AIR), אבל רק 100 מ"מ. בנוסף, חיפוש קצר בגוגל העלה מישהו שברח לו האויר מהבולם- מה המשמעות?

 

שיכוך מלא: MONGOOSE SALVO COMP.

האם היתרון של בולם אחורי הוא באמת כל כך גדול? לי אישית אל יצא עדיין לרכב על אופניים עם שיכוך מלא, כך שאני לא יכול להגיד.

הבעייתיות באופניים האלה היא שאמנם מדובר בשיכוך מלא אבל הבולמים עצמם בסיסיים- SR SUNTOUR. המזלג עם מהלך של 120 מ"מ שזה כמובן שיפור, אבל האם כדאי להישאר עם מזלג בסיסי כדי לקבל בולם אחורי?

 

למרות שכרגע אני מתלבט בין שלושת האפשרויות בכללי, אם יש למישהו הצעות נוספות לדגמים ספציפיים אני אשמח לשמוע. יש בסביבה שלי גם חנות של מצמן את מרוץ כך שגם המלצות משם יתקבלו בברכה.

 

תודה רבה!

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אתה חייב לנסות לרכב על שיכוך מלא ולהרגיש את זה. זה שונה לגמרי.

אחרי זה תעשה את השיקולים שלך. ואחרי שהחלטת ואתה יודע אם אתה רוצה שיכוך מלא או זנב קשיח, תבדוק דגמים.

 

ברשותי GT אוולנס הפשוטים יותר (V3.0 דיסק) למעלה משנה וחצי

אני יודע שהם לא מטורפות, אבל בהתחשב לתמורה שקיבלתי ממה ששילמתי אני מאוד מרוצה מהם.

כשיהיה כסף אני מקווה להשתדרג לשיכוך מלא...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אתה צריך להחליט מה אתה רוצה, שיכוך מלא או זנב קשיח, אנחנו לא יכולים לעשות זאת בשבילך...

כל מה שתעשה בחיים, יהיה חסר חשיבות.

אך חשוב מאוד שתעשה אותו,

כי איש לא יעשה אותו מלבדך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא אם אופני שיכוך מלא בסיסיים כמו מה שהצעתי בכלל יציעו תמורה טובה לכסף. ההבנה שלי היא שאופני שיכוך מלא ברמת כניסה יכולים להיות בעייתיים מכיוון שמדובר בבולמים שאינם איכותיים במיוחד. האם יש לחשש הזה בסיס?

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך להיות יותר ממוקד בחיפוש שלך.

26 " 29" 26" שיכוך מלא, ישנה אפשרות אחת שלא כיסית....29" שיכוך מלא.

קודם כל תתמקד במה שאתה צריך, ורק אתה יכול לענות על זה.

ז"'ק 26" יעשו את העבודה בלי בעיה. בסכום שהקצבת אתה יכול להגיע לדגמים מאוד רציניים.

ש"מ - בתקציב הזה אתה תגרד את התחום מהתחתית שלו ואם רצונך בש"מ אזי כדאי ללכת על משומשות במצב טוב.

29" אני לא מכיר את המחירים שלהם היום שכן אני כבר לא רוכב אבל יש סיכוי סביר שתשיג גם (ז"ק).

 

מה אתה רוצה ?

מהו סגנון הרכיבה המדויק שלך ?

האם אתה מרגיש שאתה מתפתח עם האופניים ואתה רוצה זוג שיגדיל את המעטפת שלך ?

אל תתמקד בחברה אחת (בטח לא GT)

יש הרבה חנויות בשוק והמבחר מאוד רציני.

מי החנות הקרובה ביותר אליך שנותנת שירות ? (מאוד חשוב)

BMW 120i*Ford Focus III 2000cc

MINI 998cc*MINI 998 cc*Ford Focus I 1600cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי סגנון הרכיבה, פירטתי בהודע הראשונה: אני נוסע בשטח אבל לא במסלולים קשים במיוחד (מדובר בעיקר על שבילים חקלאיים- אדמה לא כבושה, קצת בוץ ולפעמים אבנים או אדמה קשה וסדוקה מאוד), בנוסף אני לפעמים גם נוסע בתוך העיר, משמע כבישים, מדרכות ושבילים כבושים.

בעקרון אני רוצה אופניים שיתנו לי אפשרות להתפתח, אבל היות ואני לא מתכנן על מסלולי דאון היל, אני יכול להתפתח גם עם אופניים קצת יותר בסיסיות.

הסיבה שבגללה אני מתמקד ב GT היא שנראה שהן נותנות את התמורה הטובה ביותר לכסף- הסתכלתי באתר של מצמן ושם יש SPECIALIZED במידה 29" שהן יותר יקרות ופחות מאובזרות. באתר של רוזן יש גם אופני מריטדה בתקציב, אבל כמו שאמרתי, נראה שהן נותנות פחות בשביל הכסף (גם במרידה וגם בספשלייזד יש בולמי SR SUNTOUR, לדוגמא).

יש חנויות של רוזן ומינץ ומצמן את מרוץ במרחקים סבירים מהבית שלי כך ששתיהן מהוות אופציה.

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמורה לכסף זה לא הכל בחיים.

ב-4000 ש"ח אתה יכול להעמיד ז"ק מעולה. לקנות דגם מסוים ולשדרג אותו או ללכת לרמה הבכירה יותר.

במחיר הזה ש"מ משומש. לא הייתי נוגע באופניים חדשים ש"מ במחיר הזה. במקרה הנ"ל אתה מקבל רמה ירודה מאוד.

XC בסגנון שלך מספיק בהחלט ז"ק. אם אתה אוהב רכיבות מהירות, 29" יכולה להיות אופציה מעניינת.

גש לחנות אופניים, שב להם על הראש. תשאל הרבה שאלות.

אח"כ גש לחנות אופניים נוספת ותחזור על התהליך.

אחרי החנות השלישית הראש שלך ירצה להתפוצץ אבל אז תתחיל להבין מה מציעים לך ולישורת האחרונה יגעו מס' דגמים בודדים.

חפש גם בלוח המשומשים של HARIM שם אתה יכול למצוא ש"מ.

BMW 120i*Ford Focus III 2000cc

MINI 998cc*MINI 998 cc*Ford Focus I 1600cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי ש"מ בתקציב הזה לא ישיגו לך משהו ברמה טובה (באזור ה- 6000 ש"ח כבר כן יש על מה לדבר) וממה שאתה מתאר אתה לא ממש צריך ש"מ.

 

לי היו זוג ז"ק ואחרי שנה וחצי עם ש"מ אני קצת מתגעגע לזוג ז"ק שהיו לי בשביל רכיבות ארוכות (35 ק"מ). זה לא אומר שאני מוותר על הש"מ אלא לא הייתי בכלל מתנגד לזוג נוסף לשימושים האלו. אם היום הייתי קונה זוג נוסף הייתי קונה ז"ק 29" כי זה משהו אחר אבל עדיין קל וזול. אגב, אל תתרשם ממערכות ההילוכים וכו' כי זה הדבר שהכי קל וזול לשדרג וההבדלים לא כאלו גדולים.

 

אני הייתי הולך על ה- GT 29" ז"ק שקיבלו ביקורות טובות. בכלל אני מאוד אוהב את GT שמציעות תמורה טובה מאוד לכסף בגיזרת המחירים עד 4000 ש"ח. גם מרידה נחשבים טובים מאוד בתמורה במחירים האלו ותבדוק גם אותם (אותו יבואן- רוזן מינץ).

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כפי שנאמר לפניי בטווח המחירים הזה הייתי הולך על יד שנייה, מניסיון (רב) בתחום - מחירי יד שנייה נמוכים מאוד, ויש הרבה זוגות שבקושי נרכבו ונמכרים במכירי שחיטה, לדוגמא אני קניתי Commencal meta4 בנות שנה (אבל כמו חדשות) בפחות מחצי מהמחיר שלהן בחנות.

 

ממעבר זריז ב"הרים" יש אפילו orange-p7 למכירה בתקציב הזה :shock: (חדשות עולות כ1800 ליש"ט לשם השוואה), ויש עוד כמה דברים מעניינים..

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע אני מעוניין באופניים חדשים בלבד, אבל לפחות מהתגובות הבנתי שעם שיכוך מלא בתקציב הזה אין יותר מדי מה להתעסק, כך שנשארנו עם זנב קשיח- השאלה היא 29 או 26. האם היתרונות של ה 29 (להבנתי, יותר טובים ביציבות ובנוחות, ועדיפים לנסיעות ארוכות- אני צודק?) שווים את הירידה באבזור.

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופני "29 יגהצו יותר טוב מהמורות בגלל גודל הגלגל ויש להם יתרון בסינגלים, אבל הבנתי שבעליות יותר קשה איתם.

שאל את החנות אם יש להם אופני מבחן של "29.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...