Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן מנוע 10W40 מקסיטק למנוע GM בן +50?


Cadillac58
שימו לב! השרשור הזה בן 4173 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אודה על עצה ממי שבאמת מתמצא בזה.

עשיתי היום (כן, בגשם) טיפול שנתי והכנה לטסט, ובדיעבד אמרו לי ששמו לי שמן מסוג 10W40 שנקרא "מקסיטק" של פז. זה שמן עם מרכיב סינטטי. המכונאי התעקש שזה שמן מצוין ושהוא שם אותו עכשיו לכל הענתיקות, ושזנח את "השמן הרגיל של פעם" (היה שם לי 20W50 רגיל, לא סינטטי). אני אומנם סומך עליו אבל זוכר שהזהירו אותי פעם לא לשים אפילו חצי סינטטי, ואני חושש שאגרום נזק למנוע.

מדובר במנוע מקורי של GM משנת 1958, V8. האוטו נוסע כ-1,000 מייל בשנה.

בנסיעה של 15 ק"מ חזרה הביתה לא הרגשתי מן הסתם שינוי כלשהו בנסיעה.

להישאר עם השמן? לחזור ל-20W50?

 

תודה לעונים

רון

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תשמע... זו עצה ששמעתי מעוד מכונאים שלא, ואני מדגיש- לא מטפלים באופן שותף בענתיקות. אבל: 1) כאשר אני שמתי את השמן הזה בוואנדורה (שלא כל כך ישנה- 92')- היא אכלה לי שמן בצורה מטורפת, במעבר ל-20-50 זה הפסיק. 2) כאשר שמו לי את השמן הזה בטרנזיט- תוך זמן קצר הלך לי אחד מהמלאגרים שם. יותר אני לא עושה את הטעות הזו! תכף יבואו מכונאים הוותיקים שלנו כאן, ויגידו אותו הדבר לדעתי- לא להשתמש בשמנים עם מכביבים הסינטטיים ברכבים הישנים!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון,

אין לך שום בעיה עם השמן שנמצא במנוע כעת. כל עוד המנוע אינו סובל מוחפשים מוגזמים בבוכנות, טבעות ומיסבים.

לא רק, אלא מותר לך גם לערבב סוגים שונים של שמן מנוע ולא תגרום כל נזק.

הדרך הפשוטה לזהות שינוי, היא לשים לב כמה זמן לוקח למנורת האזהרה לחוסר לחץ שמן מנוע להכבות אחרי ההתנעה.

אני משתשמש כבר שנים רבות ב 5W40 סינטתי אחרי שנים רבות של 10W40 סינטתי חלקי בסאאב הכחול. המנוע עשה כ-600,000 (שש מאות אלף) קילומטרים מאז ששיפצתי אותו לפני כ- 19 שנים. לחץ השמן כיום הוא אותו לחץ שמן שהיה לי בגמר ההרצה.

 

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני החלפתי בחיפושית מ20-50 ל15-40 ולא הרגשתי בשום שינוי ..

כל עוד הנורת שמן לא נדלקת בסרק ,והמנוע לא מעשן ,לדעתי הכל בסדר.

 

בונדורה יש לי מנוע 4100 6ציל' טורי -המכונאי שם שמן 10-40 והמחוג של הלחץ שמן היה כמעט על האדום בימים חמים ... בטיפול החלפתי לשמן acdelco 15-40 ועכשיו השעון נמצא באמצע הסקאלה תמיד וגם אחרי עליות קשות של דימונה הלחץ לא ירד .

זאת הצמיגות שמתאימה למנוע הזה כנראה.

לדעתי הצמיגות לא מתאימה לך אבל החלטה שלך.

קח בחשבון שה15-40הוא מינירלי ו10-40הוא חצי סינטטי שלא מומלץ למנועים ישנים.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סנטטי או מנרלי זה לא משנה, מה שכן משנה שהצמיגות 40 נמוכה מידי לאקלים שלנו בקיץ במיוחד אחרי נסיעה ארוכה על כביש מהיר עם מנוע כמו שלך.

אני מציע לך לחזור ל רמת צמיגות של 50.

.

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

 

אני לא היתי מכניס שמן סינטטי או חצי סינטטי לקאדילק.

יקרי תחזור מיד לשמן 20W50 כי זה הרע במיעוטו ולמה?

בזמן יצור הרכב שלך השמן המקובל היה 40!!!

המתכות מהם מורכבים החלקים הנעים במנוע שלך מתוכננים לשמן חרה !!!

סיכוי סביר שהדבר הראשון ילך זה גל הזיזים ואחרי זה בתור הקרנק.

יש פיתגם שאומר למה לתקן משהוא שלא מקולקל?

רבק 50 שנה נסע אם שמן 40 זבל והכול היה תקין למה למען השם להסתכן ולשנות.

זו דעתי האישית אני במכוניות שלי רק 20W50 ואני מיתכוון גם לרולס רויס שלי

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכל העונים על התשובות המלומדות.

נראה שהעניין במחלוקת - אולי ההקפצה הזו תביא דעות נוספות מבעלי ניסיון ברכבים אמריקאיים.

ליתר דיוק מדובר במנוע 365CI "רגיל" של GM. המנוע מוגדר "עייף", נוהג קצת לעשן, מהנשם תמיד יוצאים אדים אפילו אחרי נסיעה קצרצרה. מצד שני במשך שנה שלמה בין טיפול לטיפול הוא אכל רק קילו שמן ביותר מאלף ק"מ - כשהיה במנוע 20W50.

המנוע מקורי ברכב, עבר רק 55 אלף מייל אבל אף פעם לא שופץ. עמד הרבה שנים עד שהגיע אלי ב-2009.

אם הנתונים האלה משנים משהו, אשמח לשמוע...

השאלה הייתה אם להישאר עם 10W40 שהוא בערך רבע סינטטי, או לחזור ל-20W50 רגיל.

המון תודות.

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי, מנוע ישן דורש שמן מדור ישן. עובדה שישנן חברות שמן אמריקאיות שמייצרות שמן עבור מכוניות ישנות(שכחתי את שם החברות ושם השמן). הנה רקע קטן. איכות השמן מייוצגת בצמד האותיות SA. ה S מייצגת שימוש למנועי בנזין וה A מייצגת את איכות "והדור" של השמן. בשנות ה 70 אם אינני טועה היה את ה SA אחר כך SB, לאחריו SC. נכון לשנת 2010 נכנס התקן החדש לשמנים והוא SN. ניתן לקנות היום עדיין שמן של חברת דלק 20-50 בדרגת SG או אפילו יותר ישן SF בדרך כלל באוטו דיפו ובכמה חנויות לאביזרי רכב במחיר של 40 שח למיכל 4 ליטרים. השמן הוא כמובן מינראלי. ככל שעלו בדרגות השמן ככה גם ירדה כמות האבץ ושאר מרכיבים בשמן שהיו פעם בשימוש בכדי להעניק שימון והגנה יותר טובה על המיסבים במנוע ושאר החלקים. לפיכך, ההיגיון אומר ששימוש בשמן בעל תקן גבוה וחדש למנוע ישן עלול לפגוע בו. כמובן שהיום איכות עיבוד המנועים היא אחרת, ישנם מנועים עם צילנידרים מצופים ניקסיל או חומרים אחרים ולכן יש להם גם שמנים אחרים. כרגע, ההיגיון(שלי בכל אופן) אומר שלמנוע ישן מתאים שמן מהדור הישן. אם מישהו חולק על דעה זו הוא בהחלט מוזמן להביע טענות אחרות בתוספת הסברים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק בהחלט.

במכוניות ישנות אין טעם להתחכם, והטוב ביותר עבורן הוא שמן 20W50, רצוי תוצרת הארץ (הסיבות ברורות).

בכל מקרה, איכות השמנים היום עולה לעין שיעור על איכותם לפני 30 ו 40 שנה.

חשוב להקפיד על החלפה כל שנה ועל שימוש במסנן מקורי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים איתכם בכלל, לשמן המינרלי אינו עמיד בטמפרטורות גבוהות והוא מתחיל להשרף ולעבד את הצמיגות שלו,אני לא יודע לכמה ממכם יש שעון חום לשמן, אבל בנסיעה ממושכת הוא עולה מעל 100C בגלל חום הצילנדרים ותופעות המיעור שנגרמת במעברי השמן בבלוק המנוע.

לכן חצי סננטי או סנטטי מלא יהיה עדיף , גם לתת את הדעת למצוא תוסף ZDDP .

על דרגת הצמיגות אין בכל על מה לחשוב . מתחת ל 50 , פשוט תעשה נזק ובלאי למנוע באקלים שלנו.

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום סיבה בעולם שבמנוע תקין ולא משופר טמפרטורת השמן תעלה על 100 מעלות.

יצא לי להתקל בכמה בעלי רכבי אספנות שהשתמשו בשמן סינטטי מלא או חצי סינטטי, ותוך שבוע לא נותר גרם במנוע, ממש כך.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

20/50 המתאים ביותר כולל תופעת השריפה שתאר קובי שיש לה משמעות.

אגב "איבוד" שמן במנועים ישנים הוא מכוון על מנת לחייב את הנהג לרענן את השמן

בין הטיפולים. - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן רצוי שתחבר שעון חום פעם ל V8 סטנדרטי ותראה.

במיוחד למנועים הגדולים פיזית של קאדילק.

כמו כן שיוט על כביש מהיר עם יחס העברה קצר יחסית גורם לסלד מנוע יסחית גבוה בשיוט על 100 קמש.

ומגביר את התופעה

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4173 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...