Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: חידוש פנסים עכורים והברקתם בציפוי הגנה מפני קרני UV ובזול


שימו לב! השרשור הזה בן 240 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ניסיתי פעמיים לעשות את התהליך. בפעם הראשונה לא יצא כ"כ טוב. בהתחלה חשבתי שהלכה לא מתאימה ואז הטרפנטין לא טוב כי אנשים אמרו שצריך לכה על בסיס שמן ולא פוליאוריטן וצריך טרפנטין מינרלי ולא סינטתי. אז אחרי הניסיון הראשון, הפנס יצא ממש עכור ועם פסים של המריחה וזה הגיע לרמה שזה פגע לי בעוצמה של האור. מרחתי את הלכה עם נייר מטבח סופג.

 

אז ככה זה יצא אחרי הניסיון הראשון.:

 

20150914_110415 (480x640).jpg20150914_110420 (480x640).jpg20150914_110425 (480x640).jpg

 

בפעם השניה עבדתי עם החומרים שכבר היו לי בבית. התחלתי עם נייר 600 כדי להוריד את הלכה מהניסיון הראשון ולהתחיל מחדש לגמרי, אחכ עברתי לנייר 1200 ואז לנייר 2000. אחרי השיוף של הפנסים ויתרתי על הפוליש ולפני המריחה של הלכה ניקיתי את הפנס עם הטרפנטין

כדי למרוח את הלכה קרעתי חתיכה מחולצה ישנה וקיפלתי אותה לקוביה קטנה שאיתה מרחתי

 

וככה זה נראה אחרי הפעם השניה:

 

20150914_123320 (480x640).jpg20150914_123346 (480x640).jpg20150914_123350 (480x640).jpgIMG-20150914-WA0018 (1) (360x640).jpg

 

עבדתי עם לכה יאכט ורניש על בסיס פוליאוריטן של יעקבי וטרפנטין סינתטי.

עריכה אחרונה על ידי xXxRoVeRxXx
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שאלה לגבי הפנסים שלי

קודם כל הפנסים חדשים ומאוד מבריקים ביום, בלילה כשאני מדליק את האורות אני רואה מלא מלא נקודות

אפשר לראות רת זה בתמונה

e8a18e66409a9b3370f3e3ecebc61d4d.jpg

 

יש לכם מושג למה זה קורה? והאם יש פיתרון קל לזה?

Seat Ibiza FR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תופעה נפוצה באיביזה, היה כאן אחד שהתלונן וקיבל פנסים חדשים במסגרת האחריות, זה היה שרשור גדול אבל אני לא מוצא אותו כרגע.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי פעמיים לעשות את התהליך. בפעם הראשונה לא יצא כ"כ טוב. בהתחלה חשבתי שהלכה לא מתאימה ואז הטרפנטין לא טוב כי אנשים אמרו שצריך לכה על בסיס שמן ולא פוליאוריטן וצריך טרפנטין מינרלי ולא סינטתי. אז אחרי הניסיון הראשון, הפנס יצא ממש עכור ועם פסים של המריחה וזה הגיע לרמה שזה פגע לי בעוצמה של האור. מרחתי את הלכה עם נייר מטבח סופג.

 

אז ככה זה יצא אחרי הניסיון הראשון.:

 

[ATTACH=CONFIG]438392[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]438393[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]438394[/ATTACH]

 

בפעם השניה עבדתי עם החומרים שכבר היו לי בבית. התחלתי עם נייר 600 כדי להוריד את הלכה מהניסיון הראשון ולהתחיל מחדש לגמרי, אחכ עברתי לנייר 1200 ואז לנייר 2000. אחרי השיוף של הפנסים ויתרתי על הפוליש ולפני המריחה של הלכה ניקיתי את הפנס עם הטרפנטין

כדי למרוח את הלכה קרעתי חתיכה מחולצה ישנה וקיפלתי אותה לקוביה קטנה שאיתה מרחתי

 

וככה זה נראה אחרי הפעם השניה:

 

[ATTACH=CONFIG]438395[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]438396[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]438397[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]438398[/ATTACH]

 

עבדתי עם לכה יאכט ורניש על בסיס פוליאוריטן של יעקבי וטרפנטין סינתטי.

 

 

גם אני עשיתי עם לכה על בסיס פולאוריטן של יעקובי ולא יצא לי שקוף כמו אצלך עמוד 93 תוכל לתת טיפים,

חשבתי לא שיצא לי ככה בגלל הלכה כניראה עשיתי משהו לא נכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני עשיתי עם לכה על בסיס פולאוריטן של יעקובי ולא יצא לי שקוף כמו אצלך עמוד 93 תוכל לתת טיפים,

חשבתי לא שיצא לי ככה בגלל הלכה כניראה עשיתי משהו לא נכון.

 

תעשה מחדש תתחיל עם 600 ואז 1200 ואז 2000 ותשפשף עד שאתה חושב שזה מספיק ואז תשפשף עוד. כי ראיתי בתמונות שלך שלא שפשפת מספיק היה שם כתם בתמונות של אחרי השפשוף.

 

תנסה למרוח עם חולצה ישנה שאתה מקפל לקוביה. אני בהתחלה ניסיתי עם מגבות נייר וזה יצא על הפנים ועם החולצה יצא טוב מאוד.

יכול להיות שהדברים האלה של האיפור לא טובים למריחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההקדמה תהיה קצת ארוכה, אבל שווה לקרוא.:-D סביר מאוד להניח שהשרשור הזה ישנה את כל מה שחשבתם על חידוש פנסי הרכב ויחסוך לכם כסף רב.

 

לפני כחודשיים התחדשתי בגטס עם עכירות בשליש העליון של הפנסים הקדמיים, עכירות צהבהבה אטומה שגם כיערה את מראה הרכב וגם פגמה ביכולת הפנסים להאיר את הדרך בלילה. מכיוון שזה הרכב הראשון שלי עם עדשות פנסים פלסטיות, התחלתי לקרוא קצת על הבעיה ועל הפתרונות האפשריים.

 

מסתבר שכל הפתרונות מתבססים בעיקרם על ליטוש השכבה החיצונית העכורה ויש עשרות רבות של ערכות לליטוש הפנסים באמצעים שונים, החל במשחת שיניים וכלה בפולישים וניירות ליטוש כאלה ואחרים. כולם מבטיחים ניסים ונפלאות אך בפועל, לאחר מספר חודשים, העכירות מתחילה להיווצר מחדש. בחלק מהערכות כלול בקבוקון קטנטן של נוזל קסמים מסתורי שמחזיר את הברק לפנסים ומגן עליהם לאורך זמן (כך לפחות נטען) אך המחיר של ערכות כאלה או של הבקבוקון בנפרד - גבוה להחריד.

כמובן שבלית ברירה, אנשים יעדיפו לקנות את הערכות מאשר להחליף את הפנסים בשל העלות הגבוהה של אלה האחרונים וכך משגשגת לה תעשיה של ערכות לחידוש פנסים ומגלגלת כסף רב.

 

לא מצא חן בעיני הרעיון של להשקיע כסף רב כ"כ בחידוש הפנסים מחד, ולא רציתי להסתפק בליטוש שיחזיק מעמד חודשים אחדים בלבד. שינסתי מותני, מתחתי אצבעותי, הכנתי לי ספל קפה מהביל ויצאתי למסע במרחבי האינטרנט כשמטרה אחת לנגד עיניי. למצוא את הפתרון הטוב ביותר לחידוש הפנסים הראשיים במחיר הנמוך ביותר לאורך הזמן הרב ביותר.

 

גלשתי במשך כמה וכמה שעות טובות וקראתי אין סוף שרשורים בפורומי רכב שונים ברחבי העולם. צפיתי בעשרות סרטונים ביוטיוב בהם מדגימים יצרני ערכות החידוש איך ולמה הערכה שלהם היא הכי טובה וכדאית בעולם. חזרתי לפורומים וקראתי שם על אכזבות מהערכות. ובשלב הזה (בערך) קצת התחיל הספק לנקר.. אולי פשוט אין דבר כזה "הערכה הכי טובה" אולי באמת אין פתרון ומנוס ויהיה צורך לחדש את הפנסים בכל כמה חודשים.

 

ואז כשכמעט התייאשתי (כן, בדיוק כמו בסרטים כשהתקוה כבר אבדה כמעט לחלוטין). נתקלתי בשרשור קצר (רק 42 עמודים) בפורום אמריקאי שבו מישהו מספר על שיטה חדשה, פשוטה וזולה לחידוש פנסי הרכב וציפוי עדשות הפנסים בשכבת הגנה עמידה בפני קרני האולטרא סגול (UV) של השמש. תחילתו של השרשור היא ב2009.

 

הבחור שלמד את השיטה, למד אותה ממישהו אחר שפרסם אותה בפורום אחר. המפרסם המקורי של השיטה מצהיר שאצלו חידוש הפנסים שמר על הפנסים מבריקים ותקינים למשך שנתיים. הבחור שפתח את השרשור שאני קראתי ניסה את השיטה על פנסי הרכב של אחותו שחונה בקביעות בשמש בקיץ, נמצא בקור גבוה בחורף ואף חוטף ריסוסי מים מלאים במלח בעונת החורף כשמפזרים מלח על הכבישים בגלל השלג. הרכב של האחות לא מטופח הוא בקושי נשטף לעיתים רחוקות ועל פוליש וווקס אין מה לדבר.

לאחר חידוש הפנסים, הבחור העלה כל כמה חודשים (לבקשת שאר חברי הפורום) עדכון על מצב הפנסים.

 

חברים, אני קראתי את כל 42 העמודים והתוצאות פשוט מדהימות.

הפנסים שהיו חשופים לחום ושמש בקיץ, קור מקפיא ומלח בחורף (שינויי/הפרשי טמפ' קיצוניים) ללא שום טיפוח החזיקו מעמד במשך שנה תמימה לפני שהחלו לפתח קמצוץ קטן קטן של עכירות.

פותח השרשור ההוא חידש גם את הפנסים ברכב שלו שכן מטופח ועובר ווקס מדי פעם, ואצלו החידוש החזיק מעמד יותר משנה ללא עכירות כלל וכלל. אותי זה שימח והדהים כאחד.

 

אז מסתבר שאפשר לחדש את הפנסים בצורה יעילה, פשוטה וזולה ששומרת על התוצאות לאורך זמן גבוה במיוחד. ממש כמו הציפוי המגן שבו מצפים את הפנסים בעת ייצורם.

 

כמה זה עולה?

כמה עשרות שקלים, פחות מ100 ש"ח.

 

איך עושים את זה?

כמו בכל שאר השיטות, מתחילים בהדבקת סרט דביק להגנה על פח הרכב וליטוש רטוב של עדשות הפנסים. אני השתמשתי בניירות 1200 ו2000 (3 ש"ח לגליון).

התחלתי עם ה1200 וליטשתי בתנועות אופקיות את העדשות עד לקבלת מרקם לבן מעונן אחיד. לאחר מכן עברתי לנייר ה2000 וליטשתי בתנועות אנכיות עד להתבהרות המרקם. בעת הליטוש הרטוב יש להרטיב את הפנס והנייר מדי פעם ולהיפטר מהמשקעים/לכלוך שנוצר מהליטוש. אני השתמשתי קצת בפוליש עדין להחלקה נוספת בתום הליטוש אך אין זו חובה. ניתן לדלג על הפוליש.

לאחר הליטוש, יש לנקות את הפנסים היטב ולהניח להם להתייבש לחלוטין. ואז מכינים את הציפוי.

 

הציפוי הסודי

הכנת הציפוי פשוטה וקלה. בתוך כלי פלסטי מערבבים לכה (לק) לעץ (כן כן.. לעץ) מסוג יאכט ורניש על בסיס שמן וטרפנטין ביחס של 1:1 כלומר, על כל סמ"ק של לכה, יש לשים סמ"ק של טרפנטין.

ללכה מסוג זה שמיועדת להגנה על עץ בתנאים קשים של ים ושמש יש חומרים להגנה בפני UV.

זה כל הסוד, זה הנוזל שמוכרים בבקבוקונים קטנים של נוסחאות סודיות מתקדמות במחירים מאוד גבוהים בערכות החידוש.

 

בכדי למרוח את הציפוי, מתחילים בניקוי עדשות הפנסים שהתייבשו עם סמרטוט טבול בטרפנטין. זה עוזר מאוד למריחה חלקה ומניעת "טפטופים" לאחר המריחה.

מקפלים בד (שלא מוריד סיבים) או מפית נייר סופג (שלא מוריד סיבים) לריבוע קטן. טובלים מעט בתערובת הציפוי ומורחים בעדינות על עדשת הפנס בתנועות אופקיות (מימין לשמאל או להיפך). חשוב להתחיל מהחלק העליון של הפנס כדי לתקן טפטופים אם יהיו כאלה.

אל תלחצו חזק כדי שלא יהיו טפטופים (אל תשאלו אותי איך אני יודע :lol:)

אם יש מעט גליות, לא נורא. בגלל התערובת המדוללת, הגליות נוטה להתיישר מעצמה (תהיו סבלניים) והכל יהיה בסדר.

לא יצא טוב? לא נורא.. אפשר לנקות עם טרפנטין ולהתחיל למרוח מחדש.

לאחר תום התהליך, יש לתת לציפוי מס. שעות להתייבש ועדיף לא לנסוע עם הרכב.

 

עשיתי את הטיפול לפנסים של הגטס בשבת. זה יצא פשוט מדהים! חבר לעבודה שהיה סקפטי ירד להסתכל על הפנסים היום וחזר מלא פליאה כשהוא אומר "הפנסים נראים פשוט... חדשים"

 

אם זה מעניין גם אתכם לעקוב אחר הזמן שהציפוי מחזיק, אני אשמח לעדכן כל כמה חודשים את השרשור. תשלחו לי תזכורת ואני אשמח לעדכן. אני אשמח אם השרשור יצורף לפרוייקטים או יהפוך דביק לטובת כלל הגולשים בפורום.

אני מצרף תמונות של אחרי שצולמו מהנייד, מקוה שהן מספיק טובות להמחשה.

למי שמעוניין: זה השרשור המקורי באנגלית

 

קודם כל תודה רבה על המדריך!

 

יש לי כמה שאלות לפני שאני מתחיל:

 

1.

התחלתי עם ה1200 וליטשתי בתנועות אופקיות \ עברתי לנייר ה2000 וליטשתי בתנועות אנכיות

- מה זה תנועות אופקיות ומה זה תנועות אנכיות, איך זה?



 

2. כמה זמן ללטש עם 1200 וכמה זמן ללטש עם 2000? ואיך ללטש - בחוזקה או לא?



3.

לאחר הליטוש, יש לנקות את הפנסים היטב ולהניח להם להתייבש לחלוטין. ואז מכינים את הציפוי.

- כמה זמן להניח להם להתייבש?



 

4.

בתוך כלי פלסטי מערבבים לכה (לק) לעץ (כן כן.. לעץ) מסוג יאכט ורניש על בסיס שמן וטרפנטין ביחס של 1:1 כלומר, על כל סמ"ק של לכה, יש לשים סמ"ק של טרפנטין.

- כמה לכה וכמה טרפנטין לשים בסך הכל בכלי? והאם לאחר כל סמ"ק של לכה וטרפנטין צריך לערבב או לאחר ששמתי את כל הכמות הנכונה לערבב?



 

5. מה זה בד שלא מוריד סיבים? מה הכוונה סיבים?

 

6. מה הכמות הנכונה של התערבות שצריך למרוח על כל פנס?

 

וזהו לבנתיים, אשמח לקבל תשובה לכל שאלה (אם אפשר) כדי להיות בטוח ולא לטעות במשהו, לא ניסיתי בעבר משהו דומה - זאת פעם ראשונה שלי.

 

תודה רבה לכל מי שיתן תשובות לשאלות.

עריכה אחרונה על ידי CoolCar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דברים שחבל שכותבים אותם בהודעה #1418, אבל יש בעייה רצינית עם הלכה שהוזכרה כאן לאורך השרשור, היאכט ורניש.

היאכט ורניש היא לכה שמבוססת על שמן. כל הלכות שמבוססות על שמן מצהיבות, ואין לזה שום קשר להגנת ה UV שהן כוללות. זו הסיבה שאחרי שנה-שנה וחצי יש ללטש את הפנסים ולחזור על כל תהליך הציפוי מחדש.

 

הלקה האידאלית לשימוש על רכב היא לקה אקרילית, זו לקה שמבוססת על מים והיא לא מצהיבה, זה מה שלמדתי כבדרך אגב כשצבעתי לאחרונה כמה פלסטיקים באוטו. לתשומת לבכם.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקות על בסיס שמן הן הלקות החזקות והעמידות ביותר, לא סתם השם שלה זה "לקה ליאכטה", זה היה הייעוד המקורי של הלקה, לצביעת יאכטות וסירות.

החסרון שלהן הוא שהן מצהיבות עם הזמן, מעבר לעניין הריח החריף.

 

השוני בבסיס משפיע על אופן הייבוש. לקה על בסיס שמן מתייבשת כאשר יש ריאקציה כימית עם האוויר הפתוח, לקה על בסיס מים מתייבשת על ידי אידוי המים מהלקה ולכן אני לא בטוח עד כמה - אם בכלל - לקה על בסיס מים פחות עמידה מלקה על בסיס שמן.

 

מה שכן, אני משער שצביעה נכונה ואחידה יותר תתקבל באמצעות ספריי ולא באמצעות מריחה. אני מכיר שני סוגים של לקות אקריליות שמגיעות בספריי וניתן להשתמש בהן על צבע לרכב או לשם חידוש הפנסים, האחת לקה בספריי של MOTIP (נקרא Clear Varnish) והשנייה של חברת Rust-Oleum האמריקאית שנקראת 2X Ultra Cover, בגוון שקוף. אני יודע שגם טופ קולור בתל אביב מחזיק לקה בספריי לרכב.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר, על

Rust-Oleum שמעתי הרבה, לצערי הפחיות שלהן לא נשלחות לארץ.



אני מתחיל להתחרט שלא קניתי חומר ייעודי כמו זה -

 

http://www.amazon.com/gp/product/B0051PJWQW?psc=1&redirect=true&ref_=ox_sc_sfl_title_2&smid=ATVPDKIKX0DER

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 240 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...