מציג תוצאות 1 עד 11 מתוך 11
  1. #1
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2009
    הודעות
    659

    תיבת הילוכים DSG

    אם זה לא המקום לשאול אז תעבירו.
    מה זה תיבת הילוכים DSG?
    כיצד היא פועלת?
    ראיתי DSG עם 7 הילוכים. [איביזה לדוגמא]
    והאם היא יותר טובה מגיר ידני? [גם מ-0 ל-100 וגם בצריכת דלק הDSG טובה יותר לפי מה שראיתי בנתונים של איביזה]


  2. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    בעניין: אולי יעניין אותכם גם


  3. #2
    נחסמתי :(
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2003
    הודעות
    14,122

    בעניין: תיבת הילוכים DSG

    תמונה אחת שווה מאלף מילים וכאן יש הרבה תמונות וגם מילים:
    http://www.youtube.com/watch?v=WVWP7TYhP0c
    http://www.youtube.com/watch?v=MBmLJ...eature=related
    בברכה - רפי לין

  4. #3
    בעל מקצוע מומחה הסימלון של glglz
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2007
    מיקום
    נופית ,
    הודעות
    888

    בעניין: תיבת הילוכים DSG

    ערב רב
    גם זה יכול להועיל
    http://auto.howstuffworks.com/dual-c...ansmission.htm

    שא ברכה
    אמר אחד מחכמי הפורום: המשותף לזול, זוגלובק, וזבל
    הוא: הנקניקיה
    MARIN MOUNT VISION 5.8
    "אם לא תיתן לזה למות זה לא יתן לך לחיות"

  5. #4
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2009
    הודעות
    659

    בעניין: תיבת הילוכים DSG

    מצטער אבל אני לא מבין גדול במכוניות ולא ממש הבנתי מה זה ממה שהבאתם לי.
    אבל תודה בכל זאת.
    מישהו יכול להסביר לי או להביא לי הסבר באינטרנט שהוא בעיברית?
    ומישהו יכול גם להגיד לי מה יותר טוב? DSG או ידני?

  6. #5
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של פולו,גולף
    תאריך הצטרפות
    יולי 2005
    מיקום
    ת"א
    הודעות
    2,307

    בעניין: תיבת הילוכים DSG

    אם אתה נוסע הרבה בעיר/פקקים
    אז עדיף DSG

  7. #6
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2009
    הודעות
    659

    בעניין: תיבת הילוכים DSG

    כל תיבה שהיא לא ידנית עדיפה למי שנוסע הרבה בפקקים וזה מפריע לו.
    אני מתכוון ביום יום בנסיעות בעיר ומחוץ לעיר ולא משנה אם פקקים או לא.
    מה עדיף?
    לפי הנתונים על איביזה אז ה-DSG 7 הילוכים עדיפה אבל יכול להיות שזה ככה רק על הנייר.
    בנוסף שמעתי על הרבה בעיות עם התיבה הזאת, האם הבעיות היו בתיבה הקודמת שהייתה רטובה ועכשיו בתיבה החדשה היבשה לא קיימים?
    ואיך ספציפית התיבה הזאת בסיאט איביזה?

  8. #7
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2009
    הודעות
    659

    בעניין: תיבת הילוכים DSG

    בתיבת הילוכים DSG אני מעביר את ההילוכים? או שהמנוע לבד כמו באוטומט?
    יש קלאץ'?
    ראיתי הרבה מכוניות עם תיבת DSG למכירה שבתוספות יש מערכת סיוע לזינוק בעלייה.
    אם התיבה פועלת כמו אוטומט הכוונה מעבירה הילוכים לבד ללא קלאץ' אז למה צריך מערכת כזאת?
    מישהו יכול פשוט להסביר לי בפשטות או להפנות אותי להסבר בעיברית מהי תיבת הילוכים DSG?

  9. #8
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    ינואר 2009
    הודעות
    17

    בעניין: תיבת הילוכים DSG

    הכי פשוט שיש....
    http://www.vw.co.il/technology/dsg

  10. #9
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של Shahaf
    תאריך הצטרפות
    יולי 2004
    מיקום
    ראשון לציון
    הודעות
    959

    בעניין: תיבת הילוכים DSG

    אנסה לשפוך קצת אור.

    ראשית נתייחס לתיבת ה-DSG כתיבה רובוטית כללית ואח"כ נמנה את תכונותיה.

    מהי תיבה רובוטית ומה הצורך בה?
    קיימים שני סוגי ממסרות עיקריים לחיבור בין המנוע לגלגלים ברכב - אוטומטית וידנית.
    התיבה הידנית ואופן פעולתה מוכרים, אך לה החסרון העיקרי של ה'מועקה' בהעברת ההילוכים והלחיצה החוזרת ונשנית על דוושת המצמד (ולצערנו מספר הצדיקים בסדום שעדיין נשארים נאמנים לתיבה הזו מתמעט מיום ליום).
    התיבה האוטומטית פותרת את המועקה הזו, אך לה חסרונות רבים:
    היא בנויה ממערכת ממסרות פלנטריות היקרה ומסובכת יותר לייצור, היא פחות אמינה, מציעה פחות יחסי העברה (לפחות עד השנים האחרונות בהן מספר ההילוכים בתיבות אלו עלה) והחסרון העיקרי שלה הוא החיבור בינה לבין המנוע - ממיר המומנט - שבעטיו רוב הזמן יסתובב המנוע מהר יותר מהממסרה ויגרום לצריכת דלק גבוהה (בשילוב עם אותם יחסי העברה מעטים) ולהרגשת 'מצמד מחליק'.
    לכן התיבה האוטומטית מוכרת כבזבזנית יותר בדלק, איטית יותר בתאוצות ובמהירות מירבית ובעולם היד שניה ככל הנראה גם מועדת יותר לתקלות.
    תיבה רובוטית באה לשלב את היתרונות של כל העולמות: מחד - יתרונות החסכון, המהירות והאמינות של התיבה הידנית ומאידך - התפעול האוטומטי, ללא צורך בדוושה שלישית ובמשחק מתמשך עם ידית ההילוכים.
    כשמה כן היא, תיבה ידנית - המתופעלת רובוטית.
    התיבה הרובוטית בבסיסה זהה לתיבה ידנית מבחינה מכנית, קיימים בה גלגלי שיניים שונים לכל יחס העברה והמנוע יתחבר אליה באמצעות מצמד שגרתי - אך ההבדל - הפרדת התיבה מהמנוע (ובעצם 'לחיצה על הקלאץ') תבוצע ע"י 'רובוט' - מנועים חשמליים המבצעים פקודות מחשב, כמו גם העברת ההילוכים.
    למעשה, רוב התיבות הרובוטיות יציגו נתונים טובים יותר בכל ההיבטים מתיבה ידנית מקבילה - זאת היות ובכל זאת, המוח הממוחשב והזרועות האלקטרומכניות יודעות לספק תפוקה טובה יותר (קריאה נכונה של צרכי הנהג והמנוע ותגובה בהתאם, שימוש נכון הממזער בלאי במצמד ובשילוב ההילוכים) מבני האנוש.
    תשובה לשאלתכם, השימוש בתיבה רובוטית לעומת תיבה אוטומטית רגילה הוא זהה והתפעול המכני שקוף למשתמש - כלומר ברכב יהיו 2 דוושות ולידית ההילוכים יהיו מצבים דומים לאוטומט.
    את היתרונות של התיבה הרובוטית ציינתי, אך יש גם חסרונות - וכאן כבר נבדלות התיבות הרובוטיות בין היצרנים.
    יכולה להיות תיבה רובוטית גרועה - בה המחשב לא ידע לנתח בבירור את כוונות הנהג, התחלת נסיעה (כאשר המצמד מחבר את המנוע לתיבה) יכולה להיות מעורפלת ומהוססת, העברות הילוכים לא חלקות (גז לחוץ בזמן העברת הילוך לדוג'), התדרדרות בזינוקים בשיפועים (בכל זאת מדובר בתיבה ידנית, ויתכן שהמחשב לא מכוייל בצורה שיודעת לתת מענה על בעיה כזו) ועוד.
    הדוגמאות הפופלריות להשוואה בין תיבה רובוטית טובה לפחות טובה הן התיבה שטויוטה סיפקה עם הקורולה לפני מספר שנים, לעומת ה-DSG.
    התיבה של הקורולה והיאריס דאז עוררה רעש רב בקרב ציבור הישראלים, שציפו לרכב מתנהג כמו אוטומט אך בעל נסיעה לא חלקה ולא נוחה, והתדרדרות בזינוקים בעליה.
    מאידך, לרוב נוטים להתייחס ל-DSG כתיבה הרובוטית הכי טובה בשוק.
    לגבי שתיהן לא אפרט עוד היות ואיני מכיר ממש את התנהגות התיבות וסה"כ מדובר בדבר אינדיבידואלי - יש מספיק שאהבו את התיבה של טויוטה וההפך.

    DSG - מה מייחד אותה?
    אתייחס בעיקר לפן המכני.
    ה-DSG היא תיבה רובוטית כפי שפירטתי, אך בנויה משני מצמדים שונים ושני סטים של ממסרות.
    המטרה היא לאפשר העברת כוח חלקה - ע"י מניעת בזבוז הזמן בהפרדת מצמד, שילוב הילוך, ושילוב מצמד בשנית.
    מצמד אחד בתיבה הזו 'אחראי' על ההילוכים האי זוגיים, ומצמד שני אחראי על הזוגיים - כך נוצר מצב שבעת העברת הילוך מראשון לשני לדוג', באותו שבריר שניה שיפריד המצמד הראשון את הסט האי זוגי, הסט הזוגי משולב למנוע ע"י המצמד השני - כך העברת הכוח היא חלקה, ההילוכים מתחלפים כהרף עין וכמעט ללא טלטולים בהעברה.
    מעבר לכך, רוב הציבור מעריך מאוד את התיבה הזו והיא נחשבת לחלקה מאוד, אינטיליגנטית ונותנת מענה מעולה.

    כעת אתה יודע איך התיבה בנויה ועובדת, פנה למגזיני הרכב ודפי הפורום לקריאת התרשמויות של אנשים שונים מהתיבה הזו.

    לגבי אמינות - איני מכיר ומאוד מעניין אותי הנושא, אשמח אם מלומדי הניסיון יפרטו.

    בברכה,
    שחף בן צבי.
    בברכה,
    שחף בן צבי.

  11. #10
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של Yoni P.
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2003
    מיקום
    מנסה להישאר ער ברוזנ-בלאט ולא לשבור את הכיסא בטאו..
    הודעות
    491

    בעניין: תיבת הילוכים DSG

    לראות ולא להאמין:
    סרטון ביוטיוב

  12. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    בעניין: אולי יעניין אותכם גם


  13. #11
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של broshm
    תאריך הצטרפות
    יוני 2006
    מיקום
    Israel
    הודעות
    1,298

    בעניין: תיבת הילוכים DSG

    ציטוט Shahaf כתב: הצג הודעה
    אנסה לשפוך קצת אור.

    ראשית נתייחס לתיבת ה-DSG כתיבה רובוטית כללית ואח"כ נמנה את תכונותיה.

    מהי תיבה רובוטית ומה הצורך בה?
    קיימים שני סוגי ממסרות עיקריים לחיבור בין המנוע לגלגלים ברכב - אוטומטית וידנית.
    התיבה הידנית ואופן פעולתה מוכרים, אך לה החסרון העיקרי של ה'מועקה' בהעברת ההילוכים והלחיצה החוזרת ונשנית על דוושת המצמד (ולצערנו מספר הצדיקים בסדום שעדיין נשארים נאמנים לתיבה הזו מתמעט מיום ליום).
    התיבה האוטומטית פותרת את המועקה הזו, אך לה חסרונות רבים:
    היא בנויה ממערכת ממסרות פלנטריות היקרה ומסובכת יותר לייצור, היא פחות אמינה, מציעה פחות יחסי העברה (לפחות עד השנים האחרונות בהן מספר ההילוכים בתיבות אלו עלה) והחסרון העיקרי שלה הוא החיבור בינה לבין המנוע - ממיר המומנט - שבעטיו רוב הזמן יסתובב המנוע מהר יותר מהממסרה ויגרום לצריכת דלק גבוהה (בשילוב עם אותם יחסי העברה מעטים) ולהרגשת 'מצמד מחליק'.
    לכן התיבה האוטומטית מוכרת כבזבזנית יותר בדלק, איטית יותר בתאוצות ובמהירות מירבית ובעולם היד שניה ככל הנראה גם מועדת יותר לתקלות.
    תיבה רובוטית באה לשלב את היתרונות של כל העולמות: מחד - יתרונות החסכון, המהירות והאמינות של התיבה הידנית ומאידך - התפעול האוטומטי, ללא צורך בדוושה שלישית ובמשחק מתמשך עם ידית ההילוכים.
    כשמה כן היא, תיבה ידנית - המתופעלת רובוטית.
    התיבה הרובוטית בבסיסה זהה לתיבה ידנית מבחינה מכנית, קיימים בה גלגלי שיניים שונים לכל יחס העברה והמנוע יתחבר אליה באמצעות מצמד שגרתי - אך ההבדל - הפרדת התיבה מהמנוע (ובעצם 'לחיצה על הקלאץ') תבוצע ע"י 'רובוט' - מנועים חשמליים המבצעים פקודות מחשב, כמו גם העברת ההילוכים.
    למעשה, רוב התיבות הרובוטיות יציגו נתונים טובים יותר בכל ההיבטים מתיבה ידנית מקבילה - זאת היות ובכל זאת, המוח הממוחשב והזרועות האלקטרומכניות יודעות לספק תפוקה טובה יותר (קריאה נכונה של צרכי הנהג והמנוע ותגובה בהתאם, שימוש נכון הממזער בלאי במצמד ובשילוב ההילוכים) מבני האנוש.
    תשובה לשאלתכם, השימוש בתיבה רובוטית לעומת תיבה אוטומטית רגילה הוא זהה והתפעול המכני שקוף למשתמש - כלומר ברכב יהיו 2 דוושות ולידית ההילוכים יהיו מצבים דומים לאוטומט.
    את היתרונות של התיבה הרובוטית ציינתי, אך יש גם חסרונות - וכאן כבר נבדלות התיבות הרובוטיות בין היצרנים.
    יכולה להיות תיבה רובוטית גרועה - בה המחשב לא ידע לנתח בבירור את כוונות הנהג, התחלת נסיעה (כאשר המצמד מחבר את המנוע לתיבה) יכולה להיות מעורפלת ומהוססת, העברות הילוכים לא חלקות (גז לחוץ בזמן העברת הילוך לדוג'), התדרדרות בזינוקים בשיפועים (בכל זאת מדובר בתיבה ידנית, ויתכן שהמחשב לא מכוייל בצורה שיודעת לתת מענה על בעיה כזו) ועוד.
    הדוגמאות הפופלריות להשוואה בין תיבה רובוטית טובה לפחות טובה הן התיבה שטויוטה סיפקה עם הקורולה לפני מספר שנים, לעומת ה-DSG.
    התיבה של הקורולה והיאריס דאז עוררה רעש רב בקרב ציבור הישראלים, שציפו לרכב מתנהג כמו אוטומט אך בעל נסיעה לא חלקה ולא נוחה, והתדרדרות בזינוקים בעליה.
    מאידך, לרוב נוטים להתייחס ל-DSG כתיבה הרובוטית הכי טובה בשוק.
    לגבי שתיהן לא אפרט עוד היות ואיני מכיר ממש את התנהגות התיבות וסה"כ מדובר בדבר אינדיבידואלי - יש מספיק שאהבו את התיבה של טויוטה וההפך.

    DSG - מה מייחד אותה?
    אתייחס בעיקר לפן המכני.
    ה-DSG היא תיבה רובוטית כפי שפירטתי, אך בנויה משני מצמדים שונים ושני סטים של ממסרות.
    המטרה היא לאפשר העברת כוח חלקה - ע"י מניעת בזבוז הזמן בהפרדת מצמד, שילוב הילוך, ושילוב מצמד בשנית.
    מצמד אחד בתיבה הזו 'אחראי' על ההילוכים האי זוגיים, ומצמד שני אחראי על הזוגיים - כך נוצר מצב שבעת העברת הילוך מראשון לשני לדוג', באותו שבריר שניה שיפריד המצמד הראשון את הסט האי זוגי, הסט הזוגי משולב למנוע ע"י המצמד השני - כך העברת הכוח היא חלקה, ההילוכים מתחלפים כהרף עין וכמעט ללא טלטולים בהעברה.
    מעבר לכך, רוב הציבור מעריך מאוד את התיבה הזו והיא נחשבת לחלקה מאוד, אינטיליגנטית ונותנת מענה מעולה.

    כעת אתה יודע איך התיבה בנויה ועובדת, פנה למגזיני הרכב ודפי הפורום לקריאת התרשמויות של אנשים שונים מהתיבה הזו.

    לגבי אמינות - איני מכיר ומאוד מעניין אותי הנושא, אשמח אם מלומדי הניסיון יפרטו.

    בברכה,
    שחף בן צבי.
    הסבר קצר וקולע - סוף סוף הבנתי למה צריך עוד מצמד
    תודה.
    Bimmer

נושאים דומים

  1. אמינות תיבת הילוכים מסוג DSG-7
    By Yosssi in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 29/01/10, 7:27
  2. שאלה לגבי תיבת DSG באאודי A8
    By eladdl in forum רכב כללי
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 18/01/10, 23:11
  3. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 09/02/09, 22:06
  4. שאלה כללית על תיבת הילוכים DSG
    By roslan1984 in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 22/07/08, 1:36
  5. מהי תיבת DSG
    By FairBird T-AM in forum רכב כללי
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 14/09/05, 18:17

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •