Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט בניית באגי � קארטינג קטנה + תמונות


Rallyer
שימו לב! השרשור הזה בן 7334 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם. אני יתחיל מההתחלה כמובן

 

זה היה לפני כ-13 חודשים. רציתי לבנות מעין באגי – קארטינג קטנה ליחיד. זה היה חלום גדול שלי. היו לי ניסיונות שונים; מעין רכב בעל שלושה גלגלים, אחד מקדימה ושניים מאחור. ניסיתי להרכיב עליו מנוע של מסור מכאני 25 סמ"ק. היתה לי בעיה עם מערכת הקלאצ'. עוד ניסיון היה כבר יותר מתקדם; התחלתי לבנות שלדה של קארטינג ותכננתי להרכיב את אותו מנוע של המסור המכאני. הפעם היתה מערכת קלאצ', לא ממש מוצלחת. אבל, באותו זמן קניתי מחבר גיר 5 היל' של מכסחת דשא ממונעת (כזאת שמכסחים איתה דשא במדשאות גדולות). הגיר כולל את הדיפרנציאל עצמו, שתי ציריות, זוג גלגלים שמתחברים ישירות לציריות, ויציאה של בורר כמובן. הגיר לא התאים לשלדה מפני שהיה גדול ביחס לשלדה שבניתי. אז החלטתי; מתחילים בפרוייקט בניית באגי רצינית ולא חאפרית (עד כמה שאפשר כמובן :wink: ).

 

להבהיר את העניינים; יש לי גיר. עכשיו אני צריך שלדה, מנוע, מע' היגוי, מע' קלאצ', בורר הילוכים וכיסא.

התחלתי בבניית השלדה. החלטתי על שלדת סולם. לא עשיתי חישובים, כי יצאתי מהנחה שאני אבנה שלדת סולם, ואת כל המערכות האחרות אני יתאים לשלדה. קניתי מוטות ברזל פרופיל 40X40, 2 מטר. את המוטות חיברתי לתושבות הגיר. לא בניתי שום שלב בשלדת סולם. פשוט שתי המוטות מחוברים לתושבות הגיר.

 

הדבר הבא שבניתי הוא מע' בורר ההילוכים. מיציאת הברירה בגיר העברתי מוט אופקי, שמחובר בציר ליציאת ברירה בגיר. בקצה המוט האופקי הרכבתי עוד ציר למוט אנכי. מוט זה מתחבר למוט אחר,ש 'יושב' בתוך צינור חלול (שמחובר בזווית של שלב בשלדה). עכשיו, כאשר מסובבים את המוט שבתוך הצינור, מתבצעת פעולת ברירה של הילוכים. פה כבר התחלתי להרכיב שלב אחד בשלדה. (*ראו תמונה להבהרת העניינים*)

 

עכשיו הזמן להרכיב את המנוע. בשלב זה היה לי מנוע של מכסחת דשא רגילה. 4 כ"ס שאותו תיקנתי אחרי שהייתה בעיה בקרבורטור. התחלתי לבנות תושבות למנוע שיתאימו לשלדה. אחרי שאלו היו מוכנים, שמתי לב שכל גל הארכובה במנוע עקום. אני עד עכשיו לא יודע איך לא שמתי לב לזה עד לרגע ההוא. כעבור ימים מספר של חשיבה ממושכת על דילמת המנוע, קיבלתי מידע מחבר שיש מכסחת דשא ממונעת (שוב, כזאת שמכסחים איתה דשא במדשאות גדולות) זרוקה אי שם באיזה חוף ים. לא ידעתי מה מצבה ואילו חלקים ישנם בה. הלכתי למקום, ראיתי שם גיר, כמו שיש לי כבר, זוג גלגלים, ומנוע 11 כ"ס של בריגס & סטרטון 350 סמ"ק, הצתה של סטארטר. לקחתי את המנוע, אחרי האבקות כדי להוציאו משלד המכסחת. בניתי לו תושבות להתאים לשלדה. הוא ישב מצוין.

 

זהו כאשר המנוע יושב, פניתי למע' ההיגוי. חיפשתי ומצאתי רנו 4 הרוסה למדי, קרוב לביתי. המנוע עוד ישנו שם, אבל את מסרק ההגה לקחתי. גם גלגלים קדמיים קניתי מחברי, ולאלה הזמנתי שני צירים בחריטה מיוחדת אצל שלמה החרט. 200¤ עלו. איליהם ריתכתי חלק ממזלג של אופניים. המוט האמצעי רותך אל הציר והלאגר רותך על השלדה. אז כבר היו שלבים אחדים בשלדת הסולם. אחרי שתושבות הגלגלים הקדמיים היו מחוברים בניתי להם יציאה שתתחבר אל מסרק ההגה של הרנו. באותו הזמן סודות תפוחי ההיגוי לא היו ידועים לי בכלל. אז אילתרתי משהו. את זה רואים בתמונות. אחרי שהמערכת לא עבדה כראוי, בגלל אי ידיעה על תפוחי היגוי, עשיתי מעשה, די קיצוני; חתכתי את המסרק, הרכבתי לו מסילה וחיברתיו במוט מגשר אל היציאות הגלגלים למסרק שהוכנו מקודם. זה עבד לגמרי לא רע. הרכבתי מוט הגה עם מפרק וגלגל הגה שהיה לי ומערכת ההיגוי הייתה מסוימת לשעה זו.

 

עכשיו הגיע הזמן לחזור אל המנוע ואל מערכת הקלאצ'. המנוע עצמו לא היה במצב פעולה; שמן בצילינדר, הקרבורטור מלא במן אבקה צהובה/ירוקה, והמצב הכללי לא ניראה מזהיר. אבא שלי בכלל לא האמין שיש מצב להניע את גוש המתכת הזה. אחרי פתיחה של ראש המנוע (לא הייתי מודע לעובדה שיש לשפץ את הראש בכל פתיחה שלו), ראיתי שאני זקוק לאטם ראש חדש. קניתי אחד, מחירו 40¤, ובאותה הזדמנות קניתי גם פילטר אוויר (מכותנה!) במחיר של 150¤. החלפתי אטם, ואת הפילטר הרכבתי. אחרי ניסיון הנעה אחד המנוע התחיל להפציץ. תמרות עשן יצאו מהאגזוז החלוד. כמה פמפומים והוא מת. טוב, צריך לעשות ניקוי קרבורטור. פתחתי את הקרבורטור לראשונה, ראיתי את האבקה המשונה. עשיתי לו אמבטיית סולר חמה וטובה, מה שהוריד את האבקה. אחרי הרכבה למנוע, וניסיון התנעה, המנוע התחיל לפעום במלוא כוחו. אבל, פה גיליתי את הבעיה הגדולה; הבורג שמחזיק את סיכת הדיזה בקרבורטור שבור. ניסיתי ולא מצאתי בורג שכזה. אובד עצות הייתי. קניית קרבורטור חדש הייתה כרוכה בהוצאה כספית של כ-400¤ ואולי יותר, ולא היה לי כסף או הרצון לקנות אחד. אבל, שמעתי על באגי אחרת שמוצאת למכירה. המוכר קנה אותה מחבר שלי והוא מוכר אותה מפני שהגיר תקול. הבאגי כללה מנוע, גיר תקול, מצבר, מיכל דלק, מע' חשמל במצב מחפיר, מע' היגוי ישיר שמאבדת אחיזה בצורה מטורפת, ושלדה כמובן. רכשתי את הבאגי במחיר של כ-600¤ (ראו תמונות). את המנוע לקחתי ממנה. הוא אותו מנוע כמו שלי, אותו נפח, אבל 12 כ"ס. התושבות שלי התאימו למנוע. הרכבתי אותו על השלדה, שכבר התחילה להראות כשלדת סולם בעלת שלבים מספר.

 

הרכבתי כיסא שהיה לי. כיסא פלסטיק רגיל שקיים ברוב אולמות בתי הספר. הרכבתי אותו על תושבת ברזל, ממש באותו קו עם הצינור החלול של מע' הברירה.

אוקיי, הזמן למע' קלאצ'. הייתה לי כבר תמונה מצוינת של הקלאצ'; בגלל שיחידת הכוח עוברת מהמנוע אל הגיר ברצועה, כל התכנון שלי למע' קלאצ' היה קלאצ' לחץ על הרצועה, כלומר, מתיחה והרפיה.

בניתי קלאצ' כפול עם זרוע אחת שבשני קצבותיה ישנם 'פולים'. הזרוע 'יושבת' על ציר במרכזה. הקלאצ' ננעל בלחץ קפיץ ומרפה ע"י משיכת כבל. את הפולים חרטתי בעצמי במעין מחרטה שבניתי. הפולים יצאו ממש טוב והם התאימו כמו כפפה למערכת. (*ראו תמונה להבהרת כל העניין*)

 

איפה אנחנו עד עכשיו? יש שלדה שעליה מורכבים מנוע, גיר, מע' קלאצ', בורר הילוכים, כיסא, מע' היגוי כולל מוט הגה וגלגל הגה.

 

לקחתי את מיכל הדלק מן הבאגי שקניתי. חיברתי לקרבורטור וזהו.

 

עכשיו הכל מוכן לנסיעת מבחן. עד עכשיו עברו 3 חודשים מאז התחלתי את הפרוייקט. (יצא שקניתי את הגיר באותו יום של שיגורה של מעבורת קולמביה, ואת נסיעת המבחן ביצעתי ביום הולדתי ה-15).

נסיעת המבחן הלכה בסדר גמור. לא הייתה לי אפשרות לשלוט במצערת כי לא היה לי זמן לחבר את הידית (השליטה על המצערת בבאגי מתבצעת ביד) לכבל. נסעתי הלוך ושוב בחצר בהילוך ראשון והכל היה יפה מאוד. עברו מספר ימים של נסיעה וראיתי שמערכת ההיגוי עומדת לקרוס; הלאגר של האופניים שמחובר לשלדה לא עומד בלחץ (דבר שנראה טוב מאוד באחת התמונות לאחר נסיעה). מה שעשיתי הוא כזה; לקחתי את כל התושבת של הגלגלים הקדמיים מהבאגי שקניתי, והחלפתי את כל החלק. מה שאומר שאני לא צריך כבר את הציר שחרטתי במיוחד.

הרכבתי את כל המערכת חזרה, והייתי צריך להחליף את המוט המגשר של ההיגוי מפני שהחלפת התושבות הללו גרמה להרחבת החרטום בבאגי, מה ששיפר את ההתנהגות שלה עד מאוד! הוספתי למערכת ההיגוי בולם. היא מתפקדת נהדר, בדיוק כמו שרציתי. החלפתי גם גלגלים קדמיים לאחרים.

 

מה נשאר? מערכת חשמל. לא היה יותר מידי מה לעשות כאן. הייתה לי כבר קופסא ראשית, אבל כמו שכתבתי, היא הייתה במצב מחפיר. רוב החיבורים שרופים. החלפתי את כל התוכן שלה. מפסק ראשי לסטרטר, מפסק לאורות (הכנתי יציאה שלמה לאורות אבל עד היום לא הרכבתי פנסים, למרות שיש לי), מפסק NO לצפצפה ומפסק אחד לכננת שבניתי מהסטרטר של המנוע הישן שלי. קניתי מצבר 40 אמפר של טודור. אותו הרכבתי על תושבת שהכנתי, מעל מע' הקלאצ'. מינוס לשלדה, סולונוייד מחובר והכל פעל.

 

זהו. בניית הבאגי הסתיימה. היו לי ונשארו לי בעיות עם הגיר, שאותו אני כ"כ שונא. הוא עובד על עקרון של העברת כוח לגלגלים ולא מהירות. זוהי הסיבה שהוא מגביל אותי למהירות ממוצעת של 25 – 30 קמ"ש, יותר או פחות. עכשיו אני ייתן לתמונות לדבר בעד עצמן, עם הסברים קצרים.

Jeep CJ8 ארוך, פתוח, בתהליכי בנייה מוקדמים.

פרוייקט באגי חד מושבית, נזנח לטובת בניית הג'יפ. השלדה למכירה.

www.JEEPOLOG.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוספת תמונות אחרונה.

עכשיו אפשר וגם רצוי תגובות.

New front Wheels Buggy 2 (lite).jpg

New front Wheels Buggy 1 (lite).jpg

New front Wheels Buggy 3 (lite).jpg

kart done.jpg

2 karts (2).jpg

2 karts.jpg

Jeep CJ8 ארוך, פתוח, בתהליכי בנייה מוקדמים.

פרוייקט באגי חד מושבית, נזנח לטובת בניית הג'יפ. השלדה למכירה.

www.JEEPOLOG.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם :!:

 

 

 

יפה ביותר הייתי מת לכזה מכונה

אבל איך אתה נותר גז זה לא ברור לי?

הסתכלתי ולא ראיתי שום דוושה או ידית

 

המצערת נשלטת ע"י ידית. פשוט לא היה לי מקום לעוד דוושה ובתכלס לא צריך לתפעל את המצערת כמעט בכלל.

 

 

הידית בעיגול האדום.

 

hand.jpg

Jeep CJ8 ארוך, פתוח, בתהליכי בנייה מוקדמים.

פרוייקט באגי חד מושבית, נזנח לטובת בניית הג'יפ. השלדה למכירה.

www.JEEPOLOG.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סחתיין :p

נו היא מכסחת את הדשא טוב?

:wink:

סתם צוחק אחי

אחלה דבר

אם היתי מבין כמוך במכונאות היתי קונה...

ראיתי איך ענייך היפות דיברו בלי קול,במבטך בחיוך סיפרת לי את הכל,בכל מילה היכול צחוקך עולם אחר לא שלך!!!

רצית לדעת מדוע נישארתי טוב ונחמד איתך!!!

שלאא תעצביי עודד,לאא תכאביי עודדד,לא תהיה לבד יושבת בעולם אכזררר

יאסוו איציק קלה!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יווואוווו איזה קטלני... הייתי מת לדעת לבנות כזה...

כמה זמן לקח לך?

ובאיזה רמת ידע במכונאות צריך בשביל להרכיב דבר כזה?

כל הכבוד!!!!

 

כמה היא סוגרת?

 

חאפרים עצלנים :!::screwy:

 

לשתי השאלות יש תשובה בקטע שכתבתי!

Jeep CJ8 ארוך, פתוח, בתהליכי בנייה מוקדמים.

פרוייקט באגי חד מושבית, נזנח לטובת בניית הג'יפ. השלדה למכירה.

www.JEEPOLOG.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7334 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...