Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חו"ד מאזדה 3 2.0 ספיריט


MOSHE18
שימו לב! השרשור הזה בן 5724 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן ..

 

כפי שאתם יודעים יש לי עכשיו וולוו 940 (רכב שקיבלתי מאבי כמובן) 2.0 טורבו, 97 155 כ"ס, הגיע הזמן להתחדש והוולוו יצאה למכירה, עדיין לא נמכרה אך היא בדרך, הרכב הבא שאני שוקל הוא מאזדה 3 מנוע 2 ליטר, מהניילון (כנראה) ומשום מה ה-5 בצבע כחול מושך אותי יותר, אך לא על זה הדיון.

שאלתי אליכם - האם משתלם לקנות את ה-3 עם מנוע 2 ליטר? יצא לי לינסוע יום שישי על ה-3 מנוע 1.6, שמעו, אחרי אלפי קילומטרים על הוולוו, אין ספק שאני מרגיש שהמזאדה זה טיל, הוולוו מרגיש כבד (מאוד) על הכביש, היציאה מהמקום כבדה וכל רכב יפני, גם אם הוא רוצה וגם אם לו מזנק חזק ממני ברמזור, דבר מעצבן, אני לא אחד שמחפש לתפוס רמזורים אך בחור שמחפש את הזריזות, וכמובן כח מדי פעם.

יצא לי "ללחוץ" עם הבחור עם המאזדה, 0-80, כמובן שהמאזדה קפצה חזק מהוולוו ומ0עד 20 היה נראה שהיא הולכת לברוח לי אך לא קרה הדבר, כשהמנוע של הוולוו התחיל לעבור את ה-4K בסל"ד (בדיוק פה הטורבו נכנס לפעולה) הוולוו עמדה ליד היפנית, שתיהן המשיכו בהאצה מקסימלית וזה נגמר ב80 קמ"ש, בקיצור - 0-80 הוולוו והמאזדה אותו הדבר, בדיוק.

 

אני רוצה למכור את הוולוו מסיבות אלו ואחרות, הוולוו רכב מעולה, חזק (כשצריך בלבד), אמין, מנגד - שתיין דלק (זניח), לא מתאים לבחור בגילי, מיושן, וכפי שאמרתי - לחיצה בריאה על הדוושה לא תזיז אותו קדימה, המנוע הזה צריך לחיצה עדינה ומבוקרת בשביל להגיע לביצועים, בוולוו הזאת זה או שאתה נוסע מאוד מהר או שאתה לא נוסע,

 

הדבר המעניין: בוולוו אומנם אתה לא זריז, אך ברגע שהמנוע מתחיל לטפס, או בקיק דאון, אתה מקבל משיכה כה חזקה שאתה מרגיש שאתה נדבק למושב ממש חזק, במאזדה (1.6) זה לא ככה, ממש לא. אתה קופץ מהר קדימה אך לא מרגיש משיכה חייתית, אני מפחד לאבד את הדבר הזה - האם אני אקבל אותו במנוע ה2 ליטר שלה?

 

 

אשמח לקבל עצות על המאזדה 3 2ליטר, תודה לכולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הייתה ברשותי 3, 2.0 במשך 3 שנים (5 דלתות, צבע כחול

:) ).

דבר ראשון אני ממליץ על נסיעת מיבחן... ככה תוכל להתרשם מהרכב ולא להסתמך על חוות הדעת של אחרים.

בגדול – יש הבדל מוחשי בין ה 2.0 ליטר ל 1.6 בכוח ובמומנט. בכלל נראה לי שהתוספת במחיר שווה (ESP, 17" , סאן רוף, מנוע חזק יותר ....)

האוטו אמין מאוד, הגיר זריז (אבל רק 4 הילוכים !) ובכלל בעל אופי ספורטיבי (יחסית למתחרים).

כך בחשבון שבקרוב מאוד הוא יוחלף. צריכת דלק - אני נסעתי לרוב מחוץ לעיר, סביב 1 ל 10.

 

 

גיל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה גיל.

 

בקשר לנסיעת מבחן - בקרוב.

הבנתי שעל האמינות של ה-3 כבר יצאו אגדות, קראתי המון שירשורים בפורום.

לגבי תוספת במחיר אני מסכים בהחלט, יש לי חבר מוסכניק שאמר לי שמנוע ה-1.6 קטן על הגוף של ה-3, והדבר גורם לבעיות, אשמח אם תביעו את דעתכם.

סאן -רוף וכו' בהחלט נשמע טוב, מתאים לי.

הדבר החשוב ביותר בקניה הזו כפי שאמרתי זה הביצועים, קראתי ("וואלה" - רכב - מאזדה 3 2.0 - תגובות גולשים) שהרכב הזה הוא זריז מאוד, הבנתי גם מאחרים שה-150 כ"ס בהחלט נמרצים בכל מכת גז.

האם אתם בטוחים שלא אתאכז ? מנסיעת מבחן אי אפשר יותר מדי ללמוד את הרכב, אני מחפש לתקוף פניות, לרדת לקיק, לזרוק קצת זנב, לא, אני לא מיכאר שומאכר אך בחור שרוצה רכב עם יומרות ספורטיביות (ועדיין רכב שיהיה נפוץ), בגלל זה הלכתי על ה-3 2ליטר, נפוץ, אך קצת מעל הממוצע, בנסיעת מבחן אני לא הולך לעשות את הדברים האלה, אולי קיק קטן לא יותר מזה.

 

אשמח לעוד חוות דעת - מאזדה 3 ספיריט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

ביצועים מטורפים ומשיכה חייתית אתה לא תמצא במאזדה.

מה שכן - היא מהירה יחסית, בשלושת ההילוכים הראשונים היא מושכת לא רע,

אבל עיקר כוחה הוא בטורים גבוהים. אפשר ממש להרגיש איך הקצב

משתנה כשעולים מעבר ל-4500 סל"ד.

צריכת דלק ממוצעת - 1:11.

בכלליות, אם התרשמת מה-1.6, ה-2.0 היא סיפור אחר לגמרי.

ה-1.6 היא עגלה, ואין מילה אחרת לתאר אותה. לא שמעתי על בעיות בגלל שהמנוע

"קטן מדי על הגוף" כמו שהמוסכניק אמר לך, ובכלל זו נשמעת הערה קצת בעייתית.

עוד לחיוב - מדובר ברכב מהנה למדי , מאוד מהנה ביחס למשפחתיות אחרות (שזו לא בעיה גדולה).

ההיגוי מהיר והמשקל שלו טוב (למרות שמרגישים שהוא חשמלי וחבל) ועם צמיגים ראויים האחיזה טובה מאוד.

גם ליום יום זו מכונית טובה, אולי טיפה קשיחה ביחס לאחרות, אבל לא משהו שישלח אותך לאורטופד כל יומיים.

לדעתי ולמרות שהיא נפוצה, היא עדיין נראית טוב, ועיצוב הפנים שלה עושה נעים בעין.

עשיתי כמה אלפי ק"מ (רובם בנסיעה חזקה) על ה-2.0, אגב. וגם פה ושם על ה-1.6.

 

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לפוקוס, שמעתי רק טוב, הבעיה העיקרית של הפוקוס 1.6 היא שהמנוע חלשלוש, הבנתי שב-2 ליטר כבר הרבה יותר טוב, אך אני מחפש קטן יותר (ה-5 דלתות של הפוקוס מעניין, אך הוא יותר זולג למשפחתי מאשר צעיר - ואני יותר מחפש את הצעיר, אומנם לא יונדאי גטס, אך מאזדה 3 5 דלתות נראית לי מתחרה ראויה) - הפוקוס יורדת מהפרק.

בקשר לסובארו - יש לשכן שלי אחת, ליסינג כמובן, יש לציין שהיא מזכירה לי משום מה את ה-3 (במקרה לשכן הזה יש גם מאזדה 3 וגם סובארו B3, ה-3 עם מנוע ה-1.6 אני יודע, והB3 גם אני חושב, לא בטוח), בכל מקרה - B3 רכב מעולה, יצא לי לקרוא עליו המון, אך אבי מסרב בתוקף לסובארו, הוא אומר שלא משנה מה יהיה סובארו ישאר סובארו, הכי אמין, הכי שומר על ערכו, אך רכב שבנוי מקרטון (שוב, זאת טענתו) ומפחד שאני אסע עליו.

יש לציין שעל הוולוו אני אקבל כ25K, דבר שיחייב אותי להכפיל את המחיר, אולי אפילו פי 3 בשביל יפנית זריזה.

 

 

עוד דעות על המאזדה ספיריט ..

והכי חשוב - מה אפסיד / ארוויח כתוצאה מהמעבר בין הוולוו הישנה למאזדה המנויילנת ?

תזכורת: הוולוו רכב רמה 6, המאזדה רמה 3.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע 1.6 הוא יותר אמין ומוצלח מה-2.0

אבל רכישת 1.6 מהניילונים זה בזבוז כסף

 

אם אתה צריך את הרכב רק לכמה שנים (3-4) רכישת 2.0 תתאים לך. למרות שאני לא תופס כיצד אפשר לעבור מוולוו למאזדה...

 

חוץ מזה שהדגם הנוכחי יוחלף בשנה הבאה, גם המנוע 2.0 יוחלף, זה מדגיש שהוא לא מוצלח מספיק.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה דעתך על וולוו 850 טורבו, הוא חזק מאוד ומאיץ מצויין וגם לא יעלה פי 3-4 מהוולוו הנוכחי שלך.

 

בנוסף, נשארת עם וולוו (פעם וולוו תמיד וולוו?) וגם עם הבטיחות הפאסיבית העדיפה על היפניות.

 

גם דגם חדש יותר כמו S60 T5 שנת 2000 יעלה באזור ה- 60-70 אלף. מטוס אמיתי עם 250 כ"ס ועדיין וולוו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BURZUM - לא התכוונתי לרכוש 1.6, כפי שאמרתי אני רוצה משהו "מעל" הממוצע, מה גם שה-1.6 הוא מכונית קלה שיוצאת יפה מהמקום, ואני מתכוון לתווך המהירויות 0-20, זהו. - כפי שהבנת אני מחפש ביצועים בראש ובראשונה.

צודק בקשר לזה שאי אפשר לעבור מוולוו למאזדה אבל מה לעשות להשקיע בS80 עם מחירי הדלק היום נראה לי לא משתלם בכלל, הסבה לגז וכו' כדאית רק אם אחליט להחזיק אותו המון זמן, ולגבי זה אני לא בטוח מכיון שוולוו הם רכבים נהדרים, אך כשהם מתחילים להתקלקל זה ניהיה בור ללא תחתית, בקיצור - וולוו אחרת משלי זה הימור לא קטן שאני לא מוכן להיכנס אליו.

 

בקשר לוולוו 850 טורבו אני יודע ומכיר היטב את הרכב, אין ספק שזה אחד הרכבים החזקים במחירים מגוחכים (מחיר של סוברו אימפרזה דור קודם), אך כפי שאמרתי, וולוו זה אוטו למי שיש תחת לסדר אותו כל שבוע, אם הוא מוזנח הוא יבגוד בך, מה גם שקשה מאוד למצוא 850 (אני מדבר על T5 בלבד כמובן) שמורה, וה-940 נחשבת מוצלחת מאוד לידה, אני בחור שמשקיע במכוניות שלי ואוהב אותם, (ראה "וולוו 940 - שיפוץ יסודי"), מוולוו מיציתי את העניין, מחפש משהו אחר, סגנון נסיעה זריז וקל, חלקים זמינים, כמובן שאפסיד את היוקרה של וולוו, אין מה לעשות, צריך להתפשר, הספיק לי עם הרכב הזה, היה רכב מעולה, וטוב שהיה.

 

עכשיו למלכה החדשה: ספיריט, מה עוד אתם אומרים עליה? BURZUM, מה התקלות הצפויות במנוע הגדול ? ואם תוכל להסביר את עצמך בכל מה שקשור לזה שזה משתלם רק אם אני מחזיק אותה שנתיים שלוש אשמח, תודה, משה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי מאזדה 3 SPIRIT שנת ייצור 2005 ,אצלי מינואר 2008 וגמעה אצלי כ 17000 ק"מ.

לפני הרכב הזה היתה לי COMFORT 1600 ,שדאגתי להחליפה תוך חמישה חודשים ,מזגן שלא קירר ועצלות יתר .

הSPIRIT , מגיעה עם 150 כ"ס ,רכב נמרץ מהיר ואחיזת כביש טובה (שילדה זהה לפוקוס), מתלים קשיחים וצמיגים בחתך נמוך.

חתך נמוך כמובן פוגם בנוחות הנסיעה , בהשוואה ל1.6 אך אין השוואה באופי הנהיגה והכוח הזמין שיש לSPIRIT .

לא נתקלתי בשום בעיה ברכב שברשותי ,פרט לטיפול שוטף ובלמים לא השקעתי כום מעבר לכך.

אישית בנהיגה מהירה ובסיבובים ההגה של ה1.6 היה יותר כייפי וניתן לשליטה שכן היה הידראולי ,ההגה של הSPIRIT הוא חשמלי לכן קצת פוגם בתחושותיו בסיבובים,זה רק אם אתה ממש אוהב לעלות את נס הרים מהר .

צריכת דלק ממוצעת מחוץ לעיר כ 10 ק"מ לליטר .

בנסיעה משולבת של פקקים ומזגן הצריכה הינה כ 8 ק"מ לליטר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה דעתך על וולוו 850 טורבו, הוא חזק מאוד ומאיץ מצויין וגם לא יעלה פי 3-4 מהוולוו הנוכחי שלך.

 

בנוסף, נשארת עם וולוו (פעם וולוו תמיד וולוו?) וגם עם הבטיחות הפאסיבית העדיפה על היפניות.

 

גם דגם חדש יותר כמו S60 T5 שנת 2000 יעלה באזור ה- 60-70 אלף. מטוס אמיתי עם 250 כ"ס ועדיין וולוו.

 

אחלה עצה, רק חבל ש S60 T5 יש רק משנת 2001. בכל מקרה היא עולה באיזור ה70K.

ה 850 חזקה משמעותית מהרכב שלך, ואם תמצא S70 T5 שנת 98-99 בכלל טוב, מחיר בריצפה וכח גם פה לא חסר.

רק קח בחשבון את עלויות האחזקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BURZUM - לא התכוונתי לרכוש 1.6, כפי שאמרתי אני רוצה משהו "מעל" הממוצע, מה גם שה-1.6 הוא מכונית קלה שיוצאת יפה מהמקום, ואני מתכוון לתווך המהירויות 0-20, זהו. - כפי שהבנת אני מחפש ביצועים בראש ובראשונה.

 

טוב, 1.6 עצלה בעיר, אך על הכביש היא מאוד מבוססת. זמינות כוח מספיקה בהחלט בין 100-150 קמ''ש, היתרון של 2.0 הוא לא גדול במיוחד. בכבישים ביו עירוניים לא תהיה שום בעיה בעקיפות נמרצות אפילו עם 2-3 מבוגרים ברכב + מזגן. בעליות חזקות (כביש ערד) היתרון של מנוע 150 כ''ס יהיה כמובן מורגש יותר, אך גם לא גדול במיוחד (מול אקורד, מאזדה 5) וזה מנסיון.

 

הייתי אומר שביצועי המנוע במהירויות +100 מתקרבים לסיויק 1.8 וממש לא מביישים!

 

BURZUM, מה התקלות הצפויות במנוע הגדול ?

 

לא צפויות תקלות ברכב, אך כמו שאמרתי המנוע 2.0 פחות אמין מ-1.6 וצריך לקחת את זה בחשבון לאחר גמר האחריות.

 

 

ואם תוכל להסביר את עצמך בכל מה שקשור לזה שזה משתלם רק אם אני מחזיק אותה שנתיים שלוש אשמח, תודה, משה.

 

זה לא רכב להרבה שנים, נגדיר את זה כך.

 

גם ישעמם ותרצה משהו יותר מענין, וגם לא מי יודע מה יעמוד במבחן של הזמן. אומנם האמינות תהיה הצד החזק שלה, אך הבודי לא נבנה לעמוד במבן של הרבה שנים ולהשאר כמו שהוא.

 

ובהחלט בהחלט זאת לא אאודי ולא סאאב, לא תוכל להנות ממנה שנים רבות. המגרעות יפריעו לך, אבל כמו שאמרתי את השנתיים-שלוש תסע בכיף ובתענוג.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5724 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...