Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דייהו נובירה, כדאי? (השרשור הוקפץ לאחר שנתים. ולא, לא כדאי).


shshaf
שימו לב! השרשור הזה בן 5494 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא יודע איזה מנועים הגיעו לארץ הקודש.

אני התייחסתי רק מי מייצר איזה גיר.

 

נו אז לפי מה שכתבת לארץ הגיעו גירים של AISEEN, ולא כך הדבר.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו הזה גדול ובנוי חזק מאוד ובטוח מנסיון

אני עשיתי איתו תאונה קשה

האוטו הלך טוטאלוס ואני יצאתי בלי שריטה.

 

המנוע חלש והוא מבזבז דלק אבל למי שמחפש אוטו גדול מרווח ושנראה די טוב בכלום כסף זה אחלה פתרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

נראה לי שעם נסיוני רב השנים בדייהו נובירה, אוכל לתרום לדיון העתיק הזה, שמעניין הרבה אנשים גם היום - יש דייהו נובירה שנראות מליון דולר, והרבה אנשים תוהים אם כדאי לקנות את הכלי הזה.

 

אז ככה. מאז ומתמיד היופי של האוטו עניין אותי יותר מכל דבר אחר, לכן עם תקציב דל מאוד שהיה לי בזמנו, בשנת 2002, הלכתי על דייהו נובירה. כשהוא יצא לאור הוא עלה 106,000 ש"ח, בשנת 2000, ואני קניתי אותו בשנת 2002 במחיר של 55,000, עם חלונות חשמליים, אזעקה עם הרמת שמשות, מגנזיום בארבעת הגלגלים, ומערכת סטריאו מצויינת שבאה עם סאב וופר ורמקולים טובים מאחורה עם מגבר. איך??

 

המחיר קרץ לי מאוד, אוטו ממש חדש, שנתיים על הכביש, נראה מליון דולר, עם כל התוספות, אחלה פינוק שבעולם במחיר סביר שאוכל לעמוד בו.

 

אז קודם כל, לפני שנתחיל - צריך להודות שגם היום, בשנת 2009, העיצוב של הדייהו נובירה שנת 2000 הוא עיצוב משגע ובולט ברחוב. גם לא רואים הרבה כאלה, וגם העיצוב הוא מיוחד ומושקע. מאחורה הוא נראה כמו וולוו S80, מקדימה לא רע, כולו מנופח ומראה נוכחות טובה בכביש.

 

היום אני עדיין מחזיק ברכב הזה, לאחר 9 תאונות שעברתי איתו, בהם האוטו שופץ מכל הזוויות, הוא עדיין נראה חדש מהקופסה והרבה חושבים שזה בכלל אוטו חדש, שעלה לי 100,000 ש"ח ויותר. סבבה.

 

חוץ מהמחיר הזול שהוא עלה לי, ומהעיצוב ממנו אני נהנה עד היום, יש לו עוד כמה יתרונות. החלקים שלו זמינים וזולים, הטיפולים זולים, צריכת הדלק מחוץ לעיר היא זולה מאוד, משהו כמו 1-17, תאמינו או לא אבל בדקתי הרבה פעמים, אחיזת הכביש הרבה יותר טובה מרכבים אחרים, והתאוצה שלו היא מהירה וטובה. גם היום, כשאני קורע את האוטו, הוא יכול להאיץ יפה בקאסטל.

 

מה החסרונות שלו? בואו ונראה במהלך השנים מה הנזקים שהיו לי באוטו.

 

שיפוץ ראש מנוע - שלוש פעמים, בכל פעם 3000 ש"ח.

 

שיפוץ גיר - פעם אחת, אבל לאחר כמה שבועות נדרש שוב שיפוץ, שהוספתי בו עוד 1500 ש"ח, בסה"כ 5000.

 

רדיאטור - שלוש פעמים, כל פעם 800.

 

צינורות - לאחר ראש מנוע התפוצצו 7-8 צינורות, אותם החליפו בחברה בחינם, כי עשיתי ראש.

 

צמיגים - החלפתי 4 פעמים את כל הצמיגים, בכל פעם 1000 ש"ח.

 

אגזוז - החלפתי 4 פעמים, בכל פעם 500 ש"ח.

 

ידיות בדלתות - התקלפו, החלפתי פעמיים, כל ידית 100 ש"ח.

 

פקק מיכל המים - החלפתי פעם אחת.

 

משולשים - החלפתי פעם אחת. 400 ש"ח.

 

מזגן חימום - עשיתי ניקוי פעמיים כי לא עבד. 200 ש"ח כל פעם.

 

מזגן קירור - החלפתי, 2000 ש"ח.

 

פנל קירור שיפצתי, לא היה לי עצבים להחליף, עד היום עושה בעיות. בנוסף יש ריח איום ונורא מהאגזוז, ולא אותרו בעיות. גם ריח דלק מידי פעם. האוטו לא הכי יציב בסיבובים, והכי גרוע, הבלמים, צריך לבלום היטב כי אם תחכה לדקה התשעים, תעבור יותר מתשעה תאונות.

 

בתאונות הספקתי להחליף גם דלתות, טמבונים, שמשות, כרית אוויר, לצבוע חלקים שונים באוטו, וליישר את השילדה.

 

ומה אני רוצה לומר לכם? מי שרוצה לקנות את האוטו, או לא רוצה, זה ענין שלו, אבל המסקנה שלי היא: היה שווה לקנות, והיה שווה להשקיע את מה שהשקעתי. בסך הכל האוטו מאוד מפנק אותי, נוסע כמו סוס, אני קורע אותו, יש מוזיקה טובה, מזגן טוב, המושבים נוחים מאוד ולא כמו שכתב מישהו לפני שזה כמו קרש, יש אזעקה, הרמת שמשות, לדידי אין הבדל בין זה לבין רכב חדש אחר שעולה פי 8 מהרכב הזה, אלא ביציבות הכללית.

 

ועשיתי חשבון, שאם הייתי משקיע סכום כפול במכונית אחרת, יפנית, או כל מה שהמליצו פה, בסך הכל הייתי מגיע לאותו סכום כסף. ומי אמר שיפנית נעדרת כליל מתקלות ופגמים? גם ליפנית יכול ללכת ראש מנוע וגיר ועוד ועוד, אז הסכום שהייתי צריך להשקיע היה גדול בהרבה. מאידך, קיבלתי אוטו עם עיצוב מגניב, שגם היום, כשהוא כמעט בן 10, הוא מנקר עיניים.

 

אז תחשבו פעמיים לפני שאתם מלכלכים על דייהו נובירה, כי אחרי הכל, זה יכול להיות משתלם מאוד.

 

אני בכל מקרה לא מתכונן למכור את האוטו, אלא אם כן יהיה לי תקציב למרצדס, אבל אם יש פראייר שמוכר - במחירים המצחיקים של היום, שעומדים בסביבות ה- 18,000 שקל- זה כדאי.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד מה שתגיד, חוץ ממני נוכחתי לדעת שהרבה אנשים חושבים שזה רכב מדהים בעיצוב שלו. במיוחד היום שיש רכבים חדשים שבא לך להקיא מהעיצוב שלהם, המעצב של הרכב הזה שיחק אותה.

 

הרכב שלי, שנראה כמו חדש, בהחלט מושך מבטים ברחוב ואני רואה את זה.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד, אתה רציני? אחד באפריל היה כמעט לפני חודש.

מצד אחד אתה כותב:

אחיזת הכביש הרבה יותר טובה מרכבים אחרים

ואז אתה ממשיך ואומר:

לדידי אין הבדל בין זה לבין רכב חדש אחר שעולה פי 8 מהרכב הזה, אלא ביציבות הכללית.

תגיד, אתה בכלל סגור על עצמך?

חוץ מזה, אני עובר על רשימת התקלות שהיו לך, ואני יודע שלא תאמין, אבל אפילו האלפא 33 הקשישה שהיתה לי, זאת שתמיד היתה שק החבטות האולטימטיבי לכל אותם אבירי אמינות, לא חוותה ליקויים כמו הדייהו שלך.

אגזוז החלפתי רק פעם אחת, וגם אז זה היה רק דוד אחורי.

רדיאטור - פעם אחת

ראש מנוע - פעם אחת

ידיות בדלתות - מעולם לא

 

בקיצור, נסה למכור את סיפורי המעשיות האלה למישהו שמספיק טיפש כדי להאמין להם, ותן לנו קצת יותר קרדיט.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד ולא דיברנו על ירידת הערך המצחיקה מאוד של האוטו הזה , יותר מחצי בשנתיים.

 

בקיצור לא להתקרב. וגם מעניין כמה הרכב שלך שווה היום . תן לי לנחש אחריי תשע שנים כמה אלפים בלחץ.

פאולאנר- זאת הבירה שלי! ואין לה מחליפה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

תגיד, אתה בכלל סגור על עצמך?

 

 

אין בכלל סתירה בין מה שכתבתי. שים לב, כתבתי שהוא הרבה יותר יציב מרכבים אחרים - וזאת האמת, כי חשבתי שהוא לא יציב בכלל, ורק אחרי שנסעתי ברכבים אחרים, הבנתי כמה הוא יציב לעומתם. מאידך אין חולק שמרצדס ופסאט יושבים הרבה יותר טוב על הכביש. אבל זאת לא סיבה מספקת להשקיע בהם עוד 200000 ש"ח.

 

 

חוץ מזה, אני עובר על רשימת התקלות שהיו לך, ואני יודע שלא תאמין, אבל אפילו האלפא 33 הקשישה שהיתה לי, זאת שתמיד היתה שק החבטות האולטימטיבי לכל אותם אבירי אמינות, לא חוותה ליקויים כמו הדייהו שלך

 

 

ידידי, האלפא הקשישה שלך היתה נראית כמו שק חבטות, והדייהו שלי נראית מליון דולר. לכן לא שווה באמת להחזיק את האלפא, למרות שהיא עם פחות ליקויים.

 

 

אגזוז החלפתי רק פעם אחת, וגם אז זה היה רק דוד אחורי

 

 

גם אני החלפתי רק דוד אחורי, לא דיברתי על כל האגזוז. חוצמזה הבנתי שהרבה רכבים מחליפים אגזוז פעם בשנתיים. עוד מעט גם תגיד למה החלפתי צמיגים. כל הרשימה הארוכה של התקלות באה להראות שאחרי הכל, דייהו עולה יותר זול ממזדה, שההשקעה הראשונית שלה עולה יותר מכל התקלות פה.

 

 

בקיצור, נסה למכור את סיפורי המעשיות האלה למישהו שמספיק טיפש כדי להאמין להם

 

 

פשוט נמאס לי מהקיטורים שלכם על דייהו נובירה, ודייהו בכלל. לאורך כל האשכולות העוסקים בדייהו נובירה, ועברתי על כולם - אנשים לא הפסיקו ללכלך בצורה מדהימה. הכי מצחיק היה ההוא שאמר "אל תדאג, האוטו שלך יעלם מעצמו לאורך השנים, הכל יתפרק מאליו וישאר רק המנוע". הוא מוזמן לראות איך ברכב שלי משנת 2000 נותרו כל חלקי הפלסטיק על מקומם בדיוק כמו שזה יצא מהחברה.

 

הקנאה אוכלת אותכם, מעצבן אותכם לראות רכב שנראה כמו רכב חדש, ועולה כמו רכב משנת תרת"ח. אז אתם מלכלכים

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ועוד ולא דיברנו על ירידת הערך המצחיקה מאוד של האוטו הזה , יותר מחצי בשנתיים.

 

 

אני הרווחתי מהאוטו הזה, כי קניתי אותו בפחות מחצי בשנתיים. אתה צודק. מה זה אומר על האוטו? זה אומר שיש אנשים כמוך שלא מבינים ביחסי עלות - תמורה לכסף, ומה שמעניין אותם זה אם יש לאוטו שוק או לא, אם החברה פשטה רגל או לא.

 

בתכל'ס - הרכב שלי שווה היום מינימום 25,000, עם כל ההשקעה שבו, אני מאמין שיש כאלה שיתנו לי גם 30 - הציעו לי הרבה פעמים למכור את האוטו רק לפי איך שהוא נראה. אז כמה ירידת ערך היתה לי משנת 2000? לך תאכל את הכובע.

 

מי שיקנה אותו היום במחיר של 18,000 וכדומה, בוודאי לא יחווה ירידת ערך יותר ממזדה וטויוטה.

 

מה שבטוח - לא יגנבו לו את האוטו - וזה יתרון ענק ששכחתי להזכיר: מעולם לא עשיתי ביטוח מקיף לאוטו, ואפילו שהוא נראה די טוב - לא היססתי להשאיר מנוע דלוק וללכת לכמה דקות. יודעים למה? לא גונבים דייהו, נקודה. זאת לעומת כל אלה שרכשו יפניות, וכל בוקר יש להם סיוט אולי האוטו כבר לא בחניה, וזה חוץ מהביטוח המקיף שהם צריכים לשלם כל שנה.

 

וזה מכסה את כל ה"ירידת ערך", אם יש בכלל.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניראה כמו חדש? נובירה רכב יפה? וולו ודייהו באותו משפט? :?

ועם רשימת התקלות שלך לרכב שהוא פחות מ-10 שנים על הכביש היית יכול לרכוש עוד דייהו לחלקים, רשימת התקלות שלך ארוכה מאוד 3 פעמים ראש מנוע ב-9 שנים אתה לא חושב שזה המון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, נראה כמו חדש, מאחורה הדייהו נובירה מזכיר וולוו - זה עובדה.

 

ועם רשימת התקלות הארוכה, המסקנה היא חדש משמעית - עם כל הטיפולים והתחלופה, במזדה או טויוטה הייתי משקיע את כל הסכום מראש, ועם זאת לא היה לי ביטוח שלא ילך חלק כלשהוא ברכב.

 

אז בסך הכל עשיתי עיסקה טובה לדעתי, גם לא הייתי צריך להשקיע את כל הסכום מראש - רק בתשלומים 8)

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולגבי ה"ראש מנוע" - זה מאוד פשוט. קניתי את הרכב מהשכרה, שאחרי השכרה הוא היה גם אצל סוחר רכב, שידוע שהוא קורע רכבים, הוא נסע עם הרכב כל שבוע מהדרום לצפון במהירות של 180-190, ככה במשך חודשיים, וקרע את האוטו.

 

הוא לא העביר את זה על שמו, ככה שאני יד שניה.

 

בכל אופן, אחרי שהם שיחקו בקילומטר'ז, ככה נראה לי, כי קיבלתי אותו ב- 65,000 ק"מ, ולא החליפו רצועת טיימינג בזמן, הלכה לי הרצועה ב- 88,000 ק"מ, (בעיקרון היצרן אומר להחליף ב-90,000), בגלל זה הלך ראש מנוע, וידוע שאחרי שהלך פעם אחת, יש הרבה סיכויים לעוד פעם ועוד פעם.

 

אז אל תתפלא, זה לא מראה שהדייהו הוא רכב גרוע. לכל דבר יש הסבר.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5494 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...