Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלקות ובעיות בלימה


BenB
שימו לב! השרשור הזה בן 7122 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

יש לי 206 XS, והיום קרה לי משהו מוזר שהייתי שמח לקבל את דעת המבין בעניין..

 

ביצעתי סיבוב קטן עם האוטו, תוך כדי החלקה (ממש קטנה), ע"י שיחרור הגז ולחיצה קלה על הבלם.

לאחר מכן נדלקו לי שתי נורות: אזהרת כשל ABS + אזהרה על ירידת נוזל בלימה בצורה חדה.

נבהלתי אומנם, אבל לאחר שבדקתי - לא היו שום נזילות מהרכב, נוזל הברקסים היה במקסימום, וה ABS המשיך לעבוד. הנורות גם כבו לאחר שהנעתי שוב את הרכב (כעבור מספר שעות).

כנראה מדובר בתקלת מחשב.

 

השאלה שלי היא כזו: האם יתכן שהמחשב "מבלבל" את מצב ההחלקה ה"יזום" שלי בכשל במערכות בלימה? ובנוסף - האם ABS נכנס לעבודה במצב החלקה? כי לפי מיטב הבנתי הוא עובד רק כאשר לוחצים על הבלם בחוזקה... אם אני לוחץ על הבלם ומגיע לחלקה (גלגלים אחוריים בורחים), האם גם במצב כזה ה ABS עובד (אפילו שהלחיצה על הבלם היא רגעית)? וכמובן - האם מצבי החלקה כאלו יכולים לגרום לנזק ב ABS או בבלמים?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם!

ובנוסף - האם ABS נכנס לעבודה במצב החלקה? כי לפי מיטב הבנתי הוא עובד רק כאשר לוחצים על הבלם בחוזקה... אם אני לוחץ על הבלם ומגיע לחלקה (גלגלים אחוריים בורחים), האם גם במצב כזה ה ABS עובד (אפילו שהלחיצה על הבלם היא רגעית)?

תודה!

כפי שאתה מתאר, זה נשמע כאילו שיש לך מערכת מניעת החלקה/בקרת יציבות/וכדומה.

לא ידעתי שיש את זה ב 206.

 

צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

I don't think the 206 has any kind of ASM (Active Stability Management) system like the DSC in BMW or VDC in Nissan... Sounds more like a system failure, you should probably have your error codes checked in a garage

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי זה נשמע יותר בכיוון של תפסיקו לשמוע איך זה נשמע

 

נוזל בלמים : מהניעור של הרכב בעת ההחלקה הונזל קופץ בתוך המיכל שלו ואז החיישן לרגע מרגיש כאילו חסר ולכן מדליק את הנורה, אם באותו רגע היית מכבה ומדליק זה היה מפסיק,

 

חיישני האיי בי אס זיהו סיבובי גלגל בהפרשים חריגים על אותו סרן דבר שמביא אותם להכרה במדידה "לא הגיונית" כביכול, לנסיעה רגילה, לכן במצב כזה המערכת דואגת לידע אותך "שמע גבר גבר...יש אולי תקלה פקח עיין לאיזור, כי אני אוכלת סרטים של מדידות מוזרות" בחלק מהרכבים לאחר דבר כזה מערכת האיי בי אס מכבה עצמה ומדליקה רק לאחר איפוס (כיבוי הדלקה של האוטו) בחלק מהרכבים היא ממשיכה לעבוד אולם הנורה ממשיכה לדלוק כדי שתדע שהיתה\יש בעיה

 

בקיצור : המשך החלקה נעימה לך, רק תזהר לא לנגוח באיזה מעקה\עמוד\מדרכה\הולך רגל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Its TOTALY a french car thing

 

הצרות שלך מהחיישנים מר בחור

צחוק לא צחוק, סטיגמה לא סטיגמה, אבל כן, החיישינים נוטים לעשות צרות גם כשאין

אין ממש סיבה לדאגה, כלום לא קרה

רק תקפוץ למוסך החברה לדיאגנוסטיקה ליתר בטחון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח שאין לי מערכות לבקרת החלקה וכנראה זה פשלה של החיישנים..

אני באמת אקפוץ למוסך לבדיקה בכל זאת..

 

תודה לכולם! ממש מעניין לקרוא דברים מאנשים שמבינים, אני לומד מזה המון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:wink: Ugh... sorry, I had been sliding a car or two before, it never triggered the ABS, maybe it's something with french cars though

 

 

 

 

 

 

.Moti

הוא אמר שההחלקה היתה תוך כדי בלימה.

אם הגלגלים מצויים בהחלקה צידית, הרי שגם בלימה קלה תביא לנעילה שלהם, מה שעשוי להביא לכניסה לפעולה של ה ABS בשלב מוקדם מאוד.

קרה לי פעם בהחלקה שקצת נמשכה יותר ממה שתכננתי שדפקתי ברקס כדי לעצור את האוטו כמה שיותר מהר. ה ABS נכנס לפעולה ממש מוקדם והאוטו פשוט לא האט בכלל, בעוד שבלי ABS כל הגלגלים היו ננעלים ומונעים ממני מצב מביך.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

- Jeremy

 

Locking the wheels wouldn't slow you down faster becuasse you're exceeding the total grip of the rubber... on the other hand, do you know how many channels does your ABS have? some vehicles have 3 channel systems that really suck for case of braking while sliding, it totally confuses the rear channel because the tail is getting really light on that situation, 4 channel system do better jobs in the situation that you describe

 

.Not all ABS systems are made equal

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Hey Moti,

 

It wasn't my car so I don't know what ABS system it had.

When I'm driving my car slides don't get out of hand...

On the other hand - it was an American car so you may know what ABS it has - Chevy Impala recent model.

 



 

BTW - Being the owner of a 90 hp car - I like your signature

:-)

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7122 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...