דאצ'יה דאסטר הוא רכב פנאי שטח המבוסס על פלטפורמה ותיקה ששימשה בעבר את הקליאו הקודמת ומשמשת עד היום את ה-NV200 של ניסאן. בדאצ'יה לקחו את הפלטפורמה הותיקה, הסירו ממנה את כל סימני הפרימיום ולא מעט אבזור, שדכו לה מערכת הנעה כפולה טובה והפכו אותה לרכב פנאי שטח. נכון, רמת האבזור של דאצ'יה דאסטר אינה מרשימה וגם רמת הבטיחות (3 כוכבים בלבד במבחן האירופאי) אינה גבוהה. אבל בהתחשב בתג המחיר הנמוך ובצריכת הדלק הנמוכה של דגם הדיזל, ייתכן שאפשר לוותר לו על זה. גרסת הבנזין מגיעה עם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו של הקליאו והקפצ'ור (וגם של ניסאן קשקאי), בעוד גרסת הדיזל מגיעה עם מנוע ה-1.5 ליטר טורבו-דיזל של הפלואנס והמגאן. 6 כריות אוויר ובקרת יציבות הם סטנדרט, אבל על מראות חשמל, חישוקי סגסוגת או מערכת שמע משוכללת תצטרכו לשלם קצת יותר ולשדרג לרמת אבזור גבוהה.
מחיר זול; יכולת שטח בדגמי ה-4X4;
רמת בטיחות נמוכה; איכות חומרים נמוכה;
זול, וזה לא זוגלובק
: WOW תת דגם:1.5 דיזל 4X4 Laureate
המלצה -התנהגות טובה גם על הכביש וגם בשטח. לא חיית הכביש הכי טובה שתמצאו, בטח שלא חיית השטח הכי טובה שתמצאו.אך מי שרוצה להינות בצורה טובה משתי העולמות ובמחיר סביר.זה הרכב...
לחיוב - שדה ראיה קדימה מצוין. הילוך ראשון יחס העברה של 1:4.45 מרווח גחון של מעל 20 ס"מ מאפשר נסיעה מבלי לחשוש שהגחון ישתפשף בכל אבן מזדמנת שעוני הרכב גדולים וברורים תא המטען גדול ועמוק. מזגן מקרר מצויין צריכת דלק ממוצעת 1:15
לשלילה - אין תצוגה קבועה של מד מרחק כולל ו/או שעון זמן. אין הילוך כוח. שדה ראיה לאחור עלוב. נוריות ההתראה דולקים קצת חלש כיוונון ההגה הוא למעלה למטה בלבד. רכב גבוה שמקשה על אנשים מבוגרים (זקנים) להכנס לרכב. מזגן עם שליטה מכנית.
: רכב חמוד למי שמחפס זול תת דגם:1.5 דיזל 4X4 Laureate
המלצה -רכב מצוין ה פלסטיקה מאוד פשוטה
לחיוב - בסך הכול רכב מצוין אם יכולות שטח מעולים
לשלילה - ה פלסטיקה לא משהו העיצוב קצת מיושן
: רכב מפתיע ומהנה בנהיגה תת דגם:1.2 Prestige
המלצה -מכונית טובה במחיר מצויין
לחיוב - חסכונית מאוד, ישיבה גבוהה, מנוע (בנזין 1200) שקט. נראה ממש טוב
לשלילה - ראות אחורית גרועה,
התנהגות טובה גם על הכביש וגם בשטח. לא חיית הכביש הכי טובה שתמצאו, בטח שלא חיית השטח הכי טובה שתמצאו.אך מי שרוצה להינות בצורה טובה משתי העולמות ובמחיר סביר.זה הרכב...
שדה ראיה קדימה מצוין. הילוך ראשון יחס העברה של 1:4.45 מרווח גחון של מעל 20 ס"מ מאפשר נסיעה מבלי לחשוש שהגחון ישתפשף בכל אבן מזדמנת שעוני הרכב גדולים וברורים תא המטען גדול ועמוק. מזגן מקרר מצויין צריכת דלק ממוצעת 1:15
אין תצוגה קבועה של מד מרחק כולל ו/או שעון זמן. אין הילוך כוח. שדה ראיה לאחור עלוב. נוריות ההתראה דולקים קצת חלש כיוונון ההגה הוא למעלה למטה בלבד. רכב גבוה שמקשה על אנשים מבוגרים (זקנים) להכנס לרכב. מזגן עם שליטה מכנית.
רכב מצוין ה פלסטיקה מאוד פשוטה
בסך הכול רכב מצוין אם יכולות שטח מעולים
ה פלסטיקה לא משהו העיצוב קצת מיושן
גרסת הטנדר של דאצ'יה דאסטר היא עובדה והרכב יגיע לייצור סדרתי, בערך. 500 רכבים כאלו ייבנו עד סוף 2015 לשימוש פנימי ברומניה.
דאצ'יה דאסטר הוא סיפור הצלחה עולמי, עם למעלה ממיליון יחידות שנמסרו בפחות מארבע שנים. בעתיד הקרוב הוא צפוי להגיע גם לישראל.
עכשיו זה רשמי – המותג דאצ'יה יעשה קאמבק בישראל במהלך הרבעון השני של 2014.
דאצ'יה מעדכנת את רכב הפנאי הקומפקטי שלה, דאסטר, עם מתיחת פנים לשנת 2014 ומוסיפה אפשרות למנוע טורבו-בנזין חדש.
רכב הפנאי (ג'יפון) של חטיבת רנו-דאצ'יה (דאסטר) יחל להימכר באירופה עוד השנה במחיר אטרקטיבי במיוחד.
דאצ'יה מתכוונת לכבוש את פסגת הפייקס-פיק עם דאסטר שהושתל בו מנוע של ניסאן GT-R. יהיה מעניין בדרך לפסגה.