אלפא ג'ולייטה, המשפחתית הקומפקטית הנוכחית של המותג האיטלקי, הושקה בשנת 2010 כמחליפת ה-147. הג'ולייטה מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הפיאט בראבו, המשפחתית הקומפקטית המקבילה מבית המותג האיטלקי המקביל. כראוי למכונית איטלקית שנועד להציג קצת יותר שיק מפיאט, הג'ולייטה היא מכונית נאה למדי. במיוחד בדגמי 2014, שעברו שדרוג קוסמטי קל, אבל לא רק. העיצוב החיצוני הספורטיבי מעניק תחושה צעירה ונמרצת למדי, שאף ממשיכה אל תא הנוסעים. העיצוב הספורטיבי ממשיך גם פנימה, למשל אל בורר ה-DNA המיתולוגי של אלפא שמשנה את מצבי הנהיגה ומאפשר בחירה בין מצב גשם, מצב רגיל ומצב דינמאי. בדגמים שמגיעים לארץ המתג הזה לא באמת עושה יותר מידי, למעט אולי לשנות קצת את הרגישות של דוושת הגז, אבל התחושה שזה משדר לנהג הממוצע פשוט נהדרת, כשלרוב דווקא זה מה שקובע. היצע המנועים הנוכחי כולל מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין שמוצע בשתי דרגות של הספק מרבי – 120 או 170 כוחות סוס. הגרסאות החלשות יותר מגיעות עם גיר ידני בלבד והן חלשות מידי, כך שהן לא ממש תואמות את הרוח הספורטיבית של הרכב. הגרסאות החזקות יותר מגיעות עם גיר ידני או רובוטי כפול מצמדים. כאן הביצועים טובים הרבה יותר וגם הגיר הרובוטי (ה-TCT) של אלפא יעיל ונעים למדי לשימוש. הגרסה הבכירה ביותר של אלפא ג'ולייטה היא הג'ולייטה תלתן, שמצוידת במנוע 1.7 ליטר טורבו-בנזין עם 220 כוחות סוס. כאן כבר מדובר במתחרה ישירה למכוניות כמו פולקסווגן גולף GTI או סיאט לאון קופרה, שאולי לא מתקרבת ליכולות שלהן מבחינה דינאמית אבל כן נותנת הצגה לא רעה בכלל, במיוחד בכל מה שקשור לרעש המנוע הסקסי ולעיצוב תא הנוסעים המאוד מאוד מרשים. ואם כבר הזכרנו את תא הנוסעים, אז ראוי לציין שסימני הגיל (והמצוקה התקציבית של היצרנית) ניכרים בו והוא אינו מודרני כמו של כמה ממתחרותיו. נכון שאיכות החומרים בסך הכל גבוהה והעיצוב נאה למדי, אבל הנדסת האנוש לוקה בחסר וגם רמת האבזור אינה מאוד נדיבה. מערכת שמע עם מסך מגע צבעוני, למשל, הפכה לסטנדרט רק בדגמי 2014 וגם אז – עם מסך קטן למדי ויותר מידי תפריטים מסובכים. לוח השעונים עדיין כולל תצוגה כתומה ומיושנת שמקורה בדגמי הפונטו של שנות ה-2000, גם בדגמים הבכירים והיקרים ביותר, בזמן שהמתחרים כבר מזמן מציגים מחשבי דרך עם גרפיקות משוכללות. ולא רק לוח השעונים הגיע מהפונטו ספייס, גם רכיבים כמו גופי תאורה או מנופי איתות נלקחו ממחסן החלפים של פיאט ומרגישים לא ממש קשורים לתדמית הספורטיבית שמנסה הג'ולייטה לשדר. תא המטען אינו גדול במיוחד ומציע נפח הטענה של 350 ליטרים, סביר לשימוש משפחתי אך לא מעבר.
עיצוב; תיבת הילוכים אוטומטית;
התנהגות כביש; נוחות נסיעה;
נראית טוב, אבל מתחרותיה טובות ממנה
הוסף את חוות הדעת שלך ותחלוק את הידע שלך עם אחרים
כתוב חוות דעת על אלפא ג'ולייטהאלפא רומיאו ג'ולייטה המתוחה מקבלת גרסת ספורט ידנית ואוטומטית - עיצוב קרבי, ביצועים סטנדרטיים ומחיר שיתחיל ב-165,000 ₪
הג'ולייטה תלתן אולי לא תהיה המכונית הכי מהירה שתוכלו לקנות ב-220 אלף ש"ח, אבל היא כן המכונית שתגרום לכם להרגיש הכי טוב. מבחן דרך.
רומן החליף את האלפא 156 הישנה שלו באלפא ג'ולייטה TCT אוטומטית חדשה ורץ לספר לחברה'
אלפא ג'ולייטה מגיעה ארצה בגרסת תלתן ירוק אוטומטית חדשה, עם מנוע חזק יותר ומחיר נמוך מבעבר. מחיר החל מ-220 אלף ש"ח.
אלפא מציגה את דגמי 2014 של הג'ולייטה והמיטו תלתן ירוק ומשדכת להם תיבות הילוכים אוטומטיות.
אלפא ג'ולייטה מתחדשת – מתיחת הפנים הקלילה שעברה הג'ולייטה מגיעה לישראל ומושקת בישראל במחירי מבצע.
אלפא משדרגת את הג'ולייטה עם מתיחת פנים קלה לשנת 2014 הכוללת שינויים קלים לעיצוב, מערכת שמע חדש ומנוע דיזל חדש.
באלפא רומיאו מעדכנים את מחירי הג'ולייטה והמיטו לקראת 2013. ג'ולייטה אוטומטית החל מ-160 אלף ש"ח, מיטו החל מ-135 אלף ש"ח.
אלפא רומיאו העלתה מהאוב את השם המיתולוגי ג'ולייטה, סיטרואן מנסה לשחזר את תהילת העבר של ה-DS האגדית, וב.מ.וו מספרת על הקשר הגנטי ל-Ti2002 המהוללת בכל הזדמנות אפשרית. רק אחת מהן מצליחה להחזיר עטרה ליושנה
הגרסה האוטומטית של הג'ולייטה מצוידת בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ותשווק כאן במחיר התחלתי של 170 אלף ₪